GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Deze pagina/mainsite (?) wekt verwarring  (gelezen 27027 keer)

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
Deze pagina/mainsite (?) wekt verwarring
« Gepost op: april 08, 2014, 01:42:21 pm »

Als je GW-hobby opent, staat er een vermelding dat de mainsite tijdelijk gesloten is. "Op termijn willen we deze terugbrengen. Mocht je hiervoor suggesties hebben, dan kan je ze hier kwijt."
Ik begrijp uit een oud bericht van vier jaar geleden: "Die mainsite is destijds verdwenen na een hackaanval door ene 767. HIer op het forum moesten wij als beheerders elke dag veel spam verwijderen (totaal iets van 1500 " leden " moeten bannen destijds) en op de mainsite stond dat deze was gehackt door die franse gast.
Wij hebben hem toen helaas moeten sluiten en zijn niet in gelegenheid geweest om weer te openen. Wij gaan het hier nog wel over hebben op komende Ducosim."

Is het niet beter om de pagina ofwel anders te noemen, of gewoon weg te halen? Inmiddels weet ik beter, maar ik heb me een tijdje verwonderd of er een pagina miste of zo. Het wekt een onafgemaakte indruk.
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon

Arathorn

• Hero Member
Re: Deze pagina/mainsite (?) wekt verwarring
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2014, 02:56:22 pm »

Je zou daar niet eens meer moeten kunnen komen. De main site is al jaren dicht.

Krewl

• Mod 40k & Computer zaken.
  • Administrator
  • Hero Member
  • Say hello to my boomstick!
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2014, 03:49:14 pm »

Ik kom via een redirect op het forum terecht zoals het hoort.. ?
In the grim dark future of the 41st millennium, even the nuns walk around with flamethrowers and pistols that shoot miniature rockets.

40K. PURE! DISTILLED! MANLINESS!

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2014, 04:25:16 pm »

Ik kom er ook via een redirect maar ik zie wel altijd heel kort een blanco pagina.
Dat neemt niet weg dat een main page natuurlijk wel netjes is. Maar iemand moet daar dan wel de content voor bij gaan houden.
When in doubt set something on fire!
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2014, 08:51:12 am »

Of het met safe and simple, dus kort wat algemene content die niet verloopt, dan. Hoeft er niets bijgehouden te worden en hebben we wel een betere entree.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2014, 08:54:18 am »

Ik zag nu weer berichten in een andere draad over spam die niet goed opgelost wordt - is het niet gewoon tijd om deze naam te verhuizen naar een andere domeinhouder ? De pagina's op de site en de inlognamen kunnen vast meeverhuisd worden.
Of je moet je best doen om de rommel op te ruimen en een admin te zoeken die zowel verstand heeft  van IT als de tijd om er iets aan te doen. Maar op deze manier verrommelt en versnippert dit forum steeds meer. Ik zie nu op facebook steeds meer nieuwe losse pagina's ontstaan.
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2014, 12:25:05 pm »

Hier wordt intern aan gewerkt, binnenkort wordt de hosting aangepakt.

Feit blijft dat dit forum gerund wordt door vrijwilligers die naast hun functie hier ook nog een baan en een gezinsleven hebben, niet alles kan dus meteen verholpen worden.

Overigens is er al tijden geleden een oproep uitgegaan naar de leden om content voor de main page, hierop zijn nauwelijks reacties gekomen. De vraag is of er dus wel behoefte is aan aparte main page. Dus wat Raz zegt.

Kan je een voorbeeld geven van de genoemde versnippering?

Wij willen de ruimte bieden aan elk spelsysteem, en staan zelfs open voor (besloten) subfora voor aparte spelgroepen die zelf geen forum (willen) hebben.

Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2014, 01:49:19 pm »

Ik heb ook een baan en een gezinsleven, dus ik herken het wel.
Er is een aparte Dutch Miniature Wargaming facebook pagina, waar meer de nadruk ligt op historisch. Die heeft nu ook een apart forum. Bepaalde berichten in dat forum komen op de Facebookpagina.
Er is ook een aparte X-wing-facebookpagina inmiddels.

GWHobby is voor mijn gevoel relatief nog wel een vrij grote/drukbezochte site, in ieder geval voor fantasy/ games workshop-spellen, maar de layout is slecht, foto's posten lastig, layout van tekst aanpassen ingewikkeld.
Je zou eigenlijk een hoofddomein moeten hebben en gratis subdomeinen voor iedere groep of club in Nederland, met een gedeeld, gebruiksvriendelijk forum.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2014, 03:10:44 pm »

Tja, historisch heeft hier al een aardige voet aan de grond, maar naar mijn gevoel overheerst bij historici, niet geheel ten onrechte, dat alles hier nog veel om fantasie draait. Hier valt voor ons nog veel te winnen.

Bij X-wing lijkt het dat het dichter bij de bordspellen wereld staat dan bij de miniaturenwereld. Om het anders te zeggen: het is een spel dat je i.t.t. tot Warhammer of Warmachine of FoW best bij de V&D kan tegenkomen.
Dan heb je dus een doelgroep die ook niet zo snel hier komt.

Dat van die hoofd- en subdomeinen: ook daar hebben we naar gekeken en dit is iets wat we zeker willen realiseren.
Could you be there

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2014, 01:17:44 pm »

Het is natuurlijk allemaal liefdewerk oud papier en je kunt nog jaren op dit forum doorgaan natuurlijk. Maar het ziet er wat rommelig en in vergelijking met wordpress of facebook niet zo gelikt en modern meer uit. En er zijn veel oude threads.
Ik hoop dat jullie het na de verhuizing kunnen opfrissen. Op jullie site en die van bordspelmania.nl kom ik steeds minder, voor mijn gevoel leggen dit soort oude forums het af tegen FB. Ik denk dat je het veel grafischer moet maken of zelfs naar FB moet overstappen.
Verder duidt de naam GWhobby natuurlijk op games workshop. Dat zorgt dat dit automatisch een webstek voor vooral fantasywargamers wordt, in het bijzonder gw-spellen. Je kunt twee kanten op: blijf vooral een fantasy-site met een link naar clubs, spellen en evenementen op andere gebieden, of denk na over een bredere naam   (door te linken vanuit GWhobby.net) voor een bredere doelgroep.

succes!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2014, 02:03:39 pm »

Verder duidt de naam GWhobby natuurlijk op games workshop.

Dit moet ik toch echt even bestrijden, want we zijn op geen enkele manier gelieerd aan de club uit Nottingham!

GW staat hier voor Geweldige Wargames!  ;)

Maar je hebt wel een punt, al zitten we natuurlijk nog met de erfenis uit de tijd dat het roodzwarte forum nog draaide op de .nl site van de bekende fabrikant.

Een andere naam is ooit wel overwogen, maar we zijn op zoveel terreinen al bekend onder deze naam (o.a. ook ingeschreven als stichting) dat dit niet raadzaam is.

Maar inderdaad is het één van de speerpunten om op een breder terrein bekend te worden.

Dit soort feedback wordt overigens zeer gewaardeerd, en we nemen het ook zeker mee in het Admin-overleg.
Could you be there

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2014, 02:05:32 pm »

Hopelijk wordt er nooit overgestapt naar facebook. Als je meer social media wil dan Google+. Maar het liefst ver van zulke dingen vandaan blijven. :)

Forums zorgen voor beste manier van discussiëren. Bij veel andere media is alles vaak zo vluchtig en is de discussie van gister vandaag alweer vergeten.

En wat is er lastig aan het plaatsen van foto's?

Waarschuwing -
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2014, 02:11:58 pm »

En wat is er lastig aan het plaatsen van foto's?

Wat mensen lastig vinden, is dat foto's niet direct hier geüpload kunnen worden, maar altijd via een externe host geplaatst moeten worden.
Dat wordt soms omslachtig gevonden, maar veel fora werken zo.
Could you be there

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #13 Gepost op: juni 04, 2014, 02:17:14 pm »

Ah zo, tja. Opgegroeid met img tags, daarnaast kun je gewoon afbeeldingsadres van willekeurige internet afbeelding zo plaatsen:

Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: juni 05, 2014, 12:25:09 pm »

Ah zo, tja. Opgegroeid met img tags, daarnaast kun je gewoon afbeeldingsadres van willekeurige internet afbeelding zo plaatsen:

Probleem is dat mensen zelf niet weten hoe ze hun eigen foto's online krijgen.
Pagina's: [1] 2 3