GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: March of the brave 300  (gelezen 8841 keer)

rob

• Hero Member
March of the brave 300
« Gepost op: april 21, 2014, 05:31:37 pm »

Volgend weekend is de Slowakije Masters waar ik mijn 300 khador lijst eens grondig ga testen voor het WTC.
Het is grotendeels 1 lijst gebaseerd op het thema van 300/spartans, er zitten wat kleine variaties in in verband met character restricties. Ik wil Irusk1 ook spelen op het WTC dus dat is mijn main list. Tijd dus voor een serieuze testrun.
Irusk1 en Vlad2 zijn serieuze casters voor de lijst. Als derde caster heb ik Strakhov maar aangezien ik die niet fijn vind spelen wil ik graag Sorscha1 gaan spelen. Maar daarvoor moet ik eerst nog een aantal bits hebben om die te kunnen converten dus tot die tijd even Butcher3 genomen. Geen leuke caster want ik vind het echt een easybutton maar vooruit. Kan misschien wel helpen bij de lijst selectie procedure. Ik hoef hem maar minimaal 1x te spelen dus hopelijk kan ik de rest van het weekend door komen zonder terug te vallen op deze caster.

Irusk1 (Irunidas ;D)
Conquest
Sylys
Ironfang pikemen + UA
Blackdragons + UA
Ironfang kovnik
Ironfang kovnik
Greatbears
Kayazy Eliminators
Kayazy Eliminators

Vlad2
Conquest
Wardog
Ironfang pikemen + UA
Blackdragons + UA
Ironfang kovnik
Ironfang kovnik
Drakhun
Kayazy Eliminators
Kayazy Eliminators

Butcher3
War Argii
Conquest
Wardog
Ironfang pikemen + UA
Blackdragons + UA
Ironfang kovnik
Ironfang kovnik
Drakhun
Eiryss2
Madelynn

Grievous

• Hero Member
  • Play like you got a pair!
Re: March of the brave 300
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2014, 11:33:20 am »

Hey Rob,

Dit ziet fantastisch uit, ben eigenlijk benieuwd naar het totaal plaatje.

Lijsten zien goed uit succes in Slowakije "this is Khador".
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.

Napoleon Bonaparte

Ahknas

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2014, 02:32:39 pm »

Word ook een best goede oefening steamstorm, aangezien er veel spelers van de omringende landen komen. Goede wtc training!

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2014, 02:38:02 pm »

Veel succes in Slowakije!

De Irusk1 lijst is zeker naar.

Heb je trouwens naar de NQ theme force (NQ 41) van Butcher1 gekeken?
Black Dragon Iron Fang Pikemen krijgen dan Advance Move(tier 1), +1 op de starting roll (tier 2, War Dog in de lijst), een gratis Black Dragon UA (tier 3, twee unit Iron Fang Pikemen) en battlegroup krijgt  Advance Move ( tier 4, twee Warjacks in de battlegroup).

Je hebt dan wel mogelijk een Pathfinder probleem maar je leger staat in beurt 1 op de middellijn.

Dan heb je iets als dit:
Citaat
The Butcher of Khardov (*6pts)
* Devastator (9pts)
* Devastator (9pts)
* War dog (1pts)
Iron Fang Pikemen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Black Dragon Officer & Standard (0pts)
Iron Fang Pikemen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Black Dragon Officer & Standard (2pts)
Iron Fang Uhlans (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Iron Fang Kovnik (2pts)
Iron Fang Kovnik (2pts)
Kovnik Markov (4pts)

Misschien een idee voor na de Masters in Slowakije.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

rob

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2014, 03:29:48 pm »

Toevallig was ik daarmee al aan het puzzelen inderdaad omdat ik dan nog meer pikemen kan inzetten.
3 units pikemen lijkt me erg naar (+1 FA). Dan misschien nog great bears, manhunters of uhlans inderdaad.
Ik wist alleen nog niet precies wat ik er verder bij wil spelen aan jacks, vind het jammer dat zoveel jacks ook niet in die lijst mogen.
Op zich zijn 2 devestators wel aardig inderdaad.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2014, 09:14:50 pm »

3 units Pikemen is inderdaad erg naar. 30+ Iron Fangs over de middellijn in beurt 1 met mogelijk ARM 18 is tegen bepaalde legers en op bepaalde scenarios erg naar.

Devastators leken mij wel handig omdat ze een anker vormen met ARM 25. Verder blijven ze dicht als ze tramplen of slammen vanwege de buff in de laatste errata. Verder is Rain of Death goed tegen units die Pikemen het leven zuur kunnen maken, oftewel hoge DEF lage ARM. Je eigen modellen zouden niet zo heel erg last moeten hebben vanwege Shield Wall, Iron Zeal en goede positionering.
Jason Flanzer

rob

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: april 27, 2014, 09:12:59 pm »

Spartans! Prepare for glory!
(dat is de Spartaanse manier van zeggen: maak je klaar om te sterven wat ongeveer het weekend samenvat)

Game 1:
Ik speel tegen Syntherion van Convergence en kies zelf irusk1.
Syntherion
Prime Axion
Corollarly
Assimilator
Monitor
Siphor
Galvanizer
Diffuser
Nog wat random solos

1. We seize the iniative and run forward. The metal giants advance slowly and shoot all kinds of metal death at us.
2.We decide to use our shields as an inpenetrable wall of iron, our assassins and the great bears run around the flanks of the metal giants in order to flank them. The enemy backs away but keeps firing all kinds of hell at us. Because of our undying loyalty we only suffer minor casualties.
3. Our great leader inspires us with battle lust and we charge the metal giants, but none of them are destroyed by our blows.
Our enemy retaliates with a combination of saws, pistons, blades and explosions in our ranks. Many of us succumb  to the slaughter but enough remain to fight back. Then a small robot runs up towards our leader Irusk. The greatest monstrousity of them all, the monster we call the colossal, walks up to the small robot, picks it up and throws it at Irusk who gets knocked down. After that the colossal opens fire and unleashes a rain of missiles that blocks out the sun and our leader dies...
We have failed today...

Wat een hoop ellendige ranged opties heeft die lijst en dankzij de induction node kan echt alles boosten. Ik had nog niet vaak tegen Convergence gespeeld dus het was mijn onervarenheid er tegen die me de kop kostte maar dit was echt een tough match up.

Game 2:
Ik speel tegen Khador, ik verwacht dat hij Sorscha 1 gaat kiezen en kies daarom vlad2. Ik bleek gelijk te hebben. 
Sorscha
Behemoth
Sylys + Reinholdt
Madelynn
Greylords
Outriders
Widowmakers + marksman + Eiryss1 + Kell Bailoch
Yuri + manhunter

1. We run up the field towards our enemy, seizing a hill for the high ground. Our enemy has many cowardly snipers and shoots off our warriors one by one.
2. Our leader knows the ice witch will use her magic soon to freeze our advance so he infuses our blood with the might of our ancestors. With great speed and strength we charge up the battle field. Heavily damaging the iron behemoth and taking out many of the snipers including the pointy eared assassin. The ice witch moves up the field and tries to freeze our whole army but because of our iron zeal she only manages to catch a small portion of our army. We will not slow our advance! The monster known as the behemoth destroys our mounted champion the drakhun with just a few blows of his mighty fists. Yuri charges the assassins and kills one of them. Not real soldiers like us true Spartans the remaining coward breaks and flees. 
3. The warriors known as the black dragons charge the behemoth but the idiot officer of the unit and his banner carrier remain behind on the hill for only the gods know what reason and since the rest of the soldiers don't know how to hit anything without him telling them to do so they stand around and do nothing. In future times this shall be known as the turning point in the war which led to the downfall of our mighty leader. Out of pure frustration our metal incarnation of the wargod we call conquest unleashes his mighty fire from the gods upon the behemoth and blasts it's arm off but forgets to move into the zone we are fighting this war over. This shall be forever be known as stupid mistake number two.
The ice witch moves up again and freezes the black dragons. A combination of magic, gun shots, bombards and axe attacks reduce our number to only 4.
Making our last stand the conquest charges the behemoth and reduces it and two of the mounted greylords to dust. Vlad charges in and kills two more of the mounted wizards. The loyal hound of Vlad charges the manhunter and bites his throat off. The remaining black dragon officer tries to redeem himself and charges the murder known as Yuri and puts his head on his pike for all to see. We shall not go quitely into the night. By Spartan law we fight and die till the last man.
The ice witch charges the conquest, then uses her magic to move past it and cast a howling tempest upon vlad which knocks him to the ground after which he takes a number of shots from the witch and some other cowards who refuse to meet us in a fair fight.

Ik baalde zo van mezelf. Deze had ik makkelijk kunnen winnen als ik de black dragon officer niet was vergeten te moven, hoe ik die over het hoofd zag weet niemand.  Uit frustratie ging ik toen maar schieten met de conquest waardoor ik hem vergat de zone in te lopen. Nog bozer op mezelf dat ik de conquest niet had bewogen vergat ik de secondary batteries. Hoppa 3 fouten op een rij die me de game kosten.

Game 3:
The Spartans did not show up on the battlefield because the God of War had a migraine and had to go to his hotel to lie down.

Een erg teleurstellende eerste dag.
De eerste pot had ik gewoon verloren omdat hij goed had gespeeld. No argument there.
De tweede pot had ik verloren door een domme fout en een cascade aan frustratie fouten daarna.
De derde pot had ik dus niet meegemaakt omdat ik in de lunch break na pot 2 zo ziek werd dat ik naar huis moest.
« Laatste verandering: april 29, 2014, 07:22:17 am door rob »

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2014, 09:36:01 pm »

Mooie narrative, jammer van de potten, zeker de 2e en 3e. Succes morgen!

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: april 28, 2014, 08:55:36 am »

Ah jammer dat je hebt moeten droppen man!

Helaas weinig je lijsten kunnen proberen dus.

rob

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2014, 07:50:56 am »

Game 4:
Ik speelde tegen Menoth. Hij had Harbinger, Feora2 en Kreoss. Omdat bij mij bijna alles immune to knockdown is dacht ik dat hij geen Kreoss zou spelen, Harbinger had geen heavy jacks in de lijst zitten dus die zou hij ook niet kiezen tegen mijn colossal dacht ik, dus moest het wel Feora2 worden. Daarom koos ik Vlad2.
Feora2
Judicator
Reckoner
Templar
Templar
Choir
Vassal
Vassal mechanic
Zealots +UA
1. Once again we run up the battlefield.
The enemy advances and shoots at us but none die to their inaccurate fire. His warjacks are all base to base with each other preventing line of sight to the support behind. Their religious fanatics ask their god for his blessing and he answers by protecting them from damage.
2. Our conquest advances and shoots at the middle one of the three warjacks. In the devestation that follows all three jacks are thrown around, slamming into others. A fine mess they make. Unable to hurt the zealots, the conquest uses his secondary guns to blast the earth around them with constant barrages so it will be impossible for them to advance.
The enemies warjacks stand up and charge into our lines, killing a few of our brothers. The colossal shoots fire into our ranks but it's a clumsy beast and most of his attacks fail to hit or damage.   
3. Our conquest opens fire again and kills all the zealots. Our warriors charge the warjacks and inflict massive amounts of damage, taking one down and crippling one other. The assassins run to capture the opponents flag. We have also seized the center of the battlefield and we are in control of this battle. (2cp)
The enemy fights back with more fire from the colossal. His warjacks attack our troops and even the fire witch advances towards our ranks to burn our troops. Still only few of us die to the searing flames. (3cp)
4. Vlad calls upon the ancestors and infuses our blood with their might. We fight of the great metal beast striking down another two of them. Thed conquest now has sight towards the cowards that support his army in the back and blows almost all of them to pieces. Only the fire witch and the colossal remain and the enemy realizes the battle is lost. (5cp)

Super aardige gast en leuke pot maar hij deed totaal niks aan het scenario en daardoor scoorde ik iedere beurt dus weer CP wat me dus de winst opleverde. Mijn enige win dit weekend. Nog 1 battlereport te gaan.

rob

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2014, 05:00:03 pm »

Game 5
Ik speelde tegen cygnar. Ik was gelocked in mijn keuze omdat ik butcher3 nog niet had gespeeld.
Hij koos kara sloan en ik dacht 'walkover!'
Kara sloan
Stormwall
Squire + Reinholdt
Gumages+avenger
Stormblades+ua
3 stormsmiths
1. Their army rushes up the field, trying to get good firing positions. We also run up the field, our leader the butcher behind his two hounds who crave for cygnarian blood.
2. Their leader advances and opens arcane enhanced fire upon us shooting the Butchers hound after which the Stormgiant fires and finishes him off. Kara fires again and deals minor damage to our (armor23) leader. The avenger fires but misses after which the Stormgiant advances and shoots at the Butcher inflicting major damage (6,6,4), Kara fires again but does no damage but the second shot off the stormgiant again deals abnormal amounts of damage (6,5,4) leaving pur leader heavily wounded (1health over). The gumages fire at our warriors and kill some and the stormblades charge but fall short.
Our leader cries "death or glory" and charges the stormgiant finishing it off with a few well placed strikes of his
spear. Our warriors wipe out the stormblades and kill most of the gunmages. The conquest sends the stormsmiths into oblivion. And there is not much of the cygnarian army left at this point.
3. Kara Sloan, cowering behind a wall, readies her sniper rifle again and puts a bullet between our leaders eyes.

3. 

rob

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2014, 05:06:34 pm »

Zijn damage rolls waren dus aardig zuur want de match up was denk ik aardig in mijn voordeel. Maar 16 en 15 met de stormwall en dus 16 met kara sloans sniper schot. Vet boven gemiddeld op het ene model waarop het telt.
Zelfs in buurt 3 stond ik nog op armor 22 dankzij de feat maar het mocht niet meer baten.
Ik was wel redelijk  :o  :'(

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2014, 05:51:01 pm »

Gediced worden is nooit leuk.
Want Butcher3 tegen Kara Sloan is meestal in het voordeel voor Butcher3.
Misschien volgende keer een Shield Guard in de lijst of Greylords om Butcher te beschermen tegen ranged attacks.
Jason Flanzer

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #13 Gepost op: april 30, 2014, 04:47:05 pm »

Een bokur is voor mij toch wel redelijk cruciaal voor B3, zelfde als met andere focus-camping casters. Om overuidelijke redenen.

Zeg maar, twee benen, puntoren en een kruisboog duidelijke reden.
Resident forum Treadhead.

rob

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: april 30, 2014, 07:42:43 pm »

Er zijn betere lijsten en opties maar het is een thema lijst dus ik beperk mezelf in sommige opties.
Ik vind bokur niet noodzakelijk, heb er nog nooit één gespeeld en bijna nooit gemist. Zat opties om eiryss op te ruimen wel normaal gesproken.
Pagina's: [1] 2