GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: The Battle of the five Armies teaser trailer!  (gelezen 7486 keer)

niek

• Hero Member
  • May the Valar guide you.
The Battle of the five Armies teaser trailer!
« Gepost op: juli 28, 2014, 10:04:42 pm »

Voor diegenen die hem nog niet hebben gezien: https://www.youtube.com/watch?v=gpTEdwgoph4

Ik vind hem geweldig, onder andere door wat er allemaal al te zien is. En hopelijk zullen we nog meer te zien krijgen.

Schilderen, daar houd ik van!

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
Re: The Battle of the five Armies teaser trailer!
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2014, 10:26:25 pm »

Heb deel twee nog niet f gezien en op deel drie zit ik niet eens te wachten. Zo erg heeft deel één mij teleurgesteld. :(
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2014, 08:49:41 am »

Vet!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

MisterDutch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2014, 01:36:43 pm »

Niet onder de indruk. Ik was al zwaar teleurgesteld door de eerste twee films over "de Hobbit" dus ik verwacht dat de derde hetzelfde, zo niet, erger zal zijn. Spectaculaire onzin, dat weinig te maken heeft met het verhaal...

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2014, 01:50:37 pm »

Heb deel twee nog niet f gezien en op deel drie zit ik niet eens te wachten. Zo erg heeft deel één mij teleurgesteld. :(

Kijk deel 2 en je herziet je mening!
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2014, 02:17:28 pm »

Grappig, ik werd juist laaiend enthousiast van deel 1.
Deel 2 was meer een rollercoaster zonder kop of staart, maar dat is regelmatig het geval bij een 'koppelfilm'( zie ook Pirates of the Carribean, LotR, enzo). Meestal ga ik het tweede deel meer waarderen wanneer ik het derde ook heb gezien.

Derde deel lijkt nu, zoals te verwachten was, vooral in het teken te staan van veldslagen( doden van Smaug, Dol Guldor en slag van de vijf legers). Zal ongetwijfeld een enorm spektakel worden en dat lijkt de trailer ook weer te geven. Ben benieuwd.

Die dwergen op berggeiten zagen er overigens wel grappig uit.
Victoria Concordia Crescit.

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2014, 02:23:50 pm »

Is deel twee dan wel trouw aan de essentie en gevoel van het boek?

Het is een kinder/jeugdboek en dat verfilm je met afgehakte hoofden en een mega lelijke Ork en wat nog meer. Dat gaat niet samen.
Verfilm je het als 12+ versie gaat de vergelijking met LotR lopen en dan verliest de hobbit het altijd vanwege het verhaal. Het had gewoon als familiefilm (6+) verfilmd moeten worden. Kindervriendelijk. Dan had je niet zo'n geforceerde mix gehad die niet werkt.
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2014, 03:03:13 pm »

Tja... dan had jij denk ik andere verwachtingen dan ik.

PJ wilde een epische versie, in de sfeer van LotR. Jij verwachtte een kinderfilm... Doet me een beetje denken aan die tekenfilm van LotR die je soms wel eens op TV ziet, en die maar tot halverwege het verhaal komt.

Ik denk dat de films zeker de essentie van het boek hebben... Het gevoel... tja... wat anders, maar wel in het verlengde ervan.

The Hobbit is natuurlijk geschreven jaren vóórdat Tolkien zelf een idee had van hoe Midden-Aarde eruit zou komen te zien. Ik zie de films meer als een interpretatie die Tolkien zelf gegeven zou hebben, als hij The Hobbit ná LotR had geschreven.
Could you be there

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2014, 04:29:03 pm »

Ben zelf momenteel de LotR films voor het eerst in vele jaren weer eens aan het kijken, en de eerste noch de tweede Hobbit film halen het niveau ook maar enigszins - en het derde deel lijkt niet beter te worden.
Actie, vast wel, maar vooral spectaculair onrealistisch en daarmee niet spannend. Belangrijker nog is het gebrek aan sfeer echter, om nog maar te zwijgen over de onnavolgbaarheid van sommige stukken verhaallijn (die paar Appendix pagina's over the War of the Dwarves and the Orcs zijn erg gaaf; de representatie in de films, tja, het is me nog steeds onduidelijk waarom Thror en Azog daar aan het vechten waren opeens).

Hoe dan ook, als iemand de eerste film niets vond, kan ik zeker niet aanraden de tweede (of derde) dan wel te bekijken: het is toch vooral meer van hetzelfde, maar dan met minder wél geslaagde scenes (in het geval van #2, de laatste valt nog te bezien natuurlijk).

Ben overigens ook wel weer blij met mijn desinteresse in die Hobbit films overigens, scheelt weer een hele hoop geld met alle toekomstige figuurtjes.  :P

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2014, 09:27:04 pm »

Ik vond de eerste film erg goed. Uitstekende sfeer, prachtig gemaakt en weer echt dat "onderweg" gevoel. Alleen van de scenes met Radagast zijn absurde konijnenslee en die totaal onnodige Orc chase door Eregion vond ik hem zeer geslaagd. Die scene met Gollum was echt extreem goed en draagt de film bijna in zijn eentje.

De tweede viel mij zeer tegen. Veel te veel loze achtervolgingen voor een onnodig constant opgejaagd gevoel. Zeer kwalijk dat ze sommige scenes uit het boek weghaalden en er rare nieuwe zelfverzonnen stukken voor terug gaven. Waar ik bijvoorbeeld absoluut niet tegen kan is dat Gandalf ineens in een flits van Demsterwold naar de (ook nog eens compleet verzonnen) tombes van de Nazgul gaan, die geloof ik ergens in Carn Dum of de bergen van Angmar moeten liggen. Alsof dat niet evenveel tijd en moeite zou kosten als de heenreis naar Demsterwold, waar ze anderhalve film over gedaan hebben. Maar die vechtscenes met de Orcs in Lake Town waren het toppunt. Echt een regelrecht schandaal. Alleen de scenes met Smaug maakten de film nog enigszins geslaagd. Die was dan wel weer heel erg goed gedaan.

Deel drie ziet er tot nu toe gemixt uit. Het ziet er allemaal weer gelikt uit, maar die scenes met die grote kar en die charge van de Dwergenbokkencavalerie beloven weer veel rariteiten.
« Laatste verandering: juli 29, 2014, 09:35:45 pm door Real »
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Waicheun

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2014, 01:28:52 pm »

Tjah, Moet zelf zeggen, vergeleken met lotr 1,2,3 is dit natuurlijk niets. Daarbij wel gezegt dat 't eigenlijk een veel ouder/ander boek is dus vind zelfs dat 't eigenlijk niet eens vergeleken moet worden.

Daarbij gezegt, het hobbit boek bevat wel iets meer humor en dit zie je soms dan weer terug in de wat overdreven scenes. Moet daarbij zeggen dat de vlucht scenes in goblin town, de slee van radegast dan eigenlijk weer iets ''te'' vond. Ze zijn
eigenlijk een beetje doorgeslagen met wat anders echt wel een super film had moeten worden. Ergens denk ik dat dit iets
meer te maken heeft met ''ff snel geld verdienen op de glorie van lotr 1,2,3'' maar niet te veel moeite doen om het boek
goed te interpreteren.

roon

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2014, 01:36:27 pm »

Real beschrijft mijn gevoel over de eerste 2 films helemaal zoals ik het ervaar. Ik zal de derde film wel gaan kijken, maar ga er met een heel andere verwachting heen dat dat ik naar deel 2 ging kijken.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2014, 05:27:14 pm »

wat een kutlied onder die trailer zeg.

Heb deel 2 eigenlijk gemist vanwege de verhuizing en hem wel een keer ingehaald in het vliegtuig op een veel te klein en donker schermpje. Dus niet echt de ideale experience. Ik ga waarschijnlijk wel kijken maar de trailer vind ik iig niet fantastisch.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #13 Gepost op: juli 30, 2014, 09:54:52 pm »

wat een kutlied onder die trailer zeg.

WAT?!

"All shall fade" was hét nummer van RotK! Weet je nog, die scene waarin de Ridders van Minas Tirith uitgezonden worden o.l.v. Faramir, terwijl de Stuart die cherry tomaatjes naar binnen werkt? Hoe durf je dát nummer zo af te schilderen?  >:(
Could you be there

Waicheun

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: juli 30, 2014, 11:57:01 pm »

lol haha ja dat lied riep enige herrinneringen op bij een zekere goede film:)
Pagina's: [1] 2