GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Rhyas lijstjes  (gelezen 5372 keer)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Rhyas lijstjes
« Gepost op: augustus 13, 2014, 03:51:55 pm »

De laatste tijd begin ik een beetje het plezier in WarmaHordes terug te vinden en speel ik weer wat meer. Nu ben ik terug bij een oude liefde, Rhyas.
In MkI heb ik haar ontzettend veel gespeeld, maar in MkII heb ik haar toch vaak laten staan voor Lylyth of Abby.
Maar nu speel ik haar weer, en in 35 punten heb ik haar aardig onder de knie:

System: Hordes
Faction: Legion of Everblight
Casters: 1/1
Rhyas, Sigil of Everblight (*6pts)
* Harrier (2pts)
* Harrier (2pts)
* Shredder (2pts)
* Angelius (9pts)
* Angelius (9pts)
Blighted Ogrun Warmongers (Leader and 4 Grunts) (8pts)
Blighted Nyss Shepherd (1pts)
Succubus (2pts)
The Forsaken (2pts)
Totem Hunter (3pts)

De Angelii werken goed samen, met zijn tweeën tegen één doel is dodelijk.
Beide Sheperds krijgen een Harrier en gaan op solo jacht of proberen een unit te verkleinen. Wat dat betreft kunnen ze samen werken, of ieder een flank pakken.
De Forsaken is er voor de Fury-control.

Met deze lijst heb ik al een paar goede successen behaald. De problemen beginnen echter bij 50 punten. Nu speel ik:

* Harrier (2pts)
* Harrier (2pts)
* Shredder (2pts)
* Shredder (2pts)
* Angelius (9pts)
* Angelius (9pts)
* Carnivean (11pts)
Succubus (2pts)
The Forsaken (2pts)
The Forsaken (2pts)
Totem Hunter (3pts)

Feitelijk dus een wat uitgebreide 50 punten lijst, maar hij speelt niet lekker. Fury control lukt wel met twee Forsaken, maar op één of andere manier speelt de lijst toch niet zo lekker als de 35 punten lijst.

Welke ideeën hebben jullie er over?
Opties op korte termijn zijn de Archangel, Nephilim Soldiers, Typhon, Seraph, Raptors.
Op lange termijn moet ik gaan investeren, bijvoorbeeld in infanterie, maar daar sta ik niet negatief tegenover, mits er een goede motivatie is.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

CallmeHK

• Hero Member
Re: Rhyas lijstjes
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2014, 07:08:52 pm »

Koop een scythean. Dat is het beste beest bij Rhyas. Beter range dan een carnivean en meer attacks, en dankzij haar feat kan hij na de teleport ook meer binnen reach krijgen dan de carnivean. Warmongers ben ik geen fan van. Ik zou kiezen voor raptors met Annysa. Occultation gaat hier op en ze worden bijna onmogelijk uit te schakelen voor je tegenstander.

Persoonlijk heb ik graag een Seraph en Bolt thrower. Rhyas geeft geen pathfinder (ppfft.. neppe ninja) en de bolt thrower geeft toegang tot flight. De Seraph geeft haar toegang tot een 14" charge.

Je harrier tactic klinkt als iets wat 2 deathstalkers beter zouden doen, hoewel true strike goed is om te hebben.

Heb je de NQ tier al eens geprobeerd? Deze is erg vermakelijk en werkt verrassend goed.

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2014, 09:09:09 pm »

Scythean inderdaad, zoveel meer lol met Rhyas en Rapport. Ga maar eens uitrekenen hoeveel bereik je kan halen als je een Scythean op een Colossal laat chargen met dr feat.

Qua infanterie ben ik bij haar erg fan van Swordsmen en ik denk dat Hex Hunters ook nog best wel kunnen werken. Met Warmongers heb je er denk ik meer aan als je de Totum Hunter vervangt door de Warchief.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2014, 11:49:03 pm »

Okay... klinkt als goede adviezen.  :)

Koop een scythean. Dat is het beste beest bij Rhyas. Beter range dan een carnivean en meer attacks, en dankzij haar feat kan hij na de teleport ook meer binnen reach krijgen dan de carnivean.

Scythean... okay, kan heel eng zijn. Gaat wel ten koste van de Assault, maar inderdaad, kan hele nare dingen doen.

Citaat
Warmongers ben ik geen fan van. Ik zou kiezen voor raptors met Annysa. Occultation gaat hier op en ze worden bijna onmogelijk uit te schakelen voor je tegenstander.

Raptors zijn zeker een optie, en vroeger nam ik ze ook altijd mee. Maar bedoel je een maximum unit? Anyssa lijkt bijna verplicht met de Raptors.

Citaat
Persoonlijk heb ik graag een Seraph en Bolt thrower. Rhyas geeft geen pathfinder (ppfft.. neppe ninja) en de bolt thrower geeft toegang tot flight. De Seraph geeft haar toegang tot een 14" charge.

Die 14" charge lijkt me erg situational, en om daar nu die Seraph voor mee te nemen... Bolt thrower vind ik ook niet direct nuttig. Goed, je vliegt dan door een bos heen, maar ook dit is weer niet iets wat je elke battle nodig hebt, zeker met Acrobatics. Maar goed, dat schot kan leuk zijn.

Citaat
Je harrier tactic klinkt als iets wat 2 deathstalkers beter zouden doen, hoewel true strike goed is om te hebben.

True strike en sprint, heerlijk. Je moet alleen geen "tough" model tegenkomen, want dan werkt het niet meer. Deathstalkers zouden het ook wel kunnen, maar die moeten rollen om te raken. Al kunnen die twee modellen per beurt om leggen. Toch eens overwegen.

Citaat
Heb je de NQ tier al eens geprobeerd? Deze is erg vermakelijk en werkt verrassend goed.

Nee. Is een leuke lijst, maar ik heb naast de Warmongers nog geen infanterie...

Scythean inderdaad, zoveel meer lol met Rhyas en Rapport. Ga maar eens uitrekenen hoeveel bereik je kan halen als je een Scythean op een Colossal laat chargen met dr feat.

Ongeveer net zoveel als wanneer Rhyas in haar eentje een Garganthuan charged.... 1 groot dood beest.  ;)

Citaat
Qua infanterie ben ik bij haar erg fan van Swordsmen en ik denk dat Hex Hunters ook nog best wel kunnen werken. Met Warmongers heb je er denk ik meer aan als je de Totum Hunter vervangt door de Warchief.

Okay... nog een stem voor de Swordsmen, handig voor de Tier lijst...

Dus sowieso een Scythean halen, en dan kiezen of ik voor infanterie ga met de Swordsmen, of cavalerie met Anyssa. Lastige keuze.
Maar als ik reken kom ik dan aan drie mogelijke lijstjes...:

Cav lijst:

* Harrier (2pts)
* Harrier (2pts)
* Shredder (2pts)
* Shredder (2pts)
* Angelius (9pts)
* Angelius (9pts)
* Scythean (9pts)
Blighted Nyss Raptors (Leader and 4 Grunts) (10pts)
Annyssa Ryvaal, Talon of Everblight (4pts)
Succubus (2pts)
The Forsaken (2pts)
The Forsaken (2pts)

Infanterielijst:

* Harrier (2pts)
* Shredder (2pts)
* Shredder (2pts)
* Angelius (9pts)
* Angelius (9pts)
* Scythean (9pts)
Blighted Nyss Swordsmen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Succubus (2pts)
The Forsaken (2pts)
Warmonger War Chief (3pts)

NQ lijst:

Faction: Rhyas - Rearguard (NQ36)
Tiers: 3
* Angelius (9pts)
* Angelius (9pts)
* Scythean (9pts)
* Typhon (12pts)
Blighted Nyss Swordsmen (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Blighted Nyss Swordsmen Abbot & Champion (0pts)
Blighted Ogrun Warmongers (Leader and 2 Grunts) (5pts)
Succubus (2pts)
Warmonger War Chief (3pts)

Op dit moment neig ik toch wat meer naar de eerste lijst, gelijk een goede motivatie om mijn Raptors te herschilderen... Of heeft iemand andere ideeën?
Could you be there

dwars

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2014, 09:17:16 am »

Ik zou ook voor de raptors gaan. De 35 punten lijst wil ik nog wel een keer testen als ik terug ben van vakantie  ;)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2014, 10:21:52 am »

Raptors maar gelijk in de Simple Green gegooid, kan ik ze gaan herschilderen.

Enne... kom maar op, Lars.  ;)
Could you be there

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2014, 12:45:00 pm »

Ik heb het beetje het gevoel dat er teveel warbeasts in je battlegroup zitten.
Rhyas is maar Fury 5 en Forsaken en Shepherds helpen maar tot op een zeker hoogte.
Op het moment dat je tegenstander je Fury support omlegt, ga je een groot probleem hebben om je warbeasts efficiënt te gebruiken.

Ook zet ik mijn vraagtekens bij de Succubus. Ik weet niet of de gratis upkeep en een gratis Tenacity (ze kan geen Self animi casten) het waard zijn.

Ik zou zelf een extra unit toevoegen ten koste van een warbeast. Zo haal je meer uit Dash en wordt de Fury druk minder.
Je zou ook kunnen kijken naar een Spawning Vessel, zo blijf je toegang houden tot lesser warbeasts terwijl je punten bespaart.
Een volledige unit Spawning Vessel is 3 punten en je krijgt minimaal 4 punten aan lessers terug.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2014, 10:54:44 pm »

Tot nu toe heb ik nog niet echt problemen gehad met fury management, maar inderdaad, blijft tricky.
Maar de combi Angelii wil ik graag houden, en de Scythean lijkt me inderdaad ook goed.

De Succubus is het wel waard als je maar 5 fury hebt en twee upkeep spells. Spiny Growth heeft trouwens ook RNG.

Spawning vessel zou er wel eens kunnen komen, ik heb de Blighted Bather besteld. ;)
Could you be there

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2014, 05:19:56 pm »

Succubus is bijna een vereiste voor Rhyas. Fury 5 is haar grootste zwakte dus alles wat daar druk van af haalt is mooi meegenomen.

Ik vond zelf Hex Hunters wel lekker werken met haar. Then again, dat is een multipurpose unit die met eigenlijk alles wel aardig speelt.
Twee deathstalkers is legit.
Resident forum Treadhead.
Pagina's: [1]