GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Protectorate Of Menoth (35 punten)  (gelezen 4546 keer)

Wicked Dwarf

• Hero Member
Protectorate Of Menoth (35 punten)
« Gepost op: september 26, 2014, 02:16:41 pm »

Jarenlang lag het in dozen en werd er niets mee gedaan, ondanks grote plannen. Wij zijn forces of "X" en een regelboek verder toen ik besloot de modellen weer eens op te graven. Het staat nog niet boven aan de lijst om onder handen te nemen, maar ik heb wel een brandende vraag.

In Forces of Menoth staan er thematische legerlijsten, waarbij aangegeven is welke units onder welke caster vechten.
De vraag is, hoe streng wordt hier mee omgegaan?

Ik had namelijk modellen gekocht die handig waren en mij aanspraken. Ik kan op het moment bijvoorbeeld deze lijst neerzetten (wat volgens mij niet onder de thematische lijsten valt):

• High Exemplar Kreoss
  • Repenter
  • Revenger
  • Crusader
  • Choir Of Menoth (Leader/5 Grunts)
  • Daughters Of The Flame (Leader/5 Grunts)
  • Holy Zealots (Leader/9 Grunts/Monolith Bearer)
  • Knights Exemplar (Leader/5 Grunts)
  • Knight Exemplar Seneschal

Daarnaast heb ik nog een Paladin Of The Order Of The Wall, The Harbringer Of Menoth en 3 Wracks. ;D
Kortom; gezien ik nog geen andere units wil kopen, omdat het anders nooit afkomt, vroeg ik mij af of dit wel een legale lijst is. :o
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
Re: Protectorate Of Menoth (35 punten)
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2014, 02:25:14 pm »

Theme Forces zijn geen Force Organisation Chart zoals in Warhammer.
Theme Forces zijn een andere manier om een Warcaster te spelen. Je wordt gelimiteerd in de modellen die je kan spelen en je krijgt daarvoor een aantal bonussen voor terug.

De meeste Theme Forces zijn echter niet de beste manier om een Warcaster te spelen dus voor een beginnende speler is het het beste om Theme Forces te negeren en gewoon een lijst te maken met de modellen die hem aanspreken.

Een legale lijst in Warmachine is een lijst met een Warcaster en je mag maximaal twee punten onder het de puntenlimiet zitten. Dus met de modellen die je hebt kan je een legale lijst neerzetten.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Wicked Dwarf

• Hero Member
Re: Protectorate Of Menoth (35 punten)
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2014, 03:12:29 pm »

Duidelijk! Dank je wel voor het snelle antwoord, dan kan ik gerust aan de slag. 8)
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."
Pagina's: [1]