GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Havock's listbuilding adventure part Deux: Cryx Harsher.  (gelezen 4059 keer)

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
Havock's listbuilding adventure part Deux: Cryx Harsher.
« Gepost op: oktober 12, 2014, 01:58:33 am »

Bij voorbaat al vastgesteld dat pDenny en Gaspy2 lame ende saai zijn, dus daar gaan we niet aan.
eSkarre is gaaf en Gaspy3 vult haar aardig aan, so let's kick this off:

Citaat
Skarre, Queen of the Broken Coast (*6pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathjack (12pts)
* Kraken (19pts)
Greygore Boomhowler & Co. (Boomhowler and 9 Grunts) (9pts)
Necrosurgeon & 3 Stitch Thralls (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Ragman (2pts)
Warwitch Siren (2pts)

Na Mercnar doen we nu ook aan Cryxnar. Dat is anders, de unit keuze ben ik nog niet over uit. Bij voorkeur is het iets stevigs, Ragman doet het wel lekker met Kraken (en sowieso omdat eSkarre niets tegen armor doet), heb ook aan Bane Riders zitten denken maar dat verlaagt de volume wel heel erg.
Bloodgorgers + Slaughterbro zou mogelijk ook werken. Boomies zijn echter lekker self sufficient, Boomie zelf kan getarget worden door eSkarre's feat en de unit is ook bruikbaar in het Moederland. Necrosurgeon is bijna verplicht met Miss "Cut for everything.f".

Te shooty?

Lijstje twee:
Citaat
Asphyxious the Hellbringer (*4pts)
* Malice (9pts)
* Nightmare (10pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)
Bane Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Ogrun Bokur (3pts)
Warwitch Siren (2pts)

In de eerste instantie had ik Kraken ook in deze lijst (want om Kraken te slopen heb je ongeveer dezelfde dingen nodig die Gaspy kunnen slopen, herpherp) en zag het er meer uit als Kraken/Nightmare/Ghost Raiders. Maar gezien Skarre2 al erg Battlegroup-heavy is leek het me verstandiger om dat hier niet te doen (In een three-list format zou ik waarschijnlijk een pSkarre dudespam lijst er bij doen), Malice en Nightmare zijn vrij efficient in hun doen en laten, Nightmare + Scything Touch + Mobility is zeker leuk.

Gaspy3 is een all-rounder waar je eigenlijk alle kanten mee op kan.
Dat is fijn, en tegelijk een luxeprobleem.
« Laatste verandering: oktober 12, 2014, 03:12:08 pm door Havock »
Resident forum Treadhead.

CallmeHK

• Hero Member
Re: Havock's listbuilding adventure part Deux: Cryx Harder.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2014, 09:02:31 am »

je skarre2 lijst ziet er interessant uit! Over het algemeen vertrouw je op je BG en zorgen de boomhowlers dat ze er komen en genoeg tijd hebben om te slayen. Persoonlijk zou ik het zelfs een niveautje over the top drukken en de pistol wraiths, ragman en de surgeon droppen voor nightmare in deze lijst. je BG word steviger, maakt meer gebruik van perdition/admonition en de feat is goed genoeg je spul te beschermen zodat je de pistols niet echt nodig hebt. de surgeon missen is een beetje jammer natuurlijk dus misschien is een goedkoper alternatief niet slecht. (Inflictor zodra die uitkomt lijkt me perfect. Gratis soul, reach en shield guard.)

Je lich3 vind ik minder. Hij is een buff/camp caster en door te kiezen voor een flinke BG bij hem doe je dit te min. ik zou de heavies schrappen en vervangen voor nodes (hex blast is awesome om te arcen) of een afflictor. de resterende punten zou ik investeren meer infantry. Zo creëer je ook een sterkere list chicken positie met één all comers en één ongebruikelijke skew lijst.

kilvati

• Hero Member
  • ...
    • Forward Kommander
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2014, 02:55:06 pm »

Skarre2 speel ik zelf liever zonder de Kraken, enkel en alleen omdat je deze niet kan targetten met de feat en geen plezier heeft van perdition. Death Ward is dan wel weer leuk op de Kraken, maar deze gebruik je liever op je Deathjack. Als tweede keuze zou ik voorstellen om nightmare te nemen. Slaat lekker hard, heeft veel plezier van perdition en je houd punten voor een unit extra, wat ook leuk is.

Ik zit te wachten op de "Cryx harder" die je belooft in het onderwerp van jouw post. Deze blijft in mijn ogen een beetje achter, omdat Cryx harder volgens mij het spelen met een boel infantrie en zonder banes in. Hier is Gaspy3 erg goed en ik denk ook beter dan dat jou lijst is. Hierbij zit ik eerder te denken aan:
Asphyxious the Hellbringer (*4pts)
* Deathripper (4pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bloodgorgers (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Mechanithralls (Leader and 9 Grunts) (5pts)
Mechanithralls (Leader and 5 Grunts) (3pts)
Satyxis Blood Witches (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Satyxis Blood Hag (2pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
General Gerlak Slaughterborn (3pts)
Machine Wraith (1pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)

Voor inspiratie hierover verwijs ik graag door naar de volgende podcast: http://handcannononline.com/blog/2014/08/04/episode-9-removed-play-season-2-warmachine-hordes-podcast/ . Deze is met Anthony Ferraiolo, een van de ambassadeurs van het hele Cryx harder verhaal was heel leerzaam voor mij.
“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2014, 02:58:10 pm »

Hmmm, drie heavies met eSkarre is net iets teveel. Ze is een van de weinige cryx casters die een fatsoenlijke battlegroup kan runnen maar er zit een max aan.

Asphixious3 wil eigenlijk iets hebben wat de tegenstander dwingt iets hards er tegen te gooien. In dat opzicht zou Kraken en verder nada ook een optie zijn. Of juist meer dudespam en, say, nightmare/cankerworm? As said: NM met reach + mobility + prey is een geweldige piece trader. Cankerworm is feitelijk een solo waar je focus in kan stoppen.
Arcnodes zijn leuk en aardig maar uiteindelijk is hij Major Facetank.
Uiteindelijk heeft hij er al één.

Qua list chicken zou pSkarre dudespam als 2e lijst waarschijnlijk beter zijn.

Citaat
Ik zit te wachten op de "Cryx harder" die je belooft in het onderwerp van jouw post.

In de woorden van een illustere admiraal: it's a trap! :p
I'll read up on it.

Ook: Kraken heeft iets wat Cryx verder niet heel veel heeft, en waar Black Spot helemaal happy mee is: Guns. Unicorn gun + kleine pewpew + blackspot = remove unit(s)
(Kraken, Y U No have 1 tentacle and 2 Unicorns?)

*edit*

Ennnnnnn nu wil ik Goreshade3, thanks ¬_¬

:p
« Laatste verandering: oktober 12, 2014, 03:36:40 pm door Havock »
Resident forum Treadhead.
Pagina's: [1]