GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Khador greylords outriders  (gelezen 4105 keer)

Lonewolf

• Full Member
Khador greylords outriders
« Gepost op: oktober 29, 2014, 06:55:45 pm »

heeft iemand al ervaring met deze unit? Is hij aan te raden of niet? Ik speel voornamelijk met Butcher 1, sorcha en epic sorcha.

CallmeHK

• Hero Member
Re: Khador greylords outriders
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2014, 07:49:24 pm »

Supergoede unit. Alle 3 de casters die je noemt kunnen de unit buffen met hun spells en ze bizar goed maken. Sorcha1 is waarschijnlijk de meest overduidelijke. Bevroren targets met sprays gaan snel dood. De unit heeft wat oefening nodig zoals de meeste Light Cavalry, want ze zijn duur en ze gaan snel dood wanneer ze worden aangeraakt, maar ik zou deze unit zeker aanraden.

rob

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2014, 08:20:07 am »

Ik vind de unit ook heerlijk werken. Sprays zijn heel erg goed en vooral als je spd 9 hebt om ze op de juiste plek te krijgen en daarna weer er vandoor kan vanwege light cavalary.
Ze hebben goede defensive stats en dankzij de 5 wounds gaan ze niet dood aan random blast damage.
Met alle 3 casters die je hebt zijn ze tof dus ik zou ze wel aanraden.

Lonewolf

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2014, 11:55:05 am »

Bedankt voor de informatie. Bestellen dan maar.

Killax

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2014, 02:10:48 pm »

Absoluut bestellen, unit is enorm goed zoals al is aangeven. Ik denk wel dat je het beste resultaat uit ze haalt met Vladimirs en Sorscha's (en misschien Old Witch) doordat ze insane worden als je de relatief middelmatige MA "omhoog kan krikken".

Signs and Portents, Hand of Fate en Freezing Grip maken deze unit namelijk insane in damage output.

Ze zijn daarnaast op hun best tegen Cryx (units) in mijn ervaring. Het belangrijkste om even aan te leren van deze unit is hun bizar grote treat range (17"). Speel ze dus niet als je "normale" cav maar meer als je Widowmakers/WGRC, moven wanneer je zeker weet dat je iets raken gaat en anders gewoon lekker op de backfield laten chillen.
« Laatste verandering: oktober 30, 2014, 02:13:14 pm door Killax »

rob

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2014, 09:54:27 pm »

Hoezo zijn ze op hun best tegen cryx? Wat maakt ze beter tegen die factie dan tegen andere dingen?
Je zegt in jouw ervaring maar waar tegen heb je ze dan nog meer gespeeld?

wicked_fool

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2014, 01:01:19 pm »

Ze worden "beter" tegen cryx vanwege het aantal modellen gecombineerd met de algemene lage def. Verder is het een goede unit in bepaalde lijsten. Bij mij zitten ze momenteel in mijn oceans (psorcha) lijst.

Ze zijn zeker ook er goed om solos uit te schakelen die achter modellen staan. Probeer ze een keer uit (proxy ze eventueel) om een beter idee en gevoel te krijgen.

Killax

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: november 01, 2014, 02:16:42 pm »

Hoezo zijn ze op hun best tegen cryx? Wat maakt ze beter tegen die factie dan tegen andere dingen?
Je zegt in jouw ervaring maar waar tegen heb je ze dan nog meer gespeeld?

Cryx, zoals Khador bevat vaak grote aantallen aan single wounded infantry die pow 12 niet fijn vinden. Doordat ze zon hoge pow hebben zijn in staat lights te damagen en heavy schade te doen aan single en multiwound infantry. Echter is de MA 6 niet enorm goed om ze tegen elke vorm van infantry in te zetten. Zo hebben ze moeite met bepaalde high Def units die vaak te vinden zijn in verschillende factions.

Ik vind ze samen met Vlad en Sorscha goed tegen een eg breed scala aan legers. Zonder hun daarintegen niet enorm goed met andere casters zoals Irusk of Butcher. De factions waar ik ze tegen speel zijn Cryx, RoS, Menoth en Trolls maar vind ze op hun best idd tegen Cryx doordat doorgaans die lijsten een unit Thralls of Witches bevat die erg goed te handlen met hun zijn, zeker met Vlad of Sorscha.

rob

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2014, 02:39:23 pm »

Ja maar de unit is gewoon heel goed tegen infanterie in het algemeen. Door de spray raak je meestal meerdere modellen tegelijk waardoor zelfs high defence wel eens geraakt wordt omdat je altijd ook wel hoge worpen er tussen hebt. Zeker als je kansen to hit kan boosten met casters als Vlad, Sorscha of Zerkova.
Maar ook met Butcher zijn ze super. De pow 12 met boosted damage van de feat is heel erg sterk en ook iron flesh erop maakt ze def 18 tegen shooting en magic wat geweldig is op een large based unit waarmee je de LOS op je leger grotendeels kan beperken.
Ik vind ze dus niet specifiek beter tegen Cryx dan in andere match ups. Er zijn zat facties met infanterie rond de def 12/13 (zealots, exemplar, sentinels, ongeveer alles van trolls, hammerdwarves, skinwalkers/wolves of orboros, kortom heel veel infanterie).

Conclusie de unit is gewoon awesome dus gewoon kopen lonewolf  ;D

Lonewolf

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2014, 06:49:27 pm »

bedankt voor al die info, heb al leuke ideetjes!

Killax

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2014, 08:44:11 pm »

Helemaal mooi lonewolf, goed om te horen dat je ze gaat halen. Ze zullen je zeker niet tegenvallen.

Ja maar de unit is gewoon heel goed tegen infanterie in het algemeen. Door de spray raak je meestal meerdere modellen tegelijk waardoor zelfs high defence wel eens geraakt wordt omdat je altijd ook wel hoge worpen er tussen hebt. Zeker als je kansen to hit kan boosten met casters als Vlad, Sorscha of Zerkova.
Maar ook met Butcher zijn ze super. De pow 12 met boosted damage van de feat is heel erg sterk en ook iron flesh erop maakt ze def 18 tegen shooting en magic wat geweldig is op een large based unit waarmee je de LOS op je leger grotendeels kan beperken.
Ik vind ze dus niet specifiek beter tegen Cryx dan in andere match ups. Er zijn zat facties met infanterie rond de def 12/13 (zealots, exemplar, sentinels, ongeveer alles van trolls, hammerdwarves, skinwalkers/wolves of orboros, kortom heel veel infanterie).

Conclusie de unit is gewoon awesome dus gewoon kopen lonewolf  ;D

Helemaal mee eens hoor, ik kan ook alleen uit mijn Cryx ervaring spreken omdat ik daar met vaste regelmaat tegen speel. Plus ze zitten in mijn Vlad 1 lijst en dat is eigelijk mijn vaste Cryx en Menoth drop. Waar ik bijvoorbeeld Butcher 3 graag tegen Trolls en Rhul drop. Wat Circle betreft verschilt het nogal per caster hoe hun lijst er uit ziet maar kunnen Greylord Outriders zeker hun steentje bijdragen.

Het mooiste van de Greylord Outriders vind ik nog steeds hun speed en het feit dat je 5 Pow 12 Sprays krijgt voor maar 9 punten.
Pagina's: [1]