GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones  (gelezen 6737 keer)

raven guard

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3184
  • Ride the Lightning !!!
Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Gepost op: november 23, 2014, 11:14:45 pm »

Een ruling die van belang is:

Citaat
When a model touches an area, you should clearly state if you are in the area, or not.
For all situations where it was not stated:

All ranges are inclusive:
* A model 14" away from a model with FOC7 is in its control area.
* A model 12" away from a model that has RNG12 is in shooting range.
* A model 2" away from a model that has Reach is in melee range.
* A model 4" away from a flag is in range to contest.

You're not within a [thing] unless you are within the [thing]:
* You can't be within a model by being B2B.
* You can't be within a linear obstacle by standing beside it.
* You can't be within a terrain feature if you're not within it.
* You can't be within a template or zone if you're not within it.

Physical objects do not have to follow the same rules as ranges. You're not "within" anything in B2B. There are situations where that would make no sense.
A [thing] is a physical object - a forest, a hill, a model, a wreck marker, a linear obstacle, etc.
A [range] is a distance to a physical object - a weapon RNG, a melee Reach, a command range, etc.

http://privateerpressforums.com/showthread.php?215183-Within-0-quot-of-Terrain-and-Zones-Conflicting-rulings-found&p=2905671&viewfull=1#post2905671

Dit betekent nu ook dat als je in base to base staat met een Warjack en die sloopt, je niet in within de wreck marker bent, aangezien je die intent niet kan declaren omdat er nog geen wreck marker ligt wanneer je in base to base beweegt met de Warjack.
Gelogd
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Jayz

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3419
  • Alliance Open & Generals of the West
    • Alliance Open
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2014, 11:29:24 pm »

dus niks veranderd, declaren anders telt het niet :)
Gelogd
Alliance Open Events:
RTT 8 September
GT 17&18 November

Xas

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 971
  • Naam: Eric-Jan Brouwer
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2014, 09:30:50 am »

Dus om 100% zekerheid te hebben dat beide spelers op een lijn zitten "within" tokens maken?
Gelogd

Anjo

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 666
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2014, 09:34:36 am »

Dat lijkt me wat ver gaan eigenlijk. Ik ben in de jaren dat ik dit spel nu speel nog niet tegen een situatie aangelopen waar dit mis gaat als het duidelijk uitgesproken wordt.
Gelogd

Blackhawk

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #4 Gepost op: november 25, 2014, 02:07:19 pm »

dus de ruling die werd gehanteerd bij het benelux masters dat je within een zone bent als je b2b zal dus nie tmeer gelden? je zal dus daadwerkelijk een tip van de base in de zone zetten?
Gelogd

kilvati

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1102
  • ...
    • Forward Kommander
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #5 Gepost op: november 25, 2014, 02:17:47 pm »

dus de ruling die werd gehanteerd bij het benelux masters dat je within een zone bent als je b2b zal dus nie tmeer gelden? je zal dus daadwerkelijk een tip van de base in de zone zetten?

Als je niets gezegd hebt, sta je buiten de zone. Als je gezegd hebt dat het de bedoeling is dat je erin staat, dan sta je er wel in.
Gelogd
“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War

aatje

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #6 Gepost op: november 25, 2014, 04:15:18 pm »

Dat spreekt bovenstaande regel dus zeer zeker tegen. Je moet erin staan. Tiptoed, maar wel erin. Ertegen is volgens de regel niet erin.
Gelogd

Jayz

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3419
  • Alliance Open & Generals of the West
    • Alliance Open
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #7 Gepost op: november 25, 2014, 04:16:57 pm »

When a model touches an area, you should clearly state if you are in the area, or not.
For all situations where it was not stated:
Gelogd
Alliance Open Events:
RTT 8 September
GT 17&18 November

Blackhawk

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2014, 05:30:32 pm »

Citaat
* You can't be within a template or zone if you're not within it.

dit ja.

zou wel nuttig zijn om te weten voo rhet NK.

buiten dat is het altijd wel nodig om aan te geven wat je aan het doen bent.
Gelogd

raven guard

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3184
  • Ride the Lightning !!!
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #9 Gepost op: november 25, 2014, 05:34:30 pm »

Lees alsjeblieft alles wat in de quotebox staat en niet alleen enkele regels.

Ik snap de verwarring namelijk niet. Lijkt me toch duidelijk dat als je A niet hebt gedaan dan X van kracht is.
Waar A intent declaren is en X de genoemde lijst.
« Laatste verandering: november 25, 2014, 06:31:19 pm door raven guard »
Gelogd
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

aatje

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #10 Gepost op: november 25, 2014, 07:04:30 pm »

Dat snap ik: maar volgende situatie. Je declared dat je in terrein staat als je ertegenaan staat.
Je pop heeft geen pathfinder en je mag met je 5 spd en reach iets op 10 inch chargen.
Je tegenstander staat precies op 10 inch. Gezien dat je 'buiten' het terrein staat: Haal je de charge wel of niet?
Als je erin staat weet ik 100% zeker dat je het niet haalt. maar ernaast...
Gelogd

raven guard

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3184
  • Ride the Lightning !!!
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #11 Gepost op: november 25, 2014, 08:16:14 pm »

Als je declared dat je base to base met het bos staat en dus in het bos, betekent dit dat je dus ook in rough terrain staat, hoe microscopisch dan ook.
Dus als iets precies op je ongehinderde charge bereik staat, lijkt mij de logische conclusie dat je die charge niet gaat halen.

Je kan niet zowel de concealment bonus van een bos claimen  en je normale charge bereik houden.
Tenzij je Pathfinder hebt natuurlijk.
Gelogd
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

siesom

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #12 Gepost op: december 07, 2014, 11:20:01 pm »

Deze opheldering maakt dus wel degelijk een verschil.

Als EDenny nu haar eigen arcnode wil slopen om de +4 defense te krijgen dit dus niet meer mogelijk is, omdat je B2B niet within a model staat dus krijg je de +4 defense bonus niet, gezien je geen movement meer hebt om in de wreckmarker die ontstaat een teentje te krijgen.
Gelogd

CallmeHK

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2130
Re: Infernal Ruling: Within terrain and scenario zones
« Reactie #13 Gepost op: december 07, 2014, 11:23:20 pm »

Dat was inderdaad de originele oorzaak van de ruling. Overigens geld dit voor meer casters dan enkel Denny2  ;D ;)
Gelogd
Pagina's: [1]