GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Oni's 50 punten mercenary lijsten voor 2015  (gelezen 3056 keer)

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
Oni's 50 punten mercenary lijsten voor 2015
« Gepost op: december 19, 2014, 03:00:01 pm »

Ik ben ook weer eens gaan brainstormen over 2 merc lijsten met character restricties voor komend jaar, ik moet er bij zeggen dat ik voor mezelf een paar dingen heb vastgelegd zoals het minimaliseren van diversiteit in de non-character units vanwege transport limieten, daarnaast wil ik alleen casters inzetten die ik cool vind; Damiano, Gorten, Durgen, Constance, Fiona en Drake blijven dan over. Hiermee kom ik op de volgende 2 lijsten uit:

Highborn

Damiano
Rocinante
Gun mages met UA
EAlexia
Max Forgeguards
Max Forgeguards
Rorsh & Brine
Ragman
EEyriss
Anastasia
Madelyn

De risen zorgen voor engagements, waarna de forgeguards het afmaken, Ragman en EEyriss zorgen voor de debuffs op harde doelen en de feat hopelijk in combinatie met anastasia zorgen voor de caster kill.

Highborn

Constance
Galant
Precursor Knights
Max Forgeguards
Max Forgeguards
Harlan Versh
Gorman
Gun mages met UA
Sylys ( voor transference upkeep en het effect van de feat te vergroten)
Rhupert
Gudrun ( moet mbv transference wel een deuk in pak boter kunnen slaan)
Ayana & Holt

Bij Constance is het vaak een kwestie van genoeg doelen geven aan je tegenstander zodat ze veel moeten slopen om bij haar te komen, doen ze dat niet dan zal ze genadeloos toe slaan. De Precursor knights zijn er alleen maar voor de gang bonus aan Constance te geven :P.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

CallmeHK

• Hero Member
Re: Oni's 50 punten mercenary lijsten voor 2015
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2014, 06:38:55 pm »

Ben je op zoek naar commentaar of wil je gewoon even je lijsten posten? Ik wil best even schieten op je lijsten maar je legt jezelf wel erg veel restricties op waardoor dat wat lastig kan worden.

Het eerste dat me opvalt is dat deze lijsten nagenoeg hetzelfde doen, ondanks een andere caster en enkele modellen. Je kiest voor forgeguard welke gewoon zodanig langzaam zijn dat ze pas heel erg laat aankomen en je in beide lijsten dus altijd de afwachtende partij bent. Bij Damiano denk ik dat je vaker defensief moet featen voor de armour dan offensief en dat is jammer.

Ook kan een tegenstander makkelijk zijn betere lijst tegen infantry pakken en het waarschijnlijk heel goed doen tegen beide lijsten die je hebt.

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #2 Gepost op: december 20, 2014, 10:10:58 am »

Feedback is altijd welkom, wat betreft de restricties; die kan ik eventueel laten vallen als blijkt dat ik geen 2 gevarieerde lijsten kan maken, het is de bedoeling om minstens 1 anti-colossal lijst te hebben, want die ga ik zeker tegen komen op een toernooi. Normaal speel ik Damiano met een hele bubs aan steelheads en ik weet dat dat goed werkt, maar dan moet ik nog eens 30 infantry en 5 cavalry in mijn armytransport proppen en dat past niet.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

rob

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: december 20, 2014, 10:35:02 am »

Ik heb een vraag. In je damiano army list staat eAlexia maar in je uitleg staat de risen engagen de vijand. Dus moet dat dan pAlexia zijn?

kilvati

• Hero Member
  • ...
    • Forward Kommander
« Reactie #4 Gepost op: december 20, 2014, 12:21:25 pm »

Ik weet dat dit een zinloze opmerking is ivm het transport probleem dat je al hebt, maar mercs worden tegenwoordig ook vaak met een van de twee collosals gespeeld, gewoon omdat deze heel erg hard zijn. En misschien neemt een collosal wel minder ruimte in dan de steelheads.

Een grotere transport kopen kan natuurlijk ook altijd nog, was mijn oplossing toen ik van minions naar Cryx ging ;)
“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War
Pagina's: [1]