GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3] 4

Auteur Topic: Infinity 3rd edition binnen  (gelezen 11025 keer)

Scorch

• Jr. Member
  • **
Re: Infinity 3rd edition binnen
« Reactie #30 Gepost op: januari 01, 2015, 03:25:38 pm »

Precies daarom heb ik de rest ook niet nodig.  Die is toch niet 3rd. Het is hetzelfde als een nieuwe 40k editie spelen met een oude codex. Het kan wel maar is het net niet. Punten waardes kloppen niet met de nieuwe versie , dus ook de balans klopt niet. Dan speel ik liever met wat er is. Ook leuk en zo komen er ook wat modellen die eerder niet gebruikt werden op de tafel.
Al die voorbeelden gaan niet op voor Infinity. :/ Het gaat om een ammunitie type, en een wapen waar de stats van beschikbaar zijn. De mechanic is bekend, de wapens zijn bekend. Geen stats/punten/balans aan gekoppeld, verder. :p
Prima natuurlijk, als je niet wilt gebruiken, maar het ligt niet aan de informatie die je hebt.

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #31 Gepost op: januari 02, 2015, 10:08:31 am »

Nee.

HS en Paradiso troops hebben bijv mov 4-2 waar equivalenten uit het nieuwe corebook mv 4-4 hebben.
Voor core troopers zijn de multirifles goedkoper geworden dus puntendrop. Zeggen dat er geen stats/punten/balans issues aan wargear gekoppeld zijn is imo onzin. Juist die dingen zorgen ervoor dat een model nuttig is en werkt.
Kijk maar eens naar het verschil in impeteous, extreme imp en de wijzigingen in CC. De profielen uit de oude boeken houden daar geen rekening mee.
When in doubt set something on fire!
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.

Scorch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: januari 02, 2015, 12:04:19 pm »

Nee.

HS en Paradiso troops hebben bijv mov 4-2 waar equivalenten uit het nieuwe corebook mv 4-4 hebben.
Voor core troopers zijn de multirifles goedkoper geworden dus puntendrop. Zeggen dat er geen stats/punten/balans issues aan wargear gekoppeld zijn is imo onzin. Juist die dingen zorgen ervoor dat een model nuttig is en werkt.
Kijk maar eens naar het verschil in impeteous, extreme imp en de wijzigingen in CC. De profielen uit de oude boeken houden daar geen rekening mee.
Ja, maar dat heeft niets te maken met de werking van Viral. ;) En met een beetje natte vingerwerk kom je echt een heel end. Zo heb ik al een aantal potjes gespeeld tegen Tohaa (waar we nog helemaal niets van weten, op Makaul na).. gewoon rekenen hoeveel discount bepaalde wapens gekregen hebben (aan de hand van gegeven informatie), en die toepassen op 2nd profielen. MOV van HI opschroeven naar 4-4, 3 CC punten erbij tellen (gemiddelde CC-boost). Allemaal informatie die aan de hand van simpele deductie en oplettendheid achterhaalt kan worden. En we kunnen een goeie inschatting maken wat X-Imp wordt (motoren), en wat gewoon Imp blijft. Natte vingerwerk brengt je een heel end op weg om een leuke 200/300 puntenlijst op te zetten.

Er is genoeg verandert aan de mechanics van N3 om op deze manier de basis onder de knie te krijgen. Dus ik zie 't probleem niet zo, helemaal als er geen prijzengeld of status aan de uitkomst van het potje hangt. Balans is dan echt een non-issue, helemaal als je gewoon even een calculator erbij gepakt hebt en bent gaan rekenen op een lijst.

Gewoon lekker spelen, er is genoeg veranderd in N3 om je bezig te houden voor een paar potjes. De PDFs komen vanzelf, en dan kunnen we het echte werk gaan spelen. Ik betwijfel dat ik er heel ver naast zit straks.

Als je niet wilt, dan niet. Maar als je wilt spelen zijn de obstakels echt zo groot als je ze zelf wilt maken.

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #33 Gepost op: januari 02, 2015, 12:24:50 pm »

gewoon rekenen hoeveel discount bepaalde wapens gekregen hebben (aan de hand van gegeven informatie), en die toepassen op 2nd profielen. MOV van HI opschroeven naar 4-4, 3 CC punten erbij tellen (gemiddelde CC-boost). Allemaal informatie die aan de hand van simpele deductie en oplettendheid achterhaalt kan worden. En we kunnen een goeie inschatting maken wat X-Imp wordt (motoren), en wat gewoon Imp blijft.

Dit is wat Corvus Belli hoort te doen. Mensen betalen goed geld voor een boek en dan mogen ze ook met hun modellen kunnen spelen zonder moeilijk te moeten doen. Als ik jou zo hoor is het zo gedaan om het om te rekenen dus waarom doen de Warcors/actieve infinity spelers dan niet allemaal 2 uur moeite om alle profielen om te rekenen en te publiceren als textfile? Als onofficieel WIP? En als het zo makkelijk is, had dan een paar Aleph en Tohaa profielen gepost zodat ook die spelers speelbare lijsten kunnen maken.

Daarnaast is het punt een stuk breder dan alleen Viral, ik heb ook nergens gezegd dat alleen Viral me ervan weerhoudt dat soort zaken te doen. Het is de combinatie van zaken. Het is spelen met een oude codex in een nieuwe editie, en voor mij doet het dat niet.

Tenslotte, het is voor mij geen enkel probleem om alleen met het corebook te spelen. Ik ben het helemaal met je eens dat er genoeg veranderd is om voorlopig mee bezig te kunnen. Het is alleen slecht niet iedereen met zijn modellen kan spelen.
Ik wil gewoon N3 spelen met N3 regels en niet met een half produkt waarbij men 2e en 3e editie zaken door elkaar gooit. En ik denk dat er met mij meer mensen zijn die dat zo zien.

Scorch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: januari 02, 2015, 05:44:11 pm »

Dat boek dat gratis te downloaden is? :P
Nee, je hebt gelijk. CB moet het doen, en dat doen ze ook. Zitten hun vakantie door te werken om de PDFs af te krijgen. Had dat eerder gemoeten? Ja, eigenlijk wel. Helaas, klein bedrijf (40~ man, inclusief de logistiek, gieters en sorteerders), die volgens mij sinds GenCon alleen maar overuren hebben gedraaid om de groei bij te houden. Dit is een van de groeipijnen. Wat mij betreft hadden we geen enkel profiel in het boek gehad. Waste of paper. Alles lekker digitaal.

De moeite heb ik gedaan voor de Tohaa, omdat ik (als Warcor) mijn medespeler graag wil laten spelen met zijn eigen leger. En dan is 't in een half uurtje gepiept om een 200 punten lijstje op te stellen.

Ik betwijfel of het de moeite loont zoiets te posten op een forum zonder dat daar ellenlange discussies ontstaan over puntje dit, puntje dat. Dat levert alleen maar gezeik en 20.000 versies op.. Daarnaast als ik jou zo hoor betwijfel ik of je 't zou accepteren om mee aan de slag te gaan. :p

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze editie overgang nog soepel vindt gaan tot nu toe. We hebben de regels, 24 uur na release al in USA, en max 2 weken later heeft iedereen zijn pre-orders al binnen. De regels zelf staan allang and breed online op de website, inclusief alle markers etc. De PDFs komen eraan, net als de Army Builder.
Ter vergelijking Malifaux is nog steeds bezig (vorige Gencon nieuwe editie dacht ik), over Warhammer ga ik 't niet eens hebben; die poepen gewoon edities uit omdat ze geld willen, ongeacht of dat het spel ten goede komt.

Ik denk dat CB ons teveel verwend heeft; gratis regels, gratis army builders, alles te downloaden wat nodig is, apps die wereldwijde competitie mogelijk maken, een scala aan Warcors en nauw contact met de fanbase. Dat de volledige army lists twee weekjes later komen is niet zo'n probleem.

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #35 Gepost op: januari 05, 2015, 08:26:23 am »

Nope, dat boek wat mensen kopen (adviesprijs 59,95) om een gaming company te steunen.  ;)

Daarnaast als ik jou zo hoor betwijfel ik of je 't zou accepteren om mee aan de slag te gaan. :p
Waar baseer je dat op? Als men met een goed uitgewerkt, breed gedragen, alternatief komt vind ik dat prima om mee te spelen.

Dat CB ons teveel verwend heeft ben ik niet met je eens. CB is heel goed bezig maar laat consistent de bal vallen met nieuwe zaken. Mijn pre-order Icestorm kreeg ik een maand nadat hij uitwas gekomen. Paradiso heeft ook zeer lang op zich laten wachten.

CB is zeer goed met support en de community. Ik heb ook geen commentaar op die zaken, noch op hun produkt. Echter hun product release plan, zeker voor grote zaken zoals boven genoemd verdient veel aandacht. Dat is het telkens net niet.

irongollem

• Hero Member
    • Iron Arts miniature painting
« Reactie #36 Gepost op: januari 07, 2015, 02:23:29 am »

Ik moet me hier bij aansluiten. Heb n2 ooit gespeeld, nu N3 gekocht om nu toch echt er in te storten. Boek heeft bar weinig unit profiles dus moet je online profile zoeken. Dat is allemaal nog N2. Halverwege mijn eerste beurt mijn poppetje zijn special rules opzoeken, NERGENS in het boek te vinden. Moet ik online in de wiki gaan kijken wat het doet.  Zwaar irritant. Vind gewoon dat ze dat boek en updated profiles in 1 keer moeten releasen.

Vind het overgens ook zwaar irritant dat regels zoals link team enzo niet meegenomen zijn in het 3e boek. Snap dat die verzonnen zijn na de core rules en daarom in een expansion gedaan zijn, maar met een nieuwe editie verwacht je dat alle regels in 1 boek te vinden zijn die op dat moment bestaan (en dat eventuele nieuwe expansions omgaan met regels die nog uitgevonden moeten worden). De zelfde chaos die vroeger was is er nog steeds. Dit spel is mega onduidelijk. Allemaal special rules die je overal en nergens moet opzoeken ipv. gewoon verzameld en gebundeld in 1 boek.
Opzoek naar iets wargaming related? check http://irongames.weebly.com voor uitgebreide lijsten met links!

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #37 Gepost op: januari 07, 2015, 11:38:13 am »

Vind het overigens ook zwaar irritant dat regels zoals link team enzo niet meegenomen zijn in het 3e boek. Snap dat die verzonnen zijn na de core rules en daarom in een expansion gedaan zijn, maar met een nieuwe editie verwacht je dat alle regels in 1 boek te vinden zijn die op dat moment bestaan (en dat eventuele nieuwe expansions omgaan met regels die nog uitgevonden moeten worden). De zelfde chaos die vroeger was is er nog steeds. Dit spel is mega onduidelijk. Allemaal special rules die je overal en nergens moet opzoeken ipv. gewoon verzameld en gebundeld in 1 boek.

Commercie. Zo heb je de mogelijkheid om de 2 expansions toch te kopen, zonder dat ze verouderd zijn.
Onduidelijk?? Alles staat in het boek, op de linked teams na dan.

Welke special rules heb je dan moeten opzoeken?
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

DMS

• Full Member
« Reactie #38 Gepost op: januari 07, 2015, 06:30:12 pm »

Ik kan er wel in komen dat je er kritiek op hebt, echt waar. Maar om nou te gaan zeggen dat het heel veel moeite kost, daar ben ik het niet met je eens. Bijna iedereen heeft of wel een laptop of wel een tablet bij de hand. De InfinityWiki is erg sterk IMO en alles is er duidelijk uitgelegd. Je bent dus sowieso niet verplicht de expansions te kopen en kunt alles online vinden.
Upcoming Alliance Open events:

- 8 September: 40K RTT, T9A, X-Wing
- 17-18 November: 40K GT, T9A GT and more

Visit us on Facebook (https://www.facebook.com/pg/AllianceOpenTournaments)

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: januari 15, 2015, 05:28:38 pm »

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #40 Gepost op: januari 15, 2015, 06:02:50 pm »

Jup, de infinity server heeft het lekker druk.  ;D
BTW de regels voor human sphere etc worden binnenkort ook gepubliceerd

irongollem

• Hero Member
    • Iron Arts miniature painting
« Reactie #41 Gepost op: januari 27, 2015, 10:36:05 pm »

Vind het overigens ook zwaar irritant dat regels zoals link team enzo niet meegenomen zijn in het 3e boek. Snap dat die verzonnen zijn na de core rules en daarom in een expansion gedaan zijn, maar met een nieuwe editie verwacht je dat alle regels in 1 boek te vinden zijn die op dat moment bestaan (en dat eventuele nieuwe expansions omgaan met regels die nog uitgevonden moeten worden). De zelfde chaos die vroeger was is er nog steeds. Dit spel is mega onduidelijk. Allemaal special rules die je overal en nergens moet opzoeken ipv. gewoon verzameld en gebundeld in 1 boek.

Commercie. Zo heb je de mogelijkheid om de 2 expansions toch te kopen, zonder dat ze verouderd zijn.
Onduidelijk?? Alles staat in het boek, op de linked teams na dan.

Welke special rules heb je dan moeten opzoeken?
Zoiets simpels als de shasvastii seed embryo's staan er niet in (of die andere embryo, een van de twee staat er niet in)

Was meer, maar weet niet alles meer.
Opzoek naar iets wargaming related? check http://irongames.weebly.com voor uitgebreide lijsten met links!

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #42 Gepost op: februari 02, 2015, 11:15:29 am »

Vrijdag avond mijn eerste pot N3 gespeeld tegen een beginnende infinity speler ( niet dat ik zo ervaren ben), we hebben 200 punten gespeeld om de skills en wapens te leren, maar het werd echt een slachtpartij toen mijn 3 domaru's binnen chainrifle bereik kwamen gevolgd door een reeks close combat aanvallen. Als yu jing speler heb ik er natuurlijk van genoten, maar om een beginnend speler zo te laten kennis maken met het spel is natuurlijk niet helemaal goed.
Achteraf hebben we misschien wat dingen fout gedaan en enkele skills/ wapens totaal niet gebruikt zoals hacken, E/M, de volgende keer doen we het vast beter.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: februari 02, 2015, 12:14:31 pm »

Vrijdag avond mijn eerste pot N3 gespeeld tegen een beginnende infinity speler ( niet dat ik zo ervaren ben), we hebben 200 punten gespeeld om de skills en wapens te leren, maar het werd echt een slachtpartij toen mijn 3 domaru's binnen chainrifle bereik kwamen gevolgd door een reeks close combat aanvallen. Als yu jing speler heb ik er natuurlijk van genoten, maar om een beginnend speler zo te laten kennis maken met het spel is natuurlijk niet helemaal goed.
Achteraf hebben we misschien wat dingen fout gedaan en enkele skills/ wapens totaal niet gebruikt zoals hacken, E/M, de volgende keer doen we het vast beter.

3 Domaru Butai is ook ontezettend vies :P Je speelt JSA?

Scorch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #44 Gepost op: februari 02, 2015, 01:42:10 pm »

Recap van ons toernooi afgelopen weekend! Enjoy!www.data-sphere.net/first-dutch-n3-tournament
Pagina's: 1 2 [3] 4