GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: regels mbt Teclis  (gelezen 3386 keer)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
regels mbt Teclis
« Gepost op: februari 01, 2015, 10:31:04 am »

Ik ben een nieuwe speler, en start met High Elves. Teclis lijkt mij wel een sterke wizard.

Enkele vraagjes ivm Teclis.

1. Spells: Teclis kiest zijn spreuken uit Lore of High Magic (= spreuken van de High Elves) of 1 spell uit elk van de 8 Lores of Battle Magic in het Warhammer boek. Hoe gaat dat dan concreet in zijn werk?
Kies ik dan 1 spell uit Lore of Fire, 1 spell uit Lore of Beasts, ... en moet ik er dan voor zorgen dat ik in totaal 2 signature spells heb en 1 spell met nummer 1, 1 spell met nummer 2, ... , 1 spell met nummer 6?
Moet ik die dan op voorhand noteren of iets dergelijks?

Indien bovenstaande redenering klopt: zijn er tips voor de keuze van de spells?

2. War Crown of Saphery
Klopt het dat Teclis hierdoor eigenlijk een level 5 wizard is, zolang hij de War Crown of Saphery in zijn bezit heeft?
Heeft hij hierdoor ook een extra spreuk (ik denk van niet)?
Wat is hiervan dan het voordeel (dat hij telkens 5 mag bijtellen bij zijn dobbelstenen to cast a spell ipv 4, denk ik)

Josse

• Hero Member
Re: regels mbt Teclis
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2015, 11:05:34 am »

1.
Je mag per lore één spell kiezen, dat betekent dat je spells nooit twee keer kan krijgen en je hoeft dus niet te letten op het nummer van de spell.
Je kan bijvoorbeeld alle spells 6 kiezen en kiest ze aan het begin van elke battle.

Wel moet je op je armylist noteren of je high magic neemt of één spell van elke lore.

2.
Je krijgt inderdaad geen extra spell, omdat Teclis niet volgens de normale regels spells genereert.
Het gaat er inderdaad om dat je +5 op je casting en dispell roll krijgt, maar ook als je bijvoorbeeld een "wizard level test" moet gooien. Denk bijvoorbeeld aan de hex scroll.
Ramen!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2015, 05:49:23 pm »

Bedankt voor de info Josse, maar bij puntje 1 ben ik nog niet helemaal mee.

Aan het begin van elke battle? Is dat een volledig spel of het begin van elke ronde?

Kies ik voor 1 spel dus 8 spells en mag ik die elke ronde opnieuw allemaal gebruiken of kies ik elke ronde opnieuw 8 nieuwe spells en mogen die niet overlappen met de vorige?

Ondertussen ook nog een extra vraagje.
Waarom eigenlijk Teclis kiezen voor 450 pnt als je een archmage hebt voor 185 pnt.
Zijn die magische items en extra spreuken die 265 punten waard?
« Laatste verandering: februari 01, 2015, 07:35:20 pm door Nicolas »

Josse

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2015, 12:10:13 pm »

Een battle is een potje, een slag, een middagje poppetjes schuiven :P.
Een volledig spel dus...

Aan het begin van elke slag genereer je voor elke wizard/mage/sorceror/shaman etc, een aantal spells gelijk aan je wizard level. Normaal gesproken genereer je al je spells van één lore, deze spells gebruik je gedurende de hele battle en je kan dus niets wijzigen of erbij krijgen. Deze spells mag je elke beurt (ronde) één keer casten.

wat betreft het niet overlappen van spells, deze regel geld voor spells van dezelfde lore. Als je bijvoorbeeld een lvl 4 wizard met de lore of fire hebt en je gooit 2,2,3,4 bij het genereren van spells, moet je één van de tweeën inruilen en mag je zelf een andere spell binnen de gekozen lore kiezen. Je mag bovendien altijd één van je spells inruilen voor de signature spell (in de volksmond ook wel; spell 0).
Met bovengenoemde worp kan je dus het volgende maken:
0,2,3,4
of 2,3,4,6
maar niet 2,3,5,6
En je mag ook niet 2,2,3,4 houden.

Teclis werkt weer anders, je kan ervoor kiezen om de lore of high magic helemaal te kennen en dan staan alle acht spells van die lore elke ronde tot je beschikking, of kiezen om één spell uit elke lore uit het rulebook (i.e. fire, light, heavens, life, beast, shadow, death, metal) te kiezen (niet aan te raden als je net begint).

Wat betreft de vraag of Teclis zijn punten waard is, een volmondig ja!
Een betere vraag om te stellen is, is het handig om hem al meteen in te zetten en dan denk ik dat het antwoord nee moet zijn.
Hij is inderdaad vrij duur en ik denk dat als je net begint het lastig is om alles eruit te halen. Sowieso heb je in het begin al genoeg nieuwe dingen te leren en ik zou niet proberen alles in één keer te doen. Neem in plaats daarvan een gewone lvl 4 met bijvoorbeeld fire, dat is een makkelijke lore om te gebruiken en lekker destructief.

Heb je iemand om tegen te spelen? Dat is namelijk de beste manier om het onder de knie te krijgen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ramen!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2015, 07:46:38 pm »

Super duidelijk Josse!

Ik begrijp het nu helemaal denk ik!

Ik heb inderdaad iemand om tegen te oefenen en ik ben mij ook bewust dat het waarschijnlijk voorlopig nog te moeilijk is om een spell te kiezen uit elke lore, maar ik wou dat toch even begrijpen.

Bedankt!

Josse

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 03, 2015, 11:10:13 am »

Graag gedaan hoor en succes!
Ramen!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2015, 04:40:23 pm »

Ondertussen al wat potjes gespeeld.
De keuze uit 1 spell uit elke lore blijft aanlokkelijk klinken om eens uit te testen :-)
Mogen dat ook signature spells zijn?

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2015, 02:51:33 pm »

Yup.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: april 30, 2015, 07:00:33 pm »

Ik ga er toch eens voor gaan denk ik! Kan maar met mijn hoofd tegen de muur lopen hé!  :o
Pagina's: [1]