Een battle is een potje, een slag, een middagje poppetjes schuiven

.
Een volledig spel dus...
Aan het begin van elke slag genereer je voor elke wizard/mage/sorceror/shaman etc, een aantal spells gelijk aan je wizard level. Normaal gesproken genereer je al je spells van één lore, deze spells gebruik je gedurende de hele battle en je kan dus niets wijzigen of erbij krijgen. Deze spells mag je elke beurt (ronde) één keer casten.
wat betreft het niet overlappen van spells, deze regel geld voor spells van dezelfde lore. Als je bijvoorbeeld een lvl 4 wizard met de lore of fire hebt en je gooit 2,2,3,4 bij het genereren van spells, moet je één van de tweeën inruilen en mag je zelf een andere spell binnen de gekozen lore kiezen. Je mag bovendien altijd één van je spells inruilen voor de signature spell (in de volksmond ook wel; spell 0).
Met bovengenoemde worp kan je dus het volgende maken:
0,2,3,4
of 2,3,4,6
maar niet 2,3,5,6
En je mag ook niet 2,2,3,4 houden.
Teclis werkt weer anders, je kan ervoor kiezen om de lore of high magic helemaal te kennen en dan staan alle acht spells van die lore elke ronde tot je beschikking, of kiezen om één spell uit elke lore uit het rulebook (i.e. fire, light, heavens, life, beast, shadow, death, metal) te kiezen (niet aan te raden als je net begint).
Wat betreft de vraag of Teclis zijn punten waard is, een volmondig ja!
Een betere vraag om te stellen is, is het handig om hem al meteen in te zetten en dan denk ik dat het antwoord nee moet zijn.
Hij is inderdaad vrij duur en ik denk dat als je net begint het lastig is om alles eruit te halen. Sowieso heb je in het begin al genoeg nieuwe dingen te leren en ik zou niet proberen alles in één keer te doen. Neem in plaats daarvan een gewone lvl 4 met bijvoorbeeld fire, dat is een makkelijke lore om te gebruiken en lekker destructief.
Heb je iemand om tegen te spelen? Dat is namelijk de beste manier om het onder de knie te krijgen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.