Gisteren met High Elves tegen Daemons gespeeld.
Volgende situatie deed zich voor:
Kleine unit daemons chargeert mijn archers in de flank. Aangezien mijn archers op 3 rijen stonden, kon ik mij maar met 3 man verdedigen. Ondersteunende rangen zijn immers niet toegelaten in de flank.
Uitslag van het gevecht is een draw.
Zijn unit bestaat nu nog uit 3 modellen en mijn unit uit 15 modellen. (+- vergelijkbaar van sterkte)
In mijn beurt moet ik de close combat verder afwerken. Aangezien we nog steeds in close combat staan.
We staan nog steeds geblokkeerd in de flank. Ik kan mij dus nog steeds maar met 3 man verdedigen.
Ik gooi verschrikkelijk slecht. Ik krijg geen van zijn 3 modellen dood en hij krijgt 2 van mijn modellen dood.
Resultaat: Ik verlies de strijd.
Ik gooi tegen mijn leiderschap: te hoog
Ik moet vluchten. Ik vlucht nog ver genoeg. Hij probeert mij in te halen, maar komt te kort.
Het is terug zijn beurt. Hij chargeert mijn vluchtende unit en ik ben er aan.
Is dat normaal dat een unit van 15 man tegen een unit van 3 man moet vluchten omdat ze 1 slechte beurt hebben gehad en zich niet ten volle hebben kunnen verdedigen aangezien het een aanval in de flank was? (En daar dan ook niet meer van af geraken)
Dit was toch een kleine frustratie

Bovendien mocht mijn tegenstander voor elke wound een WS 5+ gebruiken. Is dat ook normaal?
Wel lastig tegen een tegenstander die alleen maar 5 en 6 op zijn dobbelstenen heeft staan