GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: DSS Gators voor NK kwalificatie  (gelezen 2248 keer)

rob

• Hero Member
DSS Gators voor NK kwalificatie
« Gepost op: maart 09, 2015, 03:50:11 pm »

Vorig jaar april ben ik begonnen met Gators te spelen. Het leger beviel me zo goed dat ik ze dat jaar ook gebruikt heb voor het WTC en voor het NK. Dit jaar ga ik weer vrolijk verder met mijn Gatormen en weer proberen te kwalificeren voor het NK.

Toernooi 1 was in Eindhoven en was ik de TO en kon dus niet spelen.

Toernooi 2 was in Utrecht en was een steamroller 35 punten
Ik had de volgende twee lijsten:
Rask:             JagaJaga
Spitter            Wrestler
Bullsnapper         Bullsnapper
3 Gatormen Posse      3 Gatormen Posse   
Witchdoctor         Swamp gobbers

De eertse pot was tegen Peter Hochstenbach (Destruction)

Peter had Denegrah1 en Goreshade1. Beide lijsten hadden veel banes en één lijst had zelfs blackbanes. Ik koos dus automatisch JagaJaga omdat zij awesome is in de Cryx match up. Peter koos Denny1 met 2 kippen (whichever flavour, can’t remember) bane knights, bane thralls, blackbanes.

Peter rende alles naar voren en in mijn beurt deed ik hetzelfde.
Peter rende nog wat meer modellen in positie en probeerde mijn gators te jammen met de blackbanes. Crippling grasp ging op mijn Wrastler. In mijn beurt popte ik mijn feat en sloeg zijn eerste linie modellen dood zodat ik zijn tweede linie kon pinnen.
In zijn beurt kon Peter dus vrij weinig omdat een groot deel gepind stond in melee. Wel kon Denegrah mijn hele leger in haar feat krijgen dus in mijn beurt ging het grinden door maar op een iets lager pitje.
Peter deed in zijn beurt nog een paar charges maar had niet veel modellen meer over. Denegrah bewoog nog wat meer naar voren waardoor in mijn beurt de Wrastler bij haar kon komen en haar op at.

Ronde twee was tegen Freek ‘Kilvati’ (Close quarters)

Freek had Skarre2 en  Asphixious2. Tegen Skarre wilde ik Rask spelen maar tegen Asphixious JagaJaga. Het was dus een moeilijke keuze maar ik besloot toch met Rask te gaan omdat ik die het beste ken. Hij koos epicAssface met een Desecrator, baneknights, banethralls, bilethralls (min) en Tartarus.

Freek mocht beginnen en rende alles naar voren. Ik rende ook alles naar voor behalve Rask die Admonition op zichzelf caste, Inhospitable ground aanzette en naar voren chargde.
Hierdoor kon hij in zijn tweede beurt maar 1 banethrall bij de vlag komen in Freek zijn beurt. De rest rende in positie of deed alvast een potshot. In mijn beurt chargen mijn gators de banethralls maar degene bij de vlag haalt al zijn tough checks. Rask besluit zijn feat te poppen, naar de vlag te lopen en nog een bolt in de bane te pompen die weer tough haalt. Nooooo! Geen makkelijke voorsprong in CP voor mij. De overige twee units chargen zoveel mogelijk modellen en proberen zijn vlag te contesten.
In zijn beurt slaat Freek terug met zijn banes en sloopt al een aantal gators. Asphixious gaat proberen alle gators binnen 4 inch van de vlag dood te maken maar ook ik wordt gered door tough. Ook voor hem geen voorsprong in het scenario nog.
In mijn beurt gaat het gator grinden weer gewoon door en halverwege de beurt krijg ik een optie om twee gators op Asphixious te chargen, ik besluit ervoor te gaan, gooi met Rask fury op ze en charge met de twee gators Asphxious waarvan er één achterlijk gooit voor damage en met de overige ruim ik de banes knights op.
Asphixious popt zijn feat, zet 10 banes terug en sloopt daarmee al mijn gatormen. Hij heeft zichzelf beschermt met twee wolken dus geen line of sight maar wel staat zijn warjack in de wolk.
Na zijn beurt heb ik nog Rask, Spitter, Bullsnapper en Witchdoctor. Ik denk dat als ik met mijn Spitter de warjack charge ik ook nog wel wat attacks op Asphixious kan krijgen maar ik kan mijn facing na de charge niet goed krijgen dus ik sloop alleen zijn warjack. De witch doctor rent in positie.
De banes thralls rennen in positie om volgende beurt wat te doen en Asphixious sloopt de spitter.
Ik ren mijn witch doctor naar voor, slam hem met de bullsnapper over Asphixious en schiet hem daarna dood met Rask.

Derde pot tegen Aat ‘Aatje’(Recon)
Aat speelt trollen, eigenlijk de factie waar ik het minste van weet omdat zo weinig mensen het spelen in Nederland. Daarom goede oefening. Hij heeft Grissel1 met dudespam en Hoarlock1 runes of war.
Beide gevallen is Rask de beste optie dus daar komt de akelige visman weer.
Hij kiest Grissel1 met Pyre troll, Slag troll, Krielwarriors, Scattergunners, Dygmies en wat support.

Aat begon de tafel op te rennen en ik deed weer hetzelfde.
Aat zette de zone vol met kriel warriors en pygs. Ik popte mijn feat en de gators chargen de zone in. Aat had de threat range verkeerd ingeschat van de gators en verliest enorm veel modellen en alles staat nu gejammed.
Hij gebruikt nu zijn feat maar kan door mijn feat niet enorm veel attacks maken. Dat en wat slechte rolls zorgen ervoor dat hij deze beurt eigenlijk nauwelijks iets bereikt.
De gators grinden langzaam door en rollen Aat zijn leger op dat niet echt hoge power heeft om de gators aan te pakken. 

Vierde pot tegen Peter ‘Blondgoblin’ (Incoming)

Hij had Makeda2 met de Molik Karn bullet en Hexeris2 met veel infanterie.
Skorne dus eigenlijk standaard keuze is Rask want de warbeast zijn anders te stevig voor de gators. Hij koos Makeda2 met Molik, Gladiator, Bronzeback, Krea, Nihilators en Paingivers.

Ik begin en alles rent naar voren. Ook Peter gaat agressief naar voren met Road to war en Leash.
Doordat Peter zo ver naar voren komt kunnen twee gators Molik Karn chargen en na wat slechte rolls is hij al driekwart dood. Hoera! De rest van het leger beweegt in positie en wordt beschermt door de feat. Peter kan door goed gebruik van road to war, beat back en side step toch enorm ver mijn leger in komen en slaat mijn halve leger invalide. 
Door het cyclen van fury kan ik toch zijn warbeasts afbreken waarna hij uiteindelijk met alleen Makeda overblijft waarna ik de zone ga dominaten en win op CP.

Uiteindelijk dus alle potjes gewonnen maar helaas had Vincent ‘Vazalum’ dat ook en had hij een betere SoS dus hij nam de kwalificatie ticket mee naar huis.

rob

• Hero Member
Re: DSS Gators voor NK kwalificatie
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2015, 12:13:42 pm »

DSS Toernooi 3 was in Groningen

Samen met Tom, Sietse en Michiel ging ik naar Groningen om daar mee te doen met het toernooi.

Mijn lijsten waren:
Rask                                                    JagaJaga
Wrestler                                               Wrestler
Spitter                                                 Spitter 
Bullsnapper                                          Bullsnappe
Posse                                                   Posse
Wrongeye en Snapjaw                           Thrull
                                                           Witchdoctor
                                                           Swampgobbers
                                                           Feralgeist
De JagaJaga lijst is verre van optimaal. Ik heb haar veel gespeeld de laatste tijd maar ze mist echt nog de Sacral Vault. Maar toch wilde ik de lijst nu meenemen tegen infanteriespam. Als de Sacralvaults komen wordt de lijst denk ik een stuk interessanter om te spelen. 

Mijn eerste game was tegen Jasper Wagter (destruction)
Jasper speelde met Kromac. Hij had Ghetorix, 2 Warpwolf stalkers, Gorax, Druid wilder, Bloodtrackers met Nuala, Whitemane Ravager en Shifting stones.
Ik koos Rask omdat zijn feat me kon beschermen tegen de Alpha strike van Kromac.
Moeilijk om deze battle te beschrijven. Het kwam een beetje aan op mijn modellen ruilen tegen Jaspers heavies. Ik gebruikte deze battle 1 posse om de bloodtrackers vast te zetten en langzaam op te ruimen.
Dankzij fury en boundless charge kon ik als eerste een heavy van Jasper uitschakelen die op zijn beurt weer een posse uitschakelde en zo ging het een beetje heen en weer. Uiteindelijk kon ik voorkomen op scenario en moest Kromac zich er zelf mee gaan bemoeien. Hierdoor kon ik op hem schieten met de Rask die een paralyze bolt gebruikte, de spitter en uiteindelijk de genadeklap geven met de wrestler. De threat range van Kromac maakt me toch altijd een beetje bang maar het ging gelukkig allemaal goed.

De tweede game was tegen Maarten 'zixtyzeffen' die ook Minions speelde. (Incoming)
Maarten had Rask en JagaJaga maar we wisten allebei dat we Rask tegen Rask gingen spelen. Zijn lijst bestond uit 3 Gatormen posses, 2 units Bogtrog shamblers, 2 Ironback spitters en swampgobbers.
Maarten begon en rende naar voren met zijn leger. Ik rende ook naar voren. 
Maarten positioneerde zijn leger, schoot wat spitter slijm mijn linies in en popte zijn feat.
In mijn beurt kon ik niet chargen dus besloot wat te herpostioneren. Rask popte zijn feat zodat Maarten ook niet kon chargen. Rask gooide fury op Snapjaw en de Wrastler gooide hem naar voren. Snapjaw liep zijn linie in en sloopte 3 of 4 gatormen.
Nu was het Maarten zijn beurt maar hij kon dus niet chargen. Wel sloopte hij met een spitter en de Shambler bokur samen Snapjaw. In mijn beurt kon ik als eerste chargen zijn linies in en begon de grind. Gators tegen Gators is best een gave grind  ;D Ik was echter in het voordeel omdat ik in mijn vorige beurt al redelijk wat gators had gesloopt met Snapjaw waardoor ik uiteindelijk de meeste gators overhield en Maartens Rask met admonition moest blijven wegrennen voor mijn leger tot ik hem uiteindelijk te pakken kreeg.

Pot 3 was tegen Michiel met zijn trollen (Firesupport)
Michiel had Borka en Jarl. Met trollen is de caster keuze makkelijk, go for Rask.
Hij koos Jarl met runebearer, Mulg, Impaler, Pyre, Horthol, Longriders, Fennblades met UA, Fellcaller, Chronicler en Swampgobbers.
Michiel mocht beginnen en had aan de linkerkant zijn fennblades, in het midden zijn battlegrou[ en aan de rechterkant de Longriders. Alles rende super snel naar voren met quicken op de Fennblades. In mijn beurt rende bijna alles van mij ook en popte ik mijn feat. Enkele gators op mijn linkerflank vielen erbuiten maar verder zat alles erin dus was ik redelijk veilig. Rask stond bij de stockpile in de beurt uit angst voor Impaler shots of Longrider slams.
De spitter probeerde een lucky shot op de Quickend Fennblades in het bos en schoot er zowaar 4 dood (niet allemaal direct maar met behulp van corrosion de beurt erna).
Het was Michiel zijn beurt weer en hij chargde alle Fennblades op de onbeschermde gators maar gooide zo crap dat hij ze ofwel miste of niet genoeg damage deed om ze af te maken. De Longriders deden inderdaad zoals verwacht een slam door mijn linies heen en gooide Rask en enkele gators in zijn buurt op hun gat. De rest van zijn leger ging voorzichtig naar voren. Door de stockpile stond iedereen weer op en chargde mijn rechterflank zijn longriders die allemaal dood gingen deze beurt. Mijn linkerflank ruimde bijna alle Fennblades op. De Wrestler ging voor Rask staan om hem te beschermen tegen een eventuele Hortol 'slamt nog meer gators door mijn eigen linie en over mijn caster heen' maar dat bleek alsnog dom te zijn. Op zich geen slechte beurt omdat ik zijn beide units had weten uit te schakelen.
Michiel begon farstrike te gooien op zijn battlegroup en opende deze beurt vuur op de Wrestler en Rask. De impaler miste maar de Pyre troll zette de Wrestler en Rask in de fik. Daarna kreeg Rask nog via de Wrestler twee magic bullets op zijn hoofd. Na wat transfers had Rask 6 damage gehad en de bullsnapper nog maar 1 punt over op zijn spirit. Ook gebruikte Jarl zijn feat en gooide zes wolken voor zijn leger. Ik was aan de beurt maar kon niks zien...Awesome... Vuur bleef aan op al mijn modellen en één gator fikte af en Rask moest weer een transfer gebruiken om de schade naar de Spitter te sturen. Hierna speelde ik als een mietje en hield ik constant zoveel mogelijk fury op Rask. Mijn Wrestler chargde Hortol, het enige zichtbare doel en maakt hem af. Ik ren de linker posse maar richting zijn leger, ik loop de middelste posse door de wolken om de Pyre troll te slaan maar vergeet op de een of andere manier attacks te maken (what happend here??). De rechter Posse bestond op dit moment uit nog maar één gator die ook maar de Pyre troll engaged. Snapjaw charged één van mijn eigen modellen die ik in de wolk had gezet om zo toch bij de Impaler te kunnen komen en maakt deze af. Heel het middenveld is nu verzadigd met gatormen.
Michiel is weer aan de beurt. Hij heeft niet veel meer maar nog wel Mulg en dat is natuurlijk al erg zat. Mulg slaat Snapjaw plat als een animalcracker. De Pyre en Fellcaller maken drie gatormen af waardoor Jarl naar voren kan lopen en weer kan schieten op Rask waardoor hij weer twee keer damage moet doorsturen naar de Spitter. Ik ben aan de beurt en het vuur gaat uit. Phew. De rechter posse is totaal dood, de middelste bestaat nog uit drie maar de linker is nog volledig. De Wrestler loopt naar de Pyretroll en slaat deze dood... en de Wrestler staat weer in de fik, Michiel lacht me uit en terecht. Wrongeye probeert een voodoo doll op Mulg maar mist hem waarna de drie Gatormen van de middelste unit fury krijgen en Mulg chargen. Ze doen redelijk wat damage maar Mulg staat natuurlijk nog. De linker Posse chargen de enige twee modellen in hun bereik, de Chronicler die dood gaat en het objective maar ze doen net niet genoeg schade om deze kapot te maken. Eentje rent naar de rand van de unit command range richting Rask zodat hij volgende beurt Fury kan krijgen.
Zoals verwacht slaat Mulg deze beurt de 3 Posse voor zijn neus dood en gebruikt snacking plus regeneration om mijn harde werk weer grotendeels ongedaan te maken. Jarl pompt weer wat kogels in Rask die deze schade weer verder moet transferen naar de Spitter die ondertussen ook niet veel health meer over heeft. De linker Posse krijgt Fury en chargen Mulg die deze beurt dood gaat. Wrongeye loopt random naar voren in de hoop dat hij volgende beurt nuttig is. De Wrestler valt Jarl aan maar faalt.
Michiel is weer aan de beurt en Jarl loopt naar voren, hij heeft parry dus kan gewoon weg bij mijn Wrestler, dat is dan weer jammer. Maar Michiel loopt Jarl per ongeluk in Wrongeye zijn melee range en mag dus niet schieten waardoor hij niks kan deze beurt meer en wordt doodgemaakt door de Wrestler zodra ik aan de beurt ben.
Dit was ook zo'n toffe pot waarbij een caster die op papier nooit zo spannend lijkt ineens je totaal verrast op tafel. Michiel wist me wel echt te laten zweten met zijn farstrikes, fire en magic bullets waardoor Rask bijna geen enkel moment echt veilig was.

De finale was tegen Sietse 'Siesom' (outflank)
Hij speelt Cryx en had Skarre1 en Denny2 body and soul. Skarre1 is ongeveer de ergste matchup voor gators die je kan bedenken (1000 infanterie waarvan iedere met gemak een gator kan slopen) dus hiervoor had ik de JagaJaga lijst meegenomen. Sietse had 2 Helldivers, Tartarus, Gerlack, Satyxis Bloodwitches met UA, Satyxis Raiders met UA, Baneknights en Soulhunters, Skarlock en Orin.   
Helaas maakte ik een domme fout die me de pot kostte.
De eerste beurt rent Sietse alles naar voren wat ik ook doe met Dirge of Mist op mijn Gatormen omdat ze dan soms de Satyxis kunnen laten schrikken. Dat gebeurde inderdaad in beurt 2 toen Sietse zijn Raiders liet chargen en hij twee command checks moest maken. Maar helaas stonden ze nog steeds gruwelijk in de weg. De rest rende gewoon naar voren. De Bloodwitches aan de linkerkant, soulhunters in het midden en de baneknights aan de rechterkant.
Jaga popte haar feat en begon de Satyxis af te maken die mijn leger pinde. Helaas bleek mijn feat niet te werken door de Bloodhag en was mijn feat beurt en daarmee ook mijn battleplane verneukt. Ik sloopte dus wel de Satyxis maar kwam verder niet vooruit of de zone in. In zijn beurt loopt Skarre een zone in, popt haar feat, gebruikt dark guidance en ruimt 60% van mijn leger op. In mijn beurt faalt alles door de hoge armor van de Cryx modellen en heb ik niks bereikt als ik de klok door tik. Sietse moet deze beurt 3 modellen slopen om te winnen en dat lukt hem met gemak.
Op zich was het een gruwelijke fout die ik had gemaakt met mijn feat dus. Als dat wel had gewerkt was deze matchup nog wel speelbaar geweest maar nu was het een kansloze slachting. Sietse heeft dit toernooi het NK ticket binnengesleept en alle vrouwtjes in zijn leger hebben nieuwe krokodillenleren handtasjes en schoenen.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2015, 02:15:16 pm »

De finale liet in mijn ogen duidelijk zien dat Gators de Sacral Vault nodig hebben.
Dat de Blood Hag ook random de feat van Jaga-Jaga naait, was ook een verrasssing voor mij.
Evenals dat Vengeance niet triggerde tijdens Jaga-Jaga haar feat.

Hoe zal je Jaga-Jaga lijst eruit zien als de Sacral Vault uit is?
Verder lijkt mij de Totem Hunter ook wel een goed model voor Grave Wind.
Eerst op de Totem Hunter en die kan dan UA's en Solo's gaan jagen en als hij dan dood gaat dan kan je Grave Wind switchen naar de Wrastler.
« Laatste verandering: maart 17, 2015, 02:17:08 pm door raven guard »
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

rob

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2015, 03:23:39 pm »

Inderdaad maakt de sacral vault de JagaJaga lijst een stuk beter en maakt het de matchups compleet anders (nu lijkt de lijst grotendeels op die van Rask).

Mijn idee voor JagaJaga momenteel is (tier 1)
JagaJaga
Wrestler
Bullsnapper
Bullsnapper
Gatormen posse
Gatormen posse
Witchdoctor
Witchdoctor / Thrullg
Sacral vault
Sacral vault

Deze heb ik ook vaker getest al en dat is me tot noe toe erg goed bevallen.
Ik ben inderdaad groot voorstander voor een Totemhunter maar die mag niet in de tier (en buiten tier mis ik de ervoor punten).
Pagina's: [1]