GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: IC on Tour(naments)...  (gelezen 10024 keer)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
IC on Tour(naments)...
« Gepost op: maart 29, 2015, 04:43:21 pm »

Nadat ik, zoals jullie weten, mijn leven zo'n jaar geleden radicaal overhoop heb gegooid, kom ik nu op het punt dat alles weer een beetje geordend lijkt en nu houd ik zelfs weer tijd over in het weekend.

Dus kan ik eindelijk gaan doen wat ik me na het voltooien van mijn studie al voorgenomen had: meer gaan gamen en dus meer toernooien gaan spelen. Volgende week dus mijn eerste Warmahordes toernooi in jaren (als speler dus)... en geen idee wat ik mee moet nemen.

Ik kan kiezen voor mijn Circle, maar dat heb ik al in geen twee jaar aangeraakt en omdat ik geen Constructs speel mist dit leger eigenlijk nog een goede punch.

Mijn laatste spelletjes speelde ik vorig jaar zomer met redelijk succes met Legion. Al liep ik er daarbij wel tegenaan dat ik toch minimaal een Scythean, lichte infanterie als Striders en/of Raptors miste. Die Raptors liggen nog steeds uit elkaar en daar zal voor volgende week geen verandering in zitten.

Een derde optie is mijn Highborn nemen. Alleen heb ik daarbij maar 1 caster (Ashlynn) en ligt Constance samen met haar Gallant al sinds haar uitkomen in een blister geduldig te wachten. Al is dat natuurlijk op te lossen... makkelijker dan de Raptors.
Op dit moment voel ik eigenlijk het meest voor de Highborn, al betekent dat een volledige "mind reset" omdat ik al langer geen Warhammer heb gespeeld dan Hordes...

Enfin, wat vraag ik nu? Ik moet dus niet alleen kiezen tussen twee legers en vier lijsten, maar zelfs twee systemen.
Ik geef jullie twee keer twee lijstjes, met de vraag: welke zullen zich in de huidige meta het beste staande houden?

1. Legion of Everblight.

1a. Rhyas. Betrouwbare lijst, maar vooral gericht op de Assasination run en niet op scenario's. Al kan hij een stootje hebben.

Rhyas, Sigil of Everblight (*6pts)
* Harrier (2pts)
* Harrier (2pts)
* Shredder (2pts)
* Shredder (2pts)
* Angelius (9pts)
* Angelius (9pts)
* Carnivean (11pts)
Blighted Ogrun Warmongers (Leader and 4 Grunts) (8pts)
Blighted Nyss Shepherd (1pts)
Succubus (2pts)
The Forsaken (2pts)
The Forsaken (2pts)
Totem Hunter (3pts)

1b. Een Absylonia Tier lijst. Oorspronkelijk gebouwd om de Archangel, maar ondanks dat het een mooi model is, had deze het toch niet. Een Spawning Vassel behoort hier tot de opties, al heb ik alleen de keten en moet ik improviseren om de 4 grunts erbij te krijgen.

Absylonia, Terror of Everblight (*5pts)
* Harrier (2pts)
* Harrier (2pts)
* Nephilim Soldier (5pts)
* Shredder (2pts)
* Shredder (2pts)
* Angelius (8pts)
* Angelius (8pts)
* Carnivean (10pts)
* Typhon (11pts)
The Forsaken (2pts)
The Forsaken (2pts)

2. Highborn Mercenaries.

1a. Ashlynn Tier 4. Ooit gebouwd voor Band of Bodgers, redelijk gebalanceerd en heeft me altijd veel plezier gebracht.

Ashlynn d'Elyse (*6pts)
* Vanguard (5pts)
* Vanguard (5pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (0pts)
* * Mule (8pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
* * Mule (8pts)
Dannon Blythe & Bull (4pts)
Anastasia di Bray (2pts)
Gun Mage Captain Adept (2pts)
Gun Mage Captain Adept (2pts)
Harlan Versh (2pts)
Rutger Shaw (2pts)
Taryn di la Rovissi (2pts)

2b. Constance, de grote onbekende. Ja, ik mis hier de Precursors. Ja, ik heb maar 6 Steelheads.
Eigenlijk een lijst van restjes, en als ik eerlijk ben zal hij alleen tevoorschijn komen in de laatste ronde als het op tafel 25 probeer de Wooden Spoon te pakken... Een lijst die aan elkaar hangt van jaren niet gebruikte solo's en ongeschilderde modellen...

Constance Blaize, Knights of the Prophet (*6pts)
* Gallant (9pts)
* Mule (8pts)
* Nomad (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
* * Mule (8pts)
Steelhead Halberdiers (Leader and 5 Grunts) (4pts)
Eiryss, Mage Hunter of Ios (3pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Lanyssa Ryssyll, Nyss Sorceress (2pts)
Ogrun Bokur (3pts)
Reinholdt, Gobber Speculator (1pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)

Nou ja, dus eigenlijk is de vraag:

Ashlynn of Everblight?
« Laatste verandering: maart 29, 2015, 04:45:50 pm door Inquisitor Constantine »
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

rob

• Hero Member
Re: IC on Tour(naments)...
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2015, 06:37:29 pm »

Zou gewoon kiezen waar je meeste zin in hebt.
Eerlijk is eerlijk warmachine is nu eenmaal een spel waar je klappen gaat krijgen de eerste keren dat je naar een toernooi gaat dus de kans is groot dat je veel van de games gaat verliezen die dag dus neem iets mee dat je leuk vind.

Trouwens de punch van circle zit hem echt niet in de constructs, die zit in ferals, stalkers en ghetorix met de backup van een gorax.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2015, 06:47:11 pm »

Tja... dat eerste is nu echt een antwoord waar je echt helemaal niets aan hebt, sorry, rob.

"Gewoon spelen waar je zin in hebt" doe je met casual play, maar daarmee moet je niet naar een toernooi gaan.
Op een toernooi kan je nu eenmaal niet spelen waar je zin in hebt.

Nou ja, kan wel, maar dan weet je dat je voor niets gaat - vier spelletjes in de achterhoede. Kan natuurlijk ook leuk zijn, maar als ik die instelling had zou ik mijn Morvahna Tierlijst pakken en lol gaan hebben.

De vraag is dus: met welk van de twee legers word ik het minst snel van tafel geveegd...?  8)

As on circle... misschien, maar met die wolven heb ik nog nooit een Colossal neer kunnen krijgen.
« Laatste verandering: maart 29, 2015, 06:49:10 pm door Inquisitor Constantine »
Could you be there

rob

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2015, 07:13:40 pm »

Dan moet je voor legion gaan want je andere lijst is een onzin lijst die niet werkt. Je denkt dat circle geen collossals kan slopen maar die lijst al helemaal niet.

En een warpwolf stalker komt met warpstrength en primal op power 20 met 4 fury dat is een shitload aan schade zelfs op een collossal. Kans is groot inderdaad dat je hem niet one shot maar hoeveel andere heavies doen dat wel?
De sterkste construct is power 17 met 3 fury. Dus die komt nog niet eens in de buurt van de zelfde hoeveelheid schade.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2015, 07:35:55 pm »

Dan moet je voor legion gaan want je andere lijst is een onzin lijst die niet werkt. Je denkt dat circle geen collossals kan slopen maar die lijst al helemaal niet.

Onderschat de Mules niet...

Maar het gaat me niet alleen om die eventuele Colossals, maar ook om zone-control. Ik denk dat de Ashlynn lijst daar beter in is dan de Legion lijsten.

Citaat
En een warpwolf stalker komt met warpstrength en primal op power 20 met 4 fury dat is een shitload aan schade zelfs op een collossal. Kans is groot inderdaad dat je hem niet one shot maar hoeveel andere heavies doen dat wel?

Volgens mij is dat het probleem niet. Probleem is dat die zwaarbeschadigde Colossal terugslaat en het wolfje plat mept. Dan heb je niets meer.
Mules en Angelii kunnen van afstand al wat meer doen.
Maar dat is theorymachine, en daar houd ik niet van. 8)
Could you be there

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 29, 2015, 08:31:53 pm »

Collosals one shotten gebeurd niet vaak, je kan spiken op de damage, maar je moet er vanuitgaan dat je er 2 heavies voor nodig hebt. Ook al verlies je er 1 heavy door dan is het een 10 punten loss voor jou, maar 20 voor de tegenstander.

En speel inderdaad wat je leuk vind, als je een tijd niet gespeeld hebt dan merk je het wel dat je er weer in moet komen en dan moet je niet voor het resultaat gaan maar voor het routine in je spel krijgen.

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 29, 2015, 08:40:29 pm »

Wat Will zegt. Ook is spelen voor resultaat ontzettend moeilijk als je een berg handicaps hebt in de zin van modellen die niet in elkaar zitten of slechts enkele modellen van een factie hebben.

Maar dat is theorymachine, en daar houd ik niet van. 8)

Je lijsten posten en er over discussiëren is ook theoriemachine.

Nou ja, dus eigenlijk is de vraag:

Ashlynn of Everblight?

Everblight.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #7 Gepost op: maart 29, 2015, 08:51:42 pm »

Everblight.

Tja... van jou verwacht ik geen ander antwoord...  ;)

Maar zoals ik al zei: met de Legion lijsten loop ik er tegenaan dat ik het spel niet ga winnen op de scenario's,  omdat ik te weinig in zone control heb. Met de Ashlynn lijst kan ik dat nog wel weten de omzeilen.

De Legion lijsten hebben wel meer hitting power, maar ook Ash kan voor de kill gaan.

Dus als ik voor Legion ga, hoe win ik dan de scenario's met wat ik hier heb?

En nogmaals: "speel met wat je leuk vindt" is geen antwoord. Als ik het spelletje niet leuk vond, speelde ik het niet. Als ik de legers niet leuk vond, had ik ze niet. Modellen kan je nog over discussiëren, maar dat heeft geen zin.

Al deze lijsten vind ik leuk. Punt.  8)  ;D

Edit: meer to the point. Ik denk erover om Dannon Blythe & Bull en Harlan Versh te vervangen door een Nomad. Thoughts on that?
« Laatste verandering: maart 29, 2015, 08:56:12 pm door Inquisitor Constantine »
Could you be there

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 29, 2015, 09:03:41 pm »

Everblight.

Tja... van jou verwacht ik geen ander antwoord...  ;)

Hey hey, ik heb ook mercs hea! ;)

Een iets uitgebreider antwoord:

Het klassieke probleem van Mercs is dat ze geen armour kunnen breken. De wapens toppen op ps 17 en de jacks zijn niet focus efficiënt. Een lijst zoals je Ashlynn lijst was misschien tof 4 jaar geleden toen iedereen iron fleshed winterguard speelde maar tegenwoordig kom je alleen maar arm 20 medium based dudes tegen waartegen je beide voorgestelde merc lijsten gewoon echt te weinig doen. Dit is ook niet echt een probleem dat je kan oplossen door met 'ash voor de kill te gaan.' aangezien ze niet een zodanig goede assassin is dat dit je game plan kan zijn.

Héél kort door de bocht maar wel mijn oprechte mening; Je kan met mercs niet een toernooi ingaan zonder tenminste 1 collosal in 1 van je lijsten te hebben en verwachten dat je het goed gaat doen.

Dit is voornamelijk de reden waarom Legion mij de beste keuze lijkt.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #9 Gepost op: maart 29, 2015, 09:43:21 pm »

Thanx, dat is goed advies.  8)

Maar gaat dan dat wel lukken met deze Legion lijsten? Probleem wat ik in het verleden vaak ervoer, is dat de tegenstander tegen deze lijsten al de scenario punten had gepakt voordat ik hem goed aan kon pakken.
Could you be there

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #10 Gepost op: maart 29, 2015, 09:56:14 pm »

Dat zal vooral te maken hebben met niet genoeg scenario bewust zijn en niet goed genoeg gepositioneerd voor scenario.
Angeliusen met Tenacity en Forced Evolution zijn heel moeilijk uit een zone te krijgen.
Plus ze zijn zelf ook goed in scenario play met hun animus Repulsion.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #11 Gepost op: maart 31, 2015, 10:57:59 pm »

Tja... die Animus. Misschien moet ik die leren gebruiken. Nooit echt het nut van gezien.
Could you be there

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2015, 12:40:31 am »

Je wilt op iets schieten en bent engaged? Repulsion en je bent niet meer engaged!

Vijandelijk model dat de zone of vlag op het randje of vlak bij het randje contest? Advance, Repulsion en schiet of mep daarna op iets anders.

Meerdere infantry? Met overtake pak je een paar aan totdat je in positie bent om de rest eruit te drukken.

Of de Vayl2 jojo. Een angelius charged een warjack of warbeast, je gaat op reach staan zodat er 2" tussen de modellen zit, doet na de charge attack Repulsion om 5" afstand tussen de modellen te zetten en om daarna nog eens met de Refuge spreuk van Vayl2 weer weg te vliegen waardoor je weer 12" afstand tussen jou en je charge targer in hebt zitten.

Genoeg leuke opties met een animus echt fantastisch is.

rob

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: april 01, 2015, 07:52:19 am »

Je ziet het nut niet? Wauw...

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #14 Gepost op: april 01, 2015, 09:57:53 am »

Ik kan kiezen voor mijn Circle, maar dat heb ik al in geen twee jaar aangeraakt en omdat ik geen Constructs speel mist dit leger eigenlijk nog een goede punch.

Wat the heck?! Als je JUIST punch wilt hebben, moet je Warpwolves hebben. De Feral, Stalker en Ghetorix zijn beatsticks van heb ik jou daar. Zoals Rob al zegt, met een construct heb je nooit zo'n damage output (tenzij je Bradigus speelt en een leuke chain kunt krijgen).
En het is vaak prima te doen om twee Stalkers tegen een Colossal aan te krijgen, juist met Circle. Pleur nog sprint op eentje, en dan is de kans best groot dat tenminste eentje overleeft. Dat lijkt me dan een uitstekende ruil...
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft
Pagina's: [1] 2