GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Enkele vraagjes over High Elves  (gelezen 6745 keer)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
Enkele vraagjes over High Elves
« Gepost op: mei 13, 2015, 09:55:55 am »

1. In het armybook vind ik terug dat speciale karakters uniek zijn en slechts 1 keer mogen voorkomen in een legerlijst.
Om die reden heb ik altijd met de combinatie van een archmage en een gewone mage gespeeld.
Nu is mijn vraag: is zo een archmage wel een speciaal karakter of zou ik met 2 archmages mogen spelen?

2. In verschillende legerlijsten zie ik dat spelers kiezen voor een nobele met een battle standard.
Waarom is dit zo interessant?

3. Als ik als magisch wapen de reaver bow wil nemen, moet het karakter dan al zijn uitgerust met een boog? Wat in close combat, gewoon vechten met hand weapon neem ik aan.

4. Als ik een van mijn karakters een enchanted shield wil geven, dan krijg ik AS +2. Ik neem aan dat ik hiervoor geen gewoon schild nodig heb. Klopt dat? 5 punten voor +2 AS lijkt toch wel goedkoop.

Skullboy

• Gast
Re: Enkele vraagjes over High Elves
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2015, 10:03:36 am »

1. Alleen named characters zoals Tyrion en Teclis kunnen maar 1 keer voorkomen in een lijst. Voor de rest kun je normale characters vaker inzetten.

2. Het heeft z'n voordelen. Vooral omdat je speciale standards kunt inzetten zoals de Banner of the World Dragon.

3. Je character hoeft niet per se uitgerust zijn met een boog als je de Reaver Bow wilt hebben. Je kunt ook een andere close combat weapon gebruiken naast een hand weapon. Het enigste wat beperkt is de puntenlimiet die je character heeft om speciale items te gebruiken.

4. Voor 5 punten is een sterkere armour save van 2+ zowel voordelig als handig als je tegen wat hardere legers moet spelen als Chaos en Ogres.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2015, 10:30:48 am »

Thanx

2. dat begrijp ik, maar als je het niet inzet voor een magische vaandel heeft het toch niet zo veel voordeel voor 25 punten denk ik.
3. ik mag dus ook nog bijvoorbeeld een great weapon nemen, maar geen magisch wapen aangezien de reaver bow er al een is.

Ik ben nog maar een paar maanden bezig, maar al helemaal verslingerd aan het spel :-)

Skullboy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2015, 10:50:15 am »

2. Het geeft je een 1+ Combat resolution.
3. Eigenlijk zijn dat 2 verschillende dingen. Zoals ik al zei kun je je character genoeg magic items gebruiken tot zijn puntenlimiet. Dus een combinatie van van een Great weapon en Reaver bow kan gewoon.

Maar... Heb je wel het regelboek van Fantasy?
« Laatste verandering: mei 13, 2015, 11:06:57 am door Skullboy »

borkbork

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2015, 10:57:59 am »

Citaat
2. dat begrijp ik, maar als je het niet inzet voor een magische vaandel heeft het toch niet zo veel voordeel voor 25 punten denk ik.

Citaat
2. Het geeft je een 1+ Combat resolution.

Jullie vergeten het belangrijkste, de BSB geeft re-rolls voor alle leadership tests. Nu hebben High Elfs een redelijk hoge leadership, dus is dat waarschijnlijk wat minder belangrijk dan voor bijv. Orcs & Goblins. Maar die LD test met 9 & 10 ga je toch vroeg of laat een keer niet halen, en zeker als je combats gaat verliezen wordt die LD nog gemodified ook.

Citaat
3. ik mag dus ook nog bijvoorbeeld een great weapon nemen, maar geen magisch wapen aangezien de reaver bow er al een is.

Exactly!!!

Citaat
Maar... Heb je wel de regelboek van Fantasy?

sorry, maar dat vraag ik me van jou ook een klein beetje af. En nu ik toch een beetje onaardig aan het doen ben.....HET regelboek!  ;D

Citaat
Zoals ik al zei kun je je character genoeg magic items gebruiken tot zijn puntenlimiet.

Want, misschien heb je het wat ongelukkig verwoord waardoor ik het verkeerd begrijp, maar dit klopt dus niet helemaal. Ja, er is een puntenlimiet voor magic items, maar daarnaast mag je, zoals Nicolas zelf al schreef, maar 1 magic item hebben van elk type. Dus, 1 magic weapon (de reaver bow), 1 magical armor, 1 enchanted item etc. 
« Laatste verandering: mei 13, 2015, 11:09:24 am door borkbork »

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2015, 11:21:21 am »

Thanx

2. de +1 combat resolution dat wist ik. Met de re-roll voor ld begrijp ik het volledig, want ik vloek altijd op het vluchten.

@ Skullboy : Ja ik heb het regelboek. Ik weet dat ik veel vragen stel, maar maar mijn vrienden kennen de regels ook niet zo heel goed en ik probeer alles te verstaan. De grote lijnen zitten er volgens mij al in, maar de fijne details zullen toch een tijdje duren denk ik.

Elke keer als ik speel, maken we fouten en ik probeer die er uit te halen. ;-)

Ondertussen nog een extra vraagje. Ik wil met 35 swordmasters, 21 white lions en 40 spearmen spelen. 3 grote units. Om die niet te laten vluchten wil ik deze units zo veel mogelijk stubborn geven (door extra ranks of andere eigenschappen). Dit wil ik combineren met een sterk ld.
Is het interessant om een prince te nemen en zo ld 10 te krijgen ipv ld 9 van mijn archmage of nobele? Ik wil mijn units immers echt niet zien vluchten. :-) Of is een prince hiervoor te duur?

borkbork

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2015, 11:27:09 am »

Citaat
Elke keer als ik speel, maken we fouten en ik probeer die er uit te halen. ;-)

Zo hebben we het waarschijnlijk allemaal geleerd :)

Met de vraag over de Prince kan ik je eigenlijk niet zo goed helpen, want dat gaat meer over tacktiek dan over de regels. En wij hebben hier geen High Elf speler (iedereen hier wil bad guys spelen), dus hun huidige boek en goede tacktieken ken ik niet.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2015, 11:55:23 am »

Ok geen probleem :-)

Skullboy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2015, 02:39:13 pm »

Citaat
Maar... Heb je wel *het* regelboek van Fantasy?

sorry, maar dat vraag ik me van jou ook een klein beetje af. En nu ik toch een beetje onaardig aan het doen ben.....HET regelboek!  ;D
Already fixed, dummy.

Had die leadership reroll niet vaak nodig.

the Shalafi

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2015, 07:45:24 pm »

Ondertussen nog een extra vraagje. Ik wil met 35 swordmasters, 21 white lions en 40 spearmen spelen. 3 grote units. Om die niet te laten vluchten wil ik deze units zo veel mogelijk stubborn geven (door extra ranks of andere eigenschappen). Dit wil ik combineren met een sterk ld.
Is het interessant om een prince te nemen en zo ld 10 te krijgen ipv ld 9 van mijn archmage of nobele? Ik wil mijn units immers echt niet zien vluchten. :-) Of is een prince hiervoor te duur?

nee, dat is het niet waard. een prince te voet is zinloos, je kunt beter je archmage bij bijv. spearmen stoppen en ze dan de standart of dicipline geven zodat ze +1 leadership hebben, dan heeft je general ook ld 10.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2015, 09:04:58 am »

Nieuw vraagje:

Als je een karakter met maar 1 leven raakt met een spreuk, pijl, ... die meervoudige wonden toebrengt. Moet je dan ook gooien om te zien hoeveel wonden je toebrengt en moet hij die dan allemaal verdedigen om in leven te blijven? Of kan je sowieso maar 1 wonde toebrengen (aangezien hij maar 1 leven heeft) en moet hij enkel die ene wonde verdedigen?

MisterDutch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2015, 09:42:53 am »

Ik denk dat je eerst gaat kijken of die aanval raakt, dan gaat kijken of die aanval (1x dus) verwondt, dan gaat kijken of die wound gered kan worden door armour- of wardsave (ook 1x dus) en als die save niet lukt, dan helemaal aan het einde, dan vermenigvuldig je dus om te zien hoeveel wounds er af gaan (wat dan dus feitelijk geen zin meer heeft omdat de character nog maar 1 wound over had)

Ik denk dat dit is hoe het moet, weet het niet 100% zeker aangezien ikzelf ook pas net met Fantasy begonnen ben

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:32:38 am »

MrDutch heeft t helemaal correct.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:55:19 am »

Duidelijke uitleg thanx!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2015, 12:41:26 am »

Martial Prowess staat High Elves toe om een ondersteunde aanval te doen in een extra rang dan normaal.
Is dit ook toegestaan in de beurt waarin er werd gechargeerd?
We speelden dit al altijd zo, maar een vriend twijfelt nu omdat er op p.69 staat dat vechten in extra rangen enkel is toegestaan in de beurt waarin niet werd gechargeerd.
Ik ga er van uit dat ondersteunende aanvallen en vechten in extra rangen (zoals bij speermannen) niet hetzelfde is.
Pagina's: [1] 2