Ik wil graag spelen met een een star Dragon. Beste optie lijkt mij die te combineren met een prince. (samen +- 600 pnt met enkele upgrades) Aangezien we voor 2500 pnt spelen is er geen ruimte meer voor een archmage.
Bij de hero's kan ik wel nog een mage lvl 2 (of zelfs 2 mages) inzetten. Ik wil met high magic spelen en ben vooral op zoek naar spreuk 1 - 2 - 3 + eventueel 6 (heel sterke spreuk vind ik, maar ook heel hoge casting, bij geen irresistable force vaak dispell scroll) :-( ).
Nu mijn vragen:
1. Bij aanvang van het spel gooi je voor de spreuken die bij een wizard horen.
Als ik bij mijn eerste wizard tevreden ben van de spreuken . vb 1 - 3 , mag ik dan beslissen om geen 2de wizard in te zetten en als ik niet tevreden ben vb. 4 - 5, mag ik dan nog beslissen om toch een tweede wizard in te zetten en op die manier wel aan 2 spreuken geraken die ik wil? Of moet ik op voorhand aankondigen hoeveel wizards ik zal gebruiken? Uiteraard mits andere aanpassingen zodat ik binnen de 2500 pnt blijf.
2. Als ik magische voorwerpen wil toekennen aan mijn wizard, moet ik die toekennen voordat ik weet welke spreuken hij heeft, of mag ik dat ook doen nadat ik weet welke spreuken hij heeft? Vb. Ik wil alleen een power dice meenemen als ik spreuk 6 heb.
3. Mag een karakter op een paard ook een unit van voetvolk vervoegen. Uiteraard met de bewegingswaarde van het voetvolk. vb. wizard op paard in unit speermannen. + hoe zit dat met een chariot?
4. Tot slot nog een vraagje over de Star Dragon. Hij heeft een ademwapen. Hiermee kan ik 1x een extra aanval uitvoeren in close combat. Stel mijn initiatief is hoger dan de tegenstander. Ik begin, dan tegenstander en op het einde van de strijd zie ik dat ik zal verliezen. Mag ik dat nog kiezen om mijn ademwapen in te zetten om de strijd toch nog in mijn voordeel te krijgen, of moest ik dat al doen wanneer ik aan het vechten was (wegens hoger initiatief)?
Veel vragen, ik weet het. Maar ik vind het superleuk om te puzzelen en van alles uit te proberen!
I like the game en ik wil het graag door en door leren kennen :-)