GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Enkele vraagjes over High Elves  (gelezen 6744 keer)

Blonde Beer

• Hero Member
Re: Enkele vraagjes over High Elves
« Reactie #15 Gepost op: augustus 26, 2015, 04:38:15 am »

Ik denk dat je vriend idd in de war is met speren. Je mag met MP altijd in een extra rij vechten. Dus 50 high elf speermannen mogen als ze 10 breed staan met 40 man aanvallen en als ze zelf gecharged worden met 50 zelfs.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: augustus 26, 2015, 08:37:02 am »

:D Morgen die dwergen eens in de pan hakken

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: november 22, 2015, 09:45:35 pm »

Nieuw vraagje. Ik speel al een tijdje met 4 repeater bolthrowers, maar ik wil even checken of ik juist bezig ben. Met een gewone bolthrower gooi je 1 keer voor balistiek en doorboort de pijl de rangen met S6 (om te beginnen). Ik kies voor de 6 kleinere pijlen met S4 en ik gooi 6 dobbelstenen voor balistiek zonder boetepunt. Klopt dit. Indien mijn theorie klopt dan kies je toch nooit voor 1 pijl?

borkbork

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: november 22, 2015, 10:15:29 pm »

Dat klopt volgens mij wel zon beetje.

Maar je vergeet dat de enkele pijl D3 wounds doet en de armor save totaal negeert! Dus tegen targets met hele hoge toughness, hoge armor save en/of multiple wounds is de enkele pijl vaak beter.

Stel je hebt een target met T5  AS 3+ en 3 wounds.
Met 6 pijlen raak je er 4.(geen modifiers).......dan doe je 1.3 wounds......en ca 0.66 wounds na armor save.
Met 1 pijl heb je 66.6 % kans dat je raakt (geen modifiers)...en dan heb je 66,6% kans dat je wound en dan heb je 1/3 kans dat je hem direct doodschiet.  De kans op een directe kill = ca 14%.
Met de 6 pijlen is die kans 0,0013%

Maar tegen de meeste normale troepen is de multiple shot optie meestal wel de betere keuze (zeker als ze een beperkt aantal ranks hebben).
« Laatste verandering: november 22, 2015, 11:16:20 pm door borkbork »

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: november 22, 2015, 10:56:12 pm »

Ok Thanx

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: november 25, 2015, 08:43:08 am »

Ik wil graag spelen met een een star Dragon. Beste optie lijkt mij die te combineren met een prince. (samen +- 600 pnt met enkele upgrades) Aangezien we voor 2500 pnt spelen is er geen ruimte meer voor een archmage.

Bij de hero's kan ik wel nog een mage lvl 2 (of zelfs 2 mages) inzetten. Ik wil met high magic spelen en ben vooral op zoek naar spreuk 1 - 2 - 3 + eventueel 6 (heel sterke spreuk vind ik, maar ook heel hoge casting, bij geen irresistable force vaak dispell scroll) :-( ).

Nu mijn vragen:
1. Bij aanvang van het spel gooi je voor de spreuken die bij een wizard horen.
Als ik bij mijn eerste wizard tevreden ben van de spreuken . vb 1 - 3 , mag ik dan beslissen om geen 2de wizard in te zetten en als ik niet tevreden ben vb. 4 - 5, mag ik dan nog beslissen om toch een tweede wizard in te zetten en op die manier wel aan 2 spreuken geraken die ik wil? Of moet ik op voorhand aankondigen hoeveel wizards ik zal gebruiken? Uiteraard mits andere aanpassingen zodat ik binnen de 2500 pnt blijf.

2. Als ik magische voorwerpen wil toekennen aan mijn wizard, moet ik die toekennen voordat ik weet welke spreuken hij heeft, of mag ik dat ook doen nadat ik weet welke spreuken hij heeft? Vb. Ik wil alleen een power dice meenemen als ik spreuk 6 heb.

3. Mag een karakter op een paard ook een unit van voetvolk vervoegen. Uiteraard met de bewegingswaarde van het voetvolk. vb. wizard op paard in unit speermannen. + hoe zit dat met een chariot?

4. Tot slot nog een vraagje over de Star Dragon. Hij heeft een ademwapen. Hiermee kan ik 1x een extra aanval uitvoeren in close combat. Stel mijn initiatief is hoger dan de tegenstander. Ik begin, dan tegenstander en op het einde van de strijd zie ik dat ik zal verliezen. Mag ik dat nog kiezen om mijn ademwapen in te zetten om de strijd toch nog in mijn voordeel te krijgen, of moest ik dat al doen wanneer ik aan het vechten was (wegens hoger initiatief)?

Veel vragen, ik weet het. Maar ik vind het superleuk om te puzzelen en van alles uit te proberen!
I like the game en ik wil het graag door en door leren kennen :-)

knetsch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: november 25, 2015, 09:18:51 am »

Ik heb geen rulebook bij me, maar ik denk dat ik de meeste wel kan beantwoorden.

1. Volgens de regels mag dit helaas niet. Je maakt je legerlijst (met het aantal wizards) voor de battle en spell selection is onderdeel van het opzetten (en is de battle al begonnen zeg maar).

2. Zie 1. Je maakt eerst je leger (met magic items) en het rollen voor de spells is in het opzetten van de battle.

3. Ik dacht dat dit niet mocht

4. Je moet je breathweapon gebruiken op jouw initiatief. Dit kan niet later in de combat.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: november 25, 2015, 09:22:22 am »

1. jammer
2. jammer
3. jammer
4. jammer

Toch bedankt :-)

borkbork

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: november 25, 2015, 10:40:00 am »

Vraag 3, mag gedeeltelijk wel.

Een character op een paard mag prima in een eenheid te voet (alleen niet bij skirmishers). Aangezien je high elves hebt (op 20mm bases) en een paard een voetstuk van 25mm moet hij wel tegen de zijkant van de unit geplaatst worden (zie regelboek over 'colliding footprints). Het character krijgt alleen geen Look out Sir roll als hij getarget wordt door templates. De unit geeft nog steed wel relatief veel bescherming tegen Balistic Skill based shooting.

Chariot mag niet (er zijn wel wat uitzonderingen waar het specifiek genoemd wordt dat het wel mag; Dark Elf cauldron bijv).
Pagina's: 1 [2]