GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: beginnen met saga: Normans  (gelezen 4491 keer)

Real

• Moderator
  • Hero Member
Re: beginnen met saga: Normans
« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2015, 08:43:34 pm »

Nice, dat ziet er goed uit! Mooie conversion voor je Warlord!

Je houdt hiermee een heleboel Conquest helmpjes over, die je eventueel weer op je Fireforge infanterie zou kunnen zetten. Vergt een klein beetje snijwerk, maar het resultaat werkt vrij goed. Hetzelfde geldt voor de schilden, want de meeste Fireforge schilden zijn ongeschikt voor de 11e eeuw.

Wat ik ook veel gedaan heb zijn de "shield bosses" (oftewel die ronde knoppen midden op het schild) van de ongebruikte Conquest infanterie schilden (waarschijnlijk de ronde) en van de Conquest cavalerie (waarschijnlijk die kleine ronde met hout textuur) afsnijden, die je vervolgens weer op de Fireforge schilden en op de gladde Conquest cavalerie kan plakken. De meeste schilden lijken in de 11e eeuw nog zo'n knop gehad te hebben.

Wat ze dan weer niet hadden, was een metalen rand rond het schild. Die was meestal van leer en was soms geschilderd. Deze tip vanwege het feit dat je vaak ziet dat die opstaande rand rond de Conquest schilden metaal geschilderd wordt.

Dat is het mooie van plastic sets! Door te combineren kun je uiteindelijk bijna alles wel maken. :P
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: juni 11, 2015, 12:18:38 pm »

Bedankt voor de informatie, dat van die leren rand is wel goed om te weten.  Ik had er net 1 metaal geschilderd.
Verder doe ik inderdaad lekker n beetje combineren, ik heb 8 lichamen van de normans gepakt en de fireforge crossbows er op geplakt (na wat amputaties van boven armen). Het plaatje is niet optimaal, maar meer volgt. Eerst volgende unit is een nieuwe  unit flemish mercenaries.  Gemaakt van modellen voornamelijk in chainmail hauberks, omdat ze zo goeie defense hebben leek me dat wel toepasselijk.

Norman warriors with crossbows

[/URL]
The truth is relative.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2015, 02:23:35 pm »

Nice, die zien er goed uit! Zeer geslaagde conversions!

Kom je volgende week zaterdag nog naar de Tafelridder in Leiden?
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2015, 02:59:55 pm »

Nee helaas, daar kan ik niet bij zijn. Ik ben nu nog redelijk druk. Dus ik knutsel thuis een beetje en te zijner tijd wil ik dan eens met evenementen mee doen. Maar bedankt voor de uitnodiging.
The truth is relative.

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2015, 11:17:21 am »

Work in progress update:

Vlaamse huurlingen er bij.

Ik moet nu nog 8 cavalry plakken en dan heb ik een 4 punten warband.
Zodra ik mn levy archers heb zullen de 8 mounted Warriors promoveren naar knights zodat het samen 6 punten is :).
« Laatste verandering: juni 14, 2015, 11:21:22 am door Dr. Rockso »
The truth is relative.
Pagina's: 1 [2]