GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Ordo domus Sanctæ Mariæ Theutonicorum Hierosolymitanorum  (gelezen 2215 keer)

Arathorn

• Hero Member
Ordo domus Sanctæ Mariæ Theutonicorum Hierosolymitanorum
« Gepost op: juni 22, 2015, 09:28:58 am »

Na lang wikken en wegen, af en toe verlekkerd kijken, en het spelen van Total War Medieval II heb ik toch de knoop doorgehakt: ik wil me ook wagen aan SAGA.

Dit weekend een beetje over en weer zitten appen met Real, ik heb besloten om een Teutonic Order te starten. De lijst die ik hier voor wil gebruiken zijn de Milites Christi. Na wat advies ga ik mikken op de volgende lijst:

3x Mounted Heartguard
12x Brother Sergeants met crossbows
12x Brother Sergeants
« Laatste verandering: juni 22, 2015, 12:20:39 pm door Arathorn »

Real

• Moderator
  • Hero Member
Re: Ordo domus Sanctæ Mariæ Theutonicorum Hierosolymitanorum
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2015, 09:53:49 am »

Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat je dus (ongeacht hoe je de modellen betaald hebt), maar één SAGA die genereert per unit die je op de tafel hebt gezet.

Een (gratis en verplichte) Warlord krijgt er twee, dus met onderstaande lijst zit je op 7 SAGA dice. Het kan echter slim zijn om die 3 punten Hearthguards in te zetten als 2x6, waardoor je nog maar 6 SAGA dice genereert. Dat is weliswaar toch het maximum wat je kunt rollen per beurt, maar dat betekent dus wel dat als je één unit verliest (wat dan weer minder makkelijk is met grotere units) je ook meteen SAGA dice verliest. Het zou dus kunnen lonen om er 12x crossbowmen en dan 1x8 en 1x4 Sergeants van te maken.

Je mist hier dus overigens nog je Warlord. Irritant, want die krijg je dus met geen mogelijkheid meer uit die Fireforge doos.  :P

Los bestellen van Gripping Beast is een optie, maar die GB paardjes zijn behoorlijk klein vergeleken met de Fireforge modellen. Je zou op eBay kunnen zoeken of op het Studio Tomahawk forum of hier kunnen vragen of iemand er een paar overheeft. Als je er vijf te pakken kunt krijgen kun je weer een extra punt HG neerzetten (ik speel ze soms met 4x HG, 1x Warriors en 1x Mercenary Turcopoles).
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2015, 10:39:26 am »

Thanks voor de info. Qua modellen in elkaar zetten maakt het dus niet echt uit, meer hoe ik daar dan units van maak.

Ik vond deze set zelf heel erg tof:

Maar eens op zoek naar een paar goede paarden dan :)

Real

• Moderator
  • Hero Member
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2015, 11:53:01 am »

Dat is wel een idee ja :)

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2015, 12:49:36 pm »

Waarom niet de geheel plastic: http://fireforge-games.com/webstore/teutonic-order/teutonic-knights-details

Misschien nu meer dan je direct nodig heb, maar altijd bruikbaar imho.

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2015, 01:38:27 pm »

Waarom niet de geheel plastic: http://fireforge-games.com/webstore/teutonic-order/teutonic-knights-details

Misschien nu meer dan je direct nodig heb, maar altijd bruikbaar imho.

Dat wordt ook de mainstay van mijn heartguard, maar ik heb dus nog een 13e model nodig voor een warlord.

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: juni 25, 2015, 11:39:39 am »

Ik kwam deze pdf tegen, en die geeft goede uitkomst over de kleding van de Teutoonse Orde.

http://www.armahobby.pl/product/attachment/b8189ec9d7e7067d7b1fd57e2a536215/pl_PL/Instrukcja54003-web.pdf
Let op: pdf download gelijk.

De heartguard worden full fledged brothers, de zogenaamde Ritter Bruder. Deze krijgen witte kleding met het volle zwarte kruis. De infanterie, Halb Bruder, en sergeants, Diende Bruder, krijgen grijze kleding met het 'Tau' kruis, de T.
Pagina's: [1]