Zondag nog eens gespeeld en even discussie over de regels mbt fanatics.
Ik wilde een chariot chargeren met een solokarakter op monster.
Ik kwam binnen de 8" van unit met fanatics. Dus die springen er uit. Tegenstander richt ze alle drie op mijn solokarakter en monster.
1ste gaat er door => 1D6 S5 hits.
2de landt er net voor
3de gaat er opnieuw door => 1D6 S5 hits.
Mag dat zomaar. Waarschijnlijk wel, maar kunnen die fanatics dat zomaar doen zonder zichzelf te raken en bijgevolg te ontploffen?
Ze springen uit een unit die 5" breed is (kunnen dus wel wat schuin gaan, maar dan nog)
Nadien moet ik mijn charge afmaken en moet ik door de fanatic die daar nog stond.
Gevolg 2D6 S5.
Op die manier hebben die fanatics mij solokarakter en monster van 251 pnt net niet gedood. Fanatics samen amper 50 pnt.
Akkoord. Ik heb mijn lesje wel geleerd om niet meer te chargeren voor de fanatics er uit zijn, maar ook als ik ze er met een eagle zou uitlokken, zullen ze hem gemakkelijk doden.