GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Fanatics  (gelezen 3341 keer)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
Fanatics
« Gepost op: juni 23, 2015, 08:26:59 pm »

Zondag nog eens gespeeld en even discussie over de regels mbt fanatics.

Ik wilde een chariot chargeren met een solokarakter op monster.
Ik kwam binnen de 8" van unit met fanatics. Dus die springen er uit. Tegenstander richt ze alle drie op mijn solokarakter en monster.
1ste gaat er door => 1D6 S5 hits.
2de landt er net voor
3de gaat er opnieuw door => 1D6 S5 hits.

Mag dat zomaar. Waarschijnlijk wel, maar kunnen die fanatics dat zomaar doen zonder zichzelf te raken en bijgevolg te ontploffen?
Ze springen uit een unit die 5" breed is (kunnen dus wel wat schuin gaan, maar dan nog)

Nadien moet ik mijn charge afmaken en moet ik door de fanatic die daar nog stond.
Gevolg 2D6 S5.

Op die manier hebben die fanatics mij solokarakter en monster van 251 pnt net niet gedood. Fanatics samen amper 50 pnt.

Akkoord. Ik heb mijn lesje wel geleerd om niet meer te chargeren voor de fanatics er uit zijn, maar ook als ik ze er met een eagle zou uitlokken, zullen ze hem gemakkelijk doden.

Drunkendwarf

• Hero Member
Re: Fanatics
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2015, 08:52:21 pm »

Zondag nog eens gespeeld en even discussie over de regels mbt fanatics.

Ik wilde een chariot chargeren met een solokarakter op monster.
Ik kwam binnen de 8" van unit met fanatics. Dus die springen er uit. Tegenstander richt ze alle drie op mijn solokarakter en monster.
1ste gaat er door => 1D6 S5 hits.
2de landt er net voor
3de gaat er opnieuw door => 1D6 S5 hits.

Mag dat zomaar. Waarschijnlijk wel, maar kunnen die fanatics dat zomaar doen zonder zichzelf te raken en bijgevolg te ontploffen?

Ze raken zichzelf op een dubbel en doen dan dus geen schade op de enemy unit; bij nader inzien: bij het releasen van fanatics mag de worp wel een dubbel zijn.

Citaat
Ze springen uit een unit die 5" breed is (kunnen dus wel wat schuin gaan, maar dan nog)

Volgens mij kunnen ze inderdaad vanuit elke zijde van de unit gereleased worden; het hoeft dus niet richting de eenheid die binnen 8" komt.

Citaat
Nadien moet ik mijn charge afmaken en moet ik door de fanatic die daar nog stond.
Gevolg 2D6 S5.

Op die manier hebben die fanatics mij solokarakter en monster van 251 pnt net niet gedood. Fanatics samen amper 50 pnt.

Akkoord. Ik heb mijn lesje wel geleerd om niet meer te chargeren voor de fanatics er uit zijn, maar ook als ik ze er met een eagle zou uitlokken, zullen ze hem gemakkelijk doden.

Maar ze zijn dan wel uit de unit ;D

DJ

Al mij antwoorden uit het geheugen; ik heb al 2 jaar geen WHFB gespeeld dus ik kan er naast zitten (volgens mij niet).

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2015, 09:31:05 pm »

Ze ontploffen ook als een karakter of unit de fanatic raakt. Wel met 2D6 S5 als gevolg.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2015, 09:32:42 pm »

Ze ontploffen ook als een karakter of unit de fanatic raakt. Wel met 2D6 S5 als gevolg.

Da's waar ook; je kunt de fanatics  chargen.

DJ

borkbork

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: juni 24, 2015, 06:59:13 am »

DJ

nope!!! je kunt ze niet chargen. Je kunt alleen door ze heen bewegen of op ze gaan staan met een normale (march) move (wat voor orcs vooral irritant is als je het met een ethereal unit doet)

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2015, 08:08:39 am »

DJ

nope!!! je kunt ze niet chargen. Je kunt alleen door ze heen bewegen of op ze gaan staan met een normale (march) move (wat voor orcs vooral irritant is als je het met een ethereal unit doet)

Nu je het zegt.....
Zo zie je wat 2 jaar geen WHFB spelen met je doet; iets met een klok en een klepel :-\

DJ

Galvainn

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: juni 24, 2015, 09:06:22 am »

Leuk hè die Fanatics!  ;) Mijn vaste tegenstander chargede er de eerste keer een unit Chaos knights overheen. Dat doet ie dus ook nooit meer... :D

Maar het werkt inderdaad precies zoals je het beschrijft. In de eerste beurt kunnen de Fanatics zichzelf niet vernietigen (of je tegenstander moet zo stom zijn om ze tegen elkaar aan te lanceren) en kunnen ze dus heel veel schade aanrichten. Na die eerste beurt kunnen ze net zo goed dodelijk zijn voor de orcs&goblins speler en staan ze vaak vooral in de weg.

De beste tactiek is om een goedkope unit op een unit Night Goblins af te sturen om de Fanatics eruit te lokken. Tegenwoordigd worden mijn units dan ook meestal gecharged door warhounds. In de volgende beurten heb ik er dan vaak zelf ook last van. Maar dat is ook wel een beetje de speelstijl van orcs&goblins: ze hebben units die heel harde klappen kunnen uitdelen voor de punten die ze kosten, maar als de dobbelstenen een beetje tegen zitten, maken ze vooral zichzelf af. Daar moet je mee leren omgaan als tegenstander. En als je Fanatics al vervelend vindt, moet je hopen dat hij geen Mangler Squigs meeneemt... ;)

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2015, 06:30:28 pm »

De meest dirty trick met ze is ze van achten ze door je eigen unit heen te gooien zodat een charger er altijd op land.
Ook de minder vage truc versie door ze door een eigen unit te gooien die gecharged wordt.

Ze zijn een leuke unit :)
« Laatste verandering: juni 24, 2015, 06:36:08 pm door Artinam »
Long Live the Fighters!

borkbork

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: juni 24, 2015, 06:38:52 pm »

De meest dirty trick met ze is ze van achten ze door je eigen unit heen te gooien zodat een charger er altijd op land.
Ook de minder vage truc versie door ze door een eigen unit te gooien die gecharged wordt.

Die tweede truc wordt lang niet door iedereen geaccepteerd, al is het strict volgens de regels wel legaal.
Ik ben zelf een orc speler en ik kan er eerlijk gezegd wel inkomen dat men dit niet echt kan waarderen. Maar de rules zeggen wel duidelijk can be lauched from anywhere within the unit.
Pagina's: [1]