GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 ... 11

Auteur Topic: Zomer ww: digës wake - speeltopic  (gelezen 21625 keer)

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
Zomer ww: digës wake - speeltopic
« Gepost op: juli 14, 2015, 02:13:28 am »

''In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God,' preekte de priester die speciaal vanuit het verre Rome was afgereisd naar het dorpje digës wake in Albanië. Dat de priester naar dit dorpje was gekomen was niet voor niets natuurlijk. Wie zou er immers vrijwillig de geneugten van de klassieke stad opgeven om naar een plek te trekken die een treffend was omschreven als de plek voorbij het einde van de wereld. Er klopte namelijk iets niet in het dorpje. De dorpsbewoners liepen rond met wallen onder hun ogen en hun ogen flitsten continue rond. Men bewoog zich krampachtig in groepjes en durfde nauwelijks nog te slapen.'

'Maar wat was er aan dan aan de hand?' vroeg de reiziger. 'Nou, jongen,' sprak de verwilderde man, 'er waren doden gevallen. En dan niet zomaar doden, nee. Het waren zelfs geen doden die vampieren nog wel eens wilden veroorzaken in Albanië. Knoflook en houten staken hielpen niet ditmaal.' 'Wat was er dan met de doden?' vroeg de reiziger die de man langs de weg had gevonden. 'Bloed...heel veel bloed,' sprak de man, 'en ledematen, verscheurde ledematen...'

'Was het een weerwolf?' vroeg de reiziger. 'Sssst,' riep de man met pijn in zijn stem, 'niet zo hard. Het was geen weerwolf.............het waren weerwolven!'

Rollen:

Weerwolven: 2 stuks. Staan met elkaar in contact en hebben elke lunch de mogelijkheid iemand te happen, tenzij deze is beschermd door de priester.

Priester: Deze priester is helemaal vanuit Rome gekomen om de gekke geruchten over duivelse wezens te onderzoeken. Hij beschikt over een enorme kennis uit de aristotelische wereld en weet precies welke kruiden en planten door de Heer gezegend zijn. Hij geldt als een sorc in dit potje en kan dus elke nacht iemand beschermen.

Burgers: arme willoze slachtoffers. Of toch niet?

Deelnemers:
1. Whiteridder - Lynch 1 - Priester
2. Mir
3. Aapje
4. Morbal - Lunch 2 - Burger
5. IC
6. AR
7. Horizon - Lynch 2 - Burger
8. JohndeWolf
9. IceAR13 - Lunch 1 - Burger

Lynch en lunch om de dag (maandag, woensdag, vrijdag, maandag, etc).
Lynch: 20:00
Lunch: 21:00

Succes!
« Laatste verandering: juli 19, 2015, 09:33:14 pm door michiel the elf »
Victoria Concordia Crescit.

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
Re: Zomer ww: digës wake - speeltopic
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2015, 06:36:13 am »

Het was vroeg. Blergh. Weer geen oog dichtgedaan. Angstzweet van gister, en de dagen, weken al?, daarvoor doordrenkte zijn pyama. Wassen en douchen hielp maar eventjes. Een tijdje geleden was hij niet zo maar nu moest Horry Zon toegeven dat hij doodsbang was. Bang voor wat er hand was. Bang voor de wallen onder zijn ogen. Bang voor de doden, het bloed en de afgescheurde ledematen. Bang voor zijn eigen leven, bang voor dat van zijn dierbaren...

Bang voor weerwolven....

... hij durfde zelfs niet maar een klein beetje te hopen dat de juist aangekomen vreemde reiziger hen zou kunnen redden. Maar toch... misschien, heel misschien was er weer hoop voor digës wake...

Yay. 's-ochtends in de vroegte! Weerwolven!
Nu nog die twee wolven vinden en lynchen. En dan kunnen we over een geslaagde comeback van dit spelletje spreken. :)
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2015, 09:07:16 am »

goedemorgen allemaal, ik heb weer eens veel te weinig geslapen met dat gehuil rond het dorp. en met een vrouw naast mij die heel de nacht mijn deken neemt. Heb ik zeker niet confortabel geslapen.

Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

IceAR13

• Newbie
  • *
  • m00
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2015, 09:22:55 am »

Ik ben er weer! :D

IceAR was een nogal vreemde snuiter en was op doorreis naar Constantinopel toen deze erge gebeurtenissen in dit dorp plaatsvonden. Hij zou hier eigenlijk maar een dag of twee verblijven, maar de huidige gebeurtenissen interesseerden hem toch behoorlijk. Hij had gehoord dat er een priester uit Rome zou komen om de burgers hier te beschermen, in dit geloof had IceAR echter geen enkel vertrouwen. Hij besloot zelf om maar tot Odin te gaan bidden, als dit niet zou helpen om te overleven dan wist IceAR het ook niet meer.

P.s. Nummer 6 op de lijst is wolf!
PJ Valentinos zegt (13:35):
Je moet leren "Valentinos heeft meestal gelijk" ;)

AR

• Jr. Member
  • **
  • Gewoon AR
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2015, 09:41:17 am »

Nummer 13 op de lijst heeft een PM gehad!
Citaat van: Pingwin
Ja, werewolf gaat voor een villie om de combinatie van de wolf vinden én de rest overtuigen dat je gelijk hebt.

JohndeWOLF

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2015, 09:52:00 am »

Pfff wolven, dat waren toch niet meer dan veredelde honden? Met een beetje vuur kon je ze wel op afstand houden, en ze zijn zo in de val te lokken. John snapte niet dat iedereen zo bang voor ze was. Hij zelf was banger voor die ondode wezens, vampieren.  John had als tactiek naast de openhaard te slapen, met een aantal onaangestoken fakkels naast zich. Mochten ze komen, luidruchtig als ze zijn, gebruikte hij de openhaard om deze aan te steken.

Maar ook zijn nachten begonnen slechter te worden, ook hij begon wallen onder zijn ogen te krijgen. Het leek wel aanstekelijk. Want iemand moest toch het vuur aanhouden snachts? En wat als ze ineens niet meer bang voor vuur zijn? En wat als ze niet zo luidruchtig als honden zijn en hem doden voordat hij zijn fakkel kon aansteken? En wat als…? John begon weer verder te piekeren.

En dan ook nog die reizigers. Wie was nou op doorreis en bleef in dit verdoemde dorp rondhangen? En een priester, in dit god vergeten land. Eerst zien en dan geloven dacht John. Hoewel, in deze barre tijden wilde hij alles wel geloven wat zou leiden tot een goede nachtrust…

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2015, 11:53:38 am »

Aapje zat in de kroeg, lekker te genieten met een glas Whisky. En hij hoorde meteen allemaal clichés. Nog een cliché, hij zat met IC en Aragorn net als vroegah te drinken. Hij hoorde in de verte: "Nummer 6 is wolf!". Toch maar even op onderzoek uit. En ja hoor, uiteindelijk zag hij een ijscokraampje, met daarin onze vrolijke vriend IceAR met zijn ijscobar. Hij vroeg: "wWat voor ijs wil jij?" Waarop Aapje antwoordde: "Doe mij maar een beetje zilverijs. Gewoon voor de smaak..."

Goedemorgen, AR en IceAR zijn samen met John en Morbal wolf. Oh, en Horizon ook, omdat hij als eerste postte.

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2015, 11:56:43 am »

Langzaam werd Mir wakker en voelde de warme Mediterrane zon op zijn gezicht. Die brandde al behoorlijk, dus het moest al aardig laat zijn. Hoe lang had hij geslapen? Welk jaar was het überhaupt? Ach, wat maakte het eigenlijk uit? Hier stond de tijd toch stil.
Mir keek om zich heen en zag de boeren van het dorp in de verte al druk aan het werk. De angst in hun ogen en de wallen daaronder leken met de dag erger te worden. En die priester. Wat moest die hier? Niet dat het in die slangenkuil van Rome nou zo gemoedelijk was, maar je moest wel gek zijn om je vrijwillig hier te vestigen. Wie zou hij tot zijn vijand hebben gemaakt, dat hij naar deze uithoek uitgezonden werd?
Albanië, dat was het land dat door de andere Balkanrepublieken als een ontwikkelingsland werd beschouwd en waar de mensen zo wanhopig waren, dat ze zelfs naar Griekenland vluchtten. Kon je nagaan! Maar de mensen waren er hard, zo hard als het land zelf. Op de rotsige grond wilde bijna niets groeien. In de winter vroor je je ballen eraf, in de zomer vielen de mussen van het dak van de hitte en tussendoor regende het zo hard, dat de rivieren buiten hun oevers traden en grote modderstromen en aardverschuivingen wegspoelden, wat daarvoor met zoveel pijn en moeite was opgebouwd.
Maar dat was wat minder relevant. Mir vroeg zich af wat er met de Romeinse priester zou gebeuren in dit land. Als de Ottomaanse autoriteiten hem niet te pakken zouden krijgen, zouden de dorpelingen, die al millennia lang aan hun eigen gebruiken en tradities hadden vastgehouden, hem wel het dorp uit jagen. Of erger. En dan hadden we het over de vele roversbenden en vampieren die de binnenlanden onveilig maakten, nog niet eens gehad. En nu weer wolven? Of weerwolven? Het leven was hard, bruut en kort. Welkom in Albanië.

Sorry, maar ik kon niet wijs worden in welke tijd we ons bevinden :)

Bang voor de doden,

Do the dead frighten you? Ik zou denken dat we ons vooral om de levenden zorgen moeten maken.

Leuk om zoveel oude bekenden te treffen. Ik word er helemaal warm van.
« Laatste verandering: juli 14, 2015, 11:58:54 am door Mir »
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2015, 01:18:43 pm »

Mooi, we gaan weer wolven.  :)

Fluff blijft even uit... smoes is dat ik net een kies heb laten trekken... en nee, geen "fang", gewoon een verstandskies...
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

JohndeWOLF

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2015, 01:25:34 pm »

Mooi, we gaan weer wolven.  :)

Fluff blijft even uit... smoes is dat ik net een kies heb laten trekken... en nee, geen "fang", gewoon een verstandskies...

Je weet dat dat soort opmerkingen in Albanie (eigenlijk roemenie, maarja) niet gewaardeerd worden? ;)

ps: moet toch de hele tijd aan het stukje denken van poelmo. Vader, moeder, ik ga naar Albanie

https://www.youtube.com/watch?v=7mS7ecNLNAE

Whiteridder

• Moderator
  • Hero Member
  • Babes, bullets, bombs. Damn, I love this job!
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2015, 01:59:26 pm »

Ook whiteridder liep bibberend rond. Geen oog dicht gedaan vanacht. Bij elk geluidje was hij wakker geworden en de wallen onder zijn ogen waren met de dag dikker geworden. Nog een paar dagen en de wallen zouden groter zijn dan zijn hoofd. Vannacht een paar keer geritsel gehoord in de buurt van zijn huis en later waren er weer doden geweest in her dorp. Van die weerwolven waren ze dus voorlopig niet af. En zijn zilveren dolk hield ook al niet veel hoorde hij al van de verhalen.

Zo moet er weer even inkomen. Geen vakantie, wel hard aan het werk, zal niet altijd even vlot reageren. Trouwens, iemand met de naam John de Wolf is gelijk verdacht  ;D ;D
Got problemz, hire the Ork Kommando team
Zolution? No. got more problemz? Yez

Gimli:Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?

R.I.P Pa

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2015, 02:42:17 pm »

ps: moet toch de hele tijd aan het stukje denken van poelmo. Vader, moeder, ik ga naar Albanie

Genoeg reden om een stem te vangen...  ;)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

IceAR13

• Newbie
  • *
  • m00
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2015, 02:57:49 pm »

Nummer 13 op de lijst heeft een PM gehad!
En wie is dat dan? :P Heb jij ook een PM gehad?

Goedemorgen, AR en IceAR zijn samen met John en Morbal wolf. Oh, en Horizon ook, omdat hij als eerste postte.
Dan benoem je Whiteridder, Mir, IC en jezelf niet. Daar zitten de echte wolven dus tussen?

Ik denk je hebt een hand laten amputeren ofzo :P Je huidige smoesje is wel erg zwak!

Sorry, maar ik kon niet wijs worden in welke tijd we ons bevinden :)
Ik ook niet, dus doe maar wat in mijn volgende stukje fluff :P

Na het bidden tot Odin leek het IceAR een goed moment om maar even te gaan genieten van het landschap. Als wereldreiziger was hij al op veel plekken geweest en probeerde hij altijd te genieten van het natuurschoon. Een wandeling naar de hoogste berg in de omgeving leek hem een uitstekend plan. Hij haalde zijn wandeloutfit uit de kledingkast van zijn hotelkamer en vertrok meteen na een uitgebreide lunch. Na een wandeling van een kleine 2 uur bereikte hij het hoogste punt van deze omgeving, hier bestudeerde hij de omgeving alvast uitgebreid. Dit kon wel eens handig zijn bedacht hij, als hij plotseling moest gaan vluchten voor de weerwolven. Hij pakte zijn reis dagboek en begon in het Oud Noors wat nieuwe inscripties erin te schrijven. Het zou lastig worden voor de andere aanwezigen om hier wijs uit te worden.
PJ Valentinos zegt (13:35):
Je moet leren "Valentinos heeft meestal gelijk" ;)

JohndeWOLF

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2015, 04:34:22 pm »

Genoeg reden om een stem te vangen...  ;)

Want? Hekel aan Poelmo? Of een verstopte boodschap in het filmpje die ik niet zie?

Maar, geen fluff van IC vanwege een hoektand, uhhh kies :P En een soort van dubbele fluff van IceAR...

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #14 Gepost op: juli 14, 2015, 05:34:31 pm »

;D Hij moest komen. Als jij het niet had gedaan, had ik het zelf gedaan. De reactie van IC snap ik niet. Ja ja, ik weet het, ik heb zelf ook altijd een butreden voor mijn eerste stem, maar toch. Waarom is een grappig filmpje plaatsen een reden tot een stem?

Ik ben trouwens vorig jaar in Albanië geweest. En het is het enige land waar ik tot nu toe ben geweest, waarover alle vooroordelen waar zijn.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel
Pagina's: [1] 2 3 ... 11