GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Newbie vragen // spelers omgeving lelystad?!  (gelezen 9428 keer)

edjuh

• Full Member
Newbie vragen // spelers omgeving lelystad?!
« Gepost op: juli 21, 2015, 11:54:17 am »

Hoi Allemaal,

Wil waarschijnlijk met hordes beginnen te spelen na de grote f*ck up van GW met warhammer.
Heb warhammer veel en op een hoog niveau gespeeld en wil nu een ander spel dat deze behoefte kan bevredigen.

Raden jullie mij aan om dit spel te spelen? Heeft iemand een korte uitleg wat de sterke /zwakke punten zijn van elk leger zodat ik een beetje kan bepalen wat voor starter ik moet kopen.

Weet iemand geode winkel in Nederland..

en daarnaast natuurlijk zijn er mensen omgeving lelystad / almere / Amsterdam die dit ook spelen?

Hoor het graag!

Gr.

Edwin

CallmeHK

• Hero Member
Re: Newbie vragen // spelers omgeving lelystad?!
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2015, 12:12:14 pm »

Raden jullie mij aan om dit spel te spelen? Heeft iemand een korte uitleg wat de sterke /zwakke punten zijn van elk leger zodat ik een beetje kan bepalen wat voor starter ik moet kopen.

Natuurlijk zullen de meeste mensen je het spel aanraden. Veel van de spelers zijn overgestapt van whf of wh40k en hebben hier maar weinig spijt van. Het spel is in mijn ogen competative gewoon beter in elkaar gezet. Je hebt veel verschillende keuzes tijdens het bouwen van je leger zodat elke lijst die je op tafel zet compleet anders werkt dan de andere. Het is lastig te zeggen 'hoe elke leger speelt' aangezien je binnen de meeste facties wel zo'n beetje alle kanten op kan. Melee, shooty, spells, assassination, whatever. Natuurlijk heeft elke factie zijn sterke kanten en iets minder sterke kanten maar er hangt erg veel van je list constructie en warcaster/lock (generaal)  af. Vraag je zelf eens af wat je zelf het leukste vind om te spelen en dan kunnen we daar misschien op reageren.

Weet iemand geode winkel in Nederland..

Gamers of the west in Rotterdam en de tafelridder in Leiden zijn denk ik de grootste. Veel mensen bestellen hun modellen via internet omdat dit vaak goedkoper is en daar de voorraad beter is.

en daarnaast natuurlijk zijn er mensen omgeving lelystad / almere / Amsterdam die dit ook spelen?

Utrecht is denk ik het makkelijkste en heeft een gezonde spelersgroep.

edjuh

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2015, 01:00:08 pm »

Hey CallmeHK,

Bedankt voor het snelle reageren! Zeer gewaardeerd... speelstyle die ik leuk vind te spelen in warhammer zijn de wood elf's.  Dus een beetje hit and run en vooral irritant zijn ;).
Kan soms ook wel legers waarderen die lekker vol in de aanval gaan. DUs ben best breed (heb je ook geen hol aan).
Wel geod om te weten dat je alle kanten op kan binnen een factie dat scheelt al een boel!

Wat vind jij dan de sterke punten aan het spel? Kan ik als eerst best zo'n starterbox kopen?

Nog speciale sites waar ik het best kan bestellen?

Heeft Utrecht een forum of zoiets?

Sorry voor alle vragen...... :-[

aatje

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2015, 01:20:39 pm »

Hit and run ga je vinden in volgens mij Cygnar, Circle en Legion.

Ik zou zelf anders beginnen met het spel en kijken wat vind ik toffe poppen.

De kracht in het spel tov van Warhammer is dat je meerdere lijsten meeneemt naar en pot en ter plekke er eentje kiest (vaak 2 lijsten) hiermee kan je ook je zwakkere matchups wat afschermen.
Het spel is meer gebalanceerd en kent geen legercyclussen zoals GW. Het nieuwste boek is zeker niet het beste. Er komt gewoon steeds meer bij wat in sommige lijsten beter is dan in andere.
Het spel is gefocused om je leider op tafel. Aan de hand van je keus welke 'caster' je speelt zul je een lijst gaan bouwen met verschillende modellen. Hiervan is dus vrij veel afhankelijk. Zoals bij ieder spel heb je casters die melee oriented zijn, meer support of juist casting/shooty zijn. Het aantal poppen per lijst is minder dan bij Warhammer en er wordt vaak met een schaakklok gespeeld, waardoor elke speler dezelfde tijd heeft.

Ik zou niet zomaar de grote 2 player starter box kopen. Ook de faction starters is niet altijd de beste keus. Ga wat browsen wat je cool vind en vanuit daar zou ik een leger gaan opbouwen. Als je echt enthousiast bent dan heeft Privateer press 35 punten boxen uitgebracht per leger. Deze vind ik zelf vaak enorm interessant. Voor het bedrag van 100-135 euro heb je echt een hele bak poppen en vaak zit er wel voor zo'n 200 euro in. Hier zit ook een ruleboekje in en ik zou zelf dan hiervoor kiezen. Nadeel is dat ze beperkte oplage zijn en je ze niet allemaal meer kan vinden.

Ik haal veel spullen van amerikaanse en engelse sites, maar met de huidige dollar/pond/euro koers is daar ook niet heel veel meer te winnen...

Utrecht heeft zover ik weet geen forum. In principe doen we vrijwel alles hier voor geheel nederland.

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2015, 01:51:28 pm »

Wij als Amsterdamse club Amsterdam6shooters spelen twee keer per maand. We hebben een paar Lelystadters in de groep. Onze locatie ligt op 5 minuten van het Muiderpoort. We hebben scenery etc.
Warmahordes ken ik nog niet. Op dit moment doen we meer WOII, maar de meesten hebben ook GW-spellen gedaan. Kans dat je een geinteresseerde vindt. Als je een tegenspeler hebt, kun je natuurlijk ook gewoon met z'n tweeën komen.
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2015, 02:21:54 pm »

Aangezien ik niet weet wat je precies niet leuk vind aan AoS kan ik ook niet zeggen of je Warmachine/Hordes leuk vind.

Als je het idee van de Warscrolls niet leuk vind dan gaat Warmahordes ook niets voor je zijn. De regels zijn een stuk uitgebreider dan AoS, alles wat common is voor Warmachine of Hordes staat in het regelboek, maar de meeste 'powers' zijn speciefiek op het kaartje uitgelegd. Voordeel is dat hier wel punten aan vast zitten.

Als je de kleine hoeveelheid miniaturen niet op prijs stelt dan zal WarmaHordes ook niet je ding zijn, 35pts is tegenwoordig vrij standaard om mee te spelen (denk aan 14-28 miniaturen). Vind je kleinere units leuker, kan je beter voor Hordes gaan dan voor Warmachine als ik de army dozen zo bekijk (zeker aan te raden!).

Altijd kijken naar toffe poppen.

Voordeel van WarmaHordes vind ik de synergy en dat een andere unit nemen meer invloed heeft op je leger dan bij WFB/40k, je kan dus met een kleine aankoop een redelijk anders leger neerzetten.

Persoonlijk vind ik het allemaal cool!

Als je echter gewend bent aan de hoge kwaliteit plastic minis van GW, dan gaat de PVC 'rommel' je flink tegenvallen. Sculpts zijn vaak top, ook al kom je behoorlijk wat duplicates tegen in units, maar het materiaal is een ramp om schoon te maken van moldlines oneffenheden. Gelukkig zijn ze langzaam aan begonnen met grotere units te maken in hard plastic...

edjuh

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2015, 03:54:44 pm »

Hoi Allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Cergorach wat ik mis in AOS zijn regels, taktieken, strategy, list building.. kortom een leuk spel. Wat ik tot nu toe van warmahordes heb gezien zit dat allemaal wel snor.
Regels op een kaartje vind ik geen enkel problem. Kleinere legers ook niet zolang er maar strategie is qua spelen.

Leftblank, ik ben momenteel met een vriend van me aan het kijken. Hij wil waarschijnlijk cyrax beginnen en ik everblight. Je schijnt beide tegen elkaar te kunnen spelen dus dat is mooi.
Daarnaast hebben we legers uitgezocht die we mooi vinden :).

Heb je de namen van de spelers in lelystad? Kan natuurlijk ook via PM. Mensen ontmoeten in een nieuwe scene is belangrijk.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2015, 04:29:37 pm »

Cergorach wat ik mis in AOS zijn regels, taktieken, strategy, list building.. kortom een leuk spel. Wat ik tot nu toe van warmahordes heb gezien zit dat allemaal wel snor.
Regels op een kaartje vind ik geen enkel problem. Kleinere legers ook niet zolang er maar strategie is qua spelen.
Dan zal Warmachine/Hordes inderdaad prima je ding zijn.

Kijk dan even naar deze army dozen:
http://privateerpress.com/warmachine/gallery/starter-products/all-in-one-army-boxes/warmachine-all-in-one-army-box-cryx
http://privateerpress.com/hordes/gallery/starter-products/all-in-one-army-boxes/hordes-all-in-one-army-box-legion-of-everblight

Heb je voor iets meer dan €100 (zie onze sponsor webshop) een volledig 35pt leger met een volledig klein regelboekje voor jou versie (Hordes of Warmachine). Zit enorme korting op en je krijgt een mix van Metaal/resin en pvc minis, voldoende om ermee te beginnen.

scipio86

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2015, 05:56:21 pm »

Voor de speelgroep in Urecht gebruiken we voornamelijk een gezamenlijke whatsapp groep om afspraken te maken om te gaan spelen. Er wordt voornamelijk op donderdagavond gespeeld in het Labyrinth in Utrecht(kleine 10minuten lopen vanaf Utr. Centraal.), hoewel sommigen ook op andere dagen een afspraak maken om met elkaar te spelen.

Er zijn echter nog anderen (zoals ik) die niet kunnen op donderdagavond en nu proberen om op zaterdagmiddag te spelen. Als je interesse hebt kan ik er wel voor zorgen dat je toegevoegd wordt in de whatsapp-groep, zodat je daar met iemand kan afspreken om te gaan spelen.

michiel

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2015, 07:45:57 pm »

Als je de kleine hoeveelheid miniaturen niet op prijs stelt dan zal WarmaHordes ook niet je ding zijn, 35pts50 is tegenwoordig vrij standaard om mee te spelen (denk aan 14-28 miniaturen).
Fixt that for you! ;)

Voor de rest sluit ik mij aan bij Thomas ;D

Gr,
Michiel

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: juli 22, 2015, 02:12:49 am »

Ik heb onze Lelystad-spelers op dit draadje geattendeerd. Je kunt lid worden van onze facebook groep, of gewoon ons forum meelezen op amsterdam6shooters.nl. Als je zelf wil posten moet je lid worden. We spelen allerlei systemen in relaxte sfeer. Je kunt bij ons ook spelen als je geen lid bent. We hebben gothic ruins en fantasy scenery in de kast staan.
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)

edjuh

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: juli 23, 2015, 08:18:29 am »

LEftblank, bedankt. Had ook al even gekeken op jullie site.
Alleen lastig exact terug te vinden of jullie ook warmahordes spelen. Zag geen aparte subgroup...

BEdankt allemaal voor jullie antwoorden. Als het goed is doen we zaterdag een eerste potje cyrax vs everlblight (beide de kleine battleboxjes). Ben benieuwd!

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: juli 23, 2015, 08:55:17 am »

cyrax.

Geen idee wat dit is maar het klinkt spannend.  8)

Ben benieuwd naar je bevindingen. Have fun.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #13 Gepost op: juli 23, 2015, 10:40:45 am »

FINISH HIM!

FATALITY!
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
« Reactie #14 Gepost op: juli 23, 2015, 03:16:36 pm »

Het is nog niet gespeeld bij ons, maar je kunt ook als niet-lid zo bij ons binnenlopen, scenery uit de kast halen en komen spelen en /of de andere spelers benaderen via het forum, of zelf een keer een andere regelset proberen, die elementen hebben van wat je bij WHFB leuk vond. Misschien tot ziens!

Pagina's: [1] 2