GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]

Auteur Topic: Zomer WW: Gewoon eentje uit de oude doosch speeltopic  (gelezen 21434 keer)

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
Re: Zomer WW: Gewoon eentje uit de oude doosch speeltopic
« Reactie #60 Gepost op: augustus 13, 2015, 12:11:24 pm »

Daar zaten ze dan, Mir en Tic aan de bar. Ze bestelden nog wat bier. Vooral Mir vond het vreemd dat er überhaupt bier was, dat verkochten ze toen toch niet? Nee, dat klopt. Maar dat had de wolf geïmporteerd. Mir nam een slok van het bier en spuugde het meteen weer uit. "Blegh, wat een rotzooi, volgens mij zit er wat door heen. Tic, mag ik die van jou eens proeven?" En weer spuugde Mir het uit. Blijkbaar weer een truc van de wolf, maar nu wisten ze tenminste wie het was. Whiteridder natuurlijk, de wolf vergiftigd zichzelf niet. Whiteridder zat er ook helemaal niet bij, waar was die?

Whiteridder stond bij de trap te kijken. Zijn plannetje werkte, het gif verspreidde zich al. Snel op naar boven, weer even dat scheepskanon laden, met dat gif vergeten ze de boel wel en dan komt dat allemaal wel goed.

Wat hij echter niet wist, was dat het gif zich niet verspreidde. Mir en Tic hadden afgesproken om zoals gewoonlijk veel bier te bestellen en het moest lijken alsof het op ging voor de waard, die zou namelijk in het complot zitten. Dus hups, over de schouder. Met de eerste twee bier ging dat fout, kleding was natuurlijk doorweekt. Zes liter bier per persoon later op de grond, gingen ze zogenaamd dronken richting bed.

Toen ze bij de kamers aan kwamen, deed Mir zijn kamer open. Hij hoorde een dikke knal. Vlak daar achter weer eentje.

Mir was blij dat voordat hij de kamer in kwam, een dik stuk plaatstaal zag staan, zo'n 30 kilo, en aangezien het hoofd gewoon main target was, had hij hem voor zijn hoofd gehouden. Tic deed het zelfde, maar bij hem was het niet nodig.

Met het stuk plaatstaal van beide heren werd Whiteridder dood gemept. Eind goed, al goed. Hij miste ook al een tand!

Mir - Whiteridder
Tic - Whiteridder
Whiteridder - tic

Whiteridder is dood, hij was de wolf. Villies hebben gewonnen!

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #61 Gepost op: augustus 13, 2015, 12:15:53 pm »

8) Epic

Op zich had Whiteridder nog makkelijk kunnen winnen, maar ik vind het allang goed dat ik hem op het laatst door had.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Lazo

• Werewolf jury
  • Full Member
  • **
« Reactie #62 Gepost op: augustus 13, 2015, 12:36:19 pm »

Ik dacht dat tic het was  :P die post met lunch analyse zat me echt niet lekker maar ja
Today's world leaders resolve conflict with words. Words like Tomahawk Missle, SCUD Launcher, Joint Strike Fighter...

Aapje

• Hero Member
« Reactie #63 Gepost op: augustus 13, 2015, 12:51:27 pm »

Ik dacht dat Lazo wolf was, maar nee ;D.

Even over die laatste lynch: ik heb het expres later gedaan. Eerst had ik vooral Mir voorgetrokken door te vervroegen. Daarna Tic door het om 10:00 te doen. Ik kon Whiteridder niet niet voortrekken op dat punt. Dus de volgende dag. Ik wist dat hij altijd vroeg op bed ging, ik had het niet eens in topic gelezen.

Whiteridder, waarom zei je niet dat je op tic ging en dan stiekem Mir naar mij toesturen? Was een goede tactiek geweest, had je ook gewonnen. Wolven mogen liegen hè.

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #64 Gepost op: augustus 13, 2015, 12:59:05 pm »

Whiteridder, waarom zei je niet dat je op tic ging en dan stiekem Mir naar mij toesturen? Was een goede tactiek geweest, had je ook gewonnen. Wolven mogen liegen hè.

Idd :)

Het gaf voor mij de doorslag dat zowel Tic als Whiteridder na mijn aandringen bij hun keus bleven. Het was vooral een gevoelskwestie, maar ik raakte overtuigd van het feit dat Tic oprecht was en White juist niet, door de manier waarop ze allebei zeiden hun stem niet te gaan veranderen.

Even over die laatste lynch: ik heb het expres later gedaan. Eerst had ik vooral Mir voorgetrokken door te vervroegen. Daarna Tic door het om 10:00 te doen. Ik kon Whiteridder niet niet voortrekken op dat punt. Dus de volgende dag. Ik wist dat hij altijd vroeg op bed ging, ik had het niet eens in topic gelezen.

Ah, duidelijk. Prima beslissing, alleen hielp je ons daar per ongeluk wel een handje mee.
« Laatste verandering: augustus 13, 2015, 01:05:24 pm door Mir »
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

Aapje

• Hero Member
« Reactie #65 Gepost op: augustus 13, 2015, 01:51:48 pm »

Wat me nog meer op viel... Whiteridder zat de halve tijd te vragen over rolverdeling. In mijn ogen gebruikt iedere host zo'n beetje https://www.random.org/? Ik dus wel, totaal random wat je er uit krijgt. Desnoods om het beter te doen: ipv 5 mensen, 100 invullen en dan eerste 20 voor persoon 1, et cetera.

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #66 Gepost op: augustus 13, 2015, 02:37:28 pm »

Het fixeren op tic (en daar dan een argument bij verzinnen dat allang ontkracht is) was inderdaad niet heel slim.

Elke host die de rollen niet random verdeelt, krijgt daar later commentaar op, en terecht. Ik rol meestal gewoon dobbelstenen. Verdeel de lijst in groepjes van 6 (of 4 of 5 ) en dan rol ik 2D6 (heerlijk lang geleden dat ik die term heb gebruikt): groepje N, nummer X. Herhaal voor alle rollen. Maar het kan vast makkelijker :P

Overigens ga ik denk ik niet meer meedoen als er zo weinig spelers zijn. Hoewel ik de laatste avond nog best spannend vond, merkte ik toch dat het spel niet echt ging lopen. Zelf kom ik altijd pas later in het spel op gang, dan is het jammer dat het al in de eerste serieuze ronde erop of eronder is. 7 spelers is toch wel het minimum om een fatsoenlijke pot te spelen vind ik. 
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

Aapje

• Hero Member
« Reactie #67 Gepost op: augustus 13, 2015, 03:32:56 pm »

Ik ben het met je eens Mir. Met maar 5 spelers is het na de eerste lynch een beetje gokwerk. Met 7 kun je toch beter analyseren.

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #68 Gepost op: augustus 13, 2015, 04:23:22 pm »

Inderdaad, er moet wel iets te analyseren zijn. De eerste ronde kwekt iedereen meestal maar wat (zeker als een aantal belangrijke spelers niet meedoen) en daarna zijn er gewoon te weinig over om wat zinnigs van te maken.
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

tic

• Newbie
  • *
« Reactie #69 Gepost op: augustus 13, 2015, 06:35:25 pm »

Yay villies hebben (niet geheel terecht gewonnen) go wij.
Mir nogmaals bedankt dat je je het laatste moment bedacht en niet je stem op mij geplempt hebt  :)

@aapje bedankt voor het hosten.

White je kon inderdaad gewoon a zeggen en b doen dan had je gewonnen. Volgens mij had ik die optie zelfs in de pot vermeld maar dan richting mir. (ookal zat ik wel zeer te twijfelen om ook op jou te gaan laatste dag maar toch niet gedaan).

Ik vind 5 spelers ook te weinig. Veel te weinig zels ik had op het moment van mijn eerste stem welgeteld 4 posts om te gebruiken. Hoe actiever de pot hoe meer je kan analyseren. Dat is met weinig spelers helaas lastig.

Ik moet ook toegeven dat ik totaal niet in de pot zat. Vergeleken met andere potten een soort chronisch tijdgevrek leek het wel. Dus ik denk dat ik ook een tijdje niet mee speel. (Hosten zie ik nog wel als optie dat neemt voor mij wat minder tijd in beslag)

Opzich nog wel een vermakelijke pot dus dat scheeld dan weer :)
Heren bedankt.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]