GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2 3 ... 17

Auteur Topic: The 9th Age  (gelezen 48009 keer)

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
The 9th Age
« Gepost op: augustus 11, 2015, 02:15:09 pm »

Hallo allen,

na het spijtige besluit van GW on de support voor rank&file fantasy war games te schrappen, is er een ware tumult uitgebroken, en zijn er een stuk of 5 nieuwe rule-set's / errate opgericht.

Één ervan is 9th Age, van de makers de swedisch competitive listing (Swecomp), best een goede set, nu in Alpha test stage, http://www.the-ninth-age.com/news/.  Daarnaast is er Openhammer, 8.5 en een spaanse groep die al nieuwe army book pagina's heeft ontworpen. Ik heb er maar één oordeel over: geweldig, maar ga aub samenwerken, en liever nu dan morgen. De discussie wordt nu vollop gevoerd op http://warhammer.org.uk/ en ik nodig iedereen uit om daar zijn handen vies te maken. Hoe meer spelers uniformiteit en samenwerking vragen, hoe beter het overkomt.

Verder dan dat, het ga je goed & GAME ON,

Pellegrim

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: The 9th Age
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2015, 03:41:25 pm »

Dus als ik het goed begrijp zijn nu 5 groepen individueel aan hun eigen visie aan het werken voor hun idee over hoe warhammer Fantasy eruit moet zien. Dan krijg je 5 hele verschillende versies met hele verschillende visies op een en hetzelfde spel.

Dat gaat ben ik bang behoorlijk averechts werken en stel, in een utopie, dat alle 5 de systemen geaccepteerd worden:

- Speler 1: Speel je warhammer?
- Speler 2: ja!
- Speler 1: Cool! Potje doen?
- Speler 2:- Ja, ik heb 800 pts 9th Age Ogres!
- Speler 1: ow... Ik heb 1000 pts dwarfs Openhammer 8.5..
- Speler 3: En ik speel AoS...
- Speler 2: ow...
- Speler 1: jeah...

Teveel gedoe en onnodig gecompliceerd. Ik zou zeggen,OF 8e blijven spelen, OF AoS.

camino

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2015, 03:47:54 pm »

Ik vind het geweldig! 9th age ziet er voorlopig goed uit en daar is ons clubje eenzijdig over.

-speler 1 : potje warhammer 9th age doen?
-speler 2,3,4,5,6 en 7 : ja!
-iedereen : yeah  ;D

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2015, 04:14:29 pm »

Maar het clubje links van jullie vind Methode B beter. Dus voor de rest van je leven kun je alleen maar spelen tegen jouw clubje.

Kan natuurlijk wenselijk zijn :]

ps: even for the record: ik kan zulke dedication van de makers zeker wel waarderen. 't is mooi om te zien dat mensen bergen proberen te verzetten.

camino

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2015, 05:06:51 pm »

Ja dat is zeker waar wat je schrijft Crackbone, maar ik hoop dat the 9th age uniform wordt en globaal voet aan grond krijgt. Het zijn in ieder geval mensen die weten hoe je balans en goede rules schrijft die hieraan werken. Ik vermoed dat 9th age het nieuwe fantasy word. De toekomst zal het wel laten zien.  :)

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2015, 05:16:50 pm »

Wat zit iedereen nu te klagen? Leer gewoon meerdere spelsystemen spelen, dat doen de historische spelers al een eeuwigheid, heb je alleen maar een grotere pool met spelers!

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2015, 06:25:00 pm »

En de meeste van de nieuw, hip en blitz edities hebben toch het standaard 8th als start punt neem ik aan, dus als je dat al speelde zul je vast wel genoeg bekende zaken in elk regelsetje vinden.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2015, 09:45:48 pm »

8th is wel de basis ja - maar harde correcties, nieuwe magic, nieuwe army books. Check Beastmen, hun voorbeeld book - zo worden andere boeken ook aangepakt. Wel gaaf, ze gaan heel veel play testen, dus komt vast goed.

Ik zelf vind the powelevels van de huidige meta te hoog, en daarmee is het systeem eigenlijk plat geworden. Ik hoopte dat 9th dat zou aanpakken - maar dat lijkt er niet op. Ze slopen wel wat broken rules / units, maar houden de powerlevel gelijk. Als oplossing maken ze shields WS 5++ en maken ze spear lethal voor cavalry. Ze pimpen dus de nu waardeloze models. Ironbreakers hebben in de charge dus een wardsave van 3+. Daar verliezen ze mij. De race-to-the-top die GW heeft ingezet om models te verkopen heeft het spel uit balans getrokken. Waar vroeger een goede armour save heel effectief was (en een unit's snelheid vertraagde), is nu een 4+ ward save nodig. Dat zegt wel iets over de meta. Tegen WoC of Cav armies hoef je niet met normale infantry te komen, want je komt toch niet door die 1+ armour save heen. etc. etc.

En toen vond ik net dit, en ik werd een beetje emotioneel. Van blijdschap. Wat een brilliante regelset. Dit ga ik even een paar keer doen.  http://www.warseer.com/forums/showthread.php?373349-Warhammer-CE-the-definitive-rule-set-for-WFB-veterans

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2015, 08:59:01 am »

De Beta ruleset is uit! En de tijdelijke army en magic boeken ook! Ziet er veel belovend uit, heb zondag de eerste game gespeeld, niets dan lof. Ik nodig ieder uit een kijkje te nemen op http://www.the-ninth-age.com/ .Op korte termijn krijgen alle legers een nieuw boek. Het spel heeft veel tractie en aanhang, omdat het echt goed is..!

Killax

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: september 15, 2015, 01:33:44 pm »

De Beta ruleset is uit! En de tijdelijke army en magic boeken ook! Ziet er veel belovend uit, heb zondag de eerste game gespeeld, niets dan lof. Ik nodig ieder uit een kijkje te nemen op http://www.the-ninth-age.com/ .Op korte termijn krijgen alle legers een nieuw boek. Het spel heeft veel tractie en aanhang, omdat het echt goed is..!

Zou je de moeite willen nemen voor een in-depth battle report?

Ben oprecht en positief benieuwd :D

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #10 Gepost op: september 21, 2015, 10:14:55 pm »

Sorry voor de late reactie, is een gekkenhuis bij The Ninth Age, maar alhier:

De website van The Ninth Age is geexplodeerd en bruist van het leven en constructieve feedback. Recap:

- Beta versie released met tijdelijke army compendiums
- Goede aanassingen obv game test feedback
- goede planning voor de doorontwikkeling van het spel
- fluff, design and worldmap worden gemaakt

Zie hier battle reports voor Dwarven Holds http://www.the-ninth-age.com/index.php?board/74-dh-list-building/

Zie hier algemene battle reports http://www.the-ninth-age.com/index.php?board/42-playtesting-gamebased-feedback/

Enjoy!

PS ik zoek spelers om te playtesten, laat horen als je interesse hebt.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #11 Gepost op: september 22, 2015, 08:44:17 am »

Hier The 9th Age development timeline, geschreven door het development team:

Our goal is to create a system that does not need additional comp. We have vast experience in these kind of work (members of the 9th age team have worked on both Swedish comp and the ETC comp), so I am confident that we (with help and support from the ETC community) will be able to deliver a product with external balance of equal level as the previous year's ETC comp, and with a much improved internal balance. Because of the fact that we are rewriting all the army books, we can address the internal balance on a whole other level than the ETC comp ever could.

Our schedule looks like this - Details are not absolutely finalized yet, but you get a rough idea. Dates are not set in stone and could be changed if that is requested by the ETC community.

Late October 2015: The beta versions of the army books are released.

December 2015: Version 1.0
The first full version of the game is released v1.0 (i.e. no longer a beta version, but content-wise approx. 95% overlapping). This would include: Full updated rulebook and internally and externally balanced army books. patched army books

March 2016: Version 2.0
1st balance patch for the rulebook and the army books, V2.0 This update should be based mainly on feedback from ETC teams

September 2016: Version 3.0
2nd balance patch. V3.0 (based on post-ETC feedback)

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: september 22, 2015, 09:18:15 am »

Ik heb mij er nog niet helemaal in verdiept maar komen er boeken uit die je in je handen kan houden of blijft alles digitaal?

DJ

borkbork

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: september 22, 2015, 10:21:58 am »

Ik heb mij er nog niet helemaal in verdiept maar komen er boeken uit die je in je handen kan houden of blijft alles digitaal?

DJ

DJ? Ken je het concept van een printer ;)

Maar, ik vermoed dat het voorlopig een digitaal feestje blijft.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: september 22, 2015, 10:40:21 am »

Dit is een fan project, misschien dat ze iets zouden kunnen crowdfunden, maar voorlopig betwijfel ik het. Ze zullen eerst voorbij het Word lijstjes syndroom moeten komen qua layout voordat je iets dergelijks overweegt. Eerst zien of ze wel zover komen, een hoop van die fan projectjes verzanden op een gegeven ogenblik. Ze hebben bv. pas één armylisty uit...
Pagina's: [1] 2 3 ... 17