GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 17

Auteur Topic: The 9th Age  (gelezen 50689 keer)

Skullboy

  • Gast
Re: The 9th Age
« Reactie #15 Gepost op: september 22, 2015, 10:53:59 am »

Ze kunnen het wel crowdfunden, maar wel zonder geregistreerde Warhammer namen.
Gelogd

Arathorn

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4097
Re: The 9th Age
« Reactie #16 Gepost op: september 22, 2015, 11:48:57 am »

Daarnaast is ook de game engine van Games Workshop, dus dat lijkt me ook lastig.
Gelogd

Drunkendwarf

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
Re: The 9th Age
« Reactie #17 Gepost op: september 22, 2015, 12:39:35 pm »

Ik heb mij er nog niet helemaal in verdiept maar komen er boeken uit die je in je handen kan houden of blijft alles digitaal?

DJ

DJ? Ken je het concept van een printer ;)

Printer? heeft dat niet met een steen en een beitel te maken? ::)
Een echt boek vind ik prettiger dan een stapel A4'tjes met een ringbandje (hoe handig dat ook is); komt nog bij dat ik zelf geen printer heb.......

DJ
Gelogd

Blonde Beer

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1982
Re: The 9th Age
« Reactie #18 Gepost op: september 22, 2015, 03:38:48 pm »

Ik heb mij er nog niet helemaal in verdiept maar komen er boeken uit die je in je handen kan houden of blijft alles digitaal?
Dit is een fan project, misschien dat ze iets zouden kunnen crowdfunden, maar voorlopig betwijfel ik het. Ze zullen eerst voorbij het Word lijstjes syndroom moeten komen qua layout voordat je iets dergelijks overweegt. Eerst zien of ze wel zover komen, een hoop van die fan projectjes verzanden op een gegeven ogenblik. Ze hebben bv. pas één armylisty uit...

Nope, er is al een ravenings horde achtige lijst uit met alle legers.
Gelogd
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Pellegrim

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 198
  • Waaaargh
Re: The 9th Age
« Reactie #19 Gepost op: september 22, 2015, 04:16:51 pm »

Dit is allemaal even erg snel door de bocht, mijns inziens, korte reactie:

- dit is geen home brew. Daarmee doe je het team tekort. Het is een team met meer capaciteiten op rule gebied dan GW heeft laten zien afgelopen jaren. Doel is een spel dat zowel comp als non-comp leuk en in balans is.
- natuurlijk komen er fysieke boeken. Er is een fluff en art team dat de armies en rulebook op niveau gaat aanpakken
- op dit moment werken we met de TAC , The Army Compendium, een digitaal bestand met alle army lists beschikbaar. Die nu al meet balans en variatie kennen dat 8th.
- er zijn van elke aanpassing up-to-date battle scribe files, dus je kan nu al helemaal los met listbuilding (AANRADER). De link staat op hun website.
- elke army krijgt een army book team met specialisten van de betreffende armies, die onder leiding van het rulesteam staan
- nu is het playtesten playtesten playtesten playtesten playtesten

Dat even ter aanvulling

PS ik weet niet of er hier veel dwarf spelers zijn, maar voor hun: we zijn niet meer verdoemd tot de gunline! Gave nieuwe army list met veel opties + the Anvil = back + slayers zijn weer viable!:)

Drunkendwarf

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
Re: The 9th Age
« Reactie #20 Gepost op: september 22, 2015, 04:37:02 pm »

PS ik weet niet of er hier veel dwarf spelers zijn, maar voor hun: we zijn niet meer verdoemd tot de gunline! Gave nieuwe army list met veel opties + the Anvil = back + slayers zijn weer viable!:)

Bravo! Hoera! :D

DJ
Gelogd

Cergorach

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5323
Re: The 9th Age
« Reactie #21 Gepost op: september 22, 2015, 04:39:07 pm »

Ah, zat bij armies te kijken en zag alleen 'beast herds' staan.

Het probleem is niet het gamesysteem (zit geen copyright op), als ze dat goed hebben aangepakt dan hebben ze dat geheel herschreven. Waar wel copyright op zit zijn bv. namen en combinaties van namen. De exact zelfde statline gebruiken is vragen voor problemen (dan bedoel ik niet de cijfers, maar de afkortingen en wat deze afkortingen betekenen).

Voorlopig zal je als hobby project hier nog niets over horen van GW, maar dat zal vlot veranderen als je het gaat kickstarten... En zolang er nog geen kwaliteitsproduct ligt is het een hobby project.

Veel van die projectjes starten met heel veel goede intenties en ideeën, maar over de maanden/jaren valt heel veel weg wegens frustraties, gratis werk, verandering in het leven, etc. Om nu daar wat over te zeggen is veel te vroeg, maar zeker goed om in het achterhoofd te houden voordat je er volledig inspringt met de heilige overtuiging dat dit jaren en jaren supported en gespeeld gaat worden.

Er zijn namelijk een ton van die regelsets en er zijn ook gewoon nog de 8th edition boeken, AoS, KoW, Oldhammer, AoW, etc. Dan mag je echt wel met een goed, populair en goed gepresenteerd product aankomen. Zeker de laatste twee zijn nog erg ver weg en over het eerste durf ik geen uitspraak te doen.
Gelogd

Martinus7

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 140
Re: The 9th Age
« Reactie #22 Gepost op: september 22, 2015, 07:03:12 pm »

Die 9th age gasten zijn goed bezig. Bepaalde computer spellen werden ook alleen maar leuker met hobbyisten die het balanceerden en aanpasten (Goed voorbeeld: Age of Wonders: Shadow Magic, de onofficiele 1.4 patch is geniaal en zeer leuk, geef toe dat er wel een verschil was met de situatie met WHFB en 9th Age, in die zin dat de hobbyisten die 1.4 maakten beetje geholpen werden door de makers van het spel en deze iig niet op wat voor manier dan ook dwars lagen. Bij AoW3 zijn zelfs uitgebreide mod mogelijkheden door de makers toegevoegd). Ik vind Age of Sigmar eigenlijk ook leuk en speel het graag, maar ik heb zeker ook zin in 9th age!
Gelogd

Pellegrim

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 198
  • Waaaargh
Re: The 9th Age
« Reactie #23 Gepost op: september 22, 2015, 08:43:34 pm »

@allen: goede reacties! Zag net op dit forum dat t eerste toernooi gepland is, hooray!
@Cergorach: goed punt vd copyright - hier hebben ze veel aandacht ingestopt en idd alles herschreven, woord voor woord. De handleiding om IP-vrij te blijven staat op de website. Wel goed punt van die statline namen, dat ga ik nu direct doorgeven. Tot nu toe vind ik het top en neem ik het over in mijn meta (niet heel groot, drie vrienden, in Den Haag) omdat we echt zien dat het beter gebalanceerd is dan 8th. In 8th had een dwarf list bijvoorbeeld maar een paar unit's die veel gefield werden, en nu is het zelfs moeilijk kiezen wat ik selecteerd. Maar dit is geen belemmering, maar biedt juist meer mogelijkheden. Alleen de Deamonseeker (slayer lord) is een glazen canon, hoop dat ze die fixen.... :)

Spacefrisian

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3444
  • EXTERMINATE!!
Re: The 9th Age
« Reactie #24 Gepost op: september 22, 2015, 08:43:54 pm »

Hmm denk niet dat GW al die army namen kan copyrighten, eg Elves, Empire, Orks, Undead, Tomb Kings en Chaos zijn duidelijk, Beastmen en Bretonnia word ook wel in andere dingen gebruikt (of een vorm ervan, eg ES met hun Bretons). Of zie ik iets over het hoofd hier?
Gelogd
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Cergorach

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5323
Re: The 9th Age
« Reactie #25 Gepost op: september 22, 2015, 09:20:45 pm »

Elves, Empire, Orcs, Undead berust geen copyright op, maar als GW lastig heeft gedaan wel Trademark.
Tomb Kings, Chaos, Bretonnia en waarschijnlijk ook Beastmen waarschijnlijk wel copyright.
Ik denk dat een hoop mensen Bretonnia en Brittany (Bretagne) door elkaar halen...
En als er geen copyright op zit, waarschijnlijk wel Trademark...

Dat is een naar verhaaltje en dan kan je maar beter er voor zorgen dat je er heel goed naast zit, want zelfs een rechtszaak kan je niet veroorloven, ook al win je misschien uiteindelijk (gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende dingen).

Chaos zou je bv. Forces of Destruction kunnen noemen. Met Warriors of Destruction en De(a)mons of Destruction.
Tomb Kings => Sand Kings
Bretonnia => Brittany
Beastmen hebben ze al Beast Hordes genoemd
Undead => Vampire Lords om in thema te houden
Lizardmen => Children of the Ancients

Veel van die namen gebruik je als naam van een leger, waarbij je de individuele namen zoals Lizardman en Undead best kan gebruiken..

Daar is best omheen te werken, zelfde geld voor de stats (hoewel dat lastig is om lekker mee te werken, we zijn zo gewend aan bepaalde naamgeving.

Movement => Speed (Spd)
Weapon skill => Close Combat (CC)
Balistic skill => Ranged Combat (RC)
Strength => Might (Mgt)
Thoughness => Resistance (Res)
Wounds => Hit Points (HP)
Initiative => Quickness (Q)
Attacks => ?
Leadership => Willpower (Will)

Gelogd

Pellegrim

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 198
  • Waaaargh
Re: The 9th Age
« Reactie #26 Gepost op: september 22, 2015, 09:30:25 pm »

Alle legers zijn al omgenoemd! En alle unit's. En spells. En items. En etc.

@cergorach: alle lof aan jouw! Het 9th team bevestigt net dat hun jurist de stat names ook aangemerkt had als gevoelig. Scherp!

Skasnik

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 551
Re: The 9th Age
« Reactie #27 Gepost op: september 24, 2015, 08:23:05 am »

Veel van die statt namen zijn wel "industry standard". Ik zou zeggen kijk rond wat andere bedrijven hebben. GW kan geen copyright claimen op een term die door >95% van de andere bedrijven wordt gebruikt. Vooral op dingen zo  algemeen als attack en strenght.
Gelogd

Digger

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re: The 9th Age
« Reactie #28 Gepost op: september 24, 2015, 05:41:47 pm »

Veel van die stat namen zijn wel "industry standard". Ik zou zeggen kijk rond wat andere bedrijven hebben. GW kan geen copyright claimen op een term die door >95% van de andere bedrijven wordt gebruikt. Vooral op dingen zo  algemeen als attack en strength.

Dat is wel waar ja, maar in copyright rechtszaken kijkt de rechter of jury naar het geheel plaatje, dus hoe meer je veranderd, hoe beter. Het woord Attack niet veranderen is op zich niet erg, maar het gooit wel olie op het vuur als de jurist zegt 'Zie hier, niet alleen hebben alle monsters 9 stats, net als in ons spelletje, maar sommige zijn gewoon letterlijk overgenomen! Guilty! Guilty! Guilty!"
Gelogd
Good and evil; There never is one without the other.

Cergorach

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5323
Re: The 9th Age
« Reactie #29 Gepost op: september 24, 2015, 07:16:21 pm »

Veel van die statt namen zijn wel "industry standard". Ik zou zeggen kijk rond wat andere bedrijven hebben. GW kan geen copyright claimen op een term die door >95% van de andere bedrijven wordt gebruikt. Vooral op dingen zo  algemeen als attack en strenght.
Klopt, maar zoals Digger al zegt, je moet naar het totaal plaatje kijken. Niemand heeft copyright op een individueel woord (Trademarks is namelijk weer wat anders), maar alleen op een combinatie woorden. Deze specifieke combinatie van woorden is uniek aan Warhammer, dezelfde reden dat men de regels moet herschrijven, maar essentieel dezelfde regels zijn.

ps. GW heeft geen copyright op Warhammer, maar ze hebben wel het trademark erop.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 17