GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17

Auteur Topic: The 9th Age  (gelezen 48889 keer)

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
Re: The 9th Age
« Reactie #225 Gepost op: januari 04, 2019, 05:16:50 pm »

Het kan bij mij inderdaad een tijdje duren, pellegrim.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #226 Gepost op: januari 04, 2019, 11:06:06 pm »

Geen probleem; speel ook prima tegen ongepainte modellen hoor. Veel plezier met voorbereiden!

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #227 Gepost op: januari 21, 2019, 07:59:30 pm »

Het kan bij mij inderdaad een tijdje duren, pellegrim.

En? Klaar?

;D

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #228 Gepost op: januari 22, 2019, 09:17:50 am »

Ik snap niet waarom ze de zeven zonden hebben gekozen omdat ze imo nogal saai en verouderd zijn.
Persoonlijk zit ik meer met het aantal goden en de 4 kleurenschema's van een kast vol chaos in mijn maag.  :-[
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #229 Gepost op: januari 23, 2019, 01:29:39 pm »

Persoonlijk zit ik meer met het aantal goden en de 4 kleurenschema's van een kast vol chaos in mijn maag.  :-[
met vier goden heb je idd al veel opties en models.

Maar momenteel vind ik WAP's Daemons of Chaos iets interessanter omdat de feel bleef en bepaalde dingen heeft (zoals extra core choices).
T9A heeft, ook in het begin, goede dingen gedaan zoals opruimen en verbeteren van de regels (zoals Daemonic en Forest Spirit vervangen met Otherworldly zodat ook andere creatures die regel kunnen hebben). Alleen met sommige veranderingen ben ik het totaal oneens :-X.
« Laatste verandering: januari 23, 2019, 02:13:42 pm door Lionhammer »

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #230 Gepost op: januari 23, 2019, 10:23:58 pm »

Natuurlijk zijn er atlijd dingen die je persoonlijk anders ziet. Er is ook geen spelsysteem te bedenken wat dat niet heeft. 9th Age is echter heel duidelijk community driven, en heeft een duidelijke design filosofie. Maar de community met allemaal een mening was op een gegeven moment 10.000 man sterk. Die ga je nooit allemaal helemaal tevreden stellen, en dat is ook helemaal niet erg. Wat wel is gelukt, is een ongelofelijk goed spelletje neerzetten, wat gelukkig ook heel veel mensen heeft aangetrokken, en daarmee veel gespeeld wordt. En daar gaat het om, ten slotte. Zo staan er dit jaar in NL al weer 11 toernooitjes gepland (exclusief de monthlies bij Quartermaster in Zeist), en barst de toernooi agenda in Noord Europa weer lekker uit zn voegen https://www.tabletoptournaments.net/overview?gid=147

Maar wat ik nog veel leuker vind is dat lokale scenes weer opkrabbelen; zoals Den Haag, maar ook MOX spellen in Heerhugowaard. Dat is echt leuk!

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #231 Gepost op: januari 24, 2019, 10:27:12 am »

Maar wat ik nog veel leuker vind is dat lokale scenes weer opkrabbelen; zoals Den Haag, maar ook MOX spellen in Heerhugowaard. Dat is echt leuk!
Het zou ook zonder zijn van de hordes aan legers die overal in kasten staan te verstoffen als die nooit meer gebruikt zouden worden.
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #232 Gepost op: januari 24, 2019, 11:08:59 am »

Met dezelfde figuurtjes kun je een hoop verschillende spelletjes spelen, en het is des te leuker als er een variant is die goed werkt, op WH lijkt en flinke aanhang heeft. 9th age heeft ingezet op competitief en evenwicht,en daar is behoefte aan: gaan allies of andere manieren om ongeoorloofde voordelen te behalen,  als je legertje niet werkt ligt dat aan je legertje en jou.

Ik heb geen behoefte aan competitief spelen, ik speel daar niet genoeg voor en daardoor hou ik veel te veel van scenariodriven spel op mijn eigen voorwaarden. Maar daardoor zijn er wel ontzettend veel modellen op de markt, houden mensen hun spullen, blijven ze bijschilderen en nieuwe legers bouwen en - last but not least - omdat GW de boel niet meer dekt en er geen 'canon' meer is, zitten we niet meer vast aan wat GW op dit moment doet en kun je proxyen wat je wilt.

En ondertussen kan ik de regelsets erbij trekkend ie ik wil - 9th age, 2nd edition, WAP, een oude editie, of een skirmisset naar keuze - en lekker spelen.

What is not to like.

Omdat de aanvoer van citadel er niet meer is,
Groetjes,

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #233 Gepost op: januari 24, 2019, 11:34:09 am »

dubbelpost
« Laatste verandering: januari 24, 2019, 10:18:42 pm door Aerendar Valandil »
Groetjes,

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #234 Gepost op: januari 24, 2019, 07:58:50 pm »

..9th age heeft ingezet op competitief en evenwicht,en daar is behoefte aan...

Ja, dat is zeker waar. Maar dat is het niet alleen. Ze hebben ook goede zetten gemaakt om game-breaking ervaringen er uit te halen. Zoals Purple Sun. Op een redelijke rol is je tegenstander weggevaagd. De algemene consensus onder 9th Age spelers was: daar is weinig lol aan te beleven, het heeft niets met taktiek te maken. En natuurlijk zijn er altijd enkele spelers die dat jammer vinden, omdat ze een Purple Sun geweldig vinden voor hun verhaal. Maar ik wil de notie dat 9th Age alleen voor compettetief spelen leuk zou zijn graag en duidelijk weerleggen. Dat is klinklare onzin namelijk. Genoeg spelers, waaronder ikzelf, genieten volop van 9th Age op een fluffie manier. Lijst hebben nu veel meer opties dan bij Warhammer; er zijn namelijk enorm veel entries uit oude edities terug gebracht, en zelfs volledig nieuwe bijbedacht. Kijk eens naar het dwergen boek. Zo leuk om te spelen. Zo veel meer opties, ook om vorm te geven aan jouw eigen verhaal. Ik zou zeggen dat 9th Age juist leuker is voor verhalend spel. Vanwege de vele opties. En indien je erg aan de GW fluff gehecht bent, hou je die gewoon voor ogen terwijl je mechanisch met 9th Age regels speelt. Daar is het - not intended - maar wel een beetje voor bedoeld in mijn optiek (PS ik heb officieel en onofficieel niets met 9th Age te maken. Dat for the record). Langzaam krijgt 9th Age ook zijn eigen fluff, maar die blijft altijd optioneel wat mij betreft.

Dus ja 9th Age is met een duidelijke balance motivatie gemaakt, maar en vrijwel net zo belangrijke motivatie is dat er een grote verscheidenheid aan units bestaat, en dat je elke gangbaar model kan spelen.

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #235 Gepost op: januari 24, 2019, 08:27:02 pm »

Zoals Purple Sun. Op een redelijke rol is je tegenstander weggevaagd. De algemene consensus onder 9th Age spelers was: daar is weinig lol aan te beleven, het heeft niets met taktiek te maken. En natuurlijk zijn er altijd enkele spelers die dat jammer vinden, omdat ze een Purple Sun geweldig vinden voor hun verhaal.
We hadden nog twee varianten van Purple Sun in vorm van Soul of Storms (Death) en Devouring Darkness (shadows). En imo is het jammer dat ze ook templates uit de game hebben gehaald :-X.

Lijst hebben nu veel meer opties dan bij Warhammer; er zijn namelijk enorm veel entries uit oude edities terug gebracht, en zelfs volledig nieuwe bijbedacht.
Cult of Slaanesh via Yema en Once-Chosen 8). er kwam zelfs een volledige leger terug (Infernal Dwarves).

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #236 Gepost op: januari 24, 2019, 10:20:41 pm »

@pellegrim: des te beter.
Groetjes,

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #237 Gepost op: januari 25, 2019, 09:59:55 am »

Maar dat is het niet alleen. Ze hebben ook goede zetten gemaakt om game-breaking ervaringen er uit te halen. Zoals Purple Sun. Op een redelijke rol is je tegenstander weggevaagd.
4e Editie, Patriarch met BookOfAshur, was ze ook nog eens Irrisistible..., 3+ kill voor alle models touched. Het was dus nog erger..., ooit.

....er zijn namelijk enorm veel entries uit oude edities terug gebracht, en zelfs volledig nieuwe bijbedacht.
Idd !!! Zoals mijn chaosdwarf 3e Ed War engines :) :) :)

Dus ja 9th Age is met een duidelijke balance motivatie gemaakt, maar en vrijwel net zo belangrijke motivatie is dat er een grote verscheidenheid aan units bestaat, en dat je elke gangbaar model kan spelen.
+1

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #238 Gepost op: januari 27, 2019, 06:40:12 pm »

Leuk dit, Francesco, die ook op de eerste Alliance Open was, heeft de Veil of the Ages opgezet. Een platform waar hij twee zaken promoot: The 9th Age Starter rules en Online speler (Universal Battle). Hij zendt regelmatig live battles uit, met geluid; leuk voor newbies om 9th Age te leren, maar eigenlijk voor iedereen tijdens het painten / hobbyen.

https://www.youtube.com/channel/UCKkpra8KS9FRIWj8IKgrpgw

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #239 Gepost op: februari 06, 2019, 09:58:15 am »

Dat is waar ook - de second edition boeken zijn tegenwoordig allemaal te bestellen via Amazon.de. Die leveren ook in Nederland.

Je kunt de volgende boeken bestellen:

- De Rulebook
- Arcane Compendium

De geclusterde Army Books:

- Elven Dominions (HBE, DE, SE)
- Lords of the Undead (VC, UD)
- Shattered Realms (SA, VS)
- Primal Blood (OK, OG, BH)
- Dwarven Kingdoms (DH, ID)
- Human Empires (EoS, KoE)
- Realms of the Dark Gods (WDG, DL)

Hier de link: https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss_2?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=9th+age
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17