GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 17

Auteur Topic: The 9th Age  (gelezen 48011 keer)

Skullboy

• Gast
Re: The 9th Age
« Reactie #30 Gepost op: september 24, 2015, 08:12:00 pm »

het gooit wel olie op het vuur als de jurist zegt 'Zie hier, niet alleen hebben alle monsters 9 stats, net als in ons spelletje, maar sommige zijn gewoon letterlijk overgenomen! Guilty! Guilty! Guilty!"
Eerder een mierennaaiende jurist. Het woord attack kan niet gecopyright of getrademarked worden.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: september 24, 2015, 08:40:31 pm »

@Skullboy, nee alleen het woord attack kan niet gecopyright worden, alles kan getrademarked worden.

In dit geval is het niet het woord attack, het is het de specifieke combinatie van de statline die unique is en automatisch copyright aan hangt. Net zoals elk individueel woord in een boek niet is gecopyright, alleen de specifieke combinatie. Zelfde met een lijntje, die is niet gecopyright, een tekening is echter wel automatisch gecopyright.

Als je ons niet gelooft, betaal een expert (Copyright jurist) op dat gebied en vraag het daar. Je hoeft ons echt niet te geloven, maar je bent zelf geheel niet op de hoogte van hoe copyright/trademark werkt.

Trademark:
http://www.iusmentis.com/trademarks/crashcourse/introduction/

Copyright:
http://www.iusmentis.com/copyright/crashcourse/intro/

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #32 Gepost op: september 24, 2015, 10:09:08 pm »

en in de tussentijd: morgen komt er een (spannende) nieuwe update uit voor alle army lists. Psyched. Can't wait. Kijken of onze input zin heeft gehad :)

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #33 Gepost op: september 28, 2015, 11:33:34 pm »

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #34 Gepost op: oktober 02, 2015, 02:10:50 am »

De oplossing is duidelijk een duel op een tijd en plek bepaald door GW zelf met degene die zij denken de beste WS, BS, S, T en A te hebben :p
Resident forum Treadhead.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #35 Gepost op: oktober 03, 2015, 10:08:38 pm »

GW? Ik begrijp het niet, wat bedoel je?

Over de lists: we hebben duidelijk van 9th Age rules team het verzoek gekregen om unit-heavy lists te testen. Monsters and characters komen in de tweede fase (makkelijker te tweaken).

PS Update: 1 november komen individuele army lists uit .. (niet de eind-versies, maar wel individueel ipv het compendium)

Skullboy

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 04, 2015, 10:27:29 pm »

Er komt steeds meer vooruitgang in het werk 8).

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #37 Gepost op: oktober 05, 2015, 10:05:29 am »

Mijn groep gaat het ook uit proberen. We hopen alleen dat er ook toernooien komen met deze rule set anders bloed het snel dood :(.
Long Live the Fighters!

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: oktober 05, 2015, 10:13:59 am »

Ik vermoed dat zodra versie 1.0 uit is LOTR  Utrecht overstapt erop. Dan heb je maandelijks een toernooi.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Killax

• Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: oktober 05, 2015, 11:57:00 am »

Mijn groep gaat het ook uit proberen. We hopen alleen dat er ook toernooien komen met deze rule set anders bloed het snel dood :(.

http://www.the-ninth-age.com/news/index.php?news/72-etc-2016-goes-9th-age/

Als ik zo vrij mag zijn om mijn gok hier ook neer te zetten, denk ik dat het zeker wel ook op algemene toernooien gaat worden toegepast.
Het nadeel blijft natuurlijk wel dat het vanuit de lokale community moet komen dan aangezien dit los staat van alle GW gerelateerde Warhammer producten.

ungrik

• Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: oktober 06, 2015, 01:35:49 pm »

Privé wil ik het sowieso gaan proberen. 8e editie heeft m.i. een frisse wind nodig.

Voor onze toernooien is het een van de opties.

wicked

• Newbie
  • *
« Reactie #41 Gepost op: oktober 10, 2015, 02:00:44 am »

briljant, werkelijk briljant. :) ;D 8)
ik hoop dat 9th age breed gedragen gaat worden.

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
Re: The 9th Age - ten dode opgeschreven
« Reactie #42 Gepost op: oktober 13, 2015, 11:16:54 am »

Na het lezen van Peter Dunns Field of Honour blog, zie links hieronder, en nazoeken hoe het met Blood Bowl gaat tegenwoordig ben ik vrij pessimistisch. Geen ondersteuning meer van GW en geen nieuwe startersets meer. Dat betekent dat er geen nieuwe instroom is van toernooispelers voor dit systeem en terwijl er wel mensen stoppen. Het zal veroldhammeren. Een website, een paar enthousiaste bloggers, verschillende melancholiekelingen die jaarlijks een toernooitje organiseren en dat is het.
Het is volgens mij net als met Blood Bowl. Daar is ook een commissie die regelupdates maakt. Ik heb nog steeds Blood Bowl thuis, veel mensen hadden het en speelden het wel eens. In toernooi/competitieverband wordt het tegenwoordig volgens mij alleen in Utrecht gespeeld en nieuwe spelers komen er niet bij. Niet dat het totaal verdwenen is, maar vergeleken met tien jaar geleden is de scene gewoon stukken kleiner. Nieuwe instroom gaat naar X-Wing, AoS, of versnippert naar andere fantasy-systemen.

Links:
(Field of Blood: mirror met essentie hierhttp://amsterdam6shooters.nl/node/482, originele volledige blog hier: http://www.thefieldsofblood.com/2015/09/the-future-is-differentbut-bright.html)
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon

Drunkendwarf

• Hero Member
Re: The 9th Age - ten dode opgeschreven
« Reactie #43 Gepost op: oktober 13, 2015, 12:55:18 pm »

Het is volgens mij net als met Blood Bowl. Daar is ook een commissie die regelupdates maakt. Ik heb nog steeds Blood Bowl thuis, veel mensen hadden het en speelden het wel eens. In toernooi/competitieverband wordt het tegenwoordig volgens mij alleen in Utrecht gespeeld en nieuwe spelers komen er niet bij. Niet dat het totaal verdwenen is, maar vergeleken met tien jaar geleden is de scene gewoon stukken kleiner. Nieuwe instroom gaat naar X-Wing, AoS, of versnippert naar andere fantasy-systemen.

Begin november is er voor de 3e maal een World Cup Bloodbowl (deze wordt eens in de drie jaar gehouden); Ingeschreven aantal spelers: 912; kom daar maar eens om bij een ander spelsysteem  ::).
Volgens mij zijn er in Amsterdam en Amersfoort ook nog leagues bezig (buiten Utrecht).

Wat niet wegneemt dat de opkomst bij toernooien wel minder wordt in Nederland  :-\.

DJ

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: oktober 14, 2015, 01:20:17 am »

Blood Bowl 4e stamt uit 2002. Das 13 jaar geleden, de laatste living rulebook update stamt uit 2009. Het kan niet opnieuw worden uitgegeven ivm. GW copyright, echter zijn er zat third parties die teams uitgeven en zelfs hun eigen fantasy football regels uitgeven. Er komen nog weldegelijk nieuwe spelers binnen via de video games. Maar niet gek voor een spel waar GW bijna tien jaar geleden de stekker uit heeft getrokken.

Voordeel van 9th Age is dat ze als ze het snugger aan blijven pakken ze straks geen gelazer hebben met GW copyright en dus zelf de regels kunnen uitgeven. Of wat ze ermee doen is wat je wil is weer een heel ander verhaal. Er zullen geen nieuwe spelers bij komen op de oude manier, via GW winkels of GW computer games. Maar ze kunnen het zeker marketen als iets dat breder wordt opgepakt dan alleen GW, alleen de vraagt blijft, wie gaat dat betalen? Want hoe lang blijf je zoiets gratis doen...
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 17