GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17

Auteur Topic: The 9th Age  (gelezen 53936 keer)

Lionhammer

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 157
Re: The 9th Age
« Reactie #195 Gepost op: december 17, 2018, 06:35:50 pm »

Ben bang dat zo´n forum ook te maken heeft met de spam van de laatste tijd. Je moet iets verzinnen om spamgolven te stoppen.
Hebben ze veel onderwerpen waar war in voor komt en spammen de russen?
GWHobby heeft sinds kort een verificatie systeem op het forum geïntegreerd en dat werkt prima sinds er geen spam meer is.

Ik denk eerder dat het als reactie is op de kritiek die ze kregen voor de constante veranderingen en, je kan het al raden, secrecy. Het voelt alsof je niet meer een vrije discussie kan houden en alleen iets mag plaatsen wat de grote jongens goed vinden.
Niet beledigend bedoelt naar de 9th Agers hier, maar ik verkies GWHobby dan boven T9A forum.
Gelogd

Pellegrim

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 198
  • Waaaargh
Re: The 9th Age
« Reactie #196 Gepost op: december 17, 2018, 09:21:25 pm »

Was ff op T9A forum en ik zag dat elke nieuwe post eerst goedkeuring moet krijgen van een moderator en ook je eigen account niet kan verwijderen. Is de polarisatie daar zo erg geworden? :-X

Nee, misschien de eerste 5 posts; daarna kan je gewoon posten hoor. Forum loopt eigenlijk wel lekker; gemiddels zo'n 500 bezoekers zitten erop, en het aantal onderwerpen is groot. De thread waar moderators moeten goedkeuren zijn de miniatures guides. Daar kan je iets toevoegen, maar moet eerste gevalideerd worden. Daarmee houden de het overzicht naar miniaturen een beetje leuk voor het oog.

Pellegrim

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 198
  • Waaaargh
Re: The 9th Age
« Reactie #197 Gepost op: december 17, 2018, 09:24:59 pm »

Niet beledigend bedoelt naar de 9th Agers hier, maar ik verkies GWHobby dan boven T9A forum.

Niet beledigd hoor ... GW Hobby is een prima hub voor Nederlandse wargamers. Maar qua activiteit niet te vergelijken met het 9th Age forum. En qua brainstormen over lijsten / taktieken / homebrews ook niet. Zou wel wat meer hobby spam willen zien hier eigenlijk!

soldaan

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 263
Re: The 9th Age
« Reactie #198 Gepost op: december 18, 2018, 09:29:36 am »

Gelukkig hebben we in essentie niets te maken met het t9a forum want je kunt het spelletje prima spelen zonder dat forum :D Ik ben er ook niet heel actief maar lees wel het nodige mee. Eigenlijk hetzelfde als hier op GWHobby. Des te actiever zijn we met het spelen van t9a, een heerlijke verademing om lekker met blokjes te schuiven :D

Tot in Uden!
Gelogd

Kaleb

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: The 9th Age
« Reactie #199 Gepost op: december 18, 2018, 01:52:15 pm »

een heerlijke verademing om lekker met blokjes te schuiven :D
Same here !
Voelde me echt knap stom dat ik dat jaaaren niet had gedaan.
Gelogd
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Arabog

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3715
Re: The 9th Age
« Reactie #200 Gepost op: december 18, 2018, 02:21:25 pm »

Ben het wel eens met posters, spel moet je spelen in plaats van te veel over lullen. Maar lullen over spel mag hier ook wel hoor en af spreken over waar te spelen is hier op gwhobby ook vast zat plek voor.
Hoopte zelf dat er ook weer eens fantasy spelers op beurzen zoals ducosim zouden komen. Sta er zelf met Lord of the rings maar kijk altijd wel even naar andere spellen. Heb wel wat fantasy modellen via via in een bak. green knight met veel waarvan ik naam niet eens weet . Wie weet is het ooit nog moeite waard om eens potje ergens te spelen met die modellen. Of te ruilen -verkopen 
Gelogd

Blonde Beer

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1982
Re: The 9th Age
« Reactie #201 Gepost op: december 18, 2018, 03:53:14 pm »

Was ff op T9A forum en ik zag dat elke nieuwe post eerst goedkeuring moet krijgen van een moderator en ook je eigen account niet kan verwijderen. Is de polarisatie daar zo erg geworden? :-X

Nee is juist rustiger qua online ruzies. Maar nieuwe acounts moeten de eerste posts van gekeurd worden zoals hierboven al vermeld dankzij spam bots.
Gelogd
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Lionhammer

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 157
Re: The 9th Age
« Reactie #202 Gepost op: december 18, 2018, 10:19:14 pm »

Niet beledigd hoor ... GW Hobby is een prima hub voor Nederlandse wargamers. Maar qua activiteit niet te vergelijken met het 9th Age forum. En qua brainstormen over lijsten / taktieken / homebrews ook niet. Zou wel wat meer hobby spam willen zien hier eigenlijk!
Momenteel begint het forum wel actiever te worden op gebied van wargaming.

brainstormen over homebrews
Happily guilty as Hell ;D. Ik ben momenteel mee bezig en ik post zo straks weer.

Nee is juist rustiger qua online ruzies. Maar nieuwe acounts moeten de eerste posts van gekeurd worden zoals hierboven al vermeld dankzij spam bots.
Ik ben van bewust dat er inderdaad veel heftige discussies waren over hoe de mensen T9A willen hebben. Maar toch komt het (in mijn beleving, kan bij jullie iets anders overkomen) best fanatiek over. Kan momenteel zelfs niet met mijn Google account inloggen :-\.

Voelde me echt knap stom dat ik dat jaaaren niet had gedaan.
Na even spelen komt het allemaal goed. Maar je bent gelukkig niet de enige.

Ik heb zelf ook geprobeerd om de lokale wargaming scene op gang te brengen om T9A uit te proberen. Er zijn wel genoeg mensen met een compatible leger, maar meestal wijzen ze het af of ik hoor regelmatig "Wij hebben al/spelen liever Age of Sigmar".
« Laatste verandering: december 18, 2018, 11:26:05 pm door Lionhammer »
Gelogd

Kaleb

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: The 9th Age
« Reactie #203 Gepost op: december 19, 2018, 09:26:19 am »

Ik heb zelf ook geprobeerd om de lokale wargaming scene op gang te brengen om T9A uit te proberen. Er zijn wel genoeg mensen met een compatible leger, maar meestal wijzen ze het af of ik hoor regelmatig "Wij hebben al/spelen liever Age of Sigmar".

Ik heb ECHT mijn best gedaan om AoS leuk te vinden, maar het is gewoon TE simpel en daarmee saai (of.... en dat kan natuurlijk heel goed.... wij waren gewoon te dom om te subtiliteiten er in te zien). Voor ons bleef het maar voelen als "dingen tegen elkaar schuiven, rollen en hopen".

Heb een bult laser-cut trays bij gekocht, nu nog zoeken naar de tijd voor een volgende pot 9th (en dan v2).
Gelogd
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Crackbone

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2234
  • Eindbaas met een Attitude
Re: The 9th Age
« Reactie #204 Gepost op: december 19, 2018, 10:38:48 am »

Ik heb vaker het probleem van AoS aangekaart: game wordt instantly veel interessanter als mensen 50% meer terrein op tafel gooien. Ook Movement , en welke modellen je exact tegen elkaar moet zetten is dan, valt opeens onder tactiek en daar zit de lol van AoS in. Anders dan dat snap ik het sentiment wel. Vooral ivm WFB is het gewoon niet je van het.

9th age however heeft me nooit echt getrokken, en nu met die statlines al helemaal niet. Lijkt vooral op een exercitie van "hoe kun je creatief legal van GW omzeilen", dan een daadwerkelijk coherent spel.

Ik hou het op Warhammer Armies project en wijk er niet meer van af. Beter slecht gejat etc.

Lionhammer

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 157
Re: The 9th Age
« Reactie #205 Gepost op: december 19, 2018, 03:39:15 pm »

Ik heb ECHT mijn best gedaan om AoS leuk te vinden, maar het is gewoon TE simpel en daarmee saai (of.... en dat kan natuurlijk heel goed.... wij waren gewoon te dom om te subtiliteiten er in te zien). Voor ons bleef het maar voelen als "dingen tegen elkaar schuiven, rollen en hopen".
Wij zijn complexe games gewend en dan is het moeilijk om te aanpassen aan te simpele wargames. PLus de complexe regels zorgen ook voor thematisering en feel.

9th age however heeft me nooit echt getrokken, en nu met die statlines al helemaal niet. Lijkt vooral op een exercitie van "hoe kun je creatief legal van GW omzeilen", dan een daadwerkelijk coherent spel.
Je hebt wel gelijk. Tijdens The Nerfed Age was veel Copyright gedoe (wat namen veranderen is niet erg) en ASAW (Army Strength and Weakness balancing) dat veel te ver doorschoot waardoor de legers juist hun opties en style kwijtraakten.
Maar vergeet niet, in 2013 ging GW op volle toeren met Cease & Desists uitdelen en alles aanklagen wat ook maar een klein beetje te maken had met wargaming. Natuurlijk verloren zij de zaak en gingen ze in een hissy fit Fantasy en andere producten vernietigen. En ze kunnen dit niet meer terugdraaien, ook niet onder de nieuwe, meer sympathieke CEO.

Wat ik zelf zou doen? Ik zou wel wat veranderen, maar niet teveel dat het totaal anders wordt. Grote deel is nog wel hetzelfde.


Ik hou het op Warhammer Armies project en wijk er niet meer van af. Beter slecht gejat etc.
Ik denk dat je goed gejat bedoelt ;). En ik vind het zelf ook goed van hem dat hij Fantasy in leven houd met wat herschrijvingen, maar nog wel hetzelfde blijft met extra legers.
Gelogd

Pellegrim

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 198
  • Waaaargh
Re: The 9th Age
« Reactie #206 Gepost op: december 21, 2018, 11:42:20 pm »

From the 9th Age team:

Hello Community,

Today sees a large landmark erected in the course of The 9th Age history, for today, after many months of hard work by staff and community alike, we can officially announce our ruleset is "Gold".

Before you jump to the links, just a few words on how we got here and what lies ahead.

It has been close to four years since a group of likeminded gamers got together and said "We can do this". Exactly what "this" was could be easily defined, a balanced game set in fantasy world, free of corporate pushes and pulls and concentrated solely on the game. The "how" turned out to be a little trickier as not only did the project want balance, but also stable foundation that could be built upon moving forwards. The project wanted to retain the feel of wargaming that had become so familiar to us all but also wanted to carve out its own path, allowing the project to develop new dynamics and different ways of playing, yet still retaining that great wargaming familiar feeling.

It would be impossible to list every person who has worked on this project, for not only do we have all the staff members but also the continuously growing community. None of this could have been done without your help, and for that, the project would like to say a very big thank you!

The project will also be the first to admit, it hasn't been all smooth sailing and as we progress forwards, we will continue to listen and ask more of our community.

Looking to the outside, it’s worth clearing up a few misunderstandings the project has seen crop up over its time. The first of, this is a not-for-profit organisation. None of our staff (from top to bottom) are ever paid for their work. In addition, the ruleset, in full, will always be free to download and/or print off now and in the future. Within our licence however, we do allow other companies to print off and sell the rulebooks if they keep the rules untouched, which is why you will see "kick starters" or other such "community backings" going on. This is a great way to support the growing number of companies that are actively supporting The 9th Age with new miniatures and accessories to help you enjoy gaming. You can find out more of these companies by going in the Company Showcase.

All of the money in these backings is for these companies to produce the materials and miniatures and none of it comes back to The 9th Age, unless they pledge to donate like anyone can do. Yes, you can support The 9th Age directly by donating to us as we still have costs like the web server etc. We hope to feature more ways to actively support The 9th Age soon and you should keep your eyes on the news to hear about these in the new year.

This is a community project and over the last few years, the numbers of players who are playing the game have risen dramatically, which for a community project is simply amazing. There will always be naysayers but in our experience, many don't understand that this game is made by gamers for gamers.

Talking about the wider community, we now have multiple translations of our rules as this truly is a worldwide game. Over the last three years, we have seen the number of tournaments grow almost exponentially with some countries hosting a 9th Agetournament weekly. The number of countries data is now pooled from (i.e. has enough viably large tournaments) has risen 20% in the last year alone with countries like the USA whom many had decreed as dying area now actively breaking into the top 5, a truly remarkable effort given the increasing data those top 5 continue to generate. Even with these amazing figures, we haven’t even talked about that the ETC entrusted us in 2015 or the ever-increasing number of games being played at home, at friends or down at local clubs and game stores. We know we still have much work to do to help raise the profile of the game, but we now have a stable ruleset, allowing those individuals that have been waiting for the stability of a non-changing ruleset to embrace the game.

To help bring new people into the game, our Quick Starter ruleset is being released, updated for the 2nd Edition, allowing a gentler way to encourage new people into the game by providing a clear, easy to understand rulebook, as well as small pre-set balanced forces. In 2019 some of our supporting companies will even be producing Quick Starter Sets with rules and miniatures, outstanding!

Its not just all large miniatures though. Did you know you can play The Ninth Age in many different ways? For instance, you can play it all digitally from the comfort of your couch via Universal Battle, a free (for now) app for your mobile/tablet or downloaded for your PC. Alternatively, 2D and 3D paper models are becoming available, or for real portability / cost sweet spot, you can join the growing trend of gaming in 10mm where a table is 3ft by 2ft and your miniatures can be packed into a simple sandwich box! Obviously, there is still the 28mm scale which is growing every day as more and more companies pledge to support the Ninth Age, along with the associated terrain and accessories. Some professional painters offer their service online so there is really many ways to get the army you want.

Not only does the project provide an amazing ruleset and 16 different playable armies, but did you know that additional armies like Åsklanders and soon Makhran are available to download? Originally presented as auxiliary armies, the project is now seeing more and more of these being allowed in local tournaments as well as seeing some truly inspiring model armies. There is additional supplements like the Scenario Supplement and we have many plans for many more.

Does any of this wet your appetite and induce you to think you could assist? The project is constantly looking for staff to help with the project so why not drop us a line? You can do that by clicking on your avatar picture and finding which "User Groups" fits you. Additionally, if you don’t think you have time to give every week but want to help us shape the future, join up to the community and get involved with your faction. Each faction has several community support staff members whose job is to take ideas, information and feedback from our community (you!) to our staff and additionally seek out advice from our community, so let them know your thoughts and ideas!

-=###=-

So here we are at the end of my speech, let’s see what Gold truly means:

Gold Core Rules, Slim Edition
Along with the Arcane Compendium and your favorite Army Book, this rulebook contains all you need to know and understand to get gaming in The 9th Age. This can be downloaded as a PDF which you can either store electronically or print out at home or use one of the many online printers to produce a physically copy for you.

Gold Core Rules, Legendary Edition
This rulebook will contain all the rules of the Slim Edition, but also background and many amazing pictures drawn by our talented Art Team. This book takes a little more time to create and polish off, and we will be looking to release this around March 2019, fingers crossed.

Gold Arcane Compendium, Slim & Legendary Editions
This book, necessary to play the game, contains all the spells and special items common to most factions. This can be downloaded as a PDF which you can either store electronically or print out at home or use one of the many online printers to produce a physically copy for you. The Legendary Edition, like the Core Rules above, will contain more background and the stunning artwork to match. Again, it will have an expected release date in or around March 2019.

Gold Army Books
Each army book is up to date and ready to download and print if required.
It is delivered in the Slim Edition, as it has existed so far.
In a more or less distant future, each of them will get simultaneously a Legendary Edition and a full overhaul.

What about updates?
Some people wonder if we will be updating every 5 minutes like before.

Over the last couple of years, updating the rules, magic and army books has allowed the game to reach the amazing external balance that we enjoy now. To allow a clear understanding of how we plan to update, please see below:

Core Rules Updates - not anymore!
Worth noting here that Gold Core Rules means Gold Core Rules. No change for these Core Rules is expected for the several years to come as we turn our attention to producing all the Army Books and still having excess time after this. Spelling mistakes aside, unless a unbelievable ground-breaking earth shattering problem is found for which the rules team reserve the right to alter, the Core Rules will now remain untouched. Given the huge amount of testing that has already gone on, we see this as highly unlikely.

Arcane Compendium Updates -
Some may ask why these are split out from the Core Rules. In working towards the goal of having a stable ruleset, we realised that if anything might need changing, it may be a spell casting value or a special item cost. By placing these as separate documents, any changes would not impact the main rule set.

Gold Slim Edition Army Book Updates -
As it stands, the update schedule for these has not been set yet, as the project looks at everything from every 6 months to bi-yearly, however once it is, this will be openly communicated to the community. Also note, only pricing changes are expected. No redesigns or rule changes are expected as we turn to focus on creating new army books.

Army books in BETA -
Those books which are in BETA (currently only the Daemon Legions) can expect changes to occur as we explore new army wide rules, new units and pricing changes. Final changes to award gold status for Warriors of the Dark Gods should be completed in new year.

So, there we have it, four years of blood, sweat and toil neatly condensed down to being the most balanced fantasy wargame for gamers by gamers.

https://www.the-ninth-age.com/news/index.php?news/823-the-9th-age-proudly-presents-9th-age-version-2-ruleset-gold-edition/

Drunkendwarf

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
Re: The 9th Age
« Reactie #207 Gepost op: december 22, 2018, 11:27:32 am »

Grmbl, heb ik dus 4 weken geleden de "oude" versie geprint :'(

DJ
Gelogd

Lionhammer

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 157
Re: The 9th Age
« Reactie #208 Gepost op: december 22, 2018, 11:44:27 am »

Congrats voor T9A Team dat ze Gold Edition hebben bereikt.

Grmbl, heb ik dus 4 weken geleden de "oude" versie geprint :'(
Dacht je dat Gold werd uitgesteld of langer ging duren?
Gelogd

Drunkendwarf

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
Re: The 9th Age
« Reactie #209 Gepost op: december 22, 2018, 11:55:25 am »

Dat het langer ging duren maar ik ben er al overheen en de nieuwe versie is onderweg ;D

DJ
Gelogd
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17