GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17

Auteur Topic: The 9th Age  (gelezen 53860 keer)

Lionhammer

• Full Member
Re: The 9th Age
« Reactie #210 Gepost op: december 22, 2018, 11:59:26 am »

Dat het langer ging duren maar ik ben er al overheen en de nieuwe versie is onderweg ;D
Inderdaad. En nu krijgen wij ook een lange rules freeze.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #211 Gepost op: december 22, 2018, 01:26:04 pm »

Dat het langer ging duren maar ik ben er al overheen en de nieuwe versie is onderweg ;D

DJ

Drunkendwarf ... er is nog geen nieuwe versie beschikbaar! Ik ben benieuwd wat je dan besteld hebt ..

Zou even via https://www.the-ninth-age.com/ in de gaten houden hoe ver het daar mee staat

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #212 Gepost op: december 22, 2018, 02:09:45 pm »

DJ

Drunkendwarf ... er is nog geen nieuwe versie beschikbaar! Ik ben benieuwd wat je dan besteld hebt ..

Zou even via https://www.the-ninth-age.com/ in de gaten houden hoe ver het daar mee staat

De link volgend van de voorgaande pagina kom ik bij 2nd edition 2.0 van 21 december uit; het boek dat ik heb liggen is versie 1.3.5 van 4 april 2017. Het verschil zit iig in de close combat (Off tegen Def ipv WS tegen WS).
Aangezien ik zo'n 7 jaar geen Fantasy meer heb gespeeld laat ik mij gewoon maar verrassen wat er allemaal mogelijk is (net zoals vroeger ;)). Alleen is het handig dat als ik mijn armylist ga maken ik weet welke versie te gebruiken.

DJ

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #213 Gepost op: december 23, 2018, 10:15:42 pm »

Ah zo; ja de nieuwe versie is nu definitief, de regels zullen jaren stabiel blijven; wel chill.

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #214 Gepost op: december 29, 2018, 09:28:47 pm »

Ah zo; ja de nieuwe versie is nu definitief, de regels zullen jaren stabiel blijven; wel chill.
Zeker 8).

Momenteel heb ik wel een vraag aan de spelers en ervaren organisatoren in de buurt van Breda of zij misschien iets kunnen doen om T9A daar te laten groeien.

Waarom kan je niet bijvoorbeeld elke week naar Utrecht/Zeist gaan om te spelen?
Ik ben momenteel nogal beperkt in mijn inkomen mede doordat ik de laatste tijd heb moeten reizen voor diverse sollicitaties, ik heb nog steeds geen baan met een hogere inkomen zodat ik de kosten voor reizen kan betalen. En het is ook fijn om in de buur te kunnen spelen.

Heb je er zelf iets aan gedaan?
Ik heb aan een paar mensen die ik ken gevraagd of ze hun R&F leger weer willen oppakken voor 9th Age. Ik heb ook een Skirmish lijst gemaakt van versie 1.1 (ze hebben de veranderingen niet bijgehouden en de oude versie zit dichtbij het origineel). Helaas is het me niet gelukt om mensen te overtuigen, en ik ben daarnaast niet een goede organisator.

Is het moeilijk om in Breda T9A te introduceren?
Ik ben er zeker van dat er genoeg mensen zijn die de game goed kunnen promoten en organiseren. Misschien dat ervaren spelers kunnen komen om nieuwe spelers te introduceren. Het kan wel een uitdaging worden Ook omdat een paar prominente wargamers in de regio flinke trashtalk verspreidde over T9A, waardoor het project enigszins reputatieschade heeft opgelopen. En voor andere wargamers die wel 9th Age lokaal willen spelen is het moeilijk om mensen te vinden.

Daarom hoop ik echt dat de actieve spelers er iets aan kunnen doen. Zelf weet ik niet meer wat ik nog kaan doen en ik wil graag helpen als dat nodig is.
« Laatste verandering: december 31, 2018, 12:36:30 pm door Lionhammer »

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #215 Gepost op: december 31, 2018, 05:27:42 pm »

Ik was afgelopen weken weer aan het kijken naar 9th Age. Vond het tijd om er echt wat mee te doen, i.p.v. alleen wat te lezen af en toe. Maar ik ben echt helemaal afgeknapt op de Warriors of the Dark Gods. :'(
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #216 Gepost op: december 31, 2018, 08:20:04 pm »

Specifiek probleem?

Ik kijk er ook veel naar. Maar tot spelen komt het (nog) niet. Er worden veel verschillende dingen gespeeld op de club, en die zijn ook leuk.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #217 Gepost op: januari 02, 2019, 10:16:37 am »

Ik was afgelopen weken weer aan het kijken naar 9th Age. Vond het tijd om er echt wat mee te doen, i.p.v. alleen wat te lezen af en toe. Maar ik ben echt helemaal afgeknapt op de Warriors of the Dark Gods. :'(
De namen?
I know, we all do. Het is ....., raar. Maar ala, "copyright", ey?
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #218 Gepost op: januari 02, 2019, 01:45:47 pm »

Het leger zelf speelt ook een stuk anders. Kan er niet precies een vinger op leggen.
Ook het hele, je moet een dure champion kopen voordat je een mark mag pakken is jammer :-/

Vanuit balancing zal het logisch zijn maar het haalt een beetje de keuze opties van de vorige boeken weg.
Long Live the Fighters!

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #219 Gepost op: januari 02, 2019, 04:11:59 pm »

Het gaat mij niet om de naam "Warriors of the Dark Gods". Toen ik met Chaos begon was het 6th, met Beastmen en Daemons. Vond ik geweldig, daarna ging het terug naar mortals, na wat zeuren (had een mix aan modellen gekocht) was ik verkocht en altijd al Tzeentch. De 7 goden gebaseerd op de zonden is leuk bedacht, maar het is te veel voor me en ik vind de special rules ook niet iets wat me aanspreekt. Daarnaast mis ik de canon.

En hoewel WDG voor mij niets meer doet, vind ik de Sylvan Elves wel aantrekkelijk.
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #220 Gepost op: januari 02, 2019, 07:45:07 pm »

Ik weet dat ik alleen altijd heel erg bang ben voor Chosen Chariot's. Man die dingen zijn niet te slopen. Vorige pot tegen WotDG stonden alleen zijn twee Chosen Chariot's nog op tafel aan het einde. En van mij ..... minder

Heb je dat portal geprobeerd?

Briebel

• Full Member
« Reactie #221 Gepost op: januari 03, 2019, 10:32:00 pm »

Ben nu ook weer bezig de laatste tijd... Heerlijke tijd heb ik....dompel me hemel onder. Al mijn poppetjes weer door mijn handen. Wilde plannen gaan weer door mijn hoofd. Conversions in de planning op bitz die ik tegenkom :D

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #222 Gepost op: januari 04, 2019, 08:56:19 am »

Ik ben druk bezig mijn verzamelde meuk te schilderen, square based. Dus het gaat er een keer van komen.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #223 Gepost op: januari 04, 2019, 12:26:02 pm »

Het gaat mij niet om de naam "Warriors of the Dark Gods". Toen ik met Chaos begon was het 6th, met Beastmen en Daemons. Vond ik geweldig, daarna ging het terug naar mortals, na wat zeuren (had een mix aan modellen gekocht) was ik verkocht en altijd al Tzeentch. De 7 goden gebaseerd op de zonden is leuk bedacht, maar het is te veel voor me en ik vind de special rules ook niet iets wat me aanspreekt. Daarnaast mis ik de canon.

En hoewel WDG voor mij niets meer doet, vind ik de Sylvan Elves wel aantrekkelijk.
Hordes of Chaos. Ik had ook gehoopt dat een stel army books werden gecombineerd tot een Dark God legioen. Dan kan ik ook wat Once-Chosen en knights bijvoegen 8).
Er zijn genoeg mythologische goden die de 4 gods konden vervangen en toch dezelfde feel houden. Ik snap niet waarom ze de zeven zonden hebben gekozen omdat ze imo nogal saai en verouderd zijn.

Wel leuk dat ze recentelijk een scenario en terrain supplements hebben uitgebracht voor de game. Ik hoop wel dat ze binnenkort een ally supplement gaan uitbrengen.

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
« Reactie #224 Gepost op: januari 04, 2019, 04:17:29 pm »

Ik ben druk bezig mijn verzamelde meuk te schilderen, square based. Dus het gaat er een keer van komen.

Waaaaaat .. eerst zien dan geloven hoor ;)

Nee hoor, laat maar weten als je er klaar voor bent, ik kom graag naar Amsterdam voor een potje.

mzzle
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17