Ik heb inmiddels ook een warband bij elkaar, en wat terreinstukken. Genoeg voor een pot.
Ook omgeving Rotterdam, trouwens.
De enige dingen waar ik (in mijn ogen terechte) kritiek over hoor in het spel is dat er geen manier is om warbands te balanceren met elkaar. In Mordheim kreeg je extra XP als je tegen een sterkere warband vecht, wat ervoor zorgt dat je met een nieuwe warband ook gewoon mee kan doen. Is bij Frostgrave dus niet het geval, waardoor je het effect krijgt dat de sterkere warbands sneller sterker worden, en zwakkere of nieuwe warbands moeite hebben om bij te blijven. Unfair dus, en zeker in een Campaign setting veel minder leuk voor iedereen, wat toch is waar het om gaat..
Verder het feit dat wizards XP voor kills krijgen, waardoor het dus lastiger wordt om een "support" type wizard te spelen. Die blijft dus gewoon hopeloos achter t.o.v. de warband met een wizard die voornamelijk offensieve skills gebruikt.
Mordheim had de charme dat het voor de campaing niet uitmaakte of je een hoge of lage rating had voor je warband, meestal werd je toch beter van een battle, ondanks dat je tegen iemand vocht die veel sterker was omdat je extra XP voor je troepen kreeg, waardoor over de hele campaign gezien, warbands snel aan elkaar gewaagd waren (= leukere potten)
In een spel waar juist de sterke speler een bonus krijgt zoals in Frostgrave gaan de verhoudingen logischerwijs snel scheef staan. (sterker = grotere kans op winnen winnen = nog sterker = nog grotere kans op winnen = nog sterker)
Heeft iemand wel eens nagedacht om de XP voor wizards te veranderen, en een "underdog bonus" te verzinnen?
+"X" XP voor het verschil van elke 100g dat in de warbands zit en elk lvl verschil van de wizards ofzo?
Dat was namelijk precies de reden waarom Mordheim als campaignsysteem met uiteenlopende warbands werkte.