GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Wat is leuk voor Orboros?  (gelezen 4028 keer)

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
Wat is leuk voor Orboros?
« Gepost op: september 25, 2015, 07:02:23 pm »

Wou een mijn hordes leger wat uitbreiden nu het eindelijk ook bij de club begint te lopen, maar wat zijn nou leuke dingen voor erbij.

35/50 punten.

Dit is wat ik heb nu.

Orboros starter set

Spiksplinter nieuw bij gekocht (vandaag):
-Morvana (epic)
-Warpwolf (Pure blood van gemaakt)

Kan er ook een Dahlia& Skarath duo aan toevoegen die ik altijd bij mijn Scyrah gebruikte.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Killax

• Hero Member
Re: Wat is leuk voor Orboros?
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2015, 11:55:24 am »

Beste Auke,

Ik vind dat je prima met Orboros nu twee duidelijke kanten uit kan gaan voor list pairings. Wat erg fijn is.
De Orboros All-In-One Armybox ziet er meerendeel uit als een goede deal.

Kromac is een erg toffe Warlock die zeker fijn werkt met wat je al hebt en past absoluut in de strategie die je zo leuk vind te spelen met Warcasters.
Gorax is een cheapstick die je zeker in een van je Circle lijsten wilt proppen.
Gnarlhorn zie ik nog niet enorm veel use voor maar is alsnog een prima model.
Warpwolf Stalkers (in tweetal) zijn fantastische assassination pieces.
Shifting Stones + UA zijn toch wel de Circle support unit tech.
Blood Pack en Lord of the Feast vind je ook wel een plaats voor.

Mocht je slecht een aantal modellen er bij willen doen zou ik het volgende aanraden:
- Warpwolf Stalker erbij
- Shifting stones erbij + Stone Keeper

Cheers,

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2015, 12:38:42 pm »

Met Starter set neem ik aan de box met Kaya the Wildborn, een Feral Warpwolf en twee Arguses?

Goede uitbreidingen zouden de volgende modellen zijn:

Warpwolf Stalker: Zeer breed inzetbaar model dankzij zijn Reach, Pathfinder en Warps. Hij kan heavies slopen (strength warp) en infantry kapot maken (Berserk warp). Verder is zijn animus geweldig voor de hit & run stijl die past bij het living gedeelte van Circle. Sprint zorgt ervoor dat je modellen niet te dicht bij de vijand blijven staan nadat ze een zooi modellen hebben gesloopt.
Warpwolves zijn namelijk nogal squishy en afstand bewaren tussen hen en de tegenstander is wat ze veilig houdt.

Gorax: 4 punten en 4 Fury. Kan in de late game rake klappen uithalen zolang de tegenstander al schade heeft op zijn modellen. Je neemt hem vooral mee vanwege zijn animus Primal.(+2 MAT en STR maar wel automatisch Frenzy de volgende beurt). Tegen sommige modellen heb je de Primal bonus nodig om ze te slopen. Denk aan Warcasters die Focus campen of andere modellen met hoge ARM en veel boxes (Warjacks en Warbeasts, Colossals en Gargantuans).

Shifting Stones met Stone Keeper: Je neemt deze unit vooral mee om je threatrange te vergroten. Een Warpwolf 8 inch + de base size (within niet completely within 8) Teleporten en dan iets slopen is geweldig. Je kan over modellen heen teleporten, je negeert dingen zoals Admonition en Counter Charge. Als 1 van de Shifting Stones dood gaat dan kan je ze gebruiken om charge lanes te blokkeren en zones te contesten.

Deze modellen zijn met beide Warlocks een zeer goede toevoeging.

Morvahna speelt iets meer op de infantry terwijl Kaya meer op de Warbeasts speelt.
Morvahna heeft dus een twee of drietal units nodig.

Ik kan Bloodtrackers met Nuala aanraden. Deze unit is zeer goed tegen infantry en je kan soms twee modellen met een Bloodtracker slopen. Chargen en daarna Quick Work om de speer te gooien. Omdat ze Weapon Master op de speer hebben kunnen ze ook schade doen aan warjacks en warbeasts. Ze zijn snel met SPD 7 en Advance Deployment en ze zijn moeilijk te raken met DEF 14 en Stealth.

Verder is een melee unit ook wel handig met Morvahna. De twee voornaamste units in Circle zijn dan Skinwalkers en Ravagers. Skinwalkers zijn meer een anvil unit die wat schade op kan vangen terwijl ze redelijk goed in melee zijn. Ravagers zijn eigenlijk het tegenovergestelde, snel en slaan hard maar kunnen niet veel schade terug ontvangen. Bij beide units is de Unit Attachment het zeker waard. De Skinwalker UA geeft elk model een extra aanval en de Ravager UA geeft Ravagers Advance Deployment en +2 op Charge schade worpen.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2015, 09:38:11 am »

Ja dat starter set heb ik. (oldskool metal version  8))
Rebellion on my mind

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #4 Gepost op: september 27, 2015, 11:48:14 am »

Cool!
Hoe loopt de scene in de Spellenkijn?
Misschien kan er wel een vriendelijk Groningen vs Leeuwarden toernooi worden georganiseerd.
Jason Flanzer

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2015, 07:02:50 pm »

Lijkt me leuk om eens een Groningen/ Leeuwarden toernooi te doen, maar dat zijn eerst toekomst plannen dan.
Rebellion on my mind

Lonewolf

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: november 18, 2015, 10:00:56 pm »

ik ben zelf ook bezig met circle en moet nog  een 10 punten opvullen, ik twijfel tussen de ravagers en the bloodpack. enige tips?

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #7 Gepost op: november 18, 2015, 10:12:46 pm »

Hoe ziet de rest van de lijst eruit?
Jason Flanzer

Lonewolf

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: november 20, 2015, 06:56:36 pm »

ik heb momenteel 2 lijsten:

Kaya 1: feral warpwolf, gnarlhorn satyr, gorax en argus, druids + overseer, shifting stones, wolfs of orboros full unit + command, druid wilder en lord of the feast (44 punten, 6 over dus)
kreuger 2: megalith, Feral, druids met overseer, small unit wolfs of orboros met command, nysshunters, shiftingstones (42 punten)

Je mag tips geven om bv units te veranderen. de bovenstaande modellen het ik voor een klein prijsje kunnen kopen van iemand. de nysshunters had ik al van mijn Khador leger.

bedankt voor de tips op voorhand

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #9 Gepost op: november 24, 2015, 11:54:16 am »

Ravagers zijn vooral goed als je een volle unit hebt met de Chieftain dus dan moet je 11 punten zien vrij te maken.
Zowel Krueger2 als Kaya1 kunnen er voor zorgen dat ze aankomen met Stormwall en Occultation.

Ik heb zelf niet echt ervaring met Bloodpack maar ze hrbben een to hit buff nodig om echt goed te zijn.

Verder nog wat tips. Een Warpwolf Stalker is een goede aankoop. Reach, Pathfinder, goede Warps (Prowl, Berserk, Strength) en Sprint (enemy dood maken in melee dan aan het einde van de actie een full advance maken) als animus is heel goed.

Jason Flanzer

Lonewolf

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: november 24, 2015, 10:45:41 pm »

bedankt voor de tip rond de stalker, ik was nog op zoek naar een extra heavy.

bfeijter

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2015, 10:49:27 pm »

@Spacefrisian

1. Stalker --> Een warpwolf stalker is een beetje de must have wolf...zie zou ik zeker halen. (of 2)
2. Gorax --> Wordt in een hoop armor-cracking lists gebruikt.
3. Shifting stones (al dan niet met ua) --> zitten eigenlijk in elke Circle lijst.

Als je E morv wil gebruiken:

E- morv is een infanterie caster. Bloodtrackers + ua (Die zijn trouwens voor heel veel casters goed.) zijn een aanrader.
Verder zijn de Skinwalkers + hun UA een zeer goede unit voor E-morv (Ze worden terug gefeat met vol hp en carnivore is een mooie buff voor ze).

We are not retreating.
We are just advancing in another direction.

Lonewolf

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2015, 08:34:57 pm »

nog 1 vraagje, met de bloodwaever nightwitch, is het een goed idee om bloodwaever units te kopen?
Pagina's: [1]