GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: GHQ Micro Armour  (gelezen 5288 keer)

marcovz

• Newbie
  • *
GHQ Micro Armour
« Gepost op: oktober 22, 2015, 12:11:29 pm »

Is er toevallig iemand die heel gedetailleerd 1/285 micro armour modern schildert / airbrusht ??
Als het mogelijk is een prijsje en voorbeeld foto(s) via PM.

Alvast bedankt en groet,

Marco

Real

• Moderator
  • Hero Member
Re: GHQ Micro Armour
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2015, 03:56:36 pm »

Heb helaas al nauwelijks tijd om mijn 20mm historics af te krijgen, dus heb recentelijk mijn 6mm Marine Expeditionary Unit verkocht. Heb nu alleen nog maar wat 6mm Vietnam War spul liggen. Ik ben echter wel zeer benieuwd naar wat voor microarmour je precies hebt? Het blijft helaas een wat ongebruikelijke schaal in Nederland.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

marcovz

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2015, 04:08:46 pm »

Ik heb van alles wat liggen indien modern.
Hoofdzakelijk USA.
Ik gebruik het niet voor gamen maar voor diorama.
Ben ook benieuwd wat jij voor Vietnam hebt liggen, vind ik ook een zeer interessant era !

Groetjes Marco

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2015, 04:16:36 pm »

Het is en blijft de oorlog met de beste soundtrack van allemaal: http://www.live365.com/stations/wanderlust2k3?play=1  ;D

Ik heb wat vliegtuigen geschilderd, heb wat proefstukjes terrein gemaakt en heb een hoop infanterie gebased, klaar om te schilderen, maar veel verder ben ik nog niet gekomen eerlijk gezegd.  :-[ Dit is wat ik heb: http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=17518.0

Het is ook goed mogelijk om met 6mm spul kleine skirmish games te spelen. Het moeizaamste is terrein op 6mm, maar daar zijn wel mouwen aan te passen. Via eBay zijn bijvoorbeeld goedkope maar mooie boompjes in grote hoeveelheden te koop en via Hotzmats kun je goedkoop aan vilten wegen en velden komen. Voor gebouwen voor een klein dorpje zijn ook diverse goede links.

Een bezoekje aan Crisis, een beurs in Antwerpen op 7 november, zou een goed startpunt zijn. Daar staat Magister Militum ook die veel GHQ verkopen.

Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

marcovz

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2015, 06:54:18 pm »

zekers !!
Je hebt 2 phantoms en wat klein spul zie ik ?
Jij bood toch ook die Sea Knights aan ?
Terrein vind ik niet geheel moeilijk, heb zelf veel gemaakt in schaal 1/87 ... beetje aanpassen.
Met ijzerdraad kan je hele mooie boompjes creeren, wegen schilder ik en gras maak ik ook van 1/87 spul ... het verschil zie je niet.
Gebouwen en dorpjes heb je heel veel mooie websites voor, maar net wat ik zeg  ... ik game er niet mee, gaat mij puur om diorama.
Ik gebruik in principe alles tussen de 1/250 en 1/350 mits het past en de afmetingen niet te groot zijn.

Stoottroeper van Lood

• Sr. Member
    • Stoottroep foto's
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2015, 09:16:19 am »

Goedemorgen,

Voorop gesteld ik doe geen commissie werk...maar Ik heb (te) veel 6mm GHQ moderns. Ik airbrush al mijn voertuigen met groot gemak. Ik heb een aantal zelfs met cammouflage geairbrushed. Het is echt makkelijker dan je denkt...

Ik verschillende legers. Ik noem het voor het gemak maar battlegroeps. Een battelgroep bestaat uit ongeveer 2 mechanised infanterie compangies en twee tankcompagnies plus wat overige support units als AA, recce en anti tank platoons. Alles 1 op 1

De volgende BG heb ik:
Iraans tank battlegroup (early Irag- Iran war)
Iraaks tank battlegroup
Iraans revolutionaire garde (late war)
Iraaks republikeins garde ( later war / gulfwar 1)
Iraaks 5th mechanised division (gulfwar 1)
Quatari mechanised battlegroup ( gulfwar 1)
Saoedi national guard motorised battle groep (gulfwar 1)
US armoured cavalary battlegroep( gulfwar 1)
US marine battle group (Gulfwar 1)
Ultra modern Russich light brigade ( russisch-oekrainese oorlog)
Ultra modern russisch airborne/commando brigade
Ukrainese mechanised brigade

Op internet staat ergens een tutorial airbrushen van 6mm. Ruwweg doe ik het op dezelfde manier.

Groet,
chris
Pagina's: [1]