GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Noob vraagjes betreft : Regels Age of Sigmar  (gelezen 2727 keer)

DonCorleone

• Newbie
  • *
Noob vraagjes betreft : Regels Age of Sigmar
« Gepost op: november 11, 2015, 04:52:04 pm »

Hallo,

Ik ben pas begonnen met een maatje met WarHammer. We kozen voor WH Fantasy, vorig jaar een legertje gehaald en dit jaar verder gegaan en weer wat units er bij gekocht. Inmiddels is alles veranderd naar het naar mijn mening commercielere Age of Sigmar.

Maar goed,  Ik speel Warriors of Chaos  en mn maat  The empire (inmiddels  Chaos en Order)

We zijn in de Workshop in Rotterdam geweest om met onze eigen unit(s) wat uitleg te krijgen vh spel, daar kwamen we er dus achter dat t allemaal veranderd is naar age of Sigmar en ook de regels. We hebben een ZEER KARIGE uitleg gekregen daar helaas en weten alleen de basis basis tot nu toe....

We vinden Warhammer supertof, alleen kennen we ook niemand die het speelt om het goed uit te leggen. We hebben nu 2 x gespeeld, maar stuiten steeds op bepaalde aspecten die niet duidelijk zijn voor ons.

en ik hoop door deze poging duidelijke antwoorden te krijgen van iemand die er moeite voor wil doen  ::)

even voor de duidelijkheid, we hebben nog niet veel units:
The Empire :
- 1 volledige unit Empire Handgunners
- Empire General (is ook waarschijnlijk uit de tijd vóór Age of Sigmar, want staat niet een specifieke warscroll t hele warscrolls overizcht v the empire)
(- is bezig 1e model in elkaar te zetten van Empire state troops)

ik met Warriors of Chaos:
- Chaos Knights
- Skarr Bloodwrath
- Warriors of Chaos (4 mannetjes klaar vd 12)

Vraag 1) :
Bij The Empire handgunners Daar staat in de scroll

"mArksmAn The leader of this unit is a Marksman.
A Marksman is armed with either an
Imperial Handgun, a Hochland Long Rifle
or a Repeater Handgun. You can add 2 to
hit rolls for a Marksman with an Imperial
Handgun in the shooting phase "

betekent dit, dat hij voor de hele battle begint, hij moet kiezen of hij met een imperial handgun gaat spelen OF een Hochland long rifle OF een repeater handgun gedurende de hele battle ? We hebben het nu gespeeld, dat hij per beurt mag kiezen met welke gun hij gaat schieten............

De Standard bearer (man met de vlag)  die kan ook gewoon schieten toch ?  met de normale imperial handgun ?

En bij de Repeater handgun, staat bij attacks D3. betekent dat, dat hij gaat gooien om te weten met hoeveel dobbelstenen hij mag gooien voor attackfase? dus bijvoorbeeld: wanneer hij  D2 gooit (3 of 4 op een D6 dobbelsteen) dat hij dan met 2 dobbelstenen mag gooien ?

Vraag 2 ) :
Bij The Empire General: wat betekent "State Regiments" in 1 van de abilities van deze General ?

commAnd Ability
Hold   the   Line!:If a General uses this
ability, pick up to three State Regiments
within 15". These units cannot move or
charge during your turn, but you can add
1 to all hit and wound rolls for them until
your next hero phase.commAnd Ability
Hold   the   Line!:If a General uses this
ability, pick up to three State Regiments
within 15". These units cannot move or
charge during your turn, but you can add
1 to all hit and wound rolls for them until
your next hero phase.

Vraag 3 :
Warrios of Chaos : wat betekent de volgende Ability ? Ik snap deze in zijn geheel niet. Mag je iemand oproepen wanneer je wilt ?  of bepaal je vooraf van de battle wie er mee mag doen van die factions? 

mark   of Chaos: If you wish, when
setting up this unit, you can pick one of
the following keywords to assign to it
for the duration of the battle: Khorne

Vraag 4 :
Ik kan hiermee de volgende attacks doen : klopt het volgende ?   Greatblade is een zwaard, Halberd is een soort hamer ? en dan alle andere wapens zijn handweapon ? in principe is alles een handweapon toch ? denk ik dan
MELEE WEAPONS Range Attacks to Hit to Wound Rend Damage
Chaos Hand Weapon    1" 2 3+ 4+ - 1
Chaos Halberd            2" 2 4+ 4+ - 1
Chaos Greatblade        1" 2 4+ 3+ -1 1

Vraag 5 :
Chaos Knights : ik kan in deze Unit zelf een leader kiezen toch ?

dooMKniGht
The leader of this unit is the Doom
Knight. You can add 1 to any hit roll for a
Doom Knight.

Dan wat basisvragen :

Vraag 6 :
Op mijn warscroll van bijvoorbeeld Chaos Knights,  daar staat "Save 4+" wanneer gebruik ik deze nou?  Want:
Stel mijn tegenstander attackt mij met zijn Empire Handgunners. 8 daarvan schieten met een imperial handgun. Bij attacks staat bij hem 1 : maar mag 8 dobbelstenen gooien omdat hij met 8 modellen uit die Unit mij aanvalt.(volgens mij gaat het tot zo ver goed)  To hit 5+, dus stel hij gooit 8 dobbelstenen en 4 daarvan zijn 5 of hoger, dan gaat hij gooien voor de wounds. Ik doe nog steeds niks,  (zo ver klopt het ook nog volgens mij). hij gooit dus de 4 dobbelstenen die hoger zijn dan 5  met daarbij to wound 3+. Stel hij gooit 2 dobbelstenen 3 of hoger. Bij Damage staat 1. Maar dan doet hij 2 wounds aan mijn unit toch ?   en dan snappen we het niet, want dan zijn die wounds een feit ?  Wij namen aan van niet en dat ik nog moest gooien, namelijk Save 4 + dus ik 4 gooien of hoger. Maar moet ik dan 2 dobbelstenen gooien, omdat hij 2 wounds doet ? zo hebben wij het nu gespeeld, maar volgens mij is dat niet de juiste manier...... of is het altijd 1 dobbelsteen waarmee je probeert 4 of hoger te gooien ?   of moet je t aantal dobbelstenen gooien a.d.h.v. hoeveel modellen nog in leven zijn in die Unit?

daarbij de vraag:
Als ik dan zijn unit Empire Handgunners aanval met mijn Chaos Knights bijvoorbeeld, en ik doe 4 wounds, zijn er dan 4 modellen van zijn unit echt dood ? Want op mijn warscroll staat Damage : 1    . Dus het kan ook zijn : ik gooi 4 wounds, maar er is maar 1 modelletje dood in zijn unit, want ik doe maar 1 damage ? Of ligt dat ook aan hoeveel modellen in nog in mijn Unit Chaos Knights heb ?  Stel ik heb nog 2 knights van de 5 over en ik doe 4 wounds, dat ik per model 1 damage doe, dus 2 en dus 2 modellen van zijn unit Empire Handgunners kill?  En hoe verdedigd hij het dan ?  zijn warscroll zegt: Save 6+ .......

erg complex, maar ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen en misschien haal ik ook weer de oudere regels door elkaar betreft t verdedigen, maar lijkt me sterk dat je de wounds niet kan verdedigen  ........... hoop Echt dat iemand ons hiermee verder op weg kunnen helpen  :)

Blonde Beer

• Hero Member
Re: Noob vraagjes betreft : Regels Age of Sigmar
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2015, 05:48:43 pm »

Een hele berg vragen.

Vraag 1:
Bedoeling is dat hij een van de wapens heeft voor de hele battle (namelijk het wapen waarmee je hem in elkaar gezet heb).

Vraag 2

State regiments is een van de keywords/units. Zoals de unit met halberdiers. Moet je even de warscroll erbij pakken. Speel zelf geen empire AOS ;).

Vraag 3

Heb de scroll niet bij de hand, maar dat betekend denk ik dat je de unit bij deployen of als een Khorne unit neer kan zetten, of als een unmarked unit.

Vraag 4

Volgens mij het zelfde als bij vraag 1, wat de pop vasthoud. Vaak staat in de beschrijving de pop is armed met of dit, of dat, maar sommige poppen hebben meerdere wapens vast, en dan heb je dus de meerdere soorten aanvallen.

Vraag 5
Ja een model is de wat vroeger de unit champion was, deze raakt dus op +1

Vraag 6

Per wound die je krijgt mag je een save rollen. Dus als hij met 6 dobbelstenen op 4en raakt (en rolt 1,1,1,4,4,4) raakt ie er met 3. Dan wound hij bv op 3en (en rolt 1,3,5) doet hij 2 wounds. Dan mag jij saven op 4en (en rolt 1 en 4) waardoor er dus een wound telt.

(Onder voorbehoud allemaal, ik ben geen AOS fan, dus na t doorlezen en de eerste oefenpotjes heb ik het weer geprobeerd te vergeten)
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.
Pagina's: [1]