GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 ... 5

Auteur Topic: Star Wars 7 (Spoiler alert!)  (gelezen 6086 keer)

Skullboy

• Gast
Star Wars 7 (Spoiler alert!)
« Gepost op: november 19, 2015, 11:07:08 pm »

Zag dat er nog geen topic was over de nieuwe Star Wars film, maar nu ik toch hier ben...
Nog maar even wachten en we kunnen het zien. Lucasfilm zend al nieuwe TV spots uit ter promotie.

https://www.youtube.com/watch?v=E7bh-H9ZfLQ
« Laatste verandering: februari 09, 2016, 04:18:08 pm door Skullboy »

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Re: Star Wars 7
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2015, 10:19:20 am »

Ik heb hier zo achterlijk veel zin in.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2015, 11:13:15 am »

Is dat zo? Ben je als fan niet bang dat door het maken van aflevering nummer tig de franchise zichzelf om zeep helpt? Volgens mij is de fanbase ongeveer 50-50 verdeeld. Ik ben geen grote fan van Star Wars an sich maar hou gewoon van spectaculaire sci-fi met een poging tot een verhaal.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Helm

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2015, 11:29:13 am »

Nopes, ik heb er vertrouwen in!

Middle-Earth SBG 2019:

Dementii

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2015, 11:32:13 am »

Het blijft altijd een gok wat het wordt, totdat je de film gezien hebt weet je het inderdaad niet. Maar, het onderliggende verhaal dat er al was is in mijn ogen episch, en met de trailers krijg ik de indruk dat dit alleen maar verder gaat. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik zit wel op dag 1 in de bioscoop om de 'feiten even te checken'.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #5 Gepost op: november 23, 2015, 11:35:16 am »

Is dat zo? Ben je als fan niet bang dat door het maken van aflevering nummer tig de franchise zichzelf om zeep helpt? Volgens mij is de fanbase ongeveer 50-50 verdeeld.

Denk dat dat heel erg mee valt. De 50% negativelingen hebben alleen een grotere bek :)

Ik heb er achtelijk veel zin in. Maar ik ben ook een van die fans die Episode 1, 2 en 3 echt fantastisch vond/vind. Wordt ook erg moe van al het gehaat op de films. Laat maar komen! KAartjes zijn al binnen voor de 17e. Wordt wel spannend, m'n vrouw is uigerekend op de 16e. Slechste timing EVER!

Helm

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: november 23, 2015, 11:57:48 am »

Deel I vond ik toendertijd geweldig. Nu vind ik hem alweer een aantal jaren behoorlijk meh.
In onze twee-jaarlijke Star Wars marathon (het ene jaar LotR, het andere SW), sla ik deze graag over.

De trailers van de nieuwe film beloven veel goeds, vind ik!

Middle-Earth SBG 2019:

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: november 23, 2015, 12:54:06 pm »

@Crackbone: gefeliciteerd!

Citaat
Denk dat dat heel erg mee valt. De 50% negativelingen hebben alleen een grotere bek

Dat is denk ik helaas wel waar. Ik vond 1, 2 en 3 ook goed te pruimen. Stiekem misschien wel leuker dan 4-6, omdat die een soort heilige status hebben die ik niet helemaal begrijp. Ik heb anno nu gewoon moeite met de lelijke jaren 70-80-stijl. Maar misschien moet ik ze gewoon nog eens opnieuw gaan kijken.

Overigens, dit vond ik een hele interessante theorie:

https://www.reddit.com/comments/3qvj6w/

[Spoiler alert]Korte samenvatting: volgens deze poster was het aanvankelijk de bedoeling dat Jar Jar de 'phantom menace' was maar vond het publiek die zo irritant dat het script voor deel 2 en 3 aangepast is. Het zou verklaren waarom het meteen vanaf het begin kinderlijk duidelijk is dat Palpatine de slechterik is.
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

imperator

• Hero Member
  • Fallen within, fallen without
« Reactie #8 Gepost op: november 23, 2015, 01:22:55 pm »

Die Reddit theorie is erg interessant inderdaad. De signalen/verwijzingen die aangehaald worden lijken ook wel ergens op te slaan.

Nieuwe film ben ik erg benieuwd naar. Ben geen die-harc Starwars fan, maar heb de films so far altijd wel vermakelijk gevonden. Hopelijk blijft dat zo. De trailers zijn imho wel veelbelovend.
"The closer you are to death, the more you realize you are alive." - Joe Simpson

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2015, 02:00:25 pm »

Die Reddit theorie is erg interessant inderdaad. De signalen/verwijzingen die aangehaald worden lijken ook wel ergens op te slaan.

Behalve dan de handgebaren tijdens het praten. Dan zou de voltallige bevolking van ItaliĆ« Jedi Masters zijn. En ik gesticuleer ook continu tijdens het praten maar heb ook geen mind control powers.  :-\
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2015, 03:24:21 pm »

...

De hele theorie is ronduit belachelijk, geschreven door iemand met iets te veel vrije tijd en nog veel meer creativiteit :]

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2015, 03:39:20 pm »

Het is een film... Vermaak dus. Geen literatuur met 6 dubbele bodems per hoofdstuk  ;).
Ik laat me verrassen, zie hem wel een keer ( misschien straks, misschien pas over 5 jaar ) maar ben dan ook niet echt hypegevoelig...
Very 'Eavy,
Very Metal!

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #12 Gepost op: november 24, 2015, 07:27:54 am »

KAartjes zijn al binnen voor de 17e. Wordt wel spannend, m'n vrouw is uigerekend op de 16e. Slechste timing EVER!
De eerste komt altijd later, zeggen ze...  :D

Ik ben ook zeer benieuwd. Ik brn zelf geen grote fan van de prequel trilogy. Ik vond veel van het verhaal niet kloppen (midichlorians, Anakin is Jesus, dat je in de Clone Wars met de Clones vecht ipv er tegen etc), en er was gewoon teveel uit de computer en te weinig echt. Maar zoals het nu lijkt wordt dit met TFA allemaal beter, dus ik heb er zin in! Nummer 2 is bij ons gelukkig pas voor begin februari aangekondig.  :D
3D printen en meer: www.dreid.nl

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: november 24, 2015, 10:39:03 am »

Anakin is Jesus, dat je in de Clone Wars met de Clones vecht ipv er tegen etc),

Anakin is Jesus? Het verhaal van de op het oog onschuldige jongen van eenvoudige komaf die de wereld moet redden is universeel toch? Koning David, Frodo/Bilbo, Brann Stark.... Waarom kan dat in het geval van Anakin opeens niet?

En dat van de clones: die staan direct onder bevel van Palpatine maar moeten hem eerst wel nog even helpen 'emergency powers' te krijgen en de macht te grijpen door tegen de separatisten te strijden. Toch?
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #14 Gepost op: november 24, 2015, 12:23:59 pm »

Ook Anakin is het kind van een maagdelijke moeder...

Oorlogen worden vernoemd naar van alles en nog wat, maar niet naar het leger waarmee gevochten is. Toen in ANH het begrip "Clone Wars" viel was voor iedereen duidelijk - dit was dus een oorlog waarin tegen Clones gevochten wordt. Niet een oorlog waarin met Clones tegen de separatisten gevochten werd... Maar George Lucas was altijd al een expert in het aanpassen van het verhaal. "The Secret History of Star Wars" laat dit duidelijk zien. In ANH was Darth Vader nog niet de vader van Luke Skywalker, was Darth gewoon zijn voornaam en geen titel, en was "the Force" een geheimzinnig iets en kwam je niet aan elke straathoek een Jedi tegen zoals in de Prequels, Clone Wars en Rebels.

Voor mij heeft elke toevoeging sinds de originele trilogy het Star Wars universum meer opgeblazen en ongeloofwaardig gemaakt. De films vallen dan nog mee, maar als je naar de boeken en strips kijkt... Bij sommige Wookiepedia entries wordt je helemaal duizelig wat de desbetreffende personages allemaal meegemaakt hebben.  De Thrawn trilogy is het lezen waard, de rest kan wat mij betreft allemaal de prullenbak in - wat dat betreft ben ik er niet rouwig om dat dit nu "Legends" is en niet meer tot de canon behoort.
3D printen en meer: www.dreid.nl
Pagina's: [1] 2 3 ... 5