GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3 4 5

Auteur Topic: Star Wars 7 (Spoiler alert!)  (gelezen 6085 keer)

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
Re: Star Wars 7
« Reactie #15 Gepost op: november 24, 2015, 07:43:18 pm »

Ben met de kids de serie beginnen te kijken. Voor mij uiteraard herzieningen voor hun de eerste keer Star Wars. Ter voorbereiding op the Force Awakens. :)

Zijn op chronologische volgorde aan het kijken en hebben eerste twee gezien. Wat me opviel was dat ik the Phantom Menace bij herziening positiever vond uitvallen dan in gedachte en Attack of the Clones minder positief. Die laatste was toch wel traag in de verhaal vertelling. The Phantom Menace heeft een betere pacing. Wel heeft deel twee ietsjes beter verhaal. De opzet in deel 1, de opzet van de hele epische saga, is natuurlijk kolder. Friggin trade federation en naboo....

En de Jar Jar theorie heb ik vlak van te voren gelezen en kan wat mij betreft in de emmer. Te veel stomme momenten op een serieuze dark sith te zijn. Jar Jar is comic relief van Lucas. Helaas niet gelukt...

En vertrouwen in deel zeven heb ik wel. Het terugkeren van de oude spelers is natuurlijk al goed voor het gevoel.

Abrams wist Star Trek naar het grote publiek te brengen, tot afgrijzen van veel Star Trek fans. Star Wars is altijd al groot publiek geweest (op film gebied) dus benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #16 Gepost op: november 24, 2015, 10:20:40 pm »

En de Jar Jar theorie heb ik vlak van te voren gelezen en kan wat mij betreft in de emmer. Te veel stomme momenten op een serieuze dark sith te zijn. Jar Jar is comic relief van Lucas. Helaas niet gelukt...

Ik ben er ook niet van overtuigd, maar ik vond hem wel interessant.

en was "the Force" een geheimzinnig iets en kwam je niet aan elke straathoek een Jedi tegen zoals in de Prequels, Clone Wars en Rebels.

Nee, want die zijn allemaal uitgemoord tijdens de staatsgreep van Palpatine, behalve Obi Wan en Yoda. Heb jij niet opgelet? ;) En er is ook geen Jedi Academy meer om nieuwe te trainen. Wat niet klopt is dat er altijd twee Sith zijn. Op een gegeven moment zijn het er namelijk drie: Darth Sidious, Maul en Tyrannus (Dooku). Dooku komt niet opeens uit het niets, die is er al tijdens deel 1, hij is alleen niet in beeld.
« Laatste verandering: november 24, 2015, 10:22:18 pm door Mir »
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #17 Gepost op: november 24, 2015, 11:03:50 pm »

Altijd twee sith wordt gezien als een master en een apprentice. The rule of two. Er kunnen 1000 sith zijn, maar ze werken altijd met z'n tweeën: Een baas en een leerling.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #18 Gepost op: november 25, 2015, 07:54:35 am »

en was "the Force" een geheimzinnig iets en kwam je niet aan elke straathoek een Jedi tegen zoals in de Prequels, Clone Wars en Rebels.

Nee, want die zijn allemaal uitgemoord tijdens de staatsgreep van Palpatine, behalve Obi Wan en Yoda. Heb jij niet opgelet? ;)
Ahsoka en Kanan lopen in Rebels vrolijk rond, dat is lang na Order 66.

En wat zegt Han in ANH?

Citaat van: Han Solo
Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.

Kid, I've flown from one side of this galaxy to the other. I've seen a lot of strange stuff, but I've never seen anything to make me believe there's one all-powerful force controlling everything. There's no mystical energy field that controls my destiny.

Als Jedi een paar decennia eerder echt zo alomtegenwoordig waren geweest, zou Han hier anders over denken - hij is oud genoeg om de Jedi nog meegemaakt te hebben.

Elke film na ANH heeft het verhaal weer aangepast. In ESB werd Obi Wan opeens als leugenaar neergezet, omdat dat noodzakelijk was om Vader Luke's vader te maken. Enzovoort enzovoort... Zoek maar eens naar "Star Wars plot holes" voor wat vermaak.  ;D

Wat ik probeer te zeggen: het is allemaal vermaak, niet te serieus nemen.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: november 25, 2015, 08:39:31 am »

sommige "fans" zien het helaas inderdaad te vaak als religie.

Gewoon opzetten, muil dicht houden en lekker kijken / genieten :)

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #20 Gepost op: november 25, 2015, 10:43:18 am »

Zo is dat 8)
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Dementii

• Full Member
« Reactie #21 Gepost op: november 25, 2015, 01:01:25 pm »

Op de 16e heb ik 's middags in Ede gereserveerd. Hopelijk niet te veel schreeuwende kinderen om me heen.

Cergorach

• Hero Member
Re: Star Wars 7 [SPOILERS!!!]
« Reactie #22 Gepost op: december 27, 2015, 02:46:39 am »

Nu iedereen hem gezien heeft, wat zijn de oordelen.

Ik zou SW7 wel eens de zwakste SW film kunnen vinden, hoewel het meer op de originele trilogie lijkt dan de prequels. Zeker leuke momenten in en me zeker vermaakt:

What about THAT ship!? That's a piece of junk! ;-)

Veel van de originele trilogie tropes komen terug, waaronder 'huge planatery sized weapons that can blow up planets (and themselves)', deze keer nog groter en nog destructiever...

Maar character development/interaction, rond uit vreemd te noemen! Één van de ergste voorbeelden was dat Han is dood, ipv. dat Leia naar de Wookie loopt loopt ze naar Rey, terwijl ze Rey niet kent en vise versa, dan de hug... De laatste scene met Rey en Luke ook weird!

Over Han gesproken, één van de lichtpuntjes, maar kennelijk Han zo snel mogelijk dood voordat de acteur de geest geeft... Maar heeft ie in die 40+ jaar nog nooit de Wookieblaster uitgeprobeerd van z'n compagnon?

Fin was leuk, goede twist op meerdere fronten. Een parallel met Han, maar alleen als je de achtergrond kent (Han was ook een Imperial), nu direct naar voren in de film. Rey heeft potentieel, maar een aantal rare scene's die me niet een heel positief smaakje geven (I blame the writers/director, not the actor!). Wat hebben ze gedaan met de Wookie!? Behoorlijk stijf imho.

Waarom heeft C3PO een rode arm?

Verder krijg je sterk het vermoeden dat Rey de dochter is van Luke, maar aangezien ze niemand herkent en als ze dat wel doet komt dat absoluut niet naar voren in de scenes... En als dat het geval is, dat is die hele familie nog meer f*ckedup dan we nu al gewend waren...

Shogun

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: december 27, 2015, 09:17:57 am »

George lucas lacht zich helemaal de tering terwijl ie in miljoenen box-office money ligt te rollen.

hij dacht; weet je wat, Ik maak gewoon weer een kopie van de eerste starwars film met een paar extra toevoegingen.

We hebben een nieuwe 'empire' zonder ook maar uit te leggen hoe die machtig zijn geworden.
We hebben ook weer automatisch de 'rebellen' (en doet de senaat nog iets?).
We hebben een "geheim" verstopt in een droid die moet ontsnappen.
We hebben de derde jedi die achtergelaten werd 'als kind' op een primitieve woestijnplaneet.
We hebben een nieuwe deathstar, en...
We hebben bij deze deathstar ook een aparte afdeling die de 'shields' regelt en makkelijk uitgeschakeld kan worden door een handvol rebellen.
Deze superdeathstar wordt beschermt door een handvol vliegtuigjes.

En de meest geweldige wending; de superdeathstar heeft een voorraad fuel cores (of zoiets) en doordat de rebellen er op schieten ontploft de hele boel.. TERWIJL dit ding op zonne-energie loopt!

Het is niet perse een slechte film want je zit een remake van de voorgaande goede starwars films te kijken, maar ik voel me wel genaaid. pfff

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: december 27, 2015, 09:20:44 am »

George Lucas heeft niks met de nieuwe film te maken...

De rode hand/arm van C3PO... marketing jongen! Als je een goude C3PO heb, dan heb je ze allemaal, nu moeten de collecters allemaal eentje met een rode arm hebben!
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: december 27, 2015, 09:59:01 am »

@ Cergorach

Tijdens de interrogation van Rey leest Kylo Ren haar mind.
Dan ziet hij ook de zee en een eiland. Dus daar zit een link.
Ouderschap of de force. Dunno.

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #26 Gepost op: december 27, 2015, 12:36:21 pm »

Veel fans bekijken de originele trilogie met een roze bril. Doe ik ook. Objectief gezien rammelt er behoorlijk veel aan die films. Alleen Empire Strikes Back steekt er film-verhaal technisch bovenuit. Return of the Jedi kan daarnaast beoogen op een uitstekende space battle en goed eindgevecht.
En hoewel A New Hope een van mijn favoriete films is komt dat door de roze bril. Het ermee opgroeien effect. De sets zijn vrij karig, het acteren van de meeste niet veel soeps. Best campy stormtroopers e.d..
Bij het herkijken afgelopen weken vonder mijn kinderen A New Hope de saaiste film. Empire Strikes Back vanaf cloud city echt goed en de prequels ook goed. (A Phantom Menace viel bij herkijk mee, Attack of the Clones vond ik met afstand de minste en Revenge of the Sith is eigenlijk gewoon goed te noemen).

Nu kocht Disney dus voor vier miljard die rechten van Lucas(film) over. En die moeten terugverdiend worden. Tel dan de combinatie : Disney + Abrams + Star Trek en het verhaal en opbouw van the Force Awakens zijn logisch te verklaren. Abrams wist met Star Trek die  franchise naar een groter publiek te brengen. Veel hardcore fans hadden er moeite mee, ikzelf vond ze goed. Wacht maar tot Star Trek Beyond van Justin Lin uitkomt... oh my god..it's sabotage! ;)

Het verhaal van the Force Awakens is erg veel A New Hope. Kritiek die ik kan begrijpen. De uitvoering is alleen vele malen beter dan A New Hope. Kylo Ren toont bijvoorbeeld meer gelaagdheid dan Darth Vader (die pas op eind ESB en RotJ karakter kreeg). Maar daar waar A New Hope een soort van film mijlpaal is geworden zal the Force Awakens dat niet worden. Beter gezegd: niet meer kunnen worden. Daarvoor is het film landschap teveel verandert.

Op acteergebied laat deze film alle oude films achter zich. Ridley en Driver zijn erg goed, Daisy Ridley zie je nu toch wel tot fan favourite uitgroeien, iets wat Mark Hamill toen niet echt lukte. Oscaar Isaac sowieso een geweldige acteur (Drive, Ex Machina) in een bijrol. En Ford die je echt ziet thuiskomen, was dan ook de beste acteur de originele trilogie.

Han Solo heeft nooit de wookieblaster uitgeprobeerd. Doet die namelijk niet in deel IV tm VI. ;) lolz.

Mooi was het verleggen van het shock moment. De familieband van Kylo Ren werd snel uit de doeken gedaan. Maar dat "ene" moment werd goed gebracht. Rey zit natuurlijk in de familie, dat is helder. Meest waarschijnlijk de dochter van. Dus dat eindshot is compleet logisch. Snap de vraagtekens (Cergorach) niet zo goed van je daar.

Enfin, erg genoten van deze sterke Star Wars film. Staat in de top drie van de hele reeks, nog een keer kijken om precieze plek in te vullen. Als film om nieuw Star Wars publiek te trekken al helemaal geslaagd.

Afwachten wat de volgende regisseurs ervan gaan maken. Johnson maakte met Looper een niet meer dan redelijk film. En Trevorwoord met Jurassic World een kaskraker dit jaar maar welke als film niet bijzonder goed was.
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #27 Gepost op: december 27, 2015, 05:02:35 pm »

Goede discussie. Voor mij zat er ook iets te veel herhaling in, maar desalniettemin een goede film. Twee dingen vond ik minder plausiebel: waaroom weet Finn alle details over Starkiller base? En waarom deactiveerd Captain Phasma de schilden ipv haar leven op te offeren?

ANH was trouwens ook al hoofzakelijk knip & plakwerk: http://www.cracked.com/blog/5-ways-star-wars-broke-hollywood-forever/
3D printen en meer: www.dreid.nl

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: december 27, 2015, 05:06:16 pm »

Omdat Finn op de basis werkt.

Als jij werkt in een drukkerij weet je ook waar de krantjes liggen :)

En Phasma kiest leven van dr zelf boven dood gaan. Geen gekke keuze denk ik zo

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: december 27, 2015, 05:16:40 pm »

Finn werkte bij de schoonmaakdienst (sanitation). En hij gaf zelf al toe dat hij dat alleen maar zij om rey te vinden. Er waren een hoop vermakelijke momenten, maar overall slechte storytelling. Als Luke inderdaad haar vader is waarom laat hij haar moederziel alleen op een desert planet onder veel slechtere omstandigheden dan hij zelf ooit heeft ervaren? Waarom zegt zij geen 'dad', dat noem ik slechte verhaal vertelling. Han was zeker de beste acteur in de film, Finn deed het heel goed en Rey had teveel momenten van 'waarom moet ik dit doe?' .  DV2 vond ik vreselijk slecht, geheel niet passen bij een dergelijk personage! go back to your boyband! Had het temperament van een puber en de leeftijd van een 28 jarige.
Pagina's: 1 [2] 3 4 5