GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5

Auteur Topic: Star Wars 7 (Spoiler alert!)  (gelezen 6087 keer)

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
Re: Star Wars 7
« Reactie #30 Gepost op: december 27, 2015, 05:47:39 pm »

Kylo Ren is ook geen Darth Vader, het is meer een Darth Vader fanboy die op hem wil lijken of in ieder geval op het beeld van Darth Vader dat hem is voorgeschoteld door Snoke.
Wat we in de film zien is een Kylo Ren die worstelt met zijn Light side en de kant die op zijn grootvader wil lijken. Die worsteling uit zich in tantrums.
Ik vind Kylo Ren een goede antagonist, hij heeft tenminste een menselijke kant, iets wat Darth Vader veel minder had.

Dat Phasma zonder slag of stoot de schilden naar beneden haalt kan ook te verklaren zijn met het feit dat ze denkt dat de Resistance geen schijn van kans maakt om ook maar iets tegen de Starkiller te doen. De Republic vloot is vernietigd en de Resistance heeft maar iets van 12 X-Wings. Een gevalletje hoogmoed komt voor de val.

Mij viel de gelijkenis tussen The Force Awakens en A New Hope ook op. Ik denk niet dat dat met een gebrek aan originaliteit te maken heeft maar meer het op safe spelen. De meeste Star Wars fans hebben het niet zo met de prequels dus hebben ze The Force Awakens meer op de originele trilogie laten lijken want die herinnert iedereen zich nog met de roze bril van nostalgie. Het is mijn ogen belangrijk wat ze doen met Episode 8 en 9, als die lijken op 5 en 6 dan is die kritiek terecht.

Ik vond het een geweldige film. Leuke callbacks naar de originele trilogie, interessante nieuwe karakters en ook mooi om weer allemaal pratical effects te zien.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #31 Gepost op: december 27, 2015, 06:53:07 pm »

@Crackbone: gefeliciteerd!

Citaat
Denk dat dat heel erg mee valt. De 50% negativelingen hebben alleen een grotere bek

Dat is denk ik helaas wel waar. Ik vond 1, 2 en 3 ook goed te pruimen. Stiekem misschien wel leuker dan 4-6, omdat die een soort heilige status hebben die ik niet helemaal begrijp. Ik heb anno nu gewoon moeite met de lelijke jaren 70-80-stijl. Maar misschien moet ik ze gewoon nog eens opnieuw gaan kijken.

Overigens, dit vond ik een hele interessante theorie:

https://www.reddit.com/comments/3qvj6w/

[Spoiler alert]Korte samenvatting: volgens deze poster was het aanvankelijk de bedoeling dat Jar Jar de 'phantom menace' was maar vond het publiek die zo irritant dat het script voor deel 2 en 3 aangepast is. Het zou verklaren waarom het meteen vanaf het begin kinderlijk duidelijk is dat Palpatine de slechterik is.

En dan te bedenken dat meneer Windu eerst gedacht was als hoofdpersoon, en dat de Force eerst de naam Will had.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #32 Gepost op: december 28, 2015, 12:02:09 pm »

Kylo Ren is ook geen Darth Vader, het is meer een Darth Vader fanboy die op hem wil lijken of in ieder geval op het beeld van Darth Vader dat hem is voorgeschoteld door Snoke.
Wat we in de film zien is een Kylo Ren die worstelt met zijn Light side en de kant die op zijn grootvader wil lijken. Die worsteling uit zich in tantrums.
Ik vind Kylo Ren een goede antagonist, hij heeft tenminste een menselijke kant, iets wat Darth Vader veel minder had.

Dat Phasma zonder slag of stoot de schilden naar beneden haalt kan ook te verklaren zijn met het feit dat ze denkt dat de Resistance geen schijn van kans maakt om ook maar iets tegen de Starkiller te doen. De Republic vloot is vernietigd en de Resistance heeft maar iets van 12 X-Wings. Een gevalletje hoogmoed komt voor de val.

Mij viel de gelijkenis tussen The Force Awakens en A New Hope ook op. Ik denk niet dat dat met een gebrek aan originaliteit te maken heeft maar meer het op safe spelen. De meeste Star Wars fans hebben het niet zo met de prequels dus hebben ze The Force Awakens meer op de originele trilogie laten lijken want die herinnert iedereen zich nog met de roze bril van nostalgie. Het is mijn ogen belangrijk wat ze doen met Episode 8 en 9, als die lijken op 5 en 6 dan is die kritiek terecht.

Ik vond het een geweldige film. Leuke callbacks naar de originele trilogie, interessante nieuwe karakters en ook mooi om weer allemaal pratical effects te zien.
Ik kan mij hier grotendeels bij aansluiten.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #33 Gepost op: december 28, 2015, 12:12:15 pm »

Eens

lleen ff over het principe "fan"... Ik heb er wat moeite mee dat mensen zich fan noemen, maar toch de prequels afzeiken. Er zij zoveel meer echte fans die de prequels ook gewoon tof vonden. Het lullige alleen is dat je de haters veel meer hoort Online en ze een veel grotere bek hebben. Jammer, want elke SW film is tot nu toe fantastisch leuk geweest.

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #34 Gepost op: december 28, 2015, 12:27:16 pm »

Ik post mijn genuanceerde review uit het algemene filmtopic ook maar even hier:

En de prijs van tegenvaller van het jaar gaat op de valreep naar The Force Awakens. Wat een deceptie.

[SPOILER ALERT]

Harrisson Ford en de Millennium Falcon redden de film nog een beetje, maar het feit dat dat nodig is, zegt genoeg. Wat is die film een parodie op Star Wars.
Ik heb geen spijt dat ik naar de film ben gegaan, want ik heb me niet verveeld. Het is spectaculair en je vermaakt je zeker, maar het is gewoon om heel veel redenen een slechte film. De grootste ergernissen:

1. BB-8. Aan het begin dacht ik nog 'wat een schattig robotje die R2D2 2.0.' Maar na een half uur is de lol er wel vanaf en de rest van de film vroeg ik me echt af waarom die in vredesnaam niet gewoon loopt. Vooral op een planeet die uit enkel zand bestaat. Waarom? In de scène waarin hij moet traplopen wordt helemaal pijnlijk duidelijk dat dat ding puur in de film is gestopt als comic relief.

2. Helemaal niets of niemand die even een poging doet om uit te leggen waarom Finn als enige stormtrooper ooit opeens berouw krijgt en overloopt naar het Verzet. Dat vond ik een verhaallijn die verdieping verdient, zij het niet vanwege de acteerprestaties van John Boyega.

3. Kylo Ren. Wat een totaal ongeloofwaardig personage en het grootste mietje dat het ooit tot Sith apprentice heeft geschopt.

4. De 'ontknopingsscène' tussen Han Solo en Ren. Wat een aanfluiting. Gewoon een slechte parodie op de originele Star Wars.

5. Nóg een Death Star, maar dan groter? SERIOUSLY?? Kom op, verzin eens wat nieuws!

Bonus: Dan was er nog die laatste scéne met Luke Skywalker. Kan het nog clichématiger?

Eigenlijk deed hij nog het meeste denken op een parodie op de delen IV tot en met VI. En als je hem wel serieus moet nemen, is het een slap, opgewarmd aftreksel.
Zo. Dat is eruit.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: december 28, 2015, 12:41:59 pm »

Slechtste. Review. Aller tijden. Gefeliciteerd, die "prijs" mag je alvast in je zak steken.

BB8 was het de meest fantastische prop die ik ooit heb gezien. Iemand comic reliëf noemen omdat ie hek een trap afloopt op de achtergrond. Wauw.

Fin als enige? Dat heb jij ff bepaald?

Kylo een is geen sith.

Was geen vergelijking. Han en Ben hebben een andere verhouding dan darth en kenobi.

Death star maar dan groter. Wat voor krachtig wapen wil jij verzinnen dat echt menacing is? Nog meer allicht dan DS1 of 2? Ik wens je succes.

En Luke op het laatste was een fantastische afsluiter. Prima neer gezet, mooie scene, goed Open einde.

Superslechte "review", kan alleen dienen als een slecht gevormde mening door iemand die niet of nauwelijks in de materie zit. Ongenuanceerd gehaat en gejammer. En dat is jammer. Doen ze iets nieuws (prequels) is het niet goed, doen ze hetzelfde, is het WEER niet goed.
« Laatste verandering: december 28, 2015, 12:48:58 pm door Crackbone »

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
« Reactie #36 Gepost op: december 28, 2015, 12:53:49 pm »

Ik heb de film vorige week gezien en heb sindsdien het internet wat geruster kunnen afschuimen en heb daar veel kritieken en meningen gelezen over de film.

Door deze kritieken ben ik ook wat kritischer geworden over de film, waar ik in eerste instantie volledig in de film was gezogen en het een van de beste (zo niet de beste) Star Wars film tot dusver vond. Het is inderdaad een vrij letterlijke kopie van deel vier, met verschillende details en een geheel andere invulling van het moment dat in deel vier de death star zelf van binnen wordt onderzocht. Ook worden veel verhaallijnen niet voldoende uitgediept.

Daartegenover staat echter dat het in geen enkele Star Wars film echt ging om het verhaal. Er hangt een enorme adoratie om de eerste drie delen, waardoor elke vervolgfilm enorm wordt afgekraakt op elementen die de eerste films ook niet goed doen. (Alhoewel de acteur van Anakin in deel twee en drie van de prequels echt tenenkrommend slecht en oppervlakkig is). Star Wars is en blijft een matig verhaal wat vooral draait op nostalgie, special effects, duidelijke verschil tussen goed en kwaad en een gigantisch gehypte schurk.

De nieuwe Star Wars heeft al deze elementen en heeft het enige gedaan wat fans zouden accepteren: een vernieuwde versie maken van een oorspronkelijk deel zonder het een remake te noemen. Als ik eerlijk ben, is het nog een betere uitvoering ook. Het is totaal geslaagd in de opzet om alle oude elementen en derhalve het 'echte' Star Wars gevoel weer op te roepen, de franchise nieuw leven in te blazen, ons nieuwsgierig te houden naar het vervolg en gewoon een vette film te maken.

Vanuit dat oogpunt kan ik de film alleen maar waarderen, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre de volgende films van de verhaallijn van de eerste films durven af te wijken.

Als laatste opmerking:

De ontknopingscene tussen Han en Kylo Ren was dapper en daar kan ik de regisseur om waarderen. Hij heeft het aangedurfd om, ondanks de vele gelijkenissen met de eerdere films, de schurkenstatus die Darth Vader had weg te laten in de nieuwe schurk en de beste acteur van de vorige films (en misschien ook wel van deze film) gelijk dood te laten gaan. Een sterke zet die mij benieuwd maakt naar de volgende delen.
Victoria Concordia Crescit.

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: december 28, 2015, 01:11:23 pm »

Op je tere zieltje getrapt?

BB8 was het de meest fantastische prop die ik ooit heb gezien. Iemand comic reliëf noemen omdat ie hek een trap afloopt op de achtergrond. Wauw.

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik kan het niet anders noemen. Bij ons moest letterlijk de hele zaal lachen om dat traplopen. Die is er echt alleen maar ingestopt om kinderen naar de bioscoop te lokken en merchandise te verkopen. Als hij wel serieus bedoeld is, is het in mijn ogen mislukt.

Citaat
Fin als enige? Dat heb jij ff bepaald?

Daar heb je een punt, maar hoe je het ook wendt of keert, dat had meer uitleg verdiend.

Citaat
Kylo een is geen sith.

Hoe je het ook wilt noemen, hij is de slechtste bad guy uit de hele reeks. En dat is inclusief Count Dooku. Die werd tenminste nog gespeeld door Christopher Lee.

Citaat
Was geen vergelijking. Han en Ben hebben een andere verhouding dan darth en kenobi.

Daar gaat het toch niet om? Die hele scène is gewoon een opgewarmd prakje van vijfendertig jaar geleden. En hoe het af zou lopen, zag ik ook een uur van tevoren aankomen.

Citaat
Death star maar dan groter. Wat voor krachtig wapen wil jij verzinnen dat echt menacing is? Nog meer allicht dan DS1 of 2? Ik wens je succes.

Het is gewoon verre van origineel. In Return of the Jedi is het natuurlijk al een herhaling van zetten, maar nu helemaal. Als een film zo groots wordt aangekondigd, zo'n groot budget heeft en alle records breekt, verwacht ik iets meer originaliteit. Dat vond ik echt het meest storende uit de hele film.

Citaat
En Luke op het laatste was een fantastische afsluiter. Prima neer gezet, mooie scene, goed Open einde.

Wederom, smaken verschillen. Ik vond het een cliché van de bovenste plank.

Citaat
Superslechte "review", kan alleen dienen als een slecht gevormde mening door iemand die niet of nauwelijks in de materie zit. Ongenuanceerd gehaat en gejammer. En dat is jammer. Doen ze iets nieuws (prequels) is het niet goed, doen ze hetzelfde, is het WEER niet goed.

Ik vond de prequels erg goed te pruimen. Vooral deel III. Ik vind het trouwens geen ongenuanceerd gehaat en gejammer, ik zeg gewoon wat ik ervan vind. Meestal ben ik erg enthousiast over films die de meeste mensen maar 'mwah' vinden. Nu is het een keer andersom. Mag ik?

Trouwens, nog iets: de scène waarin die generaal zijn troepen toespreekt. Indrukwekkend natuurlijk en prachtig in beeld gebracht. Maar kwam je dat niet erg bekend voor? Je hoort de stormtroopers daarna nog net niet 'Sieg Heil' roepen. Dat mag, ik snap best dat het daarop geïnspireed is. Maar de scène zelf is weer een exacte kopie van die uit The Two Towers waarin Saruman zijn leger toespreekt.
« Laatste verandering: december 28, 2015, 01:14:10 pm door Mir »
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: december 28, 2015, 01:28:57 pm »

legers worden altijd in een dergelijke manier toegesproken, ik zie ook geen manier om dat anders te doen..

Maar laten we het houden op smaken verschillen inderdaad, agree to disgree :]

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: december 28, 2015, 01:33:33 pm »

legers worden altijd in een dergelijke manier toegesproken, ik zie ook geen manier om dat anders te doen..

Van de honderden keren dat ik het nu heb gezien, is de overeenkomst me nog nooit zo opgevallen als in dit geval.

Citaat
Maar laten we het houden op smaken verschillen inderdaad, agree to disgree :]

Inderdaad.
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #40 Gepost op: december 28, 2015, 01:40:41 pm »

Dat is gewoon een film trope. De leider die zijn troepen van een verhoging/balkon van het paleis toespreekt.
En dat die toespraak lijkt op die van Hitler is geen toeval, de hele First Order wordt als fascistisch neergezet.
Ik vond General Hux trouwens een van de sterkere karakters in de film. Hij had niet veel screen time maar hij had een bepaalde aanwezigheid terwijl hij maar een gewoon mens is. Hopelijk krijgen we meer van hem te zien in Episode 8 en 9.

Maar Mir, kan je uitleggen waarom je Kylo Ren de slechtste bad guy vind?
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #41 Gepost op: december 28, 2015, 02:32:54 pm »

Daartegenover staat echter dat het in geen enkele Star Wars film echt ging om het verhaal. Er hangt een enorme adoratie om de eerste drie delen, waardoor elke vervolgfilm enorm wordt afgekraakt op elementen die de eerste films ook niet goed doen.
Dit.

De oude Star Wars film (IV tm VI) worden met een enorme roze bril bekeken (ook door mij  8) ).
Objectief gezien rammelen die films aan verschillende kanten. The Force Awakens is qua acteerwerk bijvoorbeeld stukken beter dan drie delen bij elkaar.

Kylo Ren vind ikzelf een adequate bad guy. Nog niet helemaal sith... en dat wordt hij toch ook niet. Het zijn toch Knights of Ren? En Snoke meld dat hij zijn Jedi training moet afronden. Palpatine zei volgens mij nooit Jedi tegen een apprentice.
Op acteer gebied geeft Driver een goed staaltje weg. Met name de mind battle.
Kylo Ren is meer gelaagd dan Darth Vader.

De kritiek dat de film wel erg A New Hope is valt natuurlijk niet te onderkennen. Maar hij is als film wel beter dan A New Hope. Maar het zal nooit zo een status krijgen als A New Hope. Of het jeugdige publiek moet hetzelfde ermee opgroeien als wij (30?+) ooit deden.

Eens

lleen ff over het principe "fan"... Ik heb er wat moeite mee dat mensen zich fan noemen, maar toch de prequels afzeiken. Er zij zoveel meer echte fans die de prequels ook gewoon tof vonden. Het lullige alleen is dat je de haters veel meer hoort Online en ze een veel grotere bek hebben. Jammer, want elke SW film is tot nu toe fantastisch leuk geweest.
Revenge of the Sith is gewoon een goede film. Behoort tot een van mijn favorieten in de serie.
« Laatste verandering: december 28, 2015, 02:34:41 pm door horizon »
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Dementii

• Full Member
« Reactie #42 Gepost op: december 28, 2015, 03:00:22 pm »

Ik vond General Hux trouwens een van de sterkere karakters in de film.

Echt, vond je hem niet een beetje jong voor een Generaal? Ik vond dat hij wat moeite leek te hebben met zijn rol om 'kwaad' te zijn, vooral in de close-ups.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: december 28, 2015, 03:04:34 pm »

Dat het een remake is zonder een remake te zijn vind ik helemaal niet erg, de parallellen waren prima.

R2D2 had ook gewoon zijn komische momenten in de films, zeker samen met C3PO. Aangezien die twee amper in de film voorkwamen moest natuurlijk een andere Droid het op zijn schouders bal dragen...

The Empire heeft altijd wel iets 'Third Reich' achtigs gehad, maar dit lag er wel heel dik boven op, iets wat ik niet verkeerd vond trouwens. Bij The Empire is er altijd iets geweest van een 'noodzakelijk' kwaad dat in de films niet altijd als slechte mensen naar voren kwam, in SW7 is kan je daar gewoon niet om heen.

Finn... Was mij duidelijk dat daar meer aan de hand is en dat dit nog wel uitgelegd gaat worden. Scene in dorp waar BBSI (BoyBand Stand In, aka. Darth Vader wanabee) opeens stilstaat naar Finn kijkt en uiteindelijk weer doorloopt, hint op iets meer dan alleen een ST die een concious heeft. Er is een hele berg short stories uitgegeven die wellicht meer vertellen over verschillende characters... Ik wist bv. ook niet dat Han een Imperial Officer is geweest, las ik toevallig op een wiki.

Het verbaasde me ten zeerste dat Han geen opmerking maakte van, "Goddamn! Another one!?!? Let me guess, even bigger then the last one....", want zo zat ik wel. Zeer indrukwekkend trouwens en best wel ziek/terrifying als je er over nadenkt. Laten we een zon leegzuigen om een tweetal zonnestelsel op te blazen. Dat is een stukje vernietiging op een hele andere schaal.

De prequels waren cool, maar waren in een heel andere visuele stijl dan de originele trilogie en was iets heel anders dan een hoop fans verwachte. Ik vond het vermakelijke films.

Het meest indrukwekkende van de hele film vond ik toch wel de neergestorte cruisers in de woestijn...

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: december 28, 2015, 03:16:29 pm »

R2D2 had ook gewoon zijn komische momenten in de films, zeker samen met C3PO. Aangezien die twee amper in de film voorkwamen moest natuurlijk een andere Droid het op zijn schouders bal dragen...

Misschien is dat wel zo, maar toen was ik nog een stuk jonger en keek ik er misschien anders naar.

Citaat
The Empire heeft altijd wel iets 'Third Reich' achtigs gehad, maar dit lag er wel heel dik boven op, iets wat ik niet verkeerd vond trouwens. Bij The Empire is er altijd iets geweest van een 'noodzakelijk' kwaad dat in de films niet altijd als slechte mensen naar voren kwam, in SW7 is kan je daar gewoon niet om heen.

Ik vind dat ook niet zo erg. De stuitende gelijkenis met die ene scène in LotR wel een beetje. Het lijkt gewoon een exacte kopie. (deze https://www.youtube.com/watch?v=TQq4LjSF2rc) Ik heb de 'gewone' soldaten en officieren van The Empire nooit als puur evil gezien. Een beetje vergelijkbaar met de Wehrmachtsoldaten.

Citaat
Finn... Was mij duidelijk dat daar meer aan de hand is en dat dit nog wel uitgelegd gaat worden. Scene in dorp waar BBSI (BoyBand Stand In, aka. Darth Vader wanabee) opeens stilstaat naar Finn kijkt en uiteindelijk weer doorloopt, hint op iets meer dan alleen een ST die een concious heeft. Er is een hele berg short stories uitgegeven die wellicht meer vertellen over verschillende characters... Ik wist bv. ook niet dat Han een Imperial Officer is geweest, las ik toevallig op een wiki.

We zullen het zien.

Citaat
Het verbaasde me ten zeerste dat Han geen opmerking maakte van, "Goddamn! Another one!?!? Let me guess, even bigger then the last one....", want zo zat ik wel.

Dat. Dat was beter geweest. Nu doen ze een beetje alsof het idee van een grote bal in de ruimte die planeten verpulvert, nog een origineel idee is.

Citaat
Zeer indrukwekkend trouwens en best wel ziek/terrifying als je er over nadenkt. Laten we een zon leegzuigen om een tweetal zonnestelsel op te blazen. Dat is een stukje vernietiging op een hele andere schaal.

Het meest indrukwekkende van de hele film vond ik toch wel de neergestorte cruisers in de woestijn...

Ik ook! In visueel opzicht maakt de film wel alle verwachtingen waar.
« Laatste verandering: december 28, 2015, 03:19:41 pm door Mir »
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel
Pagina's: 1 2 [3] 4 5