GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Hobby voornemens 2016  (gelezen 5300 keer)

Yarrick

• Hero Member
Hobby voornemens 2016
« Gepost op: december 25, 2015, 09:32:26 pm »

Het is weer tijd om de jaarlijkse doelstellingen neer te zetten, en dit zijn mijn hobby voornemens voor 2016:

Force on Force:

US troops afschilderen
Taliban afschilderen  (deels gedaan, maar nog iets van 30 te gaan..)
Scenery bouwen

Flames of War

Duitse Grenadiers  afschilderen  (is gelukkig halverwege...)

Mordheim

Warband afbouwen en schilderen

Warhammer 40K

Squat leger opbouwen

Star Wars X-wing

Meer wedstrijden spelen

Zo, dat zijn de taken voor dit jaar, wat betreft het afgelopen jaar is de lijst iets veranderd, en heeft het schilderen dit jaar voorrang. Ondanks dat de lijst grotendeels niet afkwam, is 2015 voor mij een superjaar geworden, ben voor de 2de keer vader geworden, nu van een dochter! We zullen zien of er weer dingen afkomen.. of weer gaan stapelen.  ;)

Werk in uitvoering:
Tanks: Enkele tanks (in totaal 6 stuks)
Mordheim: Skaven Warband/Orc Warband
WH40K: Ork army, Necron army

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: Hobby voornemens 2016
« Reactie #1 Gepost op: december 25, 2015, 11:15:22 pm »

Ben goed op weg met een all out stop op toernooien en daar ga ik in 2016 mee door. Wel Toernooien blijven organiseren/runnen. Das echt mijn ding :D

Verder: 30k leger afmaken

Zombicide black plague kickstarter afmaken (grote pledge...)

Star wars armada x100 (tofste game EVER!!!)

En de rest zie ik wel

borkbork

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: december 26, 2015, 09:27:55 am »

Nu heb ik me nog nooit aan goede voornemens gehouden....maar zodra we verhuisd zijn moet ik als de sodemieter aan de slag met 6 eenheden Hessen voor American revolution (rebels & redcoats project).

Daarnaast wil ik
-Verder met mijn Bolt action Russen.
-Mijn warhammer orcs reorganiseren
-Mijn wargame tafel afmaken (al gaat dat waarschijnlijk wat problematisch worden want ik kan hem voorlopig nergens lekker kwijt met zijn 2,5 by 1,25 m).

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #3 Gepost op: december 26, 2015, 11:12:01 am »

Gezen ik binnenkort weer vader wordt zal het moeilijk worden om tijd vrij te maken, maar ik hoop toch regelmatig X-Wng en Armada te kunnen spelen en af en toe naar een toernooi te kunnen gaan. Verder heb ik een paar dagen geleden de Black Ops regels van Osprey binnengekregen en wil kijken of ik daarmee iets kan doen. Lopende projecten als Dead Man's Hand, Cold War en Battletech zullen op een laag pitje doorsudderen.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2015, 11:24:48 am »

Zelfde als vorig jaar:
-Meer gamen ( is gelukt, wordt komend jaar lastiger ).
-Meer kopen ( ben ik een koning in  :P ).
-Meer schilderen ( minder kan bijna niet  :'( ).

En het wordt weer eens tijd de hobbyruimte terug te claimen, maar of dat haalbaar is...

« Laatste verandering: december 26, 2015, 11:34:06 am door LoD »
Very 'Eavy,
Very Metal!

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: december 26, 2015, 12:34:43 pm »

Komende zomer sta ik op Figz met Smeets, daarvoor wil ik mijn Russische en Bundeswehr leger uitbreiden. Ook staat dit jaar Frostgrave op de planning. Daarnaast wil ik All Quiet On the Martian Front eindelijk eens spelen, en moet ik mijn dwergen hold afmaken qua terreinstuk.

Dementii

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2015, 01:56:38 pm »

Ik heb nog geen idee wat ik volgend jaar wil doen. In ieder geval mijn schilderkunsten verbeteren. En ergens meer tijd vandaan halen voor de hobby.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2015, 02:01:33 pm »

Voor mij ook hetzelfde als verleden jaar met Frostgrave als toevoeging. Helaas afgelopen jaar veel minder gedaan dan de bedoeling was maar als zwak excuus: ik ben verhuisd!.

werken aan:
- SAGA/ Crescent and Cross: Anglo-Danish en Moren
- BloodBowl: compleet Orc dwarf team; hiermee ga ik spelen in de Bubble league van dit jaar
- Bolt Action: 500 1000 punten US afmaken basen en beginnen met 500 punten Duitsers
- Muskets & Tomahawk: voornamelijk Brits en wat indianen
- Wargods of Olympus/Aegyptus: blijft een leuk spel
- LotR: Gondor
- Dead man's hand: gewoon een stuk of 15 cowboys die voor elk skirmish spel gebruikt kunnen worden (wildwest skirmish bedoel ik natuurlijk....)
- ECW: Parlementarian voor WECW
- Scenery: zo veel als mogelijk
- Frostgrave
- veel meer spelen!

DJ

Galathon

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: december 26, 2015, 02:47:34 pm »

Mijn voornemens voor 2016

40K Khorne Daemonkin leger afschilderen (moet alleen nog chaos warhounds kopen om het leger compleet te maken)
Frostgrave warband schilderen.
Bolt Action Soviet Unie en Duitsers ieder 1500 punten plakken en schilderen.
Nog een hoop Dystopian Wars (maar hier moet ik eerst een leuke speelbare lijst maken zodat ik weet wat ik als eerste wil schilderen)

Nu nog de tijd vinden om dit te gaan doen. De afgelopen 4 maanden zijn zo druk geweest dat ik geen penseel in mijn handen heb gehad :(

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: december 26, 2015, 04:14:36 pm »

Ik maak geen lijsten meer (komt toch nooit wat van terecht), maar één ding is zeker, OPRUIMEN! Zodat ik m'n kont kan keren in m'n hobby kamer/kantoor.

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #10 Gepost op: december 26, 2015, 04:28:26 pm »

Idem.  ;D
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #11 Gepost op: december 26, 2015, 11:00:05 pm »

2015: niets aan de hobby doen (gelukt)
2016: meer van hetzelfde
 8)
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #12 Gepost op: december 28, 2015, 11:22:20 am »

Mijn voornemens:

Meer schilderen dan ik koop, om er een aantal op te plakken: 400 modellen (wou ik dit jaar ook schilderen en dat is ook gelukt met 450 modellen te schilderen)

Hordes leren spelen en ook op regelmatige basis doen.

Elke maand minstens 1 lotr potje blijven spelen.
Mijn goblin en hobbit leger afschilderen.

Meer freebooter spelen.

Terug wat meer saga spelen.
mijn moslim fractie uitbouwen.

Dat lijkt me genoeg te zijn.

Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #13 Gepost op: december 28, 2015, 12:00:29 pm »

Jeuj! Een jaarplan maken!

Okay, ik wil dit jaar:

Mijn 40K superheavies schilderen:
-Thunderbolt en Marauder destroyer
-Macharius Vulcan en 2 Malcadors
-De laatste hand leggen aan de Reaver Titan

40K Siege of Vraks:
-Sparen voor en aanschaffen van Red Scorpions space marines
-Groot gebouw bouwen

Lotr:
-Smaug schilderen!
-Mordor uitbreiden
-Angmar leger beginnen (?)

qua spelen:
-minimaal 2x in 2016 40K spelen en wellicht als mijn superheavies af zijn een Apocalypse organiseren
-vaker LotR spelen
-net als de voorgaande jaren aan +-2 toernooien meedoen

Edit: 40K doelstellingen gehaald en aan Smaug begonnen.
Edit: Ik neem dit soort lijstjes echt te serieus. Verder gegaan met Smaug, Angmar leger af, Red Scorpions aangeschaft.
Edit: Smaug is af en 2x 40K spelen gelukt
« Laatste verandering: december 11, 2016, 04:02:13 pm door Helm »
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2016, 09:13:44 pm »

Zo, het is de eerste week van februari 2016 en ik ben nog steeds bezig met mijn twee dozen Getting Started with Lizardmen (GW)... En zit alweer te bedenken wat ik nu ga bestellen van GW... Foei Remy! ;-) Naast de Kickstarters die ik wel eens wil backen, GW, bord/kaart spellen, etc. Gaat er veel te veel geld de deur uit aan STUFF(tm). De druppel was dat ik dacht dat ik nog een paar sprues Lizardmen had liggen, maar het niet kan vinden in de vele dozen GW minis, volgens mij heb ik ze wel maar weet niet waar. Eerst eens wat orde op zaken stellen in die collectie!

Eerst mijn twee dozen Lizardmen inelkaar zetten, daarna Khornites WoC, Nurglites WoC, Skaven, High Elves, etc. Ik wil proberen voor elk leger een 2000pt leger te bouwen voor 9th Age, wat vervolgens prima te gebruiken is voor AoS. Ik heb als plan om alles te basen op plastic York Stone Paving (van Wills):
http://www.petersspares.com/images/_lib/wills-ssmp208-york-stone-paving-approx-130x75x2mm-plastic-sheets-pk4-oo-gauge-9020098-0-1351002274000.jpg
En een Mordheim achtig board te bouwen op die basis (geheel plastic).

Ik heb verdorie 20 dozen Betrayal at Calth en tig andere 40k. Dus ik heb genoeg GW spul liggen en wil er voorlopig geen geld aan uitgeven. Met twee uitzonderingen:
#1 Meer plastic 30k units.
#2 Nieuwe 'board' games met plastic minis van GW zoals bv. de nieuwe Blood Bowl (die pas in 2017 uit lijkt te komen).

Geen cap aan basing/painting/tool supplies om die minis in elkaar te krijgen (en uiteindelijk geschilderd).

Wat betreft WarmaHordes gaat alles dat geen hard plastic is en geen Cygnar/Hordes/Pirates de deur uit, zelfs een aantal PVC units Cygnar gaan de deur uit. Voor de drie overgebleven facties alleen metaal en misschien een beetje resin.

Wat betreft Kickstarters, proberen flink te minderen, maar ik sluit het zeker niet uit (er is al een berg onderweg):
#1 Het moet een heel goede deal zijn (met 30% korting plus verzenden wacht ik wel op release, een keer).
#2 Het moet me echt liggen, ik moet het absoluut leuk vinden.

Qua board/card games heb ik series die niet compleet zijn, waarvan in een aantal gevallen de maker failliet is of het spel OOP. Ik wil dit jaar proberen om er een aantal compleet te krijgen en voorzien van luxe (Card Sleeves, Card Holders, better dice, etc.). In dat kader heb ik net de laatste twee expansies van Tide of Iron besteld (met wat card sleeves) om die collectie compleet te maken, de maker (1A games) is failliet en bij de originele maker (FFG) is het OOP. Zo heb ik er nog een paar die nog net wel leverbaar zijn via de spellen winkel. Ik ga proberen per maand een bestelling te doen, zonder het te gek te maken... Voor de games die echt geheel OOP zijn ga ik een lijstje maken en het proberen betaalbaar via Marktplaats/ebay te kopen... Niet aan grote nieuwe games beginnen (zoals bv. Armada of Imperial Assault).

Er moet ook nog een boel marktplaats op ivm. dubbele aankoop via grote aankopen (hele collectie bv.) of Kickstarter, hier maar eens tijd voor gaan maken...

Proberen om dit jaar uitgaves aan hobby meuk te 'beperken', meer afmaken, meer lekker creatief bezig zijn en eens beginnen met wat te airbrushen... Verder kasten afmaken zodat ik m'n meuk kwijt kan. Bureaus verplaatsen en indien ik de juiste oplossing vind, vervangen (Ikea bureuas zijn niet een lang leven toebedeeld).
Pagina's: [1] 2 3