30 inch kan ook. Ik zal het mis op hebben.
Even voor de duidelijkheid. De persoon die met de dwarfs speelt is een goede vriend van mij. Ik ga dus zeker met hem blijven spelen.
We zijn samen 1 jaar geleden gestart met Warhammer en zijn er ondertussen beide al redelijk aan verslaafd. (We kunnen elk gemakkelijk 7000 pnt opstellen :-) )
We zitten ook beide in een gezelschapspellenclub en tactiek is dus zeker ons ding.
Met nog 5 andere vrienden hebben we dit jaar een klein toernooitje gehouden. Iedereen tegen iedereen en dan een rangschikking.
Hij heeft gewonnen en ik was tweede.
We willen dat dit jaar opnieuw doen, maar er was in de voorbije editie veel twijfel bij de regels mbt gebouwen.
Ik wil de voordelen van zijn tactische keuzes niet afnemen, maar wel proberen te begrijpen zodat we het ten miste zo juist mogelijk doen.
Na alles wat ik hier al gelezen heb, zal ik zeker het voorstel doen om gebouwen als ontoegankelijk te beschouwen.
Ook de regel dat we na het zetten van de terreinstukken nog een kant mogen kiezen, zullen we zeker invoeren.
Wat ik tot nu toe weet over gebouwen:
Je hebt gebouwen waar je kan achter schuilen en uit het zicht bent van de tegenstander en dus niet kan aanvallen. Duidelijk.
Je hebt gebouwen waar je kan op staan. Bijvoorbeeld een toren.
Je kan er op schieten. Indien stenen beschutting 2 boetepunten op BS, indien houten beschutting 1 boetepunt op BS, indien geen beschutting geen boetepunt op BS.
Je kan aanvallen in close combat met infatery, cavalery (maar dan alleen de ruiters), monsters, flyers, niet met een chariot? (of dan ook alleen bestuurders?)
Regel van skirmish ken ik, maar is niet van toepassing bij organ gun denk ik?
Wat bedoel je met opoffer unit?