GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Orgun gun + (master) enineer  (gelezen 7669 keer)

Blonde Beer

• Hero Member
Re: Orgun gun + (master) enineer
« Reactie #15 Gepost op: januari 06, 2016, 02:44:21 pm »

Dat je de spreuk sterker maakt met de hogere cast value. In fireballs geval 2d6 of 3d6.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

knetsch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: januari 06, 2016, 03:15:41 pm »

Als een organ gun op de grond en hij ziet maar een klein beetje van de White lions dan heeft hij een -2 to hit. Als meer dan 50% van de bases (van de unit) cover heeft, dan heeft de hele unit cover.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: januari 06, 2016, 03:24:45 pm »

OK maar geen hogere S.
Mag ik vuurbal nemen met magiër lore of fire en ander karakter RubY Ring of Ruin (vuurbalspreuk) geven ?

Ik begin het allemaal beter te begrijpen waarom eagles en ellyrian riders nuttig kunnen zijn.
Monsters die large target zijn, nemen die ook zicht weg van schoten uit de hoogte?
« Laatste verandering: januari 06, 2016, 03:28:19 pm door Nicolas »

knetsch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: januari 06, 2016, 04:39:50 pm »

In 8th edition had je "true-line of sight", zolang je een model iets (niet alleen een staart of een vleugel, maar echt iets van het model) kon zien kon je erop schieten.

Dat is allemaal wel wat verduidelijkt in 9th.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: januari 06, 2016, 04:51:21 pm »

OK maar geen hogere S.
Mag ik vuurbal nemen met magiër lore of fire en ander karakter RubY Ring of Ruin (vuurbalspreuk) geven ?

Ik begin het allemaal beter te begrijpen waarom eagles en ellyrian riders nuttig kunnen zijn.
Monsters die large target zijn, nemen die ook zicht weg van schoten uit de hoogte?

Over het eerste stukje, nee de ST gaat niet omhoog. Maar als je 3D6 doet, zou je zon 10 hits moeten hebben. ST 4 tegen T7 is dan wel een 6je, maar met rerolls door dat ze in een gebouw zitten, is er al veel meer kans op 3 zessen.
Ring of Ruin is een bound spreuk dus die kan je niet boosten.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: januari 13, 2016, 10:04:52 am »

Thanx voor alle reacties! Weer wat extra duidelijkheid.
We zijn een aantal afspraken aan het maken voor ons volgende toernooitje (onderling onder vrienden :-) )
Regels mbt tot gebouwen liggen vast.

Nog twee andere twijfelgevallen.
1. Solo karakters (lords, heroes, maar ook chariot, monster, ...) en chargeren.
Volgens mij mogen ze alleen chargeren in hun voorste kwadrant en niet eerst draaien.
Anderen denken dat ze vrij mogen bewegen, dus ook eerst roteren en dan chargeren.
Welke redenering klopt er?
Ik betwijfel zelf of chariots in hun bewegingsfase eerst mogen roteren en dan moven en zelfs marcheren. Een chariot lijkt mij daarvoor te lomp.

2. Schieten en berijden.
Als je een paard, monsters, chariot, ... berijdt. Mag je dan bij marcheren schieten? Bij gewoon (te voet) marcheren niet, dat weet ik. Maar als je ergens op zit lijkt mij dat niet zo onlogisch. Hoe zit het met de boetepunten? Ook -1 bij bewegen (en marcheren?)

knetsch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: januari 13, 2016, 10:16:51 am »

Nog twee andere twijfelgevallen.
1. Solo karakters (lords, heroes, maar ook chariot, monster, ...) en chargeren.
Volgens mij mogen ze alleen chargeren in hun voorste kwadrant en niet eerst draaien.
Anderen denken dat ze vrij mogen bewegen, dus ook eerst roteren en dan chargeren.
Welke redenering klopt er?
Ik betwijfel zelf of chariots in hun bewegingsfase eerst mogen roteren en dan moven en zelfs marcheren. Een chariot lijkt mij daarvoor te lomp.

2. Schieten en berijden.
Als je een paard, monsters, chariot, ... berijdt. Mag je dan bij marcheren schieten? Bij gewoon (te voet) marcheren niet, dat weet ik. Maar als je ergens op zit lijkt mij dat niet zo onlogisch. Hoe zit het met de boetepunten? Ook -1 bij bewegen (en marcheren?)

Voor 1: Chargen mag alleen als je je target ziet. Dus alleen het voorste kwadrant. Met de remaining moves mag een lopend solo character wel alle kanten op (maar dus alleen lopen niet chargen). Hetzelfde geld voor chariots. En chariots mogen nooit marchen.

Voor 2: Marching en shooting mag alleen door units met de regels fast cav en skirmishers. (het mag niet, maar in die 2 special rules staat dat die unit het wel mag). Houdt er rekening mee dat dit alleen geld voor wapens waarmee je normaal kan bewegen en schieten. Wapens met move-or-fire (zoals de repeater pistols van de Empire outriders, of crossbows) kunnen nooit schieten en bewegen.
En uiteraard heeft de unit een -1 to hit.
« Laatste verandering: januari 13, 2016, 10:19:52 am door knetsch »

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: januari 13, 2016, 10:31:34 am »

Ok Thanx! Mijn lord op Dragon een bow geven heeft dan niet echt zin. :-)
Pagina's: 1 [2]