GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 ... 5

Auteur Topic: Oh SH*T... SJW's hebben 40k ontdekt...  (gelezen 5396 keer)

Elmir

• Sr. Member
Oh SH*T... SJW's hebben 40k ontdekt...
« Gepost op: januari 18, 2016, 12:06:15 am »

Moet je maar eens lezen... De dwaasheid van zulke bleiters kent echt geen grenzen:

http://www.themarysue.com/warhammer-40k-gender-representation/

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
Re: Oh SH*T... SJW's hebben 40k ontdekt...
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2016, 12:17:14 am »

De schrijver wil gewoon dat Sisters of Battle gesupport wordt door GW.
Ik zie het probleem niet.
Het is niet alsof elke GW spelers als sexist die vrouwen haat wordt bestempeld.

Trouwens meer diversiteit betekent groter mogelijke groep potentiële wat beter is voor het spel

En als je zo anti-SJW bent, waarom link je naar een 'SJW' website waardoor ze geld krijgen vanwege de advertenties?
« Laatste verandering: januari 18, 2016, 12:53:59 am door raven guard »
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2016, 02:18:07 am »

Wat een boe-hoe artikel. Lekker negeren en door gaan net het leven. Deze meneer met iets te veel daemons in his head geen podium geven, en al heeft ie een podium moet je het eerder als komedie bestempelen

borkbork

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2016, 08:32:35 am »

Kan iemand mij uitleggen wat SJW is

Skullboy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2016, 09:24:23 am »

En als je zo anti-SJW bent, waarom link je naar een 'SJW' website waardoor ze geld krijgen vanwege de advertenties?
Het is ook een reden waarom Imgur vaak gebruikt wordt.

Dat doen ze wel. En ze moeten niet raar opkijken als operatie Disrespectful Nod weer in actie komt.

Een Social Justice Warrior. Hier in Nederland noemen het een politiek correcte roeptoeter die andere mensen aanvallen om de meest onnozele redenen. Die gasten zijn een verschrikkelijke plaag geworden.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2016, 09:34:33 am »

Een Social Justice Warrior. Hier in Nederland noemen het een politiek correcte roeptoeter die andere mensen aanvallen om de meest onnozele redenen. Die gasten zijn een verschrikkelijke plaag geworden.

Ah...die. :-X

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2016, 09:48:49 am »

Die noem ik de nieuwe Communisten.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2016, 10:08:46 am »

Niets nieuws onder de zon. Jaren geleden was er al een 'ophefje' in modeltreinenland, omdat het COC het niet goed vond dat de vrijende stelletjes die je als scenery kunt kopen, allemaal hetero waren.

Het probleem met deze mensen is dat je het nooit goed kunt doen. Er zullen vast mensen die zeggen: ga dan Fantasy/AoS spelen, daar zitten wel vrouwelijke modellen in. Maar dan vinden ze weer dat die veel te sexistisch zijn, want waarom zijn er zoveel blote tieten te zien? (Over de vele mannelijke modellen met ontbloot bovenlijf hoor je niemand) En de vrouwelijke gamers (die bestaan echt) die met veel plezier zo'n leger spelen zijn vervolgens ofwel gebrainwasht door het patriarchaat, ofwel verraadsters. Of allebei.
En rationaliseren (moet je nooit doen in zo'n discussie) kan al helemaal niet: 'het is toch logisch dat als je super warriors wilt maken, het mannen zijn? Mannen hebben nu eenmaal spierkracht, dus als je alleen de sterkste individuen uitkiest...' Geen spelt tussen te krijgen volgens mij, maar je krijgt er geheid ruzie mee.
« Laatste verandering: januari 18, 2016, 10:16:27 am door Mir »
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Koendinie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2016, 10:14:35 am »

man man man,
eerst zijn de vrouwelijke modellen te schaars gekleed (Sisters Repentia, machtige modellen trouwens), dus die moeten weg. En nu zijn het er niet genoeg meer.

Skullboy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2016, 10:18:45 am »

Die noem ik de nieuwe Communisten.
Klopt. Het blijft eng dat die gasten nog steeds steun krijgen.

omdat het COC het niet goed vond dat de vrijende stelletjes die je als scenery kunt kopen, allemaal hetero waren.
En dus komt het COC op voor de mierenn***ers.

eerst zijn de vrouwelijke modellen te schaars gekleed (Sisters Repentia, machtige modellen trouwens), dus die moeten weg. En nu zijn het er niet genoeg meer.
SJW's zijn nooit tevreden, maar het is zorgelijk dat die gasten telkens een podium krijgen.
« Laatste verandering: januari 18, 2016, 10:33:44 am door Skullboy »

Elmir

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2016, 11:07:40 am »

De schrijver wil gewoon dat Sisters of Battle gesupport wordt door GW.
Ik zie het probleem niet.

Trouwens meer diversiteit betekent groter mogelijke groep potentiële wat beter is voor het spel

Buiten natuurlijk het feit dat het geen comment 2 later was of de hele community wordt afgeschilderd als een "boys-club" waarin vrouwen niet welkom zijn.

/sarcasm

Ik vind het dan ook ferm k*t dat mijn vriendin met de hobby begonnen is en zo onze "guys night out" volledig verpest is.

/sarcasm ends.

En als het dan toch een poging is om een nieuwe codex te bekomen voor zen sisters, dan doet hij het wel met het slechtst mogelijke excuus ooit: "ze krijgen geen update, want GW is sexistisch". Dat hele SJW is gewoon een plaag momenteel, en nu hebben ze GW ontdekt als nieuwste ding om over te melken... Zucht...

Hoe kom je er ook op om te klagen dat, binnen een IP met slagzinnen als "in the grim darkness of the future, there's one war", "hope is the first step on the road to disappointment", "an open mind is like  fortress with it's gate unbarred and unguarded",... er wat te weinig aandacht gaat naar hoe vrouwen worden voorgesteld. Je moet er maar opkomen! :D
« Laatste verandering: januari 18, 2016, 11:11:52 am door Elmir »

Killax

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2016, 11:13:07 am »

Iedereen mag zijn mening hebben en posten wat mij betreft.

Citaat
Warhammer, for those of you who aren’t aware, is one of the longest running and most popular miniature games, created and developed by Games Workshop, and split into two settings: the fantasy version, Warhammer: Age of Sigmar (formerly Warhammer Fantasy Battle, something I am still very upset about) and the sci-fi setting, Warhammer 40,000

Het klinkt echter alleen alsof het een uitlaatklep is voor de frustratie die is ontstaan door het abrupte einde van Warhammer Fantasy.
Ik ben ook geen fan van Age of Sigmar omdat het spel systeem me niet aan staat. Dit vind ik jammer doordat ik meerendeel van de miniaturen voor deze game geweldig vind. Maar daar laat ik het dan ook bij qua commentaar.

Citaat
They have six different armies: Space Marines and they can only be men.
I mean, they can’t only be men theoretically, and that’s where it gets irritating.

Betreffende het gebrek aan vrouwelijke modellen in de GW games. Ik stoor me er niet zo aan, ik vind het enigszins wel jammer doordat ik graag diversiteit zie in een game qua miniaturen. Of dit nu Orks, Lizardmen, Aliens en mannelijke of vrouwelijke representaties hier van zijn maakt mij niet zo heel veel uit. Het is gewoon erg prettig om veel verschillende soorten miniaturen te zien.
Eldar en Dark Eldar hebben naar mijn weten nog steeds een 50/50-ish ratio wat betreft vrouwelijke torso's (en dit is ook het enige duidelijke verschil) per plastic unit box. Wat mij betreft een duidelijke mogelijkheid als je graag een 50/50-ish ratio hebt in geslacht van je leger (hoewel ik persoonlijk me dan afvraag, waar hebben we het over?).

Mijn mening
Het zou inderdaad toffer zijn als IG ook een 50/50-ish ratio zou hebben in 'geslacht van modellen'. Het zou ook zeker tof zijn als Sisters of Battle een volledige plastic range zou ontvangen en hierdoor gemakkelijker op zijn te pakken voor nieuwe spelers. Dit puur voor diversiteit in een spel.

Echter doordat GW graag werkt met swapable opties voor hun modellen zou dit ook betekenen dat het min of meer exclusief zou zijn aan modellen met een helm op (wat we bij Eldar/Dark Eldar al zien).
Naast een torso maakt het gezicht ook het verschil tussen een herkenbaar vrouwelijk model en een herkenbaar mannelijk model. Veel van de IG sprue's die nu gebruikt worden zijn naar mijn weten al 10+ jaar oud. Het zou dus betekenen dat er eigenlijk een nieuwe 'factie' van IG bij zou moeten komen om een optie te geven aan nieuwe vrouwelijke modellen binnen die factie. 

Nieuwe sprue's en looks kosten meer geld, iets wat als bedrijf een risico met zich meeneemt. Je weet namelijk niet of de look aanslaat en dus of het product verkoopt. Naar mijn idee is dit ook het succes van Space Marines. Deze look slaat al jaren aan, hierdoor zijn er ook zoveel facties van de Space Marines en is het gemakkelijker om het zelfde product een klein beetje aan te passen, te her verpakken en te verkopen (dit is jaren gedaan voor de Chaos Space Marines en naar mijn weten nog steeds zo).

Sinds de release van Sisters of Battle wordt er al jaren door een kleine groep spelers gevraagd om meer aandacht voor deze factie. Echter heb ik altijd het idee gehad dat deze range een kleiner draagvlak heeft. Zeker in vergelijking met Space Marines. Blijkbaar heeft het grote deel van de spelers behoefte aan een model die er uit ziet als een ruimte man met een super gun/zwaard.

Daarnaast is het zo dat veel 'fluff' achter deze miniaturen ook al jaren het zelfde is. Iets waar gamers best blij mee mogen zijn als ze zich verdiepen hier in. Space Marines kunnen alleen gemaakt worden van mannen. Een keuze die ook al meer dan 10+ jaren zo is wederom door gemak van herproductie van modellen.
Sisters of Battle bestaat grotendeels uit vrouwen, echter het leger zelf is slechts een fractie van de grote van Space Marines. Dus zijn ze zeker minder vaak op de battlefield te zien lore-wise en (helaas) ook game wise.

Als speler wil ik altijd meer modellen. Ik zou het leuk vinden als Sisters of Battle aandacht kreeg. Maar voor mij staat dit los van mogelijke geslachtsdiscriminatie.

« Laatste verandering: januari 18, 2016, 11:18:00 am door Killax »

Koendinie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2016, 11:24:53 am »

Iedereen mag zijn mening hebben en posten wat mij betreft.
Mijn mening
Het zou inderdaad toffer zijn als IG ook een 50/50-ish ratio zou hebben in 'geslacht van modellen'. Het zou ook zeker tof zijn als Sisters of Battle een volledige plastic range zou ontvangen en hierdoor gemakkelijker op zijn te pakken voor nieuwe spelers. Dit puur voor diversiteit in een spel.

Helemaal mee eens. In de fluff komt ook vaak voor dat de IG 'the fighting man and woman of the imperium' zijn, maar qua modellen zijn het bijna 100% mannen. Nu is GW aardig afgestapt van kleine losse regiments (Ala Steel Legion, Mordians, Valhallans, Tallarn enz.), maar ontstaan er ook weer nieuwe 'kleinere' facties, zoals de Skitarii, Tempestus Scions. Maar helaas geen vrouwelijke IG.

van de Sisters of Battle blijf ik hopen dat er een re-release komt. Ookal stellen de vele rumors altijd teleur :(

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #13 Gepost op: januari 18, 2016, 11:35:39 am »

Wat een boe-hoe artikel. Lekker negeren en door gaan net het leven. Deze meneer met iets te veel daemons in his head geen podium geven, en al heeft ie een podium moet je het eerder als komedie bestempelen

Je bent het niet eens met de schrijver, dus is hij maar geestesziek? Dat vind ik nogal verontrustend.

Ik vind het altijd hilarisch dat op het moment dat iemand ook maar enig kritiek (hoe mild dan ook) heeft op gender diversiteit in een game, dat er meteen zo defensief wordt gereageerd.
Ik snap ook niet echt wat er zo extreem SJW aan dit artikel is. De titel is gigantisch click-baity, maar dat is nou eenmaal een trend op het internet.

En wat zou er zo mis zijn als er meer vrouwelijke miniaturen in 40k zouden zijn, is dat het einde van de wereld?
Space Marines moeten mannen blijven, maar een aantal vrouwelijke hoofden en torso's bij Imperial Guard en andere menselijke facties zou mooi zijn.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #14 Gepost op: januari 18, 2016, 11:52:40 am »

Ik vind het altijd hilarisch dat op het moment dat iemand ook maar enig kritiek (hoe mild dan ook) heeft op gender diversiteit in een game, dat er meteen zo defensief wordt gereageerd.

Ik snap het op zich wel. De beoefenaars van een dergelijke hobby worden normaal gesproken al heel erg gestigmatiseerd. De meesten kunnen daar prima mee leven, maar verwachten in ruil daarvoor dat ze gewoon in hun eigen community 'hun eigen ding kunnen doen'. Als buitenstaanders zich dan ook nog gaan bemoeien met dat hun hobby niet maatschappelijk wenselijk is...
Nu is dit geen buitenstaander maar een insider. Dat maakt het misschien nog wel erger.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel
Pagina's: [1] 2 3 ... 5