GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Myanmar  (gelezen 5994 keer)

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
Re: Myanmar
« Reactie #30 Gepost op: oktober 01, 2007, 02:53:12 pm »

Tja, wat moet ik daar precies van denken.

[VN man] Hoi, ik ben van de VN en ik kom protesteren tegen jullie bewind.
[dictator] Kan je niet gewoon beleefd achteraan sluiten? Er staan nog 50.000 monikken voor je.

Gezien 'we' al hebben aangegeven toch niet te gaan landen met troepen, waarom zouden ze die VN mag iets geven? Koffie en een koekje, praatje houden, weer terug naar de orde van de dag.
Miniature War Gamer

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #31 Gepost op: oktober 03, 2007, 11:41:38 am »

VN kan gewoon niet meer doen dan dat, de wereld is gewoon te verdeeld om een organisatie te hebben die echt macht heeft om voor zoiets in te grijpen. Op papier kan een nieuw idee werken maar in realiteit word het moeilijker.
Kijk naar de EU, leuk en vergevorderde institutie maar die toch voor macht bijna compleet afhankelijk is van de goedkeuring van de lidstaten. En dan bestaat de EU not uit landen die dicht bij elkaar in de buurt liggen met een enigzins vergelijkbare cultuur.

Ik vind ook dat de wereld moet ingrijpen, hier heb je echt potentie om een fatsoenlijke democratische staat op te zetten(massa protesten, onderdrukkende regering). Maar als ik het van de andere kant bekijk is de potentie om een Irak situatie te krijgen erg groot. Schijnen ook veel soorten volkjes te leven die nu samen protesteren tegen een vijand. Maar als die weg is kan de vlam weer in de pan slaan... Ik weet niet, geweten zegt ingrijpen, rationaliteit zegt niet meteen de media volgend maar achtergrond info zoeken...
Long Live the Fighters!

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #32 Gepost op: oktober 03, 2007, 11:59:09 am »

Miniature War Gamer

Valentinos

• Sr. Member
    • 12D
« Reactie #33 Gepost op: oktober 03, 2007, 12:01:28 pm »

Dat ik nog een quote van god zelf op het forum mag tegenkomen ;D

Maar goed, VN gezant is in gesprek geweest met de autoriteiten in Birma, hopelijk heeft dat wat opgeleverd.
Wat triest is, is dat het nieuws is dat de VN gezant eindelijk bij de baas op bezoek mocht. Maar er zal niks gebeuren. De 'hype' za; weer gaan liggen, en over 20 jaar zal er wel weer een opstand komen. Triest, maar waar.
Het kan, dus het moet 8)

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #34 Gepost op: oktober 03, 2007, 12:07:59 pm »

Miniature War Gamer
Pagina's: 1 2 [3]