GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: 7th en 8th edition Vampire Counts  (gelezen 2476 keer)

Giliam

• Newbie
  • *
7th en 8th edition Vampire Counts
« Gepost op: februari 24, 2016, 04:07:07 pm »

Hey hallo daar medebloedzuigers,

ik ben voor het eerst een warhammer fantasy leger aan het verzamelen. Ik heb van marktplaats als ook van de trade section op dit forum heel wat tweedehands kunnen overkopen, dus ik heb nu heel wat om te schilderen en een mooie variatie aan mogelijke army lists (denk ik).

Nu heb ik een beetje het probleem dat ik met een maat wil gaan spelen die alleen 7th edition speelt. Ik daarentegen heb alleen een (basale) kennis heb van de algemene regels in 8th edition, en ik heb ook alleen het 8th edition VC army book. Nu vraag ik mij af of de verschillen tussen de twee edities groot zijn, en of het 7th VC army book ook verkrijgbaar is in PDF vorm ofzo.

Een belangrijk algemeen verschil tussen 7th en 8th wat ik heb opgevangen is de horde formaties. Blokken van 10x5 ghouls / skeleton warriors (is horde formatie het waard voor skellies?) of 10x4 Graveguard hebben dus nogal een voorkeur in 8th naar mijn weten. Wat zijn de consequenties voor dat verschil in speelstijl in 7th editie? En zijn er andere grote verschillen in speelstijl als gevolg van verschillen in spelregels?

Nog een vraag waar ik al een tijdje mee rondloop is: wat is het verschil tussen lord en hero characters. het zijn twee verschillende categorieën, maar in army lists zie ik zowel lords als heroes gebruikt worden als general of als BSB. En kunnen alle Vampire characters legaal als Vampire lords worden ingezet en vise versa? En de zelfde vraag wat betreft Necromancers en Master Necromancers? Ik heb ook één losse Blood Knight banner bearer. Kan ik die bijvoorbeeld inzetten als BSB Blood Knight in een Black Knights bus, of zou hij dan in moeten vallen als Black Knight?

Ik wil in de toekomst een army lists thread plaatsen in de army lists sectie, maar vooralsnog ben ik nog niet zo ver. Hier is wel een lijstje van alles wat ik op dit moment bezit:

Basic troops
  • 25 Zombies met banner en musician
  • 40 Skellies met full command
  • 50 Ghoulies met ghast
  • 10 Dire wolves met doom wolf

Rare troops
  • 10 Grave guard met full command
  • 9 Black Knights met full command
  • 10 Hexwraiths
  • 1 Terrorgheist / Zombie dragon

Lords & Heroes
  • 1 Vampire lord on foot
  • 1 Vampire lord on foot (van de Terrorgheist / Zombie dragon set)
  • 1 Strigoi ghoul king (van de Terrorgheist / Zombie dragon set)
  • 1 Mounted vampire lord
  • 1 Master necromancer
  • Mannfred von Carstein
  • Vlad von Carstein

Van wat ik heb begrepen zijn er ongeveer de volgende opties voor VC speelstijlen:
  • Infantry heavy met zombies en skellies, ondersteund door hoog ge-upgrade lore of vampires casters (specifiek necromancers met master of the dead upgrade voor oneindige skeleton blokken).
  • Cavalery / chaff heavy met killey mounted vampire lords.
  • Horde formations van ghouls / grave guard (8th edition only).
  • Screamy met veel fear effects (grave guard / Black Knights met screaming banner, Terrorgheists).
  • Nadruk op ethereal units zoals hexwraiths, cairn wraiths en spirit hosts? (lijkt mij tricky gezien je tegenstander zomaar veel magical attacks in zou kunnen zetten?)

Ik heb ook nog een aantal keuzes wat betreft hoe ik spul in elkaar zet wat nog aan de oorspronkelijke sprues zit:
  • 10 Grave guard: keuze tussen sword&board en great weapons. Ik zie eigenlijk iedere army list met GG great weapons gebruiken. Maar is dat de moeite waard met een unit van 10? Zou S&B het niet een goede bunker unit kunnen maken voor een killey vampire lord?
  • Terrorgheist / Zombie dragon: Voor zover ik heb gezien gebruikt iedereen dit model als Terrorgheist, en zonder er een lord op te mounten. Is dat gewoon de enige speelbare versie ervan?
  • Een stapeltje 2de hands bits waar ik mogelijk wat converted Spirit Hosts / Cairn Wraiths en wat units van Bat swarm kan maken. Zijn dit relevante units om een paar van te hebben?

Sorry voor de lange waslijst aan vragen, maar ik dacht dat het beter was om al mijn vragen in één thread op een rijtje te zetten.

Bij voorbaat dank als jullie me een beetje verder kunnen helpen!

Gilliam

Blonde Beer

• Hero Member
Re: 7th en 8th edition Vampire Counts
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2016, 09:40:26 am »

Ik speel zelf geen vc maar kan kijken of ik wel het 7th boek heb. Zal eens kijken als ik thuis ben.

Jullie kunnen ook 9th age proberen met gratis regels voor alles.... maar dat is dan een kwestie van persoonlijke smaak.....
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2016, 11:30:51 am »

in 7the army boek staat de terrorgeist dacht ik niet in. net als de hexwraits

Je losse blood knight, kan dienst doen als vampire hero met bsb. Maar een blood knight kan niet in black knights, tenzij je hem als black knight laat tellen.

Ik vond VC met 7the armybook eigelijk beter dan 8th, hoewel ik 8 core rules wel leuker vind dan 7th.

Zoek het 7the armybook zou ik zeggen en kijk eens wat jou het meeste aanspreekt. Wil je voor een infantry lijst gaan met een paar vampires en necromancers, dan heb je toch nog redelijk wat infantry nodig lijkt me.
Wat extra grave guard kan ook nooit kwaad, met daar een wight king bsb. Die hadden vroeger 2 banners geloof ik die hen een pak beter maakte.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Gilliam

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2016, 05:55:33 pm »

Ik speel zelf geen vc maar kan kijken of ik wel het 7th boek heb. Zal eens kijken als ik thuis ben.

Jullie kunnen ook 9th age proberen met gratis regels voor alles.... maar dat is dan een kwestie van persoonlijke smaak.....

Hey bedankt voor de aanbieding, en 9th editie is ook een optie idd. Ik zal even overleggen met me maat om te zien of hij geinteresseerd is in 9th editie. Anders wil ik het 7th armybook wel van je overkopen. Ik zal je PMen.

in 7the army boek staat de terrorgeist dacht ik niet in. net als de hexwraits

Je losse blood knight, kan dienst doen als vampire hero met bsb. Maar een blood knight kan niet in black knights, tenzij je hem als black knight laat tellen.

Ik vond VC met 7the armybook eigelijk beter dan 8th, hoewel ik 8 core rules wel leuker vind dan 7th.

Zoek het 7the armybook zou ik zeggen en kijk eens wat jou het meeste aanspreekt. Wil je voor een infantry lijst gaan met een paar vampires en necromancers, dan heb je toch nog redelijk wat infantry nodig lijkt me.
Wat extra grave guard kan ook nooit kwaad, met daar een wight king bsb. Die hadden vroeger 2 banners geloof ik die hen een pak beter maakte.

Bedankt voor de tips. Mijn Black knight bus is geconverteerd van empire knights, dus mischien kan ik er daar wel 4 van zo schilderen dat ze voor blood knights door kunnen gaan? Dan heb ik een unit van 5 Blood knights en een unit van 5 Black knights

P.S. Ik ben degene die de OP schreef, ondanks het verschil in naam. Per ongeluk 2 accounts aangemaakt hehe
Pagina's: [1]