GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Top 5 “Non-Collectible Miniatures Games” in Amerika  (gelezen 2072 keer)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Top 5 “Non-Collectible Miniatures Games” in Amerika
« Gepost op: maart 10, 2016, 11:25:35 pm »

And the winner is....  ;D  ;D  ;D

Citaat
Guess who’s the 800 pound gorilla in the game store now? GW has been dethroned at #1 according to ICv2’s news Top 5 sales data!

The Top 5 “Non-Collectible Miniatures Games” for the Fall of 2015 (Based on U.S. Sales Data)

“This chart of the ICv2 “Top 5 Non-Collectible Miniature Games” shows U.S. sales for the Fall season, September through December.  To develop this chart, we interviewed distributors, manufacturers, and retailers, then aggregated the information into a single ranking.”

1: Star Wars X-Wing
Fantasy Flight Games

2: Warhammer
Games Workshop

3: Star Wars Armada
Fantasy Flight Games

4: Warmachine
Privateer Press

5: Star Trek Attack Wing
WizKids/NECA

Okay so one caveat: we’re not 100% sure on if Warhammer means Warhammer 40,000, Warhammer: Age of Sigmar or all GW in general. Same with Warmachine for Privateer Press, but there looks to be no stomping FFG as they have TWO games now in the Top 5 and lease the rights to the rules for the #5 game Star Trek Attack Wing.

Bron: http://www.spikeybits.com/2016/03/warhammer-dethroned-top-5-miniature-games.html

Volgens ICv2 moet je Warhammer lezen als 40K, maar zoals hierboven staat: dit is niet 100% duidelijk.

FF is dus goed bezig...
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: Top 5 “Non-Collectible Miniatures Games” in Amerika
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2016, 11:42:44 pm »

Based on sales data is nogal vaag... Welke metrics? Aantal producten verkocht? Totale afzet? Hoeveel retailers? Waar zaten deze retailers? Hoe zit het met de rest van de wereld?

Online wordt hier mijns inziens weer eens ouderwets veel te veel aandacht aan geschonken.

Xwing blijft leuk, maar de powercreep is echt te retarded voor woorden aan het worden. Wel erg goed om te horen dat Armada het zo goed doet.

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2016, 12:29:13 am »

Ik zie een mooie uitdaging voor de Frostgrave boys en ook reaper mag wel wat harder inzetten op Dark Heaven Apocalypse.
Stelle rare sci-fi addicts dat het zijn...  ;)
Very 'Eavy,
Very Metal!

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2016, 03:15:48 am »

Frostgrave etc. komen denk ik niet eens in de buurt van deze top 5 qua omzet.

Hoe betrouwbaar dit onderzoek is, is inderdaad onduidelijk. Een trend is er denk ik wel uit af te lezen. Feit is dat X-Wing in deze periode met Wave 7 en de nieuwe core set interessante nieuwe producten had, en er komen ook nog steeds nieuwe spelers bij.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2016, 08:43:16 am »

Based on sales data is nogal vaag... Welke metrics? Aantal producten verkocht? Totale afzet? Hoeveel retailers? Waar zaten deze retailers? Hoe zit het met de rest van de wereld?

Citaat van: ICv2
This chart of the ICv2 “Top 5 Non-Collectible Miniature Games” shows U.S. sales for the Fall season, September through December.  To develop this chart, we interviewed distributors, manufacturers, and retailers, then aggregated the information into a single ranking.

Ik zie een mooie uitdaging voor de Frostgrave boys en ook reaper mag wel wat harder inzetten op Dark Heaven Apocalypse.
Stelle rare sci-fi addicts dat het zijn...  ;)

Frostgrave gaat daar niet in komen, omdat dat primair alleen boeken zijn. Die koop je meestal één keer.

North Star heeft wel een eigen lijn voor Frostgrave, maar dat is een andere uitgever dan Osprey, die de boeken uitgeeft.
Bovendien gebruiken veel spelers andere mini's.

En Reaper is zo goedkoop in vergelijking met de top dat ze hun afzet en omzet moeten verdubbelen willen ze hierbij in de buurt komen...  :-\
« Laatste verandering: maart 11, 2016, 08:46:23 am door Inquisitor Constantine »
Could you be there

Xas

• Hero Member
  • Naam: Eric-Jan Brouwer
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2016, 09:43:39 am »

Ik neem aan dat GW in de "collectible miniatures" categorie wel op nummer een staat.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2016, 10:11:04 am »

GW heeft toch geen collectible miniatures game (dus met blisters waarbij je niet weet wat je krijgt)?
3D printen en meer: www.dreid.nl

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2016, 10:21:08 am »

Nee, moet dat dan?

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2016, 11:00:18 am »

Ik neem aan dat GW in de "collectible miniatures" categorie wel op nummer een staat.

Nope.

http://icv2.com/articles/markets/view/33915/top-collectible-games-fall-2015
Could you be there

Xas

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2016, 11:35:14 am »

Ik zie dat mijn definitie van non-collectible en collectible niet overeenkomt met de gangbare definitie. Ik dacht bij non-collectible aan miniaturen om mee te spelen en collectible aan miniaturen voor in de vitrine.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: maart 11, 2016, 03:23:21 pm »

Ik zie dat mijn definitie van non-collectible en collectible niet overeenkomt met de gangbare definitie. Ik dacht bij non-collectible aan miniaturen om mee te spelen en collectible aan miniaturen voor in de vitrine.

join the club.  :) 

Ik snapte ook niet helemaal wat ze daar precies mee bedoelen.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2016, 03:45:56 pm »

Ik had al op BoLS gereageerd dat dit een heel scheef beeld geeft. Ze verzamelen geen sales/omzet cijfers en doen puur interviews met US retailers en distributeurs. Ze missen dus alle direct sales (online en GW store).

Begin 2015 deed GW 4-5 maal; zoveel omzet dan FFG. Waarbij FFG veel meer heeft dan alleen X-wing/Armada, GW heeft bijna leen maar Warhammer (40k/AoS), ze doen nog maar een heel klein beetje LotR.

Ik geloof nooit dat FFG 4-6 maal zo veel omzet heeft gemaakt dan een jaar daarvoor, dat zou extreem zijn en FFG/Asmodee zou (als dat toch wel het geval zou zijn) het van de torens roepen.

Het zou kunnen dat de retail sales van GW in de US enorm zijn ingezakt en FFG flink is gegroeid, maar dan nog steeds dat zou een enorme groei zijn...

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ICv2 een top 5 vraagt aan elke retailer en distributeur. Vervolgens deze 1:1 weegt. Zo zou een webwinkel die $1 miljoen aan GW omzet kunnen ondersneeuwen door een aantal winkels die een paar duizend dollar omzetten aan X-wing en minder aan GW.

Als ondernemer zie ik succes van een spel in omzet en winst. GW is daar nog steeds heer en meester. Groei zou je als ander ondernemers succes kunnen zien, daar doet GW het slecht. Persoonlijk betekent dat imho dat je verder in je kosten kan besparen (GW winkels)...

We hebben geen betrouwbare omzet gegevens van PP, maar wat we via geruchten hebben gehoord is het nog steeds een stuk kleiner dan FFG. GW was $200 miljoen, FFG was $40-$50 miljoen, PP was $10-$12 miljoen (omzet)...

GW speelt natuurlijk een beetje vals omdat ze veel direct sales doen (winkels/website), volgens mij doen ze zelf ook distributie, als dat niet het geval zou zijn, zou de omzet een heel stuk lager zijn (maar de kosten ook).

Conclusie: ICv2 is onbetrouwbaar. We kwamen daar ook achter bij de charts van de RPGs, Pathfinder (Paizo) doet ook heel veel direct sales, D&D (WotC) doet dat niet. Dat kan het verschil betekenen tussen #1 en #2...
« Laatste verandering: maart 11, 2016, 03:57:12 pm door Cergorach »

Xas

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2016, 05:15:07 pm »

Ach ja, cijfers verzamelen is een. Deze cijfers ook nog eens zinnig interpreteren is twee.

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: maart 11, 2016, 06:49:20 pm »

Heel internet lacht gw uit en prijst FFF de lucht in, en deze nummers zijn op basis van interviews...

Wauw.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: maart 13, 2016, 04:10:58 pm »

Deze is ook wel aardig:
http://cmon.com/coolminiornots-letter-to-stakeholders-for-2015/
CMoN heeft $17.2 miljoen omgezet in 2015 met maar 30 man personeel (er is natuurlijk een heleboel uitbesteed).

Waarom is een primair boardgame company interessant in deze discussie: De meeste games die CMoN maakt worden verkocht op basis van de minis, Zombicide (Black Plague), Arcadia Quest (Inferno), Blood Rage, Rum & Bones, etc.

Ze zitten nog lang niet in de buurt van FFG bv. maar dat zou met een jaar of vijf wel eens heel anders kunnen zijn als ze een dergelijke groei kunnen volhouden (wat ik persoonlijk betwijfel, dat vlakt meestal wel af).
Pagina's: [1] 2