GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Gezocht: iemand die me wat meer over infinity kan vertellen  (gelezen 1899 keer)

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
Gezocht: iemand die me wat meer over infinity kan vertellen
« Gepost op: maart 27, 2016, 09:04:01 pm »

Zoals de titel al zegt: iemand die me een beetje op weg kan helpen? Ik kijk veel Guerilla Miniature Games en die doen regelmatig ook een potje Infinity. Heb nog niet echt goeie tutorials van de nieuwste editie gevolgd, dus de regels zeggen me verder weinig, maar ik vind de modellen van de Haqqislam er gaaf uitzien. Hoe begin ik met het bouwen van een legertje? Ik vind het lastig om uit alle keuzes een paar goeie te maken (lees: ik wil een redelijk gebalanceerde lijst). "Speel de modellen die je leuk vind" is een enorme dooddoener als je geen idee hebt hoe je ze het beste inzet!
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

Cergorach

• Hero Member
Re: Gezocht: iemand die me wat meer over infinity kan vertellen
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2016, 09:41:36 pm »

Lees eerst de regels goed door en ik geloof dat rond de release van N3 Beasts of War redelijk goede tutorial filmpjes heeft gegeven:
http://www.beastsofwar.com/infinity/

Regels:
http://infinitythegame.com/archive.php

Officiele army builder:
https://army.infinitythegame.com/

Nu kan het aan mij liggen, maar is het niet juist leuk om met een nieuw spel te beginnen en uit te zoeken hoe iets goed werkt of niet, ipv. iemand anders vragen de "I win! button" uit te leggen...

Als Haqqislam je wat lijkt, lees dit subforum:
http://infinitytheforums.com/forum/forum/18-haqqislam/

Specifiek het eerste draadje, maar veel daaruit zal je weinig zeggen als je de basics niet kent van N3.

Mijn persoonlijke aanpak is geweest:
1. Kijk tutorials of BoW.
2. Pak regelboek en lees regels door.
3. Pak armylist erbij van het leger dat je wat lijkt en ga hun special abilities na en zorg er voor dat je de regels daarvoor begrijpt.
4. Ga het factie specifieke draadje doorlezen.

Voxnovanion

• Hero Member
  • 40K: IG/SoB/GK/Inq/Eldar/Knights
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2016, 10:55:38 pm »

Op donderdagavonden wordt vaak in De Tafelridder gespeeld in Leiden, en op vrijdagavond vaak bij de Fallen Angels in Amersfoort. Daar zijn mensen die het spel uit kunnen leggen en advies kunnen geven. Waar kom je zelf vandaan?
"If you have events run by people who are not actively engaged in what's going on in 40K today, I think you're going to have a bad time" - Carl Tuttle, Forge The Narrative podcast

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2016, 08:42:14 am »

@ Cergorach:

Allereerst, TOP! Bedankt voor links en de goedbedoelde voorzet. De forums heb ik nog niet getrawled, dus dat kan ik iig doen.
Voor wat betreft je volgende opmerking:

Nu kan het aan mij liggen, maar is het niet juist leuk om met een nieuw spel te beginnen en uit te zoeken hoe iets goed werkt of niet, ipv. iemand anders vragen de "I win! button" uit te leggen...

Enige nuancering lijkt me daarin wel gepast. Ik ben niet op zoek naar de IWIN button. Ik ben op zoek naar een duwtje in de goede richtingtm..  8) Ik heb een tijd geleden - toen de nieuwe editie uitkwam - ook al een poging ondernomen om hiermee te beginnen. Quikstart rules gelezen, wat filmpjes gekeken, allemaal prima. De army builder is waar het mis gaat. Hoezo?

Klein voorbeeld:

Wil je een hacker in je lijst? Geen probleem; hier, 7 keuzes in een standaard Haqqislam lijst, zonder mercenaries! Punten van 20 tot 35.. wapenopties van rifle met marker,rifle met shotgun tot boarding shotgun. Hell, hier we gooien er zelfs een hacker lieutenant tegenaan.. en nu, kies maar! Snap je een beetje waar ik op doel? Het is niet alsof ik hier even twee troopschoices en een HQ optie hoef uit te kiezen om te beginnen. Wat, begrijp me niet verkeerd, erg tof is, maar dan doemt de vraag op "waar doe je goed aan?".

Maar goed, als ik zo jouw insteek hoor, doe ik er waarschijnlijk het beste aan om gewoon een starterpack te kopen om daar eerst eens mee te leren spelen, correct?  ;D

@Voxnovanion Amstelveen, ik meen me zelfs te herinneren dat je ooit iets van me gekocht hebt (bloodbowl troll misschien?) en we nog een tijdje in m'n huiskamer hebben staan kletsen.. (Jacob toch?). Idealiter is er iemand in Aalsmeer/Uithoorn die me hier wat mee opweg kan helpen.. :)
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2016, 01:53:29 pm »

Ja, misschien wat kort door de bocht ;-)

Ik begrijp wat je bedoelt, veel opties. Maar heel anders dan de andere miniature games is het niet, gewoon meer troep typen. Je moet je bij een Haq Hacker afvragen of je de abilities/stats/weapons van een 35pt Djanbazan Hacker wel nodig heb, of dat je aan een 20pt Ghulam Hacker genoeg heb...

Persoonlijk heb ik uit een andere hoek gekeken, begonnen met Operation Icestorm (Pan/Nomad starters +) en dat uitbouwen naar 300pts met minstens één TAG. Later nog die US Ariadna doos gekocht, etc. Met een overname via MP nog wat zaken overgenomen en dan kijk je een gegeven paard niet snel in de bek ;-)

Daarna ben ik een fan van rule of cool... En ik probeer het bij de nieuwere sculpts te houden, zo dat het qua sculpt kwaliteit ook bij elkaar past... Maar ik zou zeker om het spel te leren niet vies zijn van proxies...

Kijk uit bij Haq dat een aantal van de starter boxes nogal oude sculpts bevat, dit is gesorteerd op nieuwheid van de producten:
http://store.infinitythegame.com/index.php?f=1&s=6

Infinity draait imho heel erg om de 'special' abilities, regelmatig gehad dat je aan het kijken bent naar een cool model en je vraagt je dan af, wat doet het. Gaat bladeren in het regelboek, vraagt je af wat voor nut sommige abilities hebben, ga je kijken wat de counters zijn en hoe zij interacteren... Uren later krap je je op je hoofd: "Lastig spelletje dat Infinity..." ;-)

robin

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2016, 09:56:59 pm »

Ik ben ook zeer geintresseerd in starten met Infinity. Tijd geleden al Operation Ice Storm, UsAriadna box en aantal blisters gekocht. USAriadna in elkaar gezet en geundercoat, beastsofwar videos gekeken maar er nog niet aan toegkomen de regels te lezen en eerste scenario te spelen.

Gr. Robin

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2016, 07:25:44 am »

Deze week zijn er veel filmpjes op beasts of war ivm de release van het Human sphere boek, het spel zal hierdoor wel weer een boost krijgen.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

Scorch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2016, 07:35:11 pm »

Zoals de titel al zegt: iemand die me een beetje op weg kan helpen? Ik kijk veel Guerilla Miniature Games en die doen regelmatig ook een potje Infinity. Heb nog niet echt goeie tutorials van de nieuwste editie gevolgd, dus de regels zeggen me verder weinig, maar ik vind de modellen van de Haqqislam er gaaf uitzien. Hoe begin ik met het bouwen van een legertje? Ik vind het lastig om uit alle keuzes een paar goeie te maken (lees: ik wil een redelijk gebalanceerde lijst). "Speel de modellen die je leuk vind" is een enorme dooddoener als je geen idee hebt hoe je ze het beste inzet!

In Infinity zijn bijna alle lijsten gebalanceerd in een annihilation match. Echter speelt het spel meestal in een scenario (mission), waarin bepaalde doelen bereikt dienen te worden voor punten. Vanaf dan wordt listbuilding echt een denksport. ;) Het is lastig om advies te geven voor lijsten, als ik niet weet welk scenario je speelt, wat je missie is, en hoe je terrein eruit ziet.
Kijk hier anders even voor wat Haqqislam starter lijsten, inclusief tips en tricks. Data Sphere is een uitstekende bron voor beginnende spelers, maar ook voor de gevorderden onder ons.

De nieuwe editie krijgt eind deze maand een update, dus dat maakt advies nóg iets moeilijker, want we weten voor als nog alleen kleine snippers van de veranderingen. ;)

Hoever ben je bereidt te reizen voor een goeie demo? Ik heb wel wat adresjes die je een uitstekende demo kunnen verzorgen. Stuur me anders even een berichtje, dan kan ik je in contact brengen met de juiste mensen.
Pagina's: [1]