GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Cygnar vs Khador  (gelezen 9966 keer)

Arthorn

• Newbie
  • *
Cygnar vs Khador
« Gepost op: april 04, 2016, 04:06:48 pm »

Ik ben van plan om Warmachine te gaan spelen.
Khador en Cygnar zijn de factions die mij erg leuk maar hebben beide een totaal andere speelstijl voor zo ver ik het kan begrijpen. Kan iemand dit iets verder toelichten wat de verschillen zijn en de sterke punten?

Ik speel graag met elite/cavalier units en ben geen grote fan van veel infanterie.

CrimsonGuard

• Hero Member
  • Kiss my shiny metal ass!
Re: Cygnar vs Khador
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2016, 05:58:13 pm »

Khador is een factie waarbij het op het eerste gezicht draait om langzame maar zwaar bepantserde warjacks en units. Als je wat beter kijkt is de infantry daarintegen minstens zo snel als die van andere legers en kan deze enorm hoge defense halen. Ze kunnen goed schieten (widowmakers, Winterguard), maar worden over het algemeen toch onder het kopje melee-legers geschaard en slaan behoorlijk hard.

Cygnar is over het algemeen toch meer ranged georiƫnteerd. Veel schieten, veel electro-leaps. Ze maken meer gebruik van Mercenary units en solo's dan welke andere factie ook, en kunnen daar goed mee overweg. Ze hebben een paar van de sterkste warcasters uit het spel (haley 2 & 3, Siege, Caine) en een van de beste colossal warjacks (Stormwall).

Op basis van je laatste opmerking moet ik je toch Cygnar aanraden. Khador speelt relatief infantry-heavy en gebruikt meestal maar 1 of 2 warjacks.
« Laatste verandering: april 04, 2016, 05:59:48 pm door CrimsonGuard »
- "That's what I do; I drink and I know things "

Arthorn

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2016, 09:13:22 am »

Ok bedankt voor je reactie, dan begin ik daarmee. Is de battlebox is een goede keuze? Zijn de goede warcaster ook makkelijk te leren?

Warmachine is gelukkig een fractie van w40k dus kosten meerdere legers is stuk makkelijker.

Imladrith

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2016, 11:40:36 am »

Warmachine is gelukkig een fractie van w40k dus kosten meerdere legers is stuk makkelijker.

Vergis je daar niet in! Voordat je een leger bij elkaar hebt verzameld dat bij jouw speelstijl past heb je stiekem ook al 'n hoop geld uitgegeven. De meer gebruikelijke manier van legers bouwen is om twee warcasters te kiezen, en voor elk een lijst te bouwen die de warcaster complementeert. Je probeert er ook voor te zorgen dat beide lijsten met andere dingen om kunnen gaan. Heel vaak betekent dat dat er weinig overlap zit tussen beide lijsten, en je dus niet 1, maar eigenlijk 1.5 tot 2 legers aanschaft. Op dat moment is het ineens niet meer echt goedkoper dan 40k. Ik wil je hier niet mee ontmoedigen, maar de gedachte dat warmachine veel goedkoper is dan 40k is een illusie.

Of de battlebox een goede keuze is hangt sterk af van wat je wilt. Wil je het minimum uitgeven voor twee toernooiwaardige lijsten? In dat geval zou ik de battlebox niet kopen, aangezien je daar geen enkel model van zult gebruiken in je toernooi lijsten. Wil je echter het spel leren en met een degelijke warcaster en diverse jacks spelen, dan zou ik hem zeker aanschaffen!

Wat de moeilijkheidsgraad van warcasters betreft, er is geen enkele warcaster waar je direct vanaf het eerste potje perfect mee kunt spelen; elke warcaster vergt oefening, en hoeveel oefening je nodig hebt hangt af van je ervaring, talent en zeker ook de lijst die je om je warcaster heen hebt gebouwd.

Wat wil je met je legers doen? Direct de toernooien in? Lekker spelletjes thuis spelen met wat vrienden? Op een club?

Imladrith.
« Laatste verandering: april 05, 2016, 11:42:16 am door Imladrith »
Armies I currently play:
- 40k: Adeptus Mechanicus
- Age of Sigmar: Sylvaneth + Skaven
- Warmahordes: Trollbloods + Retribution of Scyrah
- Infinity N3: Ariadna

CrimsonGuard

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2016, 12:03:42 pm »

Arthorn

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2016, 09:10:26 am »

Ik heb best drukke weekend dus toernooien zit er nog niet echt in. Ik wil namelijk ook eerst wat meer ervaring op doen in het spel. Echter snap ik niks van het bestellen van losse modellen op privateerpress( in de store zie ik alleen classic en starters set) en heb ik ook nog niemand gevonden in de regio Nijmegen/arnhem die warmachine speelt.

Ik ben dus nogal zoekende:P

Heb wel khador starter set(sorcha, jugernaut die canon) gevonden uit een ver verleden (die ik zelfs was vergeten(A)) heb butcher model springan, widowmakers, Iron Fang dus dat is denk nog best redelijk khador leger.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2016, 09:14:14 am »

Dat is zeker een redelijk begin voor een Khador leger.
PP heeft alleen een parts store, als je modellen wil kopen zal je dat ergens anders moeten doen.
In het geval je geen lokale spellenwinkel hebt die het verkoopt, kan ik je de volgende online stores aanraden: http://tabletopminiaturegames.eu// en http://www.firestormgames.co.uk/wargames-miniatures.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Arthorn

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2016, 11:43:49 am »

OK bedankt! Sites zien er goed uit. ( raar dat ze niet willen aanbieden zal ze waarschijnlijk minder opleveren oid)

Ik ga eerst denk ik spelen met deze modellen voor ik een compleet nieuwe leger koop( mag je ook combinaties doen van factions)

Weet er toevallig ook iemand of er een gaming group in Nijmegen zit?

Ik kan sowieso weinig tot geen gaming groep vinden in nederland. Is warmachine zo klein?

sorry voor de hoeveelheid vragen

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2016, 11:51:32 am »

Warmachine is redelijk groot, maar niet zo groot als 40k.
Het is meer geconcentreerd in een aantal steden zoals Groningen, Utrecht, Leiden, Rotterdam en Eindhoven.
Jason Flanzer

Arthorn

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2016, 12:18:29 pm »

Is er ook een nederlandse FaceBook pagina? ( kon hem niet vinden) Nijmegen Eindhoven is wel te reizen voor dagje games.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2016, 12:24:55 pm »

Als het goed is wel, ik heb alleen geen Facebook dus ik weet het niet zeker.
Jason Flanzer

CrimsonGuard

• Hero Member

Arthorn

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: april 08, 2016, 11:33:11 am »

Nog wel een vraagje, hoe zijn redelijk competitive lijsten voor Cygnar and Khador eruit?
(hoeveel Warjacks kan Cygnar goed gebruiken?)

Imladrith

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: april 08, 2016, 01:17:08 pm »

Over het algemeen gebruikt men zo min mogelijk warjacks in een competitief warmachine leger, vaak zelfs maar 1. Elke warmachine factie heeft wel een of enkele casters die overweg kunnen met meerdere jacks, en als er meer worden ingezet dan 1 dan is het vaak bij zo'n caster. Ook wordt er in Cygnar erg veel gebruik gemaakt van mercenary units en solo's.

Cygnar heeft twee junior warcasters en een redelijk aantal jack marshals, waardoor zij nog wel redelijk kunnen spelen met een aantal jacks meer. Het is echter de vraag of zo'n lijsten competitief genoeg zijn.

Imladrith.
Armies I currently play:
- 40k: Adeptus Mechanicus
- Age of Sigmar: Sylvaneth + Skaven
- Warmahordes: Trollbloods + Retribution of Scyrah
- Infinity N3: Ariadna

rob

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2016, 01:19:20 pm »

Ik speel regelmatig in Eindhoven met vrienden dus als je interesse hebt om het spel te spelen kun je altijd contact opnemen :)
Pagina's: [1] 2