GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Iemand nog tips of adviezen betreffende Wayland Games?  (gelezen 4031 keer)

Gunbird

• Hero Member
Iemand nog tips of adviezen betreffende Wayland Games?
« Gepost op: juni 07, 2016, 12:04:36 am »

Ben niet zo'n fan van dit soort discount bedrijven, bestel meestal liever direct bij de producent, maar dacht wat leuks te zien en de korting dekte de shipping dus ik dacht, why not. Na de betaling is het nu al bijna 3 weken doodstil. Standaard?

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: Iemand nog tips of adviezen betreffende Wayland Games?
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2016, 12:17:47 am »

Hm... Standard policy is dat je 21 dagen moet wachten voor je mag klagen.

Aan de andere kant... als het binnen 7 dagen niet binnen is, is het meesten een f.u. van British Postal.

Ik zou gewoon even mailen.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2016, 12:39:43 am »

Oh, ik klaag niet, maar als ik inlog staat er dat de order bevestigd is en dat de order "awaiting Paypal payment" is. Maar dat is op de avond van de bestelling meteen al van mijn Paypal rekening afgehaald. Mijn mail vorige week naar Wayland is tot dus verre nog zonder reactie.

Wederom, ik klaag niet, het zijn geen noodzakelijke items of zoiets en annuleren kan altijd nog, maar ik snap de gang van zaken even niet. Voor de zekerheid de vraag nog maar eens verzonden, nu met het Paypal ID erbij.
« Laatste verandering: juni 07, 2016, 12:44:09 am door Gunbird »

Xas

• Hero Member
  • Naam: Eric-Jan Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2016, 08:46:40 am »

Verhalen zoals de jouwe m.b.t. Wayland games lees ik net iets te vaak. Geen communicatie, aantal op voorraad komt niet overeen met de werkelijkheid en na lang zeuren heb je je geld terug en geen modellen.
Ik koop er nooit en dat zal ook niet veranderen.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2016, 09:45:27 am »

Ik zeg niet dat je klaagt... ik zet misschien dat je het juist moet doen...  ;) Alleen gaan zij dan zeuren over de 21 dagen.

Ik heb maar één of twee keer wat besteld bij Wayland, maar dat ging altijd goed. Kan ook net van de bestelling en de voorraad afhangen, denk ik...
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

leonatos

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2016, 11:59:57 am »

Er is eventueel een telefoonnummer op de website dat je kan bellen. Vroeger hadden ze een goed ticket systeem voor de helpdesk, maar dat is zo te zien nu weg. http://support.waylandgames.co.uk/support/login is de link het is nog wel up. Dat werkte vroeger beter dan emailtje sturen.

Apart account aanmaken daar iig, is niet hetzelfde als van de website.

Verder: Bij Waylandgames klopt er niets van het in stock verhaal, ik snap heel goed het verschil tussen available to order en dingen als 2 items in stock. Toch blijkt het artikel, met 2 items in stock, niet op voorraad en moet je 3 weken wachten voor het van de leverancier komt.
Om die reden bestel ik er alleen als het zo goedkoop is dat het de irritatie waard is (sales, 50% discount etc). Als ik enigzins een levertijd wil zien in de nabije toekomst ga ik wel naar Firestormgames of Elementgames, ook al is het soms een paar euro meer. Nog liever bestel ik nu in Nederlandse webshops.

Ja, dat is echt mijn eigen kat

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2016, 08:55:24 pm »

Zie hier mijn enige ervaring met Wayland Games:

http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=17705.msg350326

Exact wat je nu aangeeft. Het zou in stock zijn, toch weer niet, mailtje gestuurd, niets gehoord, uiteindelijk dik een maand geduurd voordat ik alles in de bus had en geen enkele reactie vanuit customer support.. Voor het eerst en het laatst dat ik daar besteld heb, totdat een enorme korting o.i.d. me weer kan verleiden...  ;D
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

borkbork

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2016, 10:52:19 am »

heb 1x wat bij wayland besteld, maar dat raakte zoek in de post.  Na de (irritante) verplichte wachttijd om te claimen (verzekerings eis) is het keurig opnieuw verstuurd en aangekomen.

Ingold

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2016, 11:54:57 am »

Vreemd dat de service van Wayland zo achteruit is gegaan. Ik heb echt jaren terug, toen door de kredietcrisis de pond sterling heel gunstig stond t.o.v. de euro en het daardoor gunstig was om in Engeland te kopen i.p.v. Nederland 2 a 3 keer een bestelling gedaan via Wayland. Toentertijd was hun assortiment ook nog niet zo uitgebreid. Enfin, bestelling verliep vlekkeloos.

Vervelend dat ze er nu zo'n potje van maken Gunbird.

bloodthrister

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2016, 12:18:42 pm »

Ikzelf heb twee keer iets besteld bij Waylandgames. De eerste keer moest ik ruim 2 maanden wachten op een "in stock" product. Ik wilde snel een leger dippen, maar dat viel dus vies tegen hoe snel dat was. ;-) Communiceren doen ze niet aan, dat was me wel opgevallen. Ik had alleen in de vakantieperiode besteld, dus ik dacht eigenlijk dat het daar aan lag.

Ik heb ze daarna, door een mooie aanbieding, een tweede kans en het voordeel van de twijfel gegeven. Ook dat verliep niet vlekkeloos (wederom een "in stock"-product dat toch niet op voorraad was...). Ik zou twee weken moeten wachten voordat ze het op voorraad hadden. Ik had een boze mail gestuurd en verdomd... Een week later stond de postbode voor de deur met mijn spullen.

Ik ben echt geen fan van die winkel en, hoe aantrekkelijk de aanbieding ook, ik bestel er NOOIT meer.

Maar om antwoord te geven op jouw vraag; Ik zou een boze mail sturen en duidelijk benoemen dat je hier niet van gediend bent. Ze antwoorden niet op mail, maar volgens mij lezen ze dus wel!
als er 2 echtparen, echt paren
dan hebben 4 echtgenoten, echt genoten

Intoxico

• Hero Member
  • Ave Dominus Nox
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2016, 03:05:32 pm »

Ik heb in het verleden vaak bij Wayland Games besteld en ook nooit echt problemen met hun gehad. Ook het contact met de klantenservice verliep altijd behoorlijk soepel, ik kan me dus niet echt vinden in de ervaringen die ik hier lees ( dat wil niet zeggen dat ik jullie niet geloof ).
GT 2014 Best General

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2016, 02:11:12 pm »

Vroeger was Wayland heel goed, net als bijvoorbeeld Maelstorm, maar uiteindelijk zijn deze bedrijven te groot geworden, waar de problemen mee kwamen.

Wayland kun je tegenwoordig beter niet meer bestellen. Maelstorm is over de kop.

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2016, 02:48:39 pm »

Goed, lijkt me duidelijk, ik ga hier niet heel lang meer op wachten en leg gewoon een Paypal claim neer wegens niet ontvangen spullen en dan komt er vanzelf een reactie, en mijn spullen of mijn geld terug. Zonde van mijn tijd dit verder.

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2016, 04:06:36 pm »

Claim neergelegd en geld terug binnen een dag. Dat kunnen ze dan wel snel.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2016, 04:14:06 pm »

Ik ben recentelijk weer begonnen met bestellen bij Wayland Games. GW spul on preorder gaat redelijk netjes. PP spul, na een maand niets gehoord. Gemailed, direct mailtje met excuses, opgestuurd en wat ze niet op voorraad hadden (boek) sturen ze na op hun kosten.

WG was vrij goed toen het nog klein was, toen zijn ze enorm gaan groeien en hebben toen de kwaliteit niet kunnen vasthouden. Het uitwerken van een enterprise site, order en voorraad systeem implementeren duurde langer dan ze hadden verwacht. Vervolgens kregen ze een behoorlijke backstab vanuit GW toen ze alleen nog maar aan de EU mochten leveren.

Maar mijn ervaring met PP spul dat niet voorradig is, is altijd al een crimé geweest, zelfde met Infinity. Niet alleen bij WG, ook bij onze sponsor en andere leveranciers.
Pagina's: [1]