GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6

Auteur Topic: Hoe kijk je nu naar AoS sinds de release?  (gelezen 24685 keer)

Skullboy

• Gast
Re: Hoe kijk je nu naar AoS sinds de release?
« Reactie #15 Gepost op: juli 01, 2016, 01:21:29 am »

en ben er ook wel van overtuigd dat GW uit winstbejag een boel verkeerde keuzes met warhammer hebben gemaakt. Met name de grote fout om het nieuwelingen steeds moeilijker te maken (steeds grotere eenheden, steeds duurdere en kleinere doosjes) om in te stromen.
En vooral op een wanhopige manier. Allemaal te danken aan de "fucking tosser".

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #16 Gepost op: juli 01, 2016, 10:45:53 am »

Ik ben dan ook zo iemand die AOS geen eerlijke kans heeft gegeven, maar ik ben ook best wel afgeknapt op GW zodat ik ook helemaal geen zin meer heb om het een kans te geven. Een beetje in de trend van:  als iemand je een bloedneus slaat, ga je daarna ook niet meer kijken of het een leuk iemand is om in de kroeg bier mee te drinken",  als u begrijpt wat ik bedoel.

Mja, begrijpelijk. Het probleem is alleen dat er ook zo'n sfeertje ontstond van 'het kon toch niks wezen', waardoor merkbaar mensen het eigenlijk ongezien begonnen te verketteren. Ik vind dat een vervelende eigenschap binnen de community (niet zozeer van jou BB, niet persoonlijk bedoeld).

Ik vind het wel grappig dat de invoer van AoS een heel andere cesuur heeft aangebracht. Sommige vet gamers vonden het een verademing, ook spelers die GW totaal niet meer zagen zitten, sommige vanden het helemaal niks, en onder de wat jongere spelers viel het ook op die manier uit elkaar.

Citaat
De kritiek op de meta die ik lees is toch ook deels de schuld van 'ze internetz' en van de community.  Iedere winnende lijst gaat binnen 5 minuten de hele wereld over en wordt daarna eindeloos gekopieerd, en binnen hele korte tijd is iedereen ervan overtuigd dat die lijst de enige werkende lijst voor een bepaald leger is. Ik heb me hier ook schuldig aan gemaakt met de grote Savage orc horde, veel chaff en maxed artillery.

maar ben nu waarschijnlijk te veel aan het 'ranten' terwijl ik alleen maar even nieuwsgierig was naar wat men ondertussen van AOS te zeggen had.

Ik vind dit heel valide kritiek. 
« Laatste verandering: juli 01, 2016, 11:27:33 am door Aerendar Valandil »
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: juli 01, 2016, 11:22:54 am »

...
De kritiek op de meta die ik lees is toch ook deels de schuld van 'ze internetz' en van de community.  Iedere winnende lijst gaat binnen 5 minuten de hele wereld over en wordt daarna eindeloos gekopieerd, en binnen hele korte tijd is iedereen ervan overtuigd dat die lijst de enige werkende lijst voor een bepaald leger is. Ik heb me hier ook schuldig aan gemaakt met de grote Savage orc horde, veel chaff en maxed artillery.  Echter mijn meeste successen haalde ik juist met mijn wyvern +gtilla list die op papier volgens iedereen waardeloos is.
...

Was hier op GW ook aanwezig. ::)
Dan zette iemand een lijst neer met welke units hij/zij nog meer beschikbaar heeft, vaak nog met de opmerking er is geen geld nu om nieuwe units te kopen en de eerste 5 berichten waren, die en die weg en koop deze units. ??? ;D
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

borkbork

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: juli 01, 2016, 12:21:57 pm »

Kan me dan ook niet goed voorstellen dat veel andere grote populaire spellen zich daar makkelijk aan kunnen onttrekken.

Vidrian

• Full Member
    • Robrominis
« Reactie #19 Gepost op: juli 01, 2016, 12:28:42 pm »

Het opbreken van een community is inderdaad een heel vervelend effect geweest van AoS, dat had GW wel kunnen zien aankomen. Het was alleen moeilijk te vermijden kan ik me voorstellen. Het blijven ondersteunen van een oud spel is bedrijfstechnische een lastige keuze, en ik snap heel goed dat GW de knoop door heeft gehakt. Ze hebben goed ingezien dat veteranen minder geld uitgeven dan nieuwe spelers, en nog beter ingezien dat warhammer fantasy een onaantrekkelijk spel is voor nieuwe speler. Uiteindelijk moet het geld toch verdient worden.
Wat ik niet snap is waarom de community is opgedeeld in meer dan AoS en 8th spelers....8th editie werkte toch? De meeste modellen worden nog steeds verkocht of kun je halen bij alternatieve miniatuur makers. Waarom gingen spelers 5 verschillende kanten op?! (AoS, 8th, 9th, 9th age, KoW) In mijn ogen bewijst dat alleen maar dat 8th niet werkte, en dat verdere ondersteuning van 8th dus een dood spoor was. 

Of je AoS nou een tof spel vind of niet, het was mij al heel lang duidelijk dat de community niet lekker liep en was zelf ook schuldig (generalisatie incoming);
- mensen wilden met grote blokken en grote legers spelen, maar baalde van de hoeveel geld en tijd dat het kost.
- mensen hielden van de fantasy fluff, maar speelde vrijwel alleen met " toptier units"
- mensen wilde balans tussen de legers, maar elk leger moest ook 100% uniek zijn en tot in de eeuwigheid worden ondersteund
- mensen wilde dat GW zich richte op de harde kern met hun grote legers, maar deze kern was ondertussen expert in het vinden van goedkopere retailers
Uiteindelijk waren de reacties op elke verandering van fantasy altijd verdeeld, en dat zal ook altijd blijven, maar je kan GW moeilijk kwalijk nemen om zich dan maar te richten op de groep die wel geld uitgeeft...en de rest proberen te ondersteunen. Want Uiteindelijk is AoS ook met blokken infantry te spelen (en daar gaan ze ook zeker een keer op door bij GW, denk Lotr movement trays) en bestaat 8th editie nog steeds. Maar al het geld wat ze zouden steken in updates van 8th editie word nu gestoken in de marketing en ondersteuning van AoS en dat doen ze bijzonder goed.

(Om terug te komen op de topic!)
Wel hoop ik dat AoS wat gaat vertragen binnenkort, het gaat snel, te snel voor mij merk ik. Maar dit punt zal wel bereikt worden wanneer de AoS community wat stabieler is. En ik hoop dat GW weer eens wat "grunt" units gaat uitbrengen, slappen massa infantry, want daar houd ik van :)

Citaat
Ga ik graag op in, wanneer/waar speel je?
Voor wie interesse heeft in een overtuigingspotje AoS, ik woon in Den Bosch, ben regelmatig te vinden bij "de Moerasdraak" en als je me een PM stuurd gaan we dat regelen!

Vid.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: juli 01, 2016, 01:04:38 pm »

...
En ik hoop dat GW weer eens wat "grunt" units gaat uitbrengen, slappen massa infantry, want daar houd ik van :)
...

Maar dat zie ik dus niet snel gebeuren. Veel elite mannetjes, dozen met grote monsters blijkt de nieuwe inslag te zijn. Daarbij kan ik mij ook herinneren dat Games Workshop had gezegd zich te willen richten op verzamelaars/schilders en niet zo zeer op het spel (of is dit bijgesteld?).
Bij mij is het vermoeden sterk dat de "grunts" de dood hebben gevonden na het stop zetten van WHFB. Misschien dat we straks ook steroiden goblins krijgen, die net zo groot zijn geworden als orcs in plaats van 100 grappige slapjanussen. ;D ;D
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #21 Gepost op: juli 01, 2016, 02:32:24 pm »

Waarom gingen spelers 5 verschillende kanten op?! (AoS, 8th, 9th, 9th age, KoW) In mijn ogen bewijst dat alleen maar dat 8th niet werkte, en dat verdere ondersteuning van 8th dus een dood spoor was.

- Het was een uitgelezen kans om een poging te wagen om een echt evenwichtig spel te ontwikkelen en een paar bezwaren weg te tweaken. Een commerciele uitbater kan een boek niet doodtesten zoals een community dat kan. (9th) 
- Een paar hadden daar geen zin in en blijven met het oudr spel spelen (8th). Zoals er ook nnog steeds met oude edities wordt gespeeld: (3rd-7th).
- Een paar hadden een eigen plan, al gaande (warhammerarmiesproject) of waren niet blij met 9th (8.5.)
- En een deel was niet zo gehecht aan WH, wilde misschien een sneller spelletje of ready availability van units, maar geen AoS (KoW)

Citaat
Of je AoS nou een tof spel vind of niet, het was mij al heel lang duidelijk dat de community niet lekker liep en was zelf ook schuldig (generalisatie incoming);
- mensen wilden met grote blokken en grote legers spelen, maar baalde van de hoeveel geld en tijd dat het kost.
- mensen hielden van de fantasy fluff, maar speelde vrijwel alleen met " toptier units"
- mensen wilde balans tussen de legers, maar elk leger moest ook 100% uniek zijn en tot in de eeuwigheid worden ondersteund
- mensen wilde dat GW zich richte op de harde kern met hun grote legers, maar deze kern was ondertussen expert in het vinden van goedkopere retailers
Uiteindelijk waren de reacties op elke verandering van fantasy altijd verdeeld...

Ja, zeer valide, als was bezwaar 1 eenvoudig op te lossen door de kleinere units van 7th en earlier, of zelfs van 5th en earlier wat meer te propageren.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

borkbork

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: juli 01, 2016, 04:26:51 pm »

Ja, zeer valide, als was bezwaar 1 eenvoudig op te lossen door de kleinere units van 7th en earlier, of zelfs van 5th en earlier wat meer te propageren.

Het enige wat daar dus voor nodig zou zijn, is weer gewoon victory punten toekennen voor half gesloopte eenheden. Nu ware grote  itp, stubborn, unbreakable, steadfast eenheden gewoon te vervelend.....en daarnaast was het ook heel lastig om victory points van Fast Cavalry (warlocks) en Flyers te scoren.

Skullboy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 01, 2016, 05:55:23 pm »

Nog steeds geen reacties op mijn posts? Tijd om olie op het vuur te gooien.

AoS blijft alleen leuk voor een klein spel, Maar op grote schaal is het gewoon bagger.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #24 Gepost op: juli 01, 2016, 06:17:00 pm »

Nog steeds geen reacties op mijn posts? Tijd om olie op het vuur te gooien.

AoS blijft alleen leuk voor een klein spel, Maar op grote schaal is het gewoon bagger.

Onzin. Maar ik respecteer je mening.

Again: Veel terrein, dan is het supertof. Maar dat hebben mensen nog steeds niet helemaal door...

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #25 Gepost op: juli 01, 2016, 06:30:49 pm »

zolang je met je units uit elkaars buurt blijft (of toch die met de zelfde modellen kan je heel groot gaan. zet je 2 units van bv saurus warriors met gelijkaardige schilderschema naast elkaar of in 1 gevecht dan is het wel even zoeken waar begint en waar eindigt elke unit.
Dat is ook 1 van de zaken die mij heeft doen afknapen.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

King of evilness

• Hero Member
  • I've a cunning plan...
« Reactie #26 Gepost op: juli 02, 2016, 09:06:21 am »

Vanaf de eerste spelletjes vond ik het eigenlijk altijd heel leuk, ik probeer dan ook altijd een scenario te spelen, dat geeft iedereen toch een eerlijke kans  :). Sinds kort gebruiken we ook de random terrain rules, wat het dan weer wat extra geeft.

Jammer genoeg zijn er ook hier enkele spelers afgevallen die het maar niets vonden al heb ik wel de indruk dat iedereen het een eerlijke kans gegeven heeft. Meer kunnen we dan ook niet vragen.

Nu vol spanning het General's handbook en de Summer Campaign afwachten en daar wat plezier mee beleven ;D Misschien brengt dit weer spelers terug.
Cheers
KoE

...

Babaganoosh

• Newbie
  • *
« Reactie #27 Gepost op: juli 03, 2016, 10:02:15 am »

Ik ben ook erg benieuwd naar de General's Handbook. Wat mij altijd heeft tegen gehouden om aan Warhammer te beginnen was het dikke pakket aan regels en boeken voor alle regels. Als je er nieuw in duikt en alle regels en nuances moet leren kun je jezelf maar beter een week lang opsluiten in de kelder. Om nog maar te zwijgen als je het vervolgens aan je vrienden moet gaan uitleggen.

Ik kan nu gewoon naar de winkel lopen en de models kopen die ik mooi vind om mee te spelen. Iedereen die hier komt kan ik het in 15 minuten uitleggen en een potje spelen waar veel plezier aan beleven en ik denk dat plezier het belangrijkste moet zijn aan welk soort spel je ook speelt.

Als ik me bezig wil houden met allerlei berekeningen en honderden bladzijden aan papier werk om vervolgens mensen te moeten opbellen omdat de boel tegenstrijdig en onduidelijk is kan ik s'avonds beter op m'n werk blijven. Dan wordt ik er tenminste nog voor betaald ook.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, ik vind Age of Sigmar een verademing.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: juli 03, 2016, 10:21:51 am »

Wat mij altijd heeft tegen gehouden om aan Warhammer te beginnen was het dikke pakket aan regels en boeken voor alle regels. Als je er nieuw in duikt en alle regels en nuances moet leren kun je jezelf maar beter een week lang opsluiten in de kelder. Om nog maar te zwijgen als je het vervolgens aan je vrienden moet gaan uitleggen.

Spelen doet leren, je opsluiten in de kelder om regels te leren werkt meestal niet.  Je kritiek op warhammer is overigens wel terrecht, het is inderdaad niet al te eenvoudig om alle, vooral leger specifieke regels te leren. Er zijn ook heel veel voorbeelden te vinden van regels die niks toevoegen of totaal verschillende regels die ongeveer het zelfde effect sorteren, of vrijwel de zelfde regels die totaal idiote verschillende namen hebben. En te veel special regels botsen te veel met de basis regels.

Skullboy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 03, 2016, 08:20:42 pm »

Onzin. Maar ik respecteer je mening.
Dankje, ook al moet ik je nu aangeven bij de lokale commissar :P.

Spelen doet leren, je opsluiten in de kelder om regels te leren werkt meestal niet
Eens.

Tot nu toe:

WFB's einde en AoS blijven nog steeds een van de meest uitgebreide skubfights die ik ooit heb gezien op het internet. Was het echt zo nodig om Fantasy volledig overboord te gooien?
« Laatste verandering: juli 03, 2016, 08:31:22 pm door Skullboy »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6