GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6

Auteur Topic: Hoe kijk je nu naar AoS sinds de release?  (gelezen 23831 keer)

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: Hoe kijk je nu naar AoS sinds de release?
« Reactie #30 Gepost op: juli 03, 2016, 10:01:35 pm »

Als het zo extreem weinig oplevert dat het GW geld kost om te onderhouden, dan kan ik vanuit een corporations viewpoint wel snappen.

En skub? Wasda?

Skullboy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juli 04, 2016, 01:38:30 am »

Als het zo extreem weinig oplevert dat het GW geld kost om te onderhouden, dan kan ik vanuit een corporations viewpoint wel snappen.
Werd Fantasy echt zo weinig verkocht? Ik bestel wel eventjes een truck geladen met zout, en vooral na dit artikel.

En skub? Wasda?
Verhit onderwerp uitgevochten op het internet en soms IRL.
http://knowyourmeme.com/memes/skub

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #32 Gepost op: juli 04, 2016, 02:06:51 am »

Werd Fantasy echt zo weinig verkocht? Ik bestel wel eventjes een truck geladen met zout, en vooral na dit artikel.

Leuk om te lezen, maar waarom linken naar dit artikel, ik haal er niks uit dat aangeeft dat Fantasy goed (of slecht) aan het verkopen was. Alleen dat 40k populairder is geworden dan Fantasy.

En skub? Wasda?
Verhit onderwerp uitgevochten op het internet en soms IRL.
http://knowyourmeme.com/memes/skub

De nadruk bij skub ligt op het nutteloze van de discussie.

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: juli 04, 2016, 08:18:56 am »

40k verkocht vele malen beter. Wfb had het probleem dat de legers te groot werden, de instap te hoog, kosten te hoog en het aantal te onderhouden onderdelen te groot. Ik heb 7 jaar bij GW gewerkt en ik heb er nog een aantal lijntjes op na gehouden. Tijdens de aankondiging in Nottingham werd gemeld dat wfb nog geen 20% van de sales was van GW. Het aantal wfb related items was alleen wel ongeveer 60%. Verhoudingen lagen scheef, wfb kostte geld. Wfb bracht te weinig op: Rigoreuze vernieuwing.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: juli 04, 2016, 09:29:02 am »

40k verkocht vele malen beter. Wfb had het probleem dat de legers te groot werden, de instap te hoog, kosten te hoog en het aantal te onderhouden onderdelen te groot. Ik heb 7 jaar bij GW gewerkt en ik heb er nog een aantal lijntjes op na gehouden. Tijdens de aankondiging in Nottingham werd gemeld dat wfb nog geen 20% van de sales was van GW. Het aantal wfb related items was alleen wel ongeveer 60%. Verhoudingen lagen scheef, wfb kostte geld. Wfb bracht te weinig op: Rigoreuze vernieuwing.

Eerlijk is eerlijk, hun policy over alles geheim houden, waardoor hardnekkige geruchten de overhand kregen zal zeker wel geholpen hebben aan slechte sales. Had zelf een Bretonnia leger liggen en iedere keer was er weer, dan en dan komt een nieuwe Bretonnia boek uit, dus nog even niets kopen (belangrijk stukje is het "nog even niets kopen", wat altijd de eerste tip was van mensen, mocht je aan een nieuw leger willen beginnen). Terwijl ik zat te wachten om geld uit te geven, gebeurde dat niet met de legers die ik wilde spelen (plus dat ik Chaos had en Khorne & Nurgle absoluut niet zie zitten en welke 2 kregen de meeste aandacht... ::) ). Nu ga ik niet beweren dat als er meer transparantie was over wat er zou komen de sales ineens vertienvoudigen, maar je kunt mij er ook niet van overtuigen dat het helemaal geen impact heeft. :D
Was echt wel bereid geld neer te leggen, maar het was gewoon niet voor de legers die continu een update kregen. ;D

Het liefst had ik de twee naast elkaar gezien. Al hadden ze met LotR/Hobbit al een leuke skirmish game. 8)
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Skullboy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juli 04, 2016, 10:46:35 am »

Leuk om te lezen, maar waarom linken naar dit artikel, ik haal er niks uit dat aangeeft dat Fantasy goed (of slecht) aan het verkopen was. Alleen dat 40k populairder is geworden dan Fantasy.
Eerder waarom GW met nogal vreemde beslissingen neemt, waardoor Fantasy ging lijden. Ook fucking tosser's beleid bracht schade toe aan de hobby. Denken dat op kinderen richten de franchise kan redden ???.

Bij legers waar je hordes aan modellen gebruikt is het nooit slim om minder in een doos te stoppen en de prijs ervan te verhogen. gelukkig zijn er nu kortingspakketten, maar Fantasy is helaas al verdwenen.

Eerlijk is eerlijk, hun policy over alles geheim houden, waardoor hardnekkige geruchten de overhand kregen zal zeker wel geholpen hebben aan slechte sales.
Zoals de gerucht over hoe de 9de editie kon zijn? Zag wel uitgebreider en veelbelovender uit.

En nog wat; The 9th Age bestaat al 1 jaar en meer dan 7000 members op hun forum. In your face, GW :P.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: juli 04, 2016, 11:00:07 am »

Persoonlijk denk ik dat LOTR achteraf een hele slechte zet is geweest, en dat deels door LOTR het aandeel whfb is gedaald.

Waarschijnlijk heeft Lotr wel een aantal nieuwe spelers binnen gehaald, maar het 'fantasy' geld moest nu wel gedeeld worden door 2 spelletjes. Ik vermoed dat er destijds een flink aantal potentiele whfb spelers door de film-hype juist naar Lotr zijn gegaan. 

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: juli 04, 2016, 12:16:17 pm »

Persoonlijk denk ik dat LOTR achteraf een hele slechte zet is geweest, en dat deels door LOTR het aandeel whfb is gedaald

Grapje zeker?

LotR was een van de dingen die GW zo groot heeft gemaakt dat ze nu zijn. Spel heeft MASSIVE amounts aan pondjes binnen gebracht. De complete euro EN US hubs zijn ermee betaald.

However, ik deel de mening dat ze het te lang te hard hebben ondersteund. The Hobbit was een minder goed idee.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: juli 04, 2016, 01:03:38 pm »

Persoonlijk denk ik dat LOTR achteraf een hele slechte zet is geweest, en dat deels door LOTR het aandeel whfb is gedaald

Grapje zeker?

Nee, was geen grapje :)

Maar ik kijk vanuit het WHFB perspectief en niet van uit een GW business perspectief.

Ik heb de cijfertjes niet, dus ik heb geen idee hoeveel Lotr heeft opgeleverd voor GW.  Maar, als je het dus bekijkt vanuit WHFB perspectief, denk ik niet dat je kan ontkennen dat een deel van het geld dat klanten hebben uitgegeven  aan lotr dus niet besteed is aan WHFB.  En een deel van de potentiele WHFB nieuwkomers zijn dus in Lotr gestapt.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #39 Gepost op: juli 04, 2016, 01:12:37 pm »

Hoor ik daar LotR?

Ik vind het twee soorten fantasy die nogal uiteenlopen eigenlijk. Persoonlijk zou ik hoogstwaarschijnlijk niet WHFB zijn gaan spelen vanwege de schaal en meer comic-achtige miniaturen.
Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn die zo denken.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 15
D: 3
L: 11

borkbork

• Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: juli 04, 2016, 02:13:03 pm »

Hoor ik daar LotR?

Ik vind het twee soorten fantasy die nogal uiteenlopen eigenlijk. Persoonlijk zou ik hoogstwaarschijnlijk niet WHFB zijn gaan spelen vanwege de schaal en meer comic-achtige miniaturen.
Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn die zo denken.

Ik beweer ook niet dat de overlap 100% is.....en er zullen zeker meer mensen zo raar zijn als jij Coen ;)
Maar ik denk zeker dat er enige overlap is  (zonder dat ik daar cijfertjes voor heb) en de centjes kunnen maar 1x worden uitgegeven.

Moet trouwens wel toegeven dat op het moment van uitbrengen van Lotr ik het een geniaal idee vond van GW, dus mijn kritiek op het uitbrengen van Lotr is ontzettend achteraf gelul.  Maar ik nu sterk het gevoel dat ook lotr een bijdrage geleverd kan hebben aan de terug gelopen populairiteit/omzet van WHFB.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: juli 04, 2016, 04:09:12 pm »

Waar ik wel wat van baal is dat als ik het nieuwe sylvan elf boek bekijk ik al weer een enorme powercreep zie. Het maakt het weer wat lastiger om het spel weer te proberen dan... maar eerst maar eens de generals handbook afwachten.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: juli 04, 2016, 06:22:49 pm »

Waar ik wel wat van baal is dat als ik het nieuwe sylvan elf boek bekijk ik al weer een enorme powercreep zie. Het maakt het weer wat lastiger om het spel weer te proberen dan... maar eerst maar eens de generals handbook afwachten.
Hoe kan er powercreep zijn als er geen punten op zitten, pas bij uitgebreide analyse van Generals Handbook kan men pas hier een uitspraak over doen. Ik verwacht eerlijk gezegd de komende maanden niets zinnigs hierover te horen imho.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: juli 05, 2016, 10:04:20 am »

Dat kan prima  Sylvaneth hebben een berg extra regels, nieuwe spreuken, magic items etc. Maakt t balanceren met of zonder punten een stuk lastiger.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: juli 05, 2016, 10:11:11 am »

...

maar er zijn geen punten... Dus is er geen powercreep, want er hangt geen waarde aan.

Ik snap je logica niet.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6