GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]

Auteur Topic: Hoe kijk je nu naar AoS sinds de release?  (gelezen 24637 keer)

Kaleb

• Hero Member
Re: Hoe kijk je nu naar AoS sinds de release?
« Reactie #75 Gepost op: december 15, 2016, 05:52:54 pm »

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk nooit gepost maar ben een stille volger van  verschillende  Warhammer fora sinds hun ontstaan.  Nu, ruim een jaar hier mij gedachten over AOS.

Mijn puur persoonlijke mening over AOS als spel:
- Het is geen vervanger voor mij voor WHFB, ik wil graag een spel met veldslagen en grote legers. Wat dat betreft ben ik blij met 9th age en ik kan alle eerder edities van WHFB natuurlijk ook nog splen.
- De paar spelletjes AOS die ik heb gedaan kwamen neer op alles naar elkaar bewegen, dobbelstenen gooien en er kwam een winnaar uit. Nu zal het misschien met wat  aanpassingen beter worden maar dan moet het spel me in eerste instantie wel bevallen om zover te komen. Ter vergelijking, In het jaar daarvoor deed ik mee aan een paar demo games van x-wing en dat spel beviel me gelijk door de gameplay,  2 jaar later heb ik bijna alles van de empire en de rebellen.
- Er zijn voor mij gewoon betere skirmisch spelen die ik nog niet speel, dus AOS komt daarachter in de rij. 
- Ik hou niet van de look van 40k, nooit gedaan, GW is met OAS wat mij betreft veel te veel die kant op gegaan. Alarielle is het enige model wat ik in het afgelopen jaar heb gezien wat ik echt mooi vind.
- Ik ben een fan van de WHFB fluff maar ben al snel afhaakt bij AOS. Ik miste de normale stervelingen, te veel goddelijke wezens.
- De toon vanuit GW en op de fora  bij de release van OAS beviel mij vorig jaar ook helemaal niet, als iemand een spel maakt beslis ik zelf wel of ik het wil spelen of kopen en waarom.  Alle mensen die niet gelijk stonden te juichen bij het stoppen van WHFB werden op een hoop geveegd waar ik mijzelf niet in herkende. AOS is een ander spel dan WHFB en het voorziet in een andere behoefte, ik snap nog steeds niet dat deze 2 niet naast elkaar konden bestaan, in ieder geval voor een periode. Ik denk dat AOS hiermee een betere start en levensverwachting zou hebben gekregen.
- De mooie fantasie wereld en het casual legers bouwen mis ik volledig bij AOS, voor de release van Aos kocht ik regelmatig White Dwarf en WHFB boeken en bezocht ik wekelijks warhammer fora en de GW webstore meerder malen, in dit afgelopen jaar heb ik het tijdschrift niet meer gekocht en ben ik nauwelijks nog op fora of de GW site geweest. Alleen nieuws over 9th age via mede gamers  wekt soms mijn interesse om weer eens op fora te kijken. GW maakt op dit moment geen spellen en nieuwe modellen meer die mij boeien en dus richt ik mijn aandacht op andere zaken. 
- En dan nog een kleine persoonlijke irritatie, de namen. sorry ik zal een Orc nooit Urruk of zo noemen omdat GW de naam wil claimen. Hetzelfde geld voor een Aelf, ik krijg het mijn strot niet uit.

Bedankt voor het lezen
Wat hij zegt.
Mooi verwoord.

Heb het meermaals gespeeld en het moet wel een uitdaging blijven. Ik krijg nu eenmaal geen warm gevoel van "beter gegooid hebben dan mijn tegenstander" en daar kwam het keer op keer grotendeels  op neer. Als ik er nog iets aan de lijst toe mag voegen, de "open" regels verplaatsen de discussie. Zonder heldere regels wordt het mede een wedstrijd "voor jezelf gunstig interpreteren van wat niet beschreven is".

@Borkbork: GW's slechte communicatie heeft ook geleid tot de doorgeslagen geruchten rondom 9de editie.
Omdat er niet positief wordt gekeken naar ouwe Fantasy spelers heb ik zelfs besloten om de lokale GW voor een lange tijd te vermijden. En elke maand kreeg ik steeds minder zin in de hele Sigmar zooi.
Serieus? Je moet AoS (of 40k) leuk vinden of anders ben je niet bepaald welkom?
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

borkbork

• Hero Member
« Reactie #76 Gepost op: december 16, 2016, 01:04:00 am »

@Borkbork: GW's slechte communicatie heeft ook geleid tot de doorgeslagen geruchten rondom 9de editie.
Omdat er niet positief wordt gekeken naar ouwe Fantasy spelers heb ik zelfs besloten om de lokale GW voor een lange tijd te vermijden. En elke maand kreeg ik steeds minder zin in de hele Sigmar zooi.
Serieus? Je moet AoS (of 40k) leuk vinden of anders ben je niet bepaald welkom?

Ik weet niet precies wat Skullboy bedoelt, maar persoonlijk heb ik iig wel  ervaren (lang lang geleden, lang lang voor AoS) dat je inderdaad niet bepaald welkom bent in GW winkels als je niet exact in het plaatje past.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #77 Gepost op: december 16, 2016, 07:30:34 am »

Als je AoS speelt met de hoeveelheid terrein als WFB, dan krijg je inderdaad de lijnen die botsen en klaar. Zo krijg je dus nooit de juiste AoS ervaring.

Martinus7

• Full Member
« Reactie #78 Gepost op: december 16, 2016, 09:40:20 am »

Ja, ik ben het eens met Crackbone, er moet flink veel terrein op tafel, en terrein heeft ook eigenschappen in AoS. Bij 40k is het trouwens ook zo dat veel terrein het spelletje leuker maakt maar bij AoS is dat nog veel sterker het geval. Als sommige units elkaar niet zien is dat prima. Je hoeft er geen infinity tafel van te maken maar in ieder geval wat meer terrein dan bij 40k gangbaar is maakt AoS leuker.

Killax

• Hero Member
« Reactie #79 Gepost op: december 20, 2016, 11:16:14 am »

Mijn mening of AoS is ongeveer hetzelfde gebleken, ik had niet verwacht dat er lokaal een community voor zou komen en er is dus dan ook nooit echt een community voor gekomen. 9th edition wordt nog wel gespeeld en als ik een goede website kan vinden voor vierkante bases ben ik ook zeker bereid om gewoon AoS modellen te kopen en hiervoor te gebruiken.

Het grootste gemis voor mij persoonlijk is de manier waarop één van de twee werd afgekapt terwijl dit logischerwijs helemaal niet nodig is. Je kan prima een starter en advanced level maken voor Age of Sigmar maar het lijkt alsof Games Workshop altijd de meest gemakkelijke weg kiest voor gamedesign, wat jammer is omdat zo'n gigantisch bedrijf gemakkelijk anderen van de markt kon spelen als ze qua game design met de markt waren meegegaan.

Ik ben ooit Warhammer Fantasy ergens rondom 2002 gaan spelen en destijds was het een prima spel en de balans was redelijk. Balans is belangrijk maar wat ik nog belangrijker vind is dat je een spel designed wat met je markt meebeweegt. 40 mannetjes per unit terwijl je units levert van 10 per doosje is een perfect voorbeeld van hoe het niet moet ;).

Age of Sigmar vind ik een spel met fantastische modellen maar de regels spreken me nog steeds niet aan. Het is fijn dat ze hebben ingezien dat spelers gewoon met punten en duidelijke objectives willen spelen maar hier vraag ik me tot op heden nog steeds af waarom dit niet meteen bij de release kon worden gedaan? Is het zo vreemd dat een spelersgroep die army games is gewend niet opeens open staat voor skirmish games? Ik denk het niet.

Wat het resultaat hiervan is is dat ik denk dat in de loop der jaren Games Workshop steeds meer gevoel met hun markt heeft verloren, het komt nu zeker wat terug met releases van dingen die mensen echt willen hebben maar nog steeds is het optimale niveau voor mij niet bereikt. Wat mij terug zou halen naar GW is een 'verdomd goed spel' en dit kan ik helaas niet vinden in GW omdat de beste spellen die ze hebben de regelsets nog hebben van de jaren 2000.

Ik weet niet precies wat Skullboy bedoelt, maar persoonlijk heb ik iig wel  ervaren (lang lang geleden, lang lang voor AoS) dat je inderdaad niet bepaald welkom bent in GW winkels als je niet exact in het plaatje past.
Voor mij is GW nog altijd best wel een cult en dat ging er bij mij nooit echt in. Ik heb exact het zelfde meegemaakt. Zelfs als je over oude GW spellen begint wordt je niet altijd even blij behandeld. Was een groot fan Mordheim maar ook dat was een aantal jaren een beetje taboe.

Dit is echter ook wat ik bedoel met het contact verliezen met je markt. Ze staan open voor een markt die exclusief geintresseerd is wat GW op dit moment te bieden heeft en anders niet. Dit past niet echt bij mij. Dit is niet echt meer van deze tijd.
« Laatste verandering: december 20, 2016, 11:22:29 am door Killax »

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #80 Gepost op: december 20, 2016, 01:43:40 pm »

Voor mij is GW nog altijd best wel een cult en dat ging er bij mij nooit echt in. Ik heb exact het zelfde meegemaakt. Zelfs als je over oude GW spellen begint wordt je niet altijd even blij behandeld. Was een groot fan Mordheim maar ook dat was een aantal jaren een beetje taboe.

Dit is echter ook wat ik bedoel met het contact verliezen met je markt. Ze staan open voor een markt die exclusief geintresseerd is wat GW op dit moment te bieden heeft en anders niet. Dit past niet echt bij mij. Dit is niet echt meer van deze tijd.
Hoe blij ga je behandeld worden in een MacStore als je het alleen maar heb over een Macintosh heb en niets nieuws koopt? Je bent dan gewoon geen klant en eigenlijk iemand die de boel vertroebeld voor andere klanten. Ik begrijp het wel, was dat echter het enige issue met sommige GW winkels/personeel, dan was er niet zo een heel groot probleem geweest... Kom eigenlijk al jaren niet meer in een GW winkel, maar ik weet nog wel een aantal jaar geleden dat het heel erg afhankelijk was van wie er stond en hoe zelf verzekerd je op vragen reageerde.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #81 Gepost op: december 20, 2016, 02:33:51 pm »

Hoe blij ga je behandeld worden in een MacStore als je het alleen maar heb over een Macintosh heb en niets nieuws koopt? Je bent dan gewoon geen klant en eigenlijk iemand die de boel vertroebeld voor andere klanten. Ik begrijp het wel, was dat echter het enige issue met sommige GW winkels/personeel, dan was er niet zo een heel groot probleem geweest... Kom eigenlijk al jaren niet meer in een GW winkel, maar ik weet nog wel een aantal jaar geleden dat het heel erg afhankelijk was van wie er stond en hoe zelf verzekerd je op vragen reageerde.

Dit.

Sommige personen snapte het fantastisch! Andere volgen klakkeloos het "zwarte boekje" en dat brengt de sukkel naar boven. De beste vertrekken allemaal laatste tijd though.

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #82 Gepost op: december 21, 2016, 02:39:45 pm »

Niet van deze tijd?
Dacht juit dat het wel van deze tijd was. Apple bijvoorbeeld.
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

borkbork

• Hero Member
« Reactie #83 Gepost op: december 21, 2016, 03:58:06 pm »

Niet van deze tijd?
Dacht juit dat het wel van deze tijd was. Apple bijvoorbeeld.

Haha Daar heb je wel een punt. Maar je hebt ook een grote groep mensen die zich dus bewust afkeren van Apple door deze strategie. En in de gigantische electronica markt is de Apple aandeel/niche groot genoeg voor gigantische winsten. Echter de balans is tricky, bewust potentiele klanten wegjagen om een andere klanten groep te binden is een risico.  In de kleine wargame markt is het volgens mij nog extra tricky, en het verbaasd me enigszins dat GW ermee uberhaupt zo ver gekomen is.

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #84 Gepost op: december 23, 2016, 01:05:11 am »

Ach, Kaleb, ik neem wel een keer het regelboek, de general's handleiding en wat modellen mee, zorg jij voor scenery, wortels en groene thee en ga je mij gewoon geheel volgens de regels traditioneel van tafel blazen. Gewoon een gezellige slag zonder getweak en geRoelof. Deal?  ;).
Very 'Eavy,
Very Metal!

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #85 Gepost op: december 27, 2016, 10:00:42 am »

Ach, Kaleb, ik neem wel een keer het regelboek, de general's handleiding en wat modellen mee, zorg jij voor scenery, wortels en groene thee en ga je mij gewoon geheel volgens de regels traditioneel van tafel blazen. Gewoon een gezellige slag zonder getweak en geRoelof. Deal?  ;).
Gamen zonder Roeloffen, is dat wel gamen?

Ik bedoel, mogen huizen dan niet verplaatst worden als de tegenstander niet kijkt?
Mag je de tafelrand niet van markering voorzien om te helpen met schatten?
Mag je niet de charge-ranges meten en de magic-cards op volgorde leggen als de tegenstander naar de plee is?

Straks ga je ook nog beweren dat verzwaarde dobbelstenen niet mogen !!!

Skullboy

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: januari 26, 2017, 01:24:41 pm »

Mijn probleem was dat een stel AoS fanboys de boel zo erg verziekte voor oude Fantasy spelers dat ik tijdelijk weg bleef. Gelukkig zijn die fanboys nu weg.
« Laatste verandering: januari 26, 2017, 01:34:18 pm door Skullboy »
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]