GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Zou jij een Local Game Store beginnen?  (gelezen 4900 keer)

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
Re: Zou jij een Local Game Store beginnen?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2016, 09:54:09 am »

Tja verkopers die op je afstormen om je te helpen met de huidige mode, 1 van de reden waarom deze jongen naar de Bristol gaat. Komen ze niet op je af met hipster ideeën en laten ze je gewoon rustig uitzoeken (tenminste hier in het noorden op verschillende locaties, weet niet hoe dit elders is).

Winkelend publiek relaxed laten rondkijken is ook een goede verkoop strategie als je het mij vraagt, en als ik iets niet kan vinden is er altijd iemand van het personeel in de buurt die wel weet waar ik het kan vinden.

True. GW personeel bespringt je. Welliswaar met goede bedoelingen, maar stierlijk irritant. Vooral omdat de laatste tijd het vrij normaal is dat mensen in de shop staan die geen bal verstand van de game/hobby hebben...

Een simpele: "Zoek je iets speciaals? Nee? OK, je weet me te vinden" vind ik dan niet zo heel erg overigens.

Shogun

• Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2016, 10:12:16 am »

Als jullie een LGS hadden, zouden jullie dan ook 40K, Fantasy en/of Forge World verkopen? ook als in dezelfde stad/buurt een GW gevestigd is?

In Nijmegen is Moenen&mariken gestopt met warhammer omdat er nu ineens een GW is gekomen. De eigenaar was er klaar mee want GW stelt hoge eisen aan het basisassortiment wat verplicht afgenomen moet worden. Er stonden grote dozen armydeals weg te stoffen en die ruimte kon hij beter benutten. Daarbij hadden ze in het verleden altijd belooft dat er geen GW zou komen en ineens staat ie er wel. 

Het zou fijner zijn voor een LGS als ze gewoon de producten mogen terugsturen maar dat is niet het geval kennelijk.

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: augustus 19, 2016, 01:19:03 pm »

Als jullie een LGS hadden, zouden jullie dan ook 40K, Fantasy en/of Forge World verkopen? ook als in dezelfde stad/buurt een GW gevestigd is?

In Nijmegen is Moenen&mariken gestopt met warhammer omdat er nu ineens een GW is gekomen. De eigenaar was er klaar mee want GW stelt hoge eisen aan het basisassortiment wat verplicht afgenomen moet worden. Er stonden grote dozen armydeals weg te stoffen en die ruimte kon hij beter benutten. Daarbij hadden ze in het verleden altijd belooft dat er geen GW zou komen en ineens staat ie er wel. 

Het zou fijner zijn voor een LGS als ze gewoon de producten mogen terugsturen maar dat is niet het geval kennelijk.

Als je als 'officiële' partner (stockist programma) Games Workshop producten wilt verkopen met de bijbehorende rechten dan ben je verplicht de basis range van meest verkochte producten op de plank te hebben staan. Dat komt neer op een inkoopwaarde van circa 2000 euro. Er zijn nog een drietal/viertal aanvullende ranges waarmee je het assortiment hierna kunt uitbreiden.

Nadeel is dat je maandelijks weer het minimum assortiment moet bij kopen tot deze grens en dat je geen eigen keuze hebt in welke dozen je neerzet. Dit zorgt voor een redelijk investering, vooral als nieuwe winkel eigenaar. Voordeel is dat de basis range de best/meest verkochte dozen zijn en indien de range veranderd, er komt een nieuwe versie of het gaat uit de verkoop dan mag je het terugsturen naar GW en krijg je 'je geld terug'. Tevens krijg je bij hoge verkopen een leuke korting op de inkoopprijs van de artikelen om je marge te verbeteren en ben je via de Store Locator op de GW-site te vinden als independent retailer.

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #33 Gepost op: augustus 19, 2016, 06:06:27 pm »

Een simpele: "Zoek je iets speciaals? Nee? OK, je weet me te vinden" vind ik dan niet zo heel erg overigens.

De GW in Groningen heeft precies zon verkoper.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

aunknorrie

• Hero Member
  • Hallo, ik ben aK en ik ben verslaafd aan mindfoks.
    • Volg me op twitter...
« Reactie #34 Gepost op: november 20, 2016, 10:58:02 am »

Na een gesprek met wat oude vrienden kijk ik hier iets anders tegen aan: Er was (is?) goed te verdienen met een spelenwinkel in Nederland, MITS je een erg goede handelaar bent. En ik denk dat het gros dat niet is en het merendeel van de mensen hier meer een hobbyist dan een handelaar.

http://www.parool.nl/amsterdam/het-dorpsgevoel-in-de-hartenstraat-loopt-gevaar~a3607854/

Kaj van Altena is al 20 jaar de eigenaar van de gamekeeper en heeft nu vier spelenwinkels in verschillende steden in Nederland. Kaj is een extreem goede handelaar!

Dat krijg je niet voor elkaar als een spelenwinkel niet goed loopt.

Ik denk dat zijn vrouw hem onder curatele heeft gesteld. Ik heb één keer Kaj mogen aanschouwen. Hij viste wat MTG kaarten uit een nieuwe zending. Zijn vrouw zei: "dank je wel, nu hebben we vandaag weer voor niets gewerkt."

De GW in Groningen heeft precies zon verkoper.

Grappig dat mensen toch webshops de schuld blijven geven voor het omvallen van fysieke winkels. Zelfs op ****snip***
Mensen met interesse over het onderwerp zouden dit stuk eens moeten lezen: De Zalando-zeepbel. Erg toegankelijk en interessant stuk tekst. :)

Anecdotisch bewijs ongetwijfeld, maar een dergelijke houding laat ik me graag aanleunen. Ik had al een tijdje een aanbieding voor gratis koekjes in mijn snail-mail (50 cups George Cloony koffie kopen, 8 koekjes cadeau).
In plaats van dat ik mijn laptop openklap, rijd ik naar de lokale "pallisander wood and marble" shop (Eur 2,50 extra aan benzine en slijtage alleen). Verzorgd personeel in tenue de ville (drie personen sterk) vangt me op en laat me de koffie proeven. Ik ga weg met twee keer zoveel koffie als ik oorspronkelijk had willen kopen.

Maar zonder dollen, je ziet een aantal webimperia die juist op hun brick-and-mortar shops drijven. Een Apple fanboytech-editor heeft een argumentatie geschreven waarom de iStores (niet de iCentres) cruciaal voor de marktpositie van Apple zijn. Je kunt dingen aanraken en vragen stellen. Een zelfde gevoel heb ik bij Cool Blue: ik heb sterk de indruk dat de fysieke webwinkels (altijd op locaties waar mensen veel geld in de zak hebben) tegelijkertijd ook hun supportafdelingen zijn.
« Laatste verandering: november 20, 2016, 11:23:20 am door aunknorrie »
En dan vind ik voor AK meest logische verklaring dat hij me 2 avonden achter elkaar heeft genomen.
* kuch * kuch *

(zo komt een man wel aan een reputatie)
Pagina's: 1 2 [3]